Jump to content
Sign in to follow this  
closchkutza

Calatorie De 3600km

Recommended Posts

Multumesc mult de informatii, foarte utile. Se pare ca intr-adevar partea cu media de 110km/h pica, citind ce scrieti voi. De ajuns in Germania trebuie sa ajung langa Frankfurt, la aschaffenburg(daca am scris corect) si traseul pe care mi-l facusem era prin austria.

Referitor la confortul din matiz comparat cu cel dintr-o octavia cu 5 pasageri, depinde si de gabaritul pasagerilor :P . 4 ar fi fost ok. 5 sunt prea multi, parerea mea, stiindu-i pe ocupantii masinilor.

 

Referitor la masinuta, am rulat cu ea cu 130-140 cu AC-ul pornit si nu a fost nici o problema. Sa vedem insa, nu este luata nici o decizie definitiva.

Share this post


Link to post

Si benzinariile ARAL sunt cele mai proaste.

 

La 100 km ai 3-4 benzinarii pe autostrada, fara sa iesi de pe ea, majoritatea au magazine si alte facilitati. Parcarile sunt la 2 km, dar nu merita decat pentru urgente la care sa nu cotizezi.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Referitor la masinuta, am rulat cu ea cu 130-140 cu AC-ul pornit si nu a fost nici o problema. Sa vedem insa, nu este luata nici o decizie definitiva.

 

Confirm si eu chestia asta... merge fara probleme.

Share this post


Link to post
Si benzinariile ARAL sunt cele mai proaste.

 

La 100 km ai 3-4 benzinarii pe autostrada, fara sa iesi de pe ea, majoritatea au magazine si alte facilitati. Parcarile sunt la 2 km, dar nu merita decat pentru urgente la care sa nu cotizezi.

 

 

100% de acord. Am bagat in Germania un jeg de benzina de la Aral de ziceam ca am jumatate din caluti doar la motor.

 

@closchkutza

 

Vezi ca in Germania "nu prea sunt vizibile" benzinariile. Adica nu prea le vezi pe marginea autostrazilor ca in Austria si Ungaria. Marea majoritate sunt la 800-2000m de autostrada in adevarate spatii de servicii. De obicei sunt cate 4-5 benzinarii, magazine, etc in spatiile respective. Pe indicatoare nu prea vezi semnul de pompa, doar o denumire in germana care incepe cu A...plm. Eu era sa fac pana prostului pe acolo pana m-am prins care-i faza.

Aparea prea des indicatorul respectiv ca sa fie iesire catre o anumita localitate cum crezusem eu initial. :)

 

De asemenea respecta limitarile/limitele de viteza, in special in Ungaria pana intri pe autostrada si in Austria imediat ce treci de Viena ca e cam full de politie. :)

 

LE: Mare atentie cand intrii in Austria... imediat ce ai intrat e o benzinarie pe dreapta daca tin bine minte de unde poti lua vigneta. Urmatoarea benzinarie e cativa km mai incolo. Nu uita sa cumperi vigneta si sa o lipesti pe parbriz. De asemenea daca mai ai vreo vigneta mai veche de Austria trebuie data jos.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post
... Mare atentie cand intrii in Austria... imediat ce ai intrat e o benzinarie pe dreapta daca tin bine minte de unde poti lua vigneta.

Atentie pentru ca nu-ti dai seama c-ai intrat in Austria. Benzinaria este OMV, wc-ul este cu plata.

 

In Jermania sunt doua tipuri de benzinarii, cele la care nu trebuie sa iesi afara de pe autostrada (cam din 33 in 33 km) si cele plasate inafara (1-2km). Evident, preturile difera la cativa firfirei, adica nu se merita efortul. Oricum, totul este atat de bine semnalizat cu multi km in avans, ca pentru nemti.

 

Fa plinul cu benzina cu CO-ul cel mai mare la iesirea din tara (Arad), vei avea putere mai mare si consum mai redus la regimul care urmeaza.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Confirm si eu chestia asta... merge fara probleme.

 

Si eu i-am dat Matizului 135 cu AC on si nu spunea ca nu mai poate :) )

 

Atentie pentru ca nu-ti dai seama c-ai intrat in Austria. Benzinaria este OMV, wc-ul este cu plata.

Tolin, scuze in Austrica nu am platit niciunde pentru WC, doar in Germania. Poate asa mi s-a intamplat doar mie. :uff:

 

In Austria nu alimentati langa frontiera, acolo benzina este 1,28 -1,37 E, mai in interior din Viena pretul este 1,08 -1,15E. Acelasi pret mare este si la granita cu Germania.

 

Vezi ca in Germania "nu prea sunt vizibile" benzinariile. Adica nu prea le vezi pe marginea autostrazilor ca in Austria si Ungaria. Marea majoritate sunt la 800-2000m de autostrada in adevarate spatii de servicii.

Pe ruta Dresda - Berlin sunt toate ca si la noi cu intrare si iesire din autostrada, Munchen - Berlin ai dreptate ca sunt in exterior insa in ambele cazuri sunt semnalizate de la 5000 m.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
... in Austrica nu am platit niciunde pentru WC ...

Era vorba despre acea benzinarie.

Share this post


Link to post

In Germania la multe benzinarii platesti 50centi la buda, insa iti da un bon cu care ai 50 centi reducere, daca iti cumperi ceva. Cu alte cuvinte, daca iei si o cafea, buda e moaca, daca te opresti doar pentru buda, te taxeaza.

Share this post


Link to post

Am facut de doua ori drumul Timisoara-Koln cu matizu fara nici o problema,aprox.1500 km dus,problema a fost confortu.

mers max.120,cam frustrant ca te depasesc toti.

Cam 20,22 ore cu 2,3 ore de somn in masina.

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am fost si eu in Iulie pana in Austria, zona Kernten (sudul austriei), cu matizul. Pe tot parcursul drumului am folosit clima , viteza intre 110-130 peste tot unde se poate. Consumul calculat din plin in plin nu trecea de 6 L / 100 km, autonomia masini (cat am avut eu curajul sa merg) era 500km - daca mergeam mai vreo 25km - se aprindea becul de rezervor gol. In ungaria si austria recomand sa alimentati in benzinarii din oras si nici in caz de pe autoband, pentru ca e mai scump. Tot ce m-a deranjat la Matiz era ca ma ducea vantul din lateral - parca eram pe "surf-board de asfalt" :) Mai un lucru interesant: in austria, cel putin la benzinariile JET, am vazut ca se gaseste benzina CO91 - ma tenta sa scot juperul de la ECM si sa alimentez ceva mai ieftin :)

Share this post


Link to post
Consumul calculat din plin in plin nu trecea de 6 L / 100 km

Mult, asta-i consum de masina mare cu motor dublu, adica de 1,6.

Edited by Argon

Share this post


Link to post

Cum sa fie bre mult? Daca treci cu Matizul de 120km/h te rupe. Asta e beleua la el, avand motorul mic, consuma mult la viteza mare. Un motor dublu de exemplu la o viteza de 130km/h consuma mai putin decat un motor de Matiz. EU am scos si 10% pe autostrada dar am tinut-o numai cu pedala la podea in 150-160km/h. CO la Matiz stiu ca trebuie sa fie minim 90. Deci 91 ar fi ok, daca se poate spune asa. Si e adevarat ca daca e vant puternic condusul unui Matiz la drum lung devine enervant.. nu poti sa mergi mai mult de 110-120 maxim ca te arunca de pe sosea. In concluzie, Matizul este masina 100% pentru oras si mai ales la iesirea din tara nu e deloc recomandat.. doar daca nu ai alta posibilitate. Pozitie la volan aiurea, spatiu mic, senzatia ca te arunca din masina in curbe (eu ma mai tin de frana de mana din cand in cand sau de scaunul din dreapta), zgomotul mare in rulare, stabilitate scazuta mai ales la viteze mai mari... nu mai zic cand treci pe langa un tir. Cred ca cel mai bine ai putea sa inchiriezi o masina pentru cateva zile, ceva pe motorina. Ar fi mult mai convenabil. Cu economia facuta la carburant ti-ai scoate 2 zile de chirie, plus confortul, viteza mai mare deci faci mai putin timp pana la destinatie, si nu mai zic de siguranta.

Edited by Nasul_nasilor

Share this post


Link to post

N-am citit tot topicul asa ca raspund la intrebarea din primul post. Am facut cu Matizul 1200 km non-stop din care 800 pe autostrada. Mers cu 120-130 fara nici cea mai mica problema. Cu o singura mentiune, la intrare in Austria am crezut ca am pana, tragea foarte tare dreapta asa ca am tras repejor pe banda de urgenta dar nu era decat vantul care batea de rupea :) Tine mai bine de volan cand treci pe langa tiruri si in rest nu sunt probleme.

 

@Nasul nasilor...cine te pune sa mergi cu 160 km pe ora cu Matizul? Zi merci ca mai esti pe aici sa ne impartasesti experientele tale.

Share this post


Link to post

nasule, nu-i o rusine sa mergi pe orice autostrada din Europa cu 90-100 km/h, pentru cateva ore in plus eu zic ca merita consumul mic si confortul sporit.

Share this post


Link to post

... mai ales ca, de cele mai multe ori esti obligat. Nu-i de mirare ca a aparut un astfel de topic, cei care n-au iesit prin granita de Vest au impresia ca la iesirea din tara o calci la minim 130 km/h de-alungul a miii de km. Sa-l vedeti ce cuminte va merge primii 900 km. Si lasati-l cu matizul, il conduce de zeci de mii de km, stie bine ce are, mai bine ii dati informatiile pe care nu le are, inca.

Share this post


Link to post
Mai un lucru interesant: in austria, cel putin la benzinariile JET, am vazut ca se gaseste benzina CO91 - ma tenta sa scot juperul de la ECM si sa alimentez ceva mai ieftin :)

Puteai sa pui linistit ca in Romania benzina de 95 numai de 95 nu e, asa ca tot din din asta ai mai folosit. Deosebirea e ca in Austria benzina de 91 e de 91 nu mai putin.

Edited by Laurycã

Share this post


Link to post
Deosebirea e ca in Austria benzina de 91 e de 91 nu mai putin.

 

Bre vere Lauryca, mai bine zi-i cum e alaturi de cei dragi de ziua matale aniversara?

Da-o spanacul ei de benzina ca trece din buzunar in rezervor si apoi iese ca o nesimtita pe toba. Hai sa fim fericiti de lucrul mecanic rezultat si sa ne distram cum se cuvine astazi, La Multi Ani Laurica,

 

Paul

 

PS basca lui de nick cu diacritice de nu pot trimite PM :) )

Share this post


Link to post

Eu ziceam asa în gluma!!! :) Mersi de urari!!!

Share this post


Link to post
Mult, asta-i consum de masina mare cu motor dublu, adica de 1,6.

Aidi bre, nu incepe si tu ca toate masinile trebuie sa consume ca limuzina ta de 2000 de euro.

Ce sa mai zic de clio-ul meu, care in regim de mers economic (100-110 in afara mers linistit, si 90-100 in localitati, pe unde se poate), papa 6.5%, fara sa folosesc AC-ul cine stie ce.

 

Cum sa fie bre mult? Daca treci cu Matizul de 120km/h te rupe. Asta e beleua la el, avand motorul mic, consuma mult la viteza mare. Un motor dublu de exemplu la o viteza de 130km/h consuma mai putin decat un motor de Matiz. EU am scos si 10% pe autostrada dar am tinut-o numai cu pedala la podea in 150-160km/h.

N-ai stiut sa o calci. Daca o tineai la 140 constant iti lua 7%. Mie mi-a luat 6.5% la regim de mers de noapte si talpa cat ducea motorul, sa ajung cat mai repede de la Galati la Costinesti. La un moment dat mergeam cam 120 si m-am uitat la ceas, asa ca am strivit mai tare acceleratia. Trecand de pe masina cu 7.5-85 extraurban, chiar nu ma interesa cat papa el.

 

Oricum, cat imi place mie sa conduc Matiz, consider intr-adevar ca e obositor pentru drumuri asa de lungi. Insa, in lipsa de altceva, as pleca linistit la un astfel de drum, nu doar pana in Germania, ci chiar pana in Norvegia sau pana la Murmansk, atata timp cat i-as face inainte o verificare sa stiu ca e buna.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

"la intrare in Austria am crezut ca am pana, tragea foarte tare dreapta" :) exact la fel am patit cum am trecut de Graz catre Klagenfurt, unde autobandul ajunge si la inaltime (1050m) si vant cat cuprinde.

Imi pare rau ca nu am notat in cat timp am parcurs drumul de la un plin la altul - facand media de viteza si asa era mai exact cat de mult am dat talpa sau nu.

O alta chestie, sa nu credeti ca toata lumea de pe autoband zboara numai si numai cu 130+ km/h. Sunt foarte multi care se multumesc cu o viteza mai economica de 100 - 110 si nu sunt deranjati ca tocmai erau depasiti de un Matiz kamikaze la 130 km/h :)

Share this post


Link to post

Anul trecut ma dus Matizul pina in Italia si inapoi 3200km , iar anul asta Bulgaria , Italia , Romania 4100 km . Cam multe griji va faceti . Plecati in plimbare ? Atunci nu faceti calcule la 110-140 km/h . Unde dorm ? Unde ma prinde noaptea . De ce ar trebui sa alerg ca un bezmetic ?

Share this post


Link to post

Acum cateva saptamani am vazut un matiz alb de Bucuresti la Ikea, langa Bruxelles... se vedea ca a facut drum lung...

In ceea ce priveste mersul constant la 4500 rpm, gandestete ca are super-racire, ungere la presiune maxima, ce mai vrei?

 

Altii se duc la Strasbourg cu Oltcitu, Trabantu'....

Un citat interesant de pe forum.oltcit.ro

Pai stai linishtit ca la nevoie desfac TOT la masina si repar. Am segmentat motorul de Trabant in benzinarie in Cehia, am schimbat motorul la bus acum o luna in curtea blocului la Strasbourg si am schimbat ambreiajul la Golful nevestei acum 2 saptamani pe maidan tot la Strasbourg

 

Stiu ca te-ai intors deja din excursie...

Share this post


Link to post

Cel de care zici e cumva Mihaiachi de pe vwforum, cel cu VW Bus, Trabant, motociclete si alte masini dintr-astea?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...