Jump to content
Sign in to follow this  
cdorob

Cat De Bune Trebuie Sa Fie Fisele?

Recommended Posts

Salut,

 

S-a mai discutat despre fise, acum as vrea sa stiu exact ce e acceptabil si ce nu :)

 

Cei mai vechi pe forum probabil ca isi aduc aminte ce probleme am avut cu Exe-ul meu LPG. Desi in ultimul timp dec and e frig a mers super, din cand in cand mai are cate o cadere nasoala (nu mai trage). Aseara de exemplu, a avut una.. Bagam piciorul in acceleratie si mai nimic. Am tras pe dreapta, si am vazut ca fisele scanteiaza iarasi. Le-am rasucit un pic cu mana, si surpriza a mers perfect inca vreo 14 KM pana acasa.

 

Fisele le-am mai schimbat odata in garantie (am vazut eu cu ochii mei cand le-au scos de pe o masina nou nouta :scarpin: ). Astea care le am acuma pe masina scanteiaza mult mai putin decat cele vechi, dar tot mai scanteiaza

 

Intrebarea: niste fise bune trebuie sa nu dea nici macar o scanteie pe langa, sau se mai intample sa fure curent un pic din cand in cand? Cat este acceptabil? Scanteile pe are le vad nu sunt constante, adica apar din cand in cand , destul de aleatoriu.

 

Ma gandesc acum ca ar fi culmea sa-mi rezolv definitiv problemele cu un set nou de fise Non Daewoo :banana:

 

Ce ziceti?

Share this post


Link to post

Pai s-ar putea sa nu fie atit de definitiva rezolvarea, nici cu fise non-daewoo. Problema e ca fisele sunt imbracate in cauciuc. Acesta imbatraneste destul de repede in urma temperaturilor destul de ridicate (se "coace"). Cind a imbatranit, incepe sa crape ... moment in care va incepe sa scinteieze din nou.

 

Eu am niste siliconice Tesla, luate din Carefour.

Share this post


Link to post

De acord, dar fisele mele au vreo 6 luni si masina vreo 10 luni. Primele erau super varza, astea nu sunt prea breaze nici ele, de unde ma gandesc ca o schimbare de marca ar fi singura solutie...

Share this post


Link to post

Si eu am zis ca de vina pt. mersul pe gpl sunt fisele . Problema la mine eera ca trecea masina pe gpl cand voia muschiul ei . Schimbam fisele ( ca aveam 2 seturi) si treceau la 1500 in loc de 2000 sau de 3000 .

De vina a fost comutatorul ala de gaz care se decalibreaza in timp.

Tu incearca sa-ti iei niste fise din alea mai scumpe ( de pe la Augsburg) si vezi ce si cum . S-ar putea ca o pierdere de putere sa fie de la fise .

Eu am simtit la a mea dar fisele erau atat de varza incat s-au rupt cu totul cand am tras sa le schimb. Dar nu mi s-a parut ca se pierdea semnificati putere . Mai ales ca pornea la prima cheie dimineata . Adica am fost atat de surprins , ca nu credeam, ca se poate intampla ca masina sa mai mearga cu fisele alea, incat le-am pastrat in portbagaj ca pe o minune a masinilor :D

Share this post


Link to post

salut

 

si eu am observat acum vreo saptamana cand am deschis capota noaptea ca era foc de artificii inauntru @-) Tinand cont ca masina o am de vreo 2 saptamani am decis ca ar fi o idee buna sa schimb bujiile si fisele la ea (fisele cele vechi aratau ca draq inclusiv estetic). Cu ele am schimbat si bujiile cu toate ca erau destul de ok dar am zis sa fie si ele noi si sincer nu mai am nici o scanteie vizibila (nici firicele d-alea mici de curent daca stiti la ce ma refer).

 

bujiile si fisele le-am luat de la magazinul cu piese pentru daewoo de vis-a-vis de Apaca (m-a lasat masca modul in care s-au comportat cu mine angajatii de acolo... SUPER... asa ar trebui sa fie peste tot dar... [-X ).

 

Verdict: Bujii BOSCH 120.000 lei/buc + Fise 360.000 lei = Problem solved

Edited by zoosy

Share this post


Link to post

Descarcarile catre masa la fisele de bujii sint TOTAL contraproductive !!!

NU trebuie sa vezi scinteeri nici in intuneric bezna ...

Schimba fisele de bujii si incearca sa le pozezi cit mai departe de sursele de caldura . :thumbl:

Share this post


Link to post

kko... am trecut si eu pe la APACA in drum spre casa( am ocolit putin), si deoarece vazusem pe forum ca s-a discutat, am bagat si eu buzunarul la cheltuieli si mi-am luat un set de fise...

i-am facut femei vanzare ca are nevioe..

si ale mele de pe masina cred ca sant originalele...le schimb.. ca la un moment dat le-am reparat eu

 

p'astea noi vad ca scrie packard...usa

Edited by aztec

Share this post


Link to post

Cauta prin peco-uri de nexia din silicon.Sant si mai ieftine ,nu fura nici curent si alt aspect e ca nu se impusca asa repede.

Share this post


Link to post

eu am cielo din 96 , am setul original de fise pe el si inca nici una nu a puscat :) >-

Ca sa fie clar cielo-ul meu e romanesc, si nu din lotul ala corean, ca sa mai linistesc carcotasii ..

 

Altfel nu stiu daca e relevant ca masina are 79 de mii de km efectuati (exclusiv in .RO, exclusiv pe benzina cu Pb autohtona),

pt. ca oricum aici e vorba de timp, caldura si eventual vibratii,

factori importanti care duc la degradarea/imbatranirea cauciucului,

respectiv la deteriorarea elementului conductor din fisa (pe baza de grafit siliconic sau metal)...etc.

 

Apropoo, si setul de bujii e tot original...

 

Dar daca ar fi sa cumpar un set de cabluri de bujii care sa nu aiba scapari de curent/scantei etc ...

as cumpara cabluri siliconice Champion din seria profesional (cca 800mii lei).

Am montat astfel de fise pe o Skoda Felicia, si apoi am mers sa montez o instalatie GPL pe ea.

Stupoare, baietii aia care mi-au montat instalatia au spus ca pur si simplu nu primesc nici un fel de semnal de la niste infasurari (spire) pe care le-au pus ei pe fise. Intr-un final au rezolvat sproblema luand semnal de la bobina de inductie, ca altfel nu ar fi functionat instalatia de gaz - util pt protectia cand e motorul oprit. .. in sfarsit asta e off topic asa ca nu mai dau detalii referitoare la ce le trebuia lor semnal de pe fise :o fftopic: ...

Share this post


Link to post
Cauta prin peco-uri de nexia din silicon.Sant si mai ieftine ,nu fura nici curent si alt aspect e ca nu se impusca asa repede.

Astea merg si la espero? Sau n-am inteles eu bine.

da-ne mai multe detalii.

Share this post


Link to post

Am avut si eu problema asta cu o fisa impuscata, si nu era de mers cu masina. Efectiv mergea in suturi. Le-am schimbat si s-a rezolvat problema. Stupoarea mea vine de la faptul ca cele cu care a venit masina au mers 5 ani si aproximativ 100000km, iar astea noi tot Daewoo le am de mai putin de un an si au inceput sa se duca... Si eu ma gandeam tot la niste Champion... Aveti idee cine aduce la noi?

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu fisele pe care scrie Daewoo (made in USA) sunt chiar Champions.

Share this post


Link to post
Dar daca ar fi sa cumpar un set de cabluri de bujii care sa nu aiba scapari de curent/scantei etc ...

as cumpara cabluri siliconice Champion din seria profesional (cca 800mii lei).

Am montat astfel de fise pe o Skoda Felicia, si apoi am mers sa montez o instalatie GPL pe ea.

Stupoare, baietii aia care mi-au montat instalatia au spus ca pur si simplu nu primesc nici un fel de semnal de la niste infasurari (spire) pe care le-au pus ei pe fise. Intr-un final au rezolvat sproblema luand semnal de la bobina de inductie, ca altfel nu ar fi functionat instalatia de gaz - util pt protectia cand e motorul oprit. ..

 

Aaaaa ...pai asta nu-i bine :D Fisele tre' sa dea putina scanteie sa-si ia impulsul pe gpl . Adica nu scanteie , ci impuls . Je a avut Packard USA originale GM . Dupa 5 ani de exploatare ( din care ultimii 2 pe gpl) nu mai dadeau impuls si nu mai trecea masina pe gpl . Si sa nu crezi ca dupa 5 ani se facusera fisele perfecte si noi..Cat is noi fisele tre' sa dea impuls.Nu sa scanteiasca.

Si mi-am cumparat fise siliconice Champion . Daca le vrei ti le dau moka ca n-am mers cu ele decat 2 zile ...pe benzina ca pe gpl...

Si mi-am luat apoi Packard care Khasmin alea-s cele mai aproape de original care se gasesc in Romania . Si de 1 an merg cu ele si pe gpl si pe benzina .

Trage ce concluzie vrei ..

Share this post


Link to post

shit... fisele pe care le-am luat nu se potrivesc ... sant de espero.

i'm stupid...

Share this post


Link to post

Cum adica nu se potrivesc??Ce nu este in regula?

Share this post


Link to post

@expero

 

... la el nu se potrivesc fisele tale ca are motorul SOHC ... ;)

Share this post


Link to post

Am avut aceeasi problema (ca simptom in plus turometrul nu statea fix la ralanti ci oscila putin) si am cumparat un set de fise originale (Daewoo, Made in USA :lavolan: ). A trecut un an de atunci si merg perfect, fara o scapare de curent, fara artificii noaptea sau alte chestiuni ce s-au mai auzit pe forum. Singura problema a fost ca au costat 900 de mii.

Share this post


Link to post

diferenta de tip de mufa la centrala si la ccapatul de distribuitor...

Share this post


Link to post

De la Cileo SOHC nu se potriveste decat o singura fisa. Adica in locul fisei centrale la Espero poti pune una din alea 4 normale de la Cileo . Pe incercatelea si masina a mers fara probleme .

App. du-te si schimba-le ca-s mai scumpe astea pt. DOHC pe care le-ai luat .

Share this post


Link to post

Pt. cielo E III nu cred ca se gasesc alte fise prod. de alti producatori decit Pachard.Cdrob, se vad descarcari de tensiune la masa?Trebuie facuta deosebirea intre fise care "fura curent " si efectul corona.Treci pe la service sa le inspectam si eventual sa le inlocuim(avem pe stoc citeva seturi)

Share this post


Link to post
Cdrob, se vad descarcari de tensiune la masa?Trebuie facuta deosebirea intre fise care "fura curent " si efectul corona.

 

Salut Nini,

 

Din pacate nu stiu care este efectul Corona...Daca poti sa-mi explici pe scurt ar fi nemaipomenit :)

 

Ca sa lamuresc efectiv ce se intampla, se vedeau scatei intre fise si mase (scutul de la evacuare sau chiar blocul motor. In fine, am fost la magazinul Radacini de pe Grivita si am luat un set de fise packard (Koreea). Efectul a fost imediat.

-relatiul a devenit mult mai stabil (Nini, iti aduci aminte ca aveam probleme cu relantiul pe gaz, acuma este foarte stabil, ca si pe benzina)

- trage mai bine cu 10% (parca ca impinge cineva de la spate)

- inainte cand aceleram voiniceste se simteau intreruperi micute ca si cum nu s-ar fi accelerat constant. Acuma e totul normal :banana:

- are ceva mai multa putere cand e subturata

 

Ca sa concluzionez, masina merge mai bine.

 

Efectul Corona? :-?

Share this post


Link to post

... efectul corona este descarcarea necontrolata in sine catre masa ... scinteia/descarcarea . :( care duce la pierderea de energie destinata bujiilor .

... la bujii apare acest efect dar acolo este dorit si stimulat . ;)

Share this post


Link to post

Al mau Cielo tremura la relanti... Mers in service pus scanerul pe masina... si mi-au spus ca se va rezolva cu schimbul capacului de delcou si fise bujii...(ambele erau pe masina decand a iesit din fabrica) bun... schimbat... pus fise Packard Silicon USA si vreo 2 zile a mers foarte frumos.. nu mai avea pic de tremurici la relanti... A 3-a zi insa.. totul a revenit la normal :spumelagura: Sa fi avut eu bafta sa fi prins un set cu probleme... Inca nu am facut testul "de noapte" ... cu capota ridicata... si sa ma uit sa vad daca am foc de artificii sub capota...

Share this post


Link to post

Vezi ce e noaptea. Inafara de asta poti sa incerci sa schimbi pe rand fisele noi cu alea care ti se par mai bune din alea vechi ca sa vezi daca e vreo diferenta. De asemenea, daca ai avut probleme cu fisele, s-ar putea sa fie si bujiile duse. Scoate-le si vezi in ce conditie sunt (daca au dat scanteie din cal in paste, iti dai seama ce depuneri au)

 

 

Binenteles mai este posibil sa fi avut probleme cu altceva, si schimbul sa fi fost inutil...

 

 

Sa ne tii la curent.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...