Jump to content
Sign in to follow this  
topcat

Mers "economic" La 20 Km/h

Recommended Posts

Avand in vedere ca se circula pe drumuri pline de gropi sau acoperite cu gheata as dori sa ne dam cu parerea despre cum e mai bine sa mergem cu masina atunci cand: nu ne grabim, asteptam sa se incalzeasca masina, nu vrem sa dam cu ea prea tare in gropi.

Deci: cum e mai bine sa mergem cu masina la 20km/h?....in treapta 3 la 1000rpm sau in treapta 2 la 1600rpm...Asta e posibil numai pe drum drept, poate putina panta...

 

Sa vezi acum oale sparte...cum??...sa mergi cu masina cu 20/h in treapta 3... :) )) Si masina are chiar si putere de demaraj (daca nu te infigi prea tare in ea) nu se simte ca ar fi subturata sau sa dea semne de "balbaiala"...evidend ca din calculator ii vine combustibil cat sa nu se opreasca motorul...

 

Pareri?

Share this post


Link to post

La 20kmh numa' economic nu e mersul ala... Ca sa alegi raul cel mai mic, ar trebui totusi sa mergi in treapta a doua. Nu numai ca mersul subturat nu te ajuta la consum (ba din contra), dar in timp mai strici si alte chestii - motor pt ca nu se face ungerea bine, filtre infundate, turbina, etc...

 

Apropos, 1600rpm, tot subturat se cheama!

Edited by NFS

Share this post


Link to post

 

Deci: cum e mai bine sa mergem cu masina la 20km/h?

 

In treapta 1 :thumbl:

Share this post


Link to post

Daca e vorba de gheata pe strada,mai bine ceva subturat,astfel incat,masina sa fie mai putin sensibila la accelerare,si pierzand,mai greu, aderenta.Chestiile cu ungerea si alte pericole,sunt,in general,legende.Dupa 50000 de kilometri parcursi cu motorul 1,4/16V in acest mod si fara vreo problema,cred ca pot spune asta.In mod sigur vei avea si un consum mai mic decat cei care apasa puternic pedala.

Share this post


Link to post

 

In treapta 1 :thumbl:

In treapta 1 la ca mai mica miscare a pedalei ai variatii mari de viteza...in coloana dai de ala din fata sau intri in goapa cu 25 in loc de 20...nu e usor sa stai 90 secunde cu piciorul fix pe pedala..numai din miscarea caroseriei la amortizare iti fuge piciorul...

 

La 20kmh numa' economic nu e mersul ala... Ca sa alegi raul cel mai mic, ar trebui totusi sa mergi in treapta a doua. Nu numai ca mersul subturat nu te ajuta la consum (ba din contra), dar in timp mai strici si alte chestii - motor pt ca nu se face ungerea bine, filtre infundate, turbina, etc...

 

Apropos, 1600rpm, tot subturat se cheama!

 

Din punctul meu de vedere motorul subturat este motorul care nu are turatia suficienta dezvoltarii puterii necesare sarcinii (deplasarii)... Nu cred ca este corect spus motorul este subturat sub x rpm si turat peste y rpm

Partea cu ungerea tind sa o las deoparte...presiunea in instalatie fiind facuta, uleiul circula...

 

Este o asa problema mersul la relanti? unde calculatorul face reglajul astfel incat motorul sa nu intre in subturare dar nici sa nu tina motorul turat...

 

 

Daca e vorba de gheata pe strada,mai bine ceva subturat,astfel incat,masina sa fie mai putin sensibila la accelerare,si pierzand,mai greu, aderenta.Chestiile cu ungerea si alte pericole,sunt,in general,legende.Dupa 50000 de kilometri parcursi cu motorul 1,4/16V in acest mod si fara vreo problema,cred ca pot spune asta.In mod sigur vei avea si un consum mai mic decat cei care apasa puternic pedala.

 

 

 

Eram in compunere :) ...ma bucur ca m/am facut inteles...

Edited by topcat

Share this post


Link to post

Daca e vorba de gheata pe strada,mai bine ceva subturat,astfel incat,masina sa fie mai putin sensibila la accelerare,si pierzand,mai greu, aderenta.Chestiile cu ungerea si alte pericole,sunt,in general,legende.Dupa 50000 de kilometri parcursi cu motorul 1,4/16V/94CP in acest mod si fara vreo problema,cred ca pot spune asta.In mod sigur vei avea si un consum mai mic decat cei care apasa puternic pedala.Cu motoarele mai noi,s-ar putea sa fie mai greu de condus asa.



Daca e vorba de gheata pe strada,mai bine ceva subturat,astfel incat,masina sa fie mai putin sensibila la accelerare,si pierzand,mai greu, aderenta.Desigur,nu sub 1500rotatii.Chestiile cu ungerea si alte pericole,sunt,in general,legende.Dupa 50000 de kilometri parcursi cu motorul 1,4/16V/94CP in acest mod si fara vreo problema,cred ca pot spune asta.In mod sigur vei avea si un consum mai mic decat cei care apasa puternic pedala.Totusi,cu motoarele mai noi,s-ar putea sa fie mai greu de condus asa.

Share this post


Link to post

La 20 de km/h mers economic? Depinde la ce vrei sa faci economia. Treapta a 3-a daca vrei economie la combustibil, treapta 1, maxim a 2-a daca vrei economie la piese ( injectoare, cuzineti, culbutori, supape etc.) si nu neaparat ca se uzeaza din cauza ungerii dar se depune calamina pe ele.

 

Oricum cred ca la cat mergi cu 20 de km/h nu prea conteaza asa mult regimul de turatie nici la uzura motorului nici la consumul de combustibil.

Mi-e greu sa cred ca ai mers 50.000 de km cu 20km/h in treapta a3-a, sau oricum sub 2000 de rot/min. Sa inteleg ca nu depasesti 50km/h? Nu de alta dar la 90km/h in treapta a5-a are minim 2200 de rot/min.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In treapta 1 la ca mai mica miscare a pedalei ai variatii mari de viteza...in coloana dai de ala din fata sau intri in goapa cu 25 in loc de 20...nu e usor sa stai 90 secunde cu piciorul fix pe pedala..numai din miscarea caroseriei la amortizare iti fuge piciorul...

 

Nu mi se pare deloc greu, din partea mea daca ai avea o matahala de motor poti sa mergi si la ralenti. In schimb, pe ascutitorile de 1.x pe care le conducem mai toti in ziua de azi, treapta 1 e suficienta pentru 20-25 km/h; nu mergi nici prea subturat, ai si o rezerva de putere in caz de nevoie. Pune mana si exerseaza, vei vedea ca se poate. Azi se traieste din turatie, din cauza ca nu ne mai permitem capacitate cilindrica :)

Share this post


Link to post

Dupa cum stii,sau ar trebui sa stii,presiunea uleiului este suficienta pentru functionarea in siguranta a motorului inca de la relanti(daca nu e asa,e de rau)In alt doilea rand,nu vad (si n-ar trebui sa vezi nici tu),legatura intre calamina,cuzineti si culbutori(pe care motorul 1,4/16V,nici nu-i are).Cuzinetii si culbutorii(unde exista)se ung cu ulei,nu cu benzina.Sigurul loc unde se poate depune calamina sunt supapele,injectoarele si camera de ardere,dar n-am auzit inca de calamina produsa de benzina(asta,daca e benzina,iar nu vreo porcarie),ci numai de ulei scapat in camera de ardere si,eventual,motorina.

Cu privire la turatii si viteze,am spus ca conduc fara probleme de la 1500 in sus,la vitezele pe care le presupune fiecare treapta,de la turatia asta.Nu e nevoie sa-mi amintesti cu cat merge masina la turatia asta,ca stiu eu,mai bine.Asta,daca n-am vreun termen de respectat,daca n-am ceva de depasit si daca nu ma deplasez la distanta.De altfel,am spus decat ca merg asa fara probleme,nu si ca merg numai asa.

Asa ca,fiindca presupun ca esti mai tanar,te scuz,pe moment,pentru,hai sa-i zic,impetuozitate.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

topcat, dar cam ce distanta mergi tu cu 20kmh?

 

Share this post


Link to post

topcat, dar cam ce distanta mergi tu cu 20kmh?

 

 

Cam 500m.

 

De ce nu este suficienta puterea pe care si-o seteaza calculatorul atat cat sa nu se opresca motorul?

Share this post


Link to post

Pai si la 500m tu iti faci griji de consum? Sa zicem ipotetic ca ai obtine o diferenta de consum de 2L la 100km, la 0.5km vei castiga 0.01L, adica 10ml de benzina, adica 5-6 bani :)

Deci grija pe care e firesc sa o ai pe un astfel de drum, este siguranta si nu consumul. Treapta normala e 2 sau 1 functie de drum si de cum o simti, un cuplu mai mic la roata, adica o treapta mai sus, este mai usor de controlat. Motorul se chinuie sa tina o turatie atat de mica incat sa mergi in treapta a 3-a, nu consumi mai putin si nici nu va putea sa aiba arderea optima, motorul este in sarcina si nu pe loc. Calculatorul ala e facut sa seteze functie de ce poate sa scoata motorul, un soft nu se scrie in abstract, ci direct legat de ceea ce gestioneaza.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Pai si la 500m tu iti faci griji de consum?

Deci grija pe care e firesc sa o ai pe un astfel de drum, este siguranta si nu consumul.

 

Consumul este exact ultimul lucru la care ma gandesc (am sa laud instalatia gpl in alta parte :) )....problema este starea drumului: vara gropi si iarna a inghetat zapada de face drumurile pavate un vis. Am deschis discutia asta exact pentru a folosi corect masina pe scest gen de drumuri...stare proasta a drumului incat sa nu permita viteze mai mari de 20km/h, dar suficient de buna incat masina "sa mearga singura"...unde nu ai nevoie de demaraj si motorul nu tremura in mers...

 

Trebuie mers cu viteza constanta. Acceleratii si franari nu sunt necesare....

Share this post


Link to post

Sintem golani, sau nu mai sintem?

Ori conduc sa simt ca o fac, ori ... numar fiecare picatura ...

Share this post


Link to post

 

Am deschis discutia asta exact pentru a folosi corect masina pe scest gen de drumuri...

 

 

Aha. Am inteles acum. In conditiile date, daca n-o dai de gard, e corect.

Share this post


Link to post

Sintem golani, sau nu mai sintem?

Ori conduc sa simt ca o fac, ori ... numar fiecare picatura ...

 

Nu vreau sa ma laud cu vitezele de croaziera care la mine chiar nu sunt "de laudat"....dar nici nu sunt genul sa dau cu ea in gropi...Daca te simti bine cand sare masina peste gropi...spor la treaba...

 

Consumul meu urban este 9% benzina sau 11% gpl...si credeti-ma ca nu este de la subturare :D (in conditiile in care Tulcea este un oras lejer)...

Share this post


Link to post

Treapta 2 la 1600 rpm (sau cat zici ca ai). Ai suficienta plaja in care sa te joci (ai si demaraj, poti si sa mai incetinesti, daca vrei).Intr-a 3-a la 1000rpm, daca mai incetinesti un pic il omori. In treapta 1 nu are rost la viteza aia, mai ales pe drum nasol.

Share this post


Link to post

.Intr-a 3-a la 1000rpm, daca mai incetinesti un pic il omori.

Tocmai asta e...nu trebuie incetinit deloc...masina "merge singura".. :)

Share this post


Link to post

Pai, de nu incetinesti nu dai in groapa?

Incearca a simti masina si a va intelege, parerea mea. Tind sa cred ca asta ajuta atit la consum cit si la siguranta.

Share this post


Link to post

...presiunea uleiului este suficienta pentru functionarea in siguranta a motorului inca de la relanti(daca nu e asa,e de rau)...

Corect, dar... aceasta presiune este suficienta pentru relanti cu masina stationara (deci motorul se invarte doar pentru a se autosustine - daca pot sa zic asa). Crezi ca acea pelicula de ulei (dintre piston/biela, biela/vibrochen) rezista in conditii de presiune minima (relanti) inntr-o sarcina exagerata. Calculatorul introduce benzina/motorina suficienta pentru mentinerea relantiului chiar si daca se urca o panta dar fortele aplicate ansamblului (de mai sus) pot provoca uzuri mai mari decat in cazul unui mers mai turat (cand forta pe fiecare piston scade iar presiune de ulei creste).

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...