Jump to content
Sign in to follow this  
adisoru

Chevrolet Aveo New (Sonic) 2012

Recommended Posts

Va multumesc pentru urarile bune!

Am reusit sa termin de citit manualul de utilizare. Revizia se face la 1 an sau 15.000 km. Am observat ca nu am servodirectie hidraulica(nu am gasit nicaieri lichidul de servo); banuiesc ca este servo electrica. Distributia nu trebuie sa o schimb: este pe lant.

 

1- Uleiul de transmisie nu se schimba niciodata? Nu mentioneaza nimic despre acest lucru!

2- Uleiul de transmisie este acelasi lucru cu uleiul din cutia de viteze?

3- Se poate oare regla ambreiajul mai sus? Cupleaza cam jos si daca nu il apas foarte bine agata putin la schimbarea vitezelor. Intreb deoarece nu am vazut nici un cablu de ambreiaj sub masina si pe nicaieri.

 

Ii multumesc anticipat celui care o sa imi raspunda la intrebari.

 

Se pare ca intr-adevar distributia nu se schimba niciodata conform manualului nici la Aveo 2008. Nu stiu daca este adevarat sau daca e vreo greseala...

Servodirectia este "servodirecţie asistată electric" conform specificatiilor de pe site, ceea ce inseamna ca ai si pompa de servo, partea electrica doar comanda pompa. La Aveo 2008/Nubira lichidul de servo nu se schimba niciodata, banuiesc ca la fel e si la tine.

 

1. La Aveo 1.2 2008 se schimba la fiecare 30000km:

Uleiul pentru transmisia manuală (4) 1,2D R I R I R I R I

1,4D I I I I I I I I

2. Da, este acelasi lucru.

3. Ambreiajul e hidraulic din cate stiu, deci nu ai cablu. Se regleaza si la cele cu ambreiaj hidraulic din furca (de obice poti sa o vezi pe unde iese prin peretele de foc), dar nu iti bate capul acum o sa se lase pe masura ce mergi cu masina (dupa rodaj). La urmatoarea revizie daca tot agata vb la service sa ti-l regleze.

 

Bafta!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru raspuns.

 

Despre uleiul de transmisie nu se pomeneste nimik in cartea de service. O sa mai intreb la prima revizie.

 

Mai am o intrebare: masina nu are roata de rezerva (are chit de reparatie; Chevrolet spune ca au asistenta rutiera 24h din 24 si daca se rupe cauciucul vin ei oriunde si mi-l schimba). Eu totusi as vrea sa imi cumpar o roata de rezerva subtire (slim), dar nu stiu ce dimensiune. Cum sa imi dau seama de dimensiunea rotii? Masina are acum 195/65 R15, cu 4 prezoane, distanta intre prezoane pe diagonala 100mm; deci roata de rezerva slim ce dimensiune ar trebui sa aiba: 115/70 R15 sau o alta?

 

 

Share this post


Link to post

As recomanda sa cumperi o roata normala. Eu asa am de gand sa fac. Cred ca ajuta si pasla aceea de deasupra sa nu faca burta, si la dimensiunea asta gasesti foarte usor. E lo csa pastrezi si kitul lor in interorul rotii.

Share this post


Link to post

Pai am ajuns si eu la aceeasi concluzie. O sa cumpar o roata normala de rezerva.

Share this post


Link to post

La masina asta noua care am cumparat-o am urmatoarea problema:

Cand schimb din viteza I in a II-a agata si caraie; dar acest lucru nu se intampla decat atunci cand schimb foarte repede si undeva la 3000-3500rpm. Daca schimb pe la 1500-2000rpm si trag usor de schimbatorul de viteze nu mai agata. Si inca ceva, cand motorul este rece nu se intampla acest lucru. Doar dupa ce se incinge (30-40 min de trafic) incepe sa agate. Ambreiajul este hidraulic. Dealerul mi-a spus sa am rabdare ca se mai lasa ambreiajul, dar mi-e frica sa nu stric cutia de viteze pentru ca agata destul de des.

Cum pot regla ambreiajul? De unde? Lucrez de la 8 la 19 si evident nu am timp sa merg la service; incerc sa fac eu acasa cum pot.

Multumesc de ajutor.

Atasez poze cu conducta de ambreiaj si pistonul de la pedala.

post-7765-0-25550300-1311439308_thumb.jpg

post-7765-0-59877200-1311439312_thumb.jpg

post-7765-0-13836300-1311439317_thumb.jpg

post-7765-0-82748600-1311439321_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Vazand ce ai acolo, cred ca ambreiajul se regleaza de la pedala. Dar inainte de a umbla pe acolo vezi daca mai agata daca faci dublu ambreiaj. Tot ca si un test de facut, verifica daca se modifica in vreun fel cursa pedalei de ambreiaj dupa 5-6 apasari succesive a pedalei.

In alte trepte nu agata?

Ah, si sa nu uit. Hai sa ne mutam cu discutia asta pe Tehnic, nu aici, aici n-ar strica sa pui niste poze cu masina ;)

Share this post


Link to post

Pana acum am facut 600 km, numai in Bucuresti. Nu am avut timp sa plec afara.

Pana in 400-500 km am avut un consum mediu de 7,7l/100km. Acum am vazut ca a scazut. De vre-o 100km in coace am 6,8l/100km; lucru imucurator, avand in vedre ca in cartea tehnica consumul este de 7,1L.

 

 

 

Share this post


Link to post

Imagini CrashTest

 

Edited by adisoru

Share this post


Link to post

O noua descoperire la masina. Are si hill-start assist . Functioneaza doar la rampe abrupte; daca este o inclinare mica nu merge. Cand esti pe o rampa si eliberezi frana are o intarziere de 2 secunde pana la eliberarea ei.

Share this post


Link to post

Am facut pana acum 2500 km cu NOUL Aveo. Pun si o poza cu un VECHIUL Chevrolet. De asemenea o poza de la spalatorie, unde masina din alba a devenit roz-aviz pitipoancelor 10000000.gif

post-7765-0-09600700-1314036427_thumb.jpg

post-7765-0-71292300-1314036432_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare,

De ceva timp aud sub bord in dreapta un zgomot. Este de la motorasul ce actioneaza clapeta de recirculare aer. Motorasul se invarte in gol in continuu deoarece cuplajul lui cu clapeta s-a rupt.
Am fost la service, mi-au schimbat clapeta rupta iar peste 1 saptamana aceeasi problema, iar s-a rupt. Am fost din nou la service si din nou vor sa imi inlocuiasca clapeta.
Intrebarea mea este: nu cumva motorasul este defect?
Este normal ca motorul sa se invarta in continuu? Nu are si el un potentiometru, o limita de cursa, un punct unde ar trebui sa se opreasca?
Electricianul de la service mi-a spus ca nu are; motorul se opreste din invartit doar cand clapeta a ajuns la capat dar si atunci el da sa se invarta doar ca este oprit mecanic de cursa clapetei.
Asta mi se pare o prostie! Cum sa tii motorasul tot timpul sub tensiune? Mai ales daca este blocat mecanic de cursa clapetei inseamna ca motorasul tinde tot timpul sa se invarta, absoarbe un curent mai mare, se incinge si astfel se rupe si cuplajul de plastic dintre motor si clapeta. Dar poate nu stiu eu cum functioneaza motorasul.

Voi ce parere aveti?

 

post-7765-0-64020000-1374042525_thumb.jpg

post-7765-0-71015700-1374042532_thumb.jpg

post-7765-0-35599200-1374042541_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am citit problema ta si pe clubchevrolet. Imi dau doar cu parerea pt ca nu am Aveo - nu e normal ca motorasul sa se invarta continuu, trebuie sa aibe o informatie despre capul de scara si sa se opreasca cand ajunge la capat. Explicatia care ti-a fost data de mecanic e una de 2 lei ca sa scape de tine. Mergi la alt service si dupa ce constata defectul, pune-i sa schimbe si clapeta si motorul si daca nu vor sa schimbe motorul, nu iesi din service pana nu se rupe si clapeta noua sau se arde motorasul ca sa vada si ei cat de imbecili sunt. Si, daca tot nu se rezolva, poti oricand sa arzi motorasul scotandu-l din locas si blocandu-l cu o surubelnita ;) .

 

 

Share this post


Link to post

Incearca sa obtii schema motorului in interior (poate sint ceva contacte pe acolo) sau deschide aceea 'cutie gri' poate observi ceva fire intrerupte. Daca nu are contacte ar trebuie sa aiba un circuit electronic care intrerupe alimentarea motorasului cind putere consumata creste mult (adica cind ajunge clapeta la capat de cursa). Poate acest circuit electronic s-a stricat si necesita schibare. Din pacate nu stiu daca exista piesa separata si trebuie inlocuit cu tot cu motor.

 

Foarte posibil ca motorasul acela sa necesite inlocuire.

 

Ia uite, unii zic ca HVAC-ul trebuie resetat: http://forums.trailvoy.com/showthread.php?t=42965 'to allow the controller to recalibrate'. Nu este aceeasi masina, dar face parte din familie.

 

La mine la Skoda HVAC-ul merge interogat pe CAN nu stiu daca si la Chevy se poate.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...