Jump to content
Sign in to follow this  
Dan55

Temperatura La Iesirea Aerului Din Grilele Din Bord

Recommended Posts

Salut.

 

Am caut pe forum, insa nu am gasit nimic concludent.

Am un Lacetti Sedan 1.6i CDX . Stie cineva cat trebuie sa fie temperatura la iesirea aerului din grilele din bord, cand climatizarea este pornita? Stiam ceva de 10-11 grade C, insa nu sunt sigur.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

uite un tabel

post-5070-0-40118300-1307453406_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Multumesc.

 

Astazi am luat un aparat de la un prieten si am masurat temperatura. Pe treapta a doua a ventilatorului, dupa 10 minute de functionare a climatizarii, erau 4,6 grade C.

Share this post


Link to post

Mi se pare a fi cel mai ieftin mod ca sa vad daca instalatia lucreaza in parametri normali

Share this post


Link to post

Cate grade erau afara, cate erau in masina la inceput, pe loc sau in mers, la ce turatie, recirculare sau direct, la umbra sau la soare?

Share this post


Link to post

Afara au fost 30 de grade. Masina a fost in mers pana am ajuns la prietenul meu, apoi, cat timp am masurat temperatura, a stat pe loc, la soare si cu motorul la relanti. In masina nu stiu cate grade erau. Prietenul a venit cu aparatul de afara, a pus sonda langa una dintre cele doua grile centrale din bord (cele laterale le-am inchis) si am asteptat pana temperatura nu a mai coborat. Aerul venea de afara, nu am dat pe recirculare.

Share this post


Link to post

Pai ori e sonda defecta ori iti merge exceptional AC-ul pentru ca in foaia de mai sus, cu temperatura exterioara de 32, la umbra, pe recirculare, cu ventilatorul pe viteza 4,la cea mai mica umiditate (20%) si cu turatia de 2000RPM temperatura "corecta" ar fi de 7 grade Celsius!

Share this post


Link to post

Am vazut si eu, dar ma gandesc ca acelea sunt niste limite superioare. Plus ca ventilatorul eu l-am avut pe treapta a doua, daca era pe treapta a patra ar fi fost normal ca temperatura sa fie putin mai mare. Sonda este buna.

 

In fine, eu sunt multumit ca dupa 5 ani clima merge ca atunci cand masina a fost noua.

Share this post


Link to post

Aveai impresia ca nu prea face fata aerul conditionat inainte de verificarea temperaturii?

Share this post


Link to post

Eu nu, dar a mers cineva cu mine si avea impresia ca nu face fata. Chiar daca parerea lui venea la 3-4 minute dupa ce am plecat de pe loc, a fost de ajuns ca sa incep sa si eu sa am indoieli :) Acum m-am linistit.

 

Eu aerul il las sa iasa numai pe la parbriz si picioare sau doar parbriz, niciodata prin grilele frontale, insa acest lucru presupune si o perioada mai mare pana cand acesta incepe sa faca fata cu brio.

Share this post


Link to post

De ce intreb: temperatura scazuta a aerului poate insemna freon mai putin si lipsa putere de racire (nu ai suficient agent pentru a prelua caldura). Poate face gheata pe vaporizator de unde lipsa debit aer. Lipsa freon mai inseamna si lucrul compresorului in afara plajelor de presiune normale, adica fortat... Eu fac anual controlul instalatiei de AC si umplerea ei. 5 ani e mult, o verificare nu i-ar strica.

Share this post


Link to post

Lacetti are oricum niste compresoare mai lenese, am incheiat citatul dintr-un specialist de la Master Motors (care n-a vrut sa-mi bage termometrul in grila dupa verificarea de anul trecut). Adevarul e ca am mers si cu o Toyota Avensis 2L diesel si dupa 30 de secunde imi inghetase deja scafarlia!

Edited by hidralazina

Share this post


Link to post

Tabelul acela este irelevant .Pe treapta a doua ventilatie,selectorul pe aeratoarele centrale si motorul tinut turat la 2000 rot/min timp de 2-3 minute la aeratorul central temperatura trebuie sa fie negativa( intre -2 si -7 grade).In timpul acestui test trebuie sa se auda si electroventilatoarele radiatoarelor din fata care trec periodic pe treapta 2 ventilatie.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Negativa? Atunci condensul nu ingheata pe vaporizator? Eu din ce stiu, AC-ul la masini este dimensionat astfel incat temperatura vaporizatorului sa nu permita acumularea de gheata/zapada. La fel si cel de camera, temperatura vaporizatorului nu trebuie sa permita inghetarea condensului de pe el. Au cumva masinile noastre un senzor de temperatura pe vaporizator?

Share this post


Link to post

De ce intreb: temperatura scazuta a aerului poate insemna freon mai putin si lipsa putere de racire (nu ai suficient agent pentru a prelua caldura). Poate face gheata pe vaporizator de unde lipsa debit aer. Lipsa freon mai inseamna si lucrul compresorului in afara plajelor de presiune normale, adica fortat... Eu fac anual controlul instalatiei de AC si umplerea ei. 5 ani e mult, o verificare nu i-ar strica.

 

Nu vad logica la ce ai scris.

Daca am temperatura scazuta (4,6 grade C), inseamna ca nu poate sa fie vorba de lipsa putere de racire. Daca n-as avea suficient agent, care sa preia caldura, nici temperatura nu ar scadea de la 30 de grade, cate sunt afara, la 4,6 grade.

Share this post


Link to post

Negativa? Atunci condensul nu ingheata pe vaporizator? Eu din ce stiu, AC-ul la masini este dimensionat astfel incat temperatura vaporizatorului sa nu permita acumularea de gheata/zapada. La fel si cel de camera, temperatura vaporizatorului nu trebuie sa permita inghetarea condensului de pe el. Au cumva masinile noastre un senzor de temperatura pe vaporizator?

 

Depinde cum se face masurarea.Daca masori cu termometru pe infrarosu atunci ai temperaturi negative in interiorul aeratorului central iar daca masori cu unul cu sonda care se introduce in interiorul aeratorului atunci temperatura aerului este de 2-3 grade.Masinile cu volum mic gen matiz sau aveo au termistor linga vaporizatorul din bord si decupleaza compresorul cand temperatura scade sub -7 grade.

Share this post


Link to post

Daca tot suntem la discutii de AC, e normal sa faca un zgomot la pornire? Zgomotul nu se aude inauntru, doar afara, e ca un zang, si doar in momentul cand cupleaza si incepe sa se invarta si ventilatorul de pe radiator!

Share this post


Link to post

Intr-o anumita limita, scaderea cantitatii de freon din instalatie, duce la obtinerea de temperaturi mai mici la vaporizator dar si la condensor. Cantitate mica inseamna masa mai mica a agentului termic care inseamna transfer de caldura mai mic la care se mai adauga diferenta mai mica dintre temp. ambientala si temp condensorului care si ea inseamna transfer mai mic de caldura. Singura analogie care-mi vine acum in cap este cu a unei baterii a carei tensiune este 1,5v (masurat) dar curentul generat nu este suficient pentru un bec (tot de 1,5V); are ea 1.5V dar nu are putere. In conditii de stres instalatia nu ar face fata la fel cu una cu o cantitate adecvata de freon. Umiditatea joaca un rol important in stresul instalatiei AC.

Eu cam asa vad lucrurile in instalatie. Poate un specialist frigotehnist ne-ar lumina mai bine. :)

Share this post


Link to post

Ar fi excelent daca ar fi cum zici tu :) .Am scadea toti cantitatea de freon din instalatie,am avea o racire mai buna si ar scadea si consumul de carburant pentru ca sarcina pe compresor ar fi mai mica.

Share this post


Link to post

Pai tocmai am spus ca scaderea cantitatii de freon nu e o solutie. Randamentul instalatiei (asa cum a fost proiectata) nu va mai fi acelasi, in sensul rau. In conditii de stres nu ar face fata.

Edited by ratusca

Share this post


Link to post

Tocmai,daca presiunea este mica si randamentul este mic deci nici vorba de inghetat vaporizatorul la presiune mica :)

Ma refer strict la instalatia AC auto !

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Ma ofer cu masina la teste :) . Ne trebuie un aparat de vidare/umplere a instalatiei de AC. Ai posibilitatea? Mai pot pune la dispozitie termometru cu IR Fluke :) . Damn si bani de benzina pentru deplasare :( mai trebuie...

Share this post


Link to post

Intr-o anumita limita, scaderea cantitatii de freon din instalatie, duce la obtinerea de temperaturi mai mici la vaporizator dar si la condensor.

 

Eu zic ca din punct de vedere fizic, chestia asta este imposibila, ba chiar este invers. Nu ai destul freon, inseamna ca instalatia nu va functiona la parametri normali si va prelua o cantitate de caldura mai mica, deci temperatura aerului, dupa ce trece de evaporator, va fi mai mare, nu mai mica.

De aia nici n-am auzit pana acum ca cineva a fost nevoit sa-si incarce instalatia cu freon pentru ca aerul care trecea de evaporator era prea rece.

Share this post


Link to post

Daca o sa umpli instalatia de AC cu o cantitate ceva mai mica de freon decat cea specificata (nu stiu exact cat, dar nu foarte mult) si presupunand ca instalatia nu are pori iar compresorul este ok, atunci in partea de joasa presiune vei avea o presiune mai mica de unde si o temperatura mai mica. Asta nu inseamna ca ma duc acum la masina si mai scot un pic de freon ca sa am temperatura mai mica, din motivele explicate un pic mai sus. Asta e parerea mea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...