Jump to content
Sign in to follow this  
Wolfman

Unidentified Flying Objects

Recommended Posts

Merci, la fel.

Da, e motorul de 1,3 de 90 CP, cutie in 6 trepte. Pana in 2000 RPM e lesinat rau, mai rau ca TIco, dupa e OK. Am de gand sa-l remapez la 110 CP, mai ales ca-i la prima tinerete (80K km).

Diesel n-am avut niciodata, insa a fost dorinta expresa a juniorului care a incalcat primele doua "table ale legii" pe carie i le-am dat (sa nu-ti iei masina neagra daca nu vrei sa o speli zilnic si sa nu-ti iei Diesel). Vom trai si vom vedea, deocamdata i-am facut un tratament de injectoare cu Red Line RL-2 iar la iarna ii pun http://www.renewablelube.com/TDS/2C-Bio-Power%20Winter%20Diesel%20Fuel%20Cond.pdf .

Share this post


Link to post

Frumoasa, masina tinereasca as spune, nu ca noi am fi batrani si am avea greata sa conducem asa ceva... :) Sa o folositi cu placere si la cat mai multi km.

P.S. Mare dreptate ai cu intretinerea dar si ce fel arata daca este ingrijita.

Uite o Astra J neagra pregatita de mine...

 

image.jpg

 

image.jpg

 

25_25.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Share this post


Link to post

Sa le folositi sanatosi si fara evenimente!

Share this post


Link to post

..(sa nu-ti iei masina neagra daca nu vrei sa o speli zilnic ...

 

True, eu dupa ce mi-am luat petrolierul negru, pe urmatoarea am luat-o alba! :) ) Si ma felicit pentru culoarea aleasa...

Share this post


Link to post

Florin, Alex, multumesc de urari!

 

Si mie imi plac masinile albe, nici nu-i nevoie neaparat sa le stergi dupa spalare. :) Argintiul e pe locul doi, Hiluxul de serviciu il spal cand mi-aduc aminte sau trec cu el printr-un vad cu apa mai adanca ca sa-l curat de noroi.

llh.jpg

LH.jpg

Share this post


Link to post

1. Felicitari pentru culoarea neagra.

2. Felicitari ca te apropii de fiat :) )

Share this post


Link to post

Te astept pe la mine s-o udam, cand ai drum prin Bacau.

 

I-am facut loc in garaj negresei:

 

Astrid.jpg

Share this post


Link to post

Intre timp am terminat cu inmatricularea lui Astrid (fiica-mea a botezat-o) si cu cheltuielile de inceput, mai ramane sa-i iau un set de jante de aliaj si s-o duc la 125 CP, insa asta ceva mai incolo, deja am bagat peste 4000 de ron si-i mai dau o pauza. Am schimbat pana si lantul de distributie, avea un usor zgomot la relanti dupa incalzirea motorului. Motivul uzurii era neschimbarea uleiului la timp, vechiul proprietar punea GM5W30 Dexos2 si-l schimba la peste 20.000 km pe care ii facea in doi ani, Astra fiind masina secundara, de iesit in concedii si week-end (mai avea un Fiat Panda).

Am gasit un strat de slam cam de 0.5 mm depus in baie. Lantul avea uzura vizibila (se vedea si la mana inainte de demontare joc axial pe pinion iar dupa demontare devenea un arc de cerc daca-l tineai pe laterale, de un capat.

I-am schimbat si pompa de apa, daca tot era demontata (avea o usoara urma de curgere antigel pe la garnitura (nu prin gaura de le presetupa), cureaua de accesorii (era in stare perfecta cu exceptia unei ciupituri, probabil de la o pietricica ajunsa acolo, i-am montat si un scut metalic, cu ocazia asta), antigel Hepu si ulei Bio-Synthetic HD SHP Motor Oil SAE 5W40.

I-am pus si incalzitorul de baie (acelasi tip cu cel de la Accord), de la https://www.wolverineheater.com/Model-9-1-CSACE-p/9.1csace.htm

Dupa toate astea masinuta este mai sprintena pana in 2000 ture, nu se mai simte asa brutal intrarea turbinei iar dupa 2500 ture motorul chiar isi face treaba, sunt chiar curios cum o sa fie dupa ce-l duc la 125 CP.

Am mutat si sistemul audio (amplificator MTX 180W, subwoofer MTX 250W si condensator 1.2 F) de pe Accord pe Astra, se aude mult mai bine acum cea din urma fiind hatchback.

 

Accordul se apropie usor de 200 k km, fara probleme deaocamdata, doar ca nu prea mai am timp sa ies cu ea la drum lung, in ultimul timp mi-a ramas doar o saptamana pe luna in care pot iesi din localitate, datorita jobului.

20UFO.jpg

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Sambata am verificat jocul supapelor la Accord. nu ma asteptam sa nu fie nevoie de reglaj la aproape 200k km (199825 mai exact). Tachetii nefiind hidraulici (pentru ca n-ar rezista la 7000 RPM) se verifica jocul la fiecare 40k km. Am gasit 0.23 mm pe admisie si 0,30 mm pe evacuare iar motorul curat, fara depuneri.

 

Astrid a fost pupata de un Sorento, azi am bagat-o in service.

IMG_20140809_094504.jpg

IMG_20140809_094745.jpg

IMG_20140802_181517.jpg

Share this post


Link to post

Intre timp a trecut si concediul, mi-am calcat pe inima si am cedat la insistentele juniorului de a pleca in Grecia cu negresa lui dat fiind ca ultimele trei luni mersese numai urban, pana in ultima clipa am zis ca daca nu incape TOT bagajul voi pleca cu Accordul, Insa e incredibil cate pot incapea intr-un hatchback cu placa de la portbagaj scoasa, am bagat trei rollere, o lada frigorifica de 28 litri si multe altele.

Inca nu eram hotarat sa o pastrez, insa dupa testul de 2000 km in stilul propriu (am traversat Bulgaria in 4 ore, distanta totala de 965 km Bacau - Stavros km am facut-o in 11 ore inclusiv doua pauze de cate 30 min la OMV Ruse si OMV Khardzali) pot spune ca a intrat in familie.

 

Saptamana trecuta i-am schimbat fulia de la alternator care incepuse sa zornaie in primul minut de la pornire si rola intinzatoare de la accesorii si i-am curatat clapeta de aer de la admisie care era destul de murdara, ca efect imediat masina accelereaza mai vioi pana la 2300 RPM cand intra turbina, urmeaza sa-i curat si galeria de admisie plus EGR-ul dupa care va urma un remap (125 CP si 230 Nm) si anulare EGR la EDS Tuning. Inca oscilez daca s-o duc la 125 sau 115 CP, ma gandesc sa nu fie prea mult 125 CP pt. motorasul de 1248 cmc... Pe de alta parte, am un amic cu o Astra cu acelasi motor si la 240 000 km a remapat-o la 115 CP tot la EDS, acum are 280 000 fara probleme, ce-i drept o menajeaza si nu-i in gura decat in depasiri, masina fiind folosita preponderent urban. ODO 90 000 km, s-au adunat deja 8000 km in cinci luni.

Honda a trecut in sfarsit de 200 000 km, n-am imortalizat momentul pentru ca era plimbata de junior. Sper sa nu mai ratez pragul de 300.000 :D .

Spalata inainte de plecare in concediu si dupa o saptamana de stat pe plaja din Stavros:

 

Poze cu clapeta de aer si admisia, asta m-a convins sa-i anulez EGR-ul:

IMG_0257.JPG

IMG_20140828_082521.jpg

IMG_20140913_100042.jpg

IMG_20140913_100057.jpg

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Am trecut si eu de pragul celor 200.000 km (am 200504 acum) cu Accordul si am marcat evenimentul cu schimbarea furtunului de servodirectie (inlocuit partea cauciucata cu furtun hidraulic cu insertie metalica up to 330 BAR), norocul a fost ca am observat imediat si n-a apucat sa scada uleiul din rezervorul de servo decat cu 2-3 cm). Alt noroc e ca nu m-a prins pe nu stiu ce coclauri sau prin concediu, ar fi putut fi un motiv de erodare a relatiei smile.gif. Se apropie schimbul de ulei si filtre din noiembrie, astept uleiul Renewable Lube Bio-SynXtra 0w30 "Dr Haas".

 

Negresa a trecut si ea de 90.000 km, saptamana trecuta i-am imbracat volanul in piele, a iesit destul de OK, zic eu.

IMG_20141009_083819.jpg

IMG_20141010_204039.jpg

Share this post


Link to post

GTC-ul a beneficiat de o remapare la 120 CP si 235 Nm by EDS, motorul e mult mai elastic acum, imi permit depasiri mai din scurt si parca s-a micsorat si consumul. Acelasi drum (Bacau-Bucuresti/retur) l-am facut la dus cu 5.5% consum, media orara de 74 km/h iar la intors cu 5%, media orara de 80 km/h. Inainte de remap i-am curatat admisia si EGR-ul care a fost blocat pe inchis si anulat din soft. ODO 91500

I-am luat si un set de jante de aliaj pe care le-am echipat cu anvelopele de vara:

 

 

Rial.jpg

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Ceva dyno?

Ai posibilitatea sa masori cumva boostul prin OBD? Sau macar MAF-ul?

 

Candva am chipat si eu un dizal, cu rezultate similare (90->124CP pe dyno). La performante diferenta era clara, insa la consum eu unul n-am vazut schimbari semnificative. Si asta faceam 200km naveta zilnic, era foarte repetitiv traseul meu.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Maine am programare pt. dyno, diseara pun si OPCOM-ul pe ea. O sa fac si un log, ulterior.

 

Consumul e posibil sa fi scazut si pt. ca motorul merge mai putin turat acum, merge de regula intr-a 6-a la 120 km/h. Insa in acelasi timp am trecut si pe aditivul de iarna pt. motorina de la RLI http://www.renewablelube.com/TDS/2C-Bio-Power%20Winter%20Diesel%20Fuel%20Cond.pdf, o fi avand si asta un efect...

Share this post


Link to post

ESP-ul (integrat cu Traction Control) nu are buton pt. decuplare, asa ca i-am scos siguranta inainte de test; urmarea e ca la viteza de peste 100 KM/h imi intra o limitare, puterea/cuplul scade abrupt - testul nu e relevant. Daca pun siguranta de la ESP inapoi si fac testul la drum masina trage normal, am ajuns usor la 180/h pe GPS (aproape 190 pe ceas) pe o portiune de drum usor in urcare, cu 3 persoane in masina. Insa pe fisa dyno apare cuplul de 235 Nm si puterea de 90 CP pe la 2750 RPM (inainte de remap avea 90 CP la 3800 RPM) , deci e clar ca pe la 3600 am 120 CP.

Share this post


Link to post

Care e treaba cu mersul mai putin turat? Inainte la 120km/h mergeai in treapta a 5-a?

Pana la urma ai pus-o pe dyno? As vrea sa vad si eu rezultatul, sunt curios si cum arata curba stock, si daca cumva puterea a fost limitata intentionat.

Share this post


Link to post

Am pus-o pe dyno, insa doar dupa remap (nici nu i-am spus tipului unde am remapat-o, ca se mananca intre ei si nu voiam sa creez probleme). Initial m-am gandit ca cel cu dyno a bulanit intentionat testul, sa ma castige de client :D pt. remap, mai ales ca mi-a aratat o fisa a unui audi care tot asa a fost luat de "afara" softat si el i-a "reparat" softul. Insa ulterior mi-am dat seama ca e posibil ca testul sa fie esuat din cauza dezactivarii ESP. Cand o sa am timp o sa fac un test de drum cu ESP dezactivat, sa vad cum se comporta.

 

Inainte nu puteam incepe o depasire de la 120/h decat in treapta a 5-a, acum merge lejer intr-a 6-a, scuze ca nu m-am facut inteles.

Dyno Astra H.pdf

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Schimbat sambata trecuta in regie proprie uleiul si filtrele la ambele agregate, flush motor cu Metabond engine cleaner, spalat motorul de doua ori cu cate 2,5 litri de ulei 5W30 ramase de la schimburile anterioare.

Astra a ajuns la 92 636 km si a beneficiat in continuare de RLI Bio-SynXtra HD SHP Motor Oil SAE 5W40 (filtru de ulei Champion) iar Honda a ajuns la 200743 km si e la al doilea schimb de RLI Bio-SynXtra SHP 0w30 (filtru Purflux). Resetat si consumul (5,8 la la Astra si 9,2 la Honda, exclusiv urban in ultima mie de km). Am spalat si ambele masini, n-am mai apucat sa fac poze ca m-a prins noaptea…

Dupa 3 zile de mers cu nemtoaica uleiul nu s-a innegrit ca de obicei la diesel (la Hilux se face negru in citiva km, desi are doar 23.000 km si e la al doilea schimb de consumabile de cand o am ridicat-o de la dealer). Deci cleanerul chiar si-a facut treaba, sunt curios cat tine.

 

Ca o observatie, pe cat de simpla e operatiunea la Honda (filtru de ulei demontat cu cheie tip colier, surub de 22 la baie, scutul decupat in dreptul surubului de golire al baii de ulei) pe atat de complicat e la Opel (filtru de ulei in carcasa, suruburi torx, cheie tubulara de 26 pt. filtru, surub torx la baie, demontat scut metalic pt. a putea avea acces la baia de ulei).

 

Am inlocuit pe garantie si incalzitorul de baie al Astrei, am pus de data asta unul la fel ca al Hondei (diferenta e ca acesta din urma nu are termocontact, mai fiabil). Dimineata motorul are 15 grade C iar in mai putin de 2 km ajunge la 80 de grade, destul de bine tinand cont ca i-am anulat EGR-ul.

 

La ultimele 2 plinuri am trecut la aditiv de iarna Bio-Power Winter Diesel Fuel Conditioner (tot de la RLI) pus in proportie de 1:1000.

Share this post


Link to post

Pe mine m-ai zapacit de tot (e drept ca sunt si putin predispus de la natura :) )

La faza cu dyno n-am inteles mare lucru... sa inteleg ca diagrama pusa data trecuta e gresita?

 

Iar la treaba cu EGR-ul, e posibil sa aiba si asta un impact asupra vitezei de incalzire a uleiului. Daca anulezi EGR-ul cresti temperatura de combustie (si emisiile de NOx, insa who cares, nu le verifica nimeni) si asta ar putea accelera si incalzirea motorului (dunno, speculatie)

Si sunt gata sa pun pariu ca tot datorita anularii EGR-ului si uleiul arata frumos mai mult timp, mai degraba decat datorita flush-ului. Anularea EGR-ului scade seminificativ productia de particule, adica mizeriile care au rolul principal la inegrirea uleiului la diesel.

Share this post


Link to post

Pai am zis ca testul Dyno a esuat datorita scoaterii sigurantei pt. ESP, am mai zis si ca diagrama nu e relevanta, :) dar am atasat-o ca sa vezi prima parte a curbei de putere, pentru mine e destul de relevanta.

 

Cat priveste uleiul, chiar sunt curios daca ramane curat cateva sute de km. La primavara demontez clapeta de admisie aer sa vad cum arata... Oricum, dupa curatarea admisiei, anularea EGR si remapare nu mai scoate fum aproape deloc, din ce-am vazut in oglinzi, n-am apucat sa merg cu alta masina in spate, sa vad clar.

Share this post


Link to post

Montat la Opel rotile de vara (la 95000 km), am facut comanda si de un set de 20 prezoane OZ M20x1.5 de 58 mm cu lungimea filetului de 25 mm (cele originale au 47.5 cu lungimea filetului de 20 mm si prind doar patru ture de filet). Am schimbat si stergatoarele cu un set Valeo.

 

Honda n-a mai iesit din parcarea subterana de la job de vreo 2 saptamani (a facut vreo doar 500 km din noiembrie), o sa-i pun rotile de vara pe 17" la primul drum lung.

 

Juniorul e foarte incantat de jantele de vara, ar dormi in masina.

rear.jpg

Alex.jpg

Share this post


Link to post

Astazi am facut revizia de primavara a celui de-al treilea UFO, am scapt ieftin (ulei, filtre, placute frana spate si rulmenti dreapta fata). Am renuntat la motorul de Honda CB RR , era mult prea nervos, am pus un motor de Tico care se descurca mai mult decat onorabil: https://www.facebook.com/video.php?v=887688111294428&pnref=story

Share this post


Link to post

Cositoarea sau ce :D

EDIT: fain zbughy :)

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

In urma unei scurgeri de ulei pe la simeringul arborelui cotit dinspre distributie am schimbat asta seara cureaua, rola si simeringul buclucas, buggy-ul e iar up&running. Am facut in week-end-ul trecut peste 200 km, in ritmul asta depasesc rulajul anual al Hondei. I-am luat si anvelope A/T noi, urmeaza sa le montez la iarna.

 

Accordul mi-a fost lovit in parcarea de la Kaufland de unul care nu s-a asigurat la iesirea cu spatele din parcare, urmeaza sa intre in service (bara fata de schimbat, aripa stanga + portiera stanga fata de vopsit, plus ceva maruntisuri pe sub bara de schimbat).

 

Opelul se apropie de 100 k, nici o problema.

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...