Jump to content
Sign in to follow this  
Englishman

Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.

Recommended Posts

In RO,este obligatorie folosirea fazei scurte (luminilor de intinlire) pe timp de zi, in afara localitatii?

Share this post


Link to post

Da.

Share this post


Link to post

VAXXI.Multumesc mult pentru raspuns.

Share this post


Link to post
Da.

S-a extins prevederea si pentru orase si drumuri de categorie inferioara ?

Share this post


Link to post
In RO,este obligatorie folosirea fazei scurte (luminilor de intinlire) pe timp de zi, in afara localitatii?

 

Este obligatorie folosirea luminilor de intalnire pe DN-uri, autostrazi si drumuri E, dar in lege nu spune ca NUMAI in afara localitatilor.

Share this post


Link to post

"În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire."

Share this post


Link to post

Am o mare dilema de legislatie rutiera in sensul ca merg zilnic prin 3 intersectii cel putin in care exista urmatoarea situatie: Se sta la semafor pe 2 benzi iar drumul cu care se continua traseul in partea cealalta a intersectiei nu are decat 1 banda. Ambele benzi de la semafor permit mersul inainte astfel incat intotdeauna in partea cealalta se creaza efectul de palnie. Nu am reusit sa gasesc nicaieri in legislatie vreo prevedere pentru asemenea caz. In intersectii nu exista semne care sa marcheze ingustarea drumului sau altele asemenea ajutatoare. Ma tot intreb in caz ca m-as lovi de cineva cine are dreptate cf regulamentului.

 

Exemplele de intersectii sunt Calea Viilor cu Str Nasaud mergand spre Tudor Vladimirescu (se trece de la 3 benzi la 2 - dilema ramane), Str Odoarelor cu Cosbuc continuare pe Tudor Vladimirescu, Str. Ghimpati cu Sos Giurgiului (zona Toporasi)

post-22-127064684794_thumb.jpg

post-22-127064685801_thumb.jpg

post-22-12706468655_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Daca nu exista marcaje suplimentare care sa oblige una din benzi la obligatoriu la stanga/dreapta, sau alte indicatoare suplimentare gen drumul se ingusteaza, se aplica regula prioritatii de dreapta.

 

In general, in astfel de intersectii exista un marcaj de obligare pe una dintre benzi.

Share this post


Link to post

Atat cat pot eu observa, in mai toate cazurile de mai sus, banda din stanga permite sa faci la...stanga, desi nu obliga. Ala este tot cantecul, daca te imbulzesti in fata pe banda din stanga si nu ramai mai in spate pe cea din dreapta, atunci cedezi trecerea celor de pe banda 1 pana se termina randul de masini...daca se termina :D si abia dupa aceea treci. Efectul de palnie are la baza un anumit grad de nesimtire la volan, insa stai fara grija, vorba lui Mircea, unde nu-i nici un fel de indicator sau sistem de semnalizare se cheama ca e prioritate de dreapta, deci in functie de caz, de la intersectie la intersectie, poti sa te transformi din "victima inocenta" in "faptuitor" :thumbl: . Da, da, asa este...e doar parereaaa mea.

Share this post


Link to post

Dupa mine e taman invers, e ingustare si cel din dreapta trebuie sa dea prioritate celui din banda 2.

Regula de bun simt care functioneaza e unul de pe o banda, unul de pe alta, cum ar veni ca in turcia sau in state, cine a bagat botul are prioritate, fifo.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cunosc foarte bine intersectiile postate de colegul nostru. Confirm faptul ca nu exista nici un fel de marcaj. Venind pe Viilor dinspre Panduri, la un moment dat exista o ingustare de drum, acolo este marcaj foarte clar insa ... oricum nu-l respecta nimeni. De cele mai multe ori se intra alternativ, caz in care se si "scurg" cele mai multe masini prin intersectie la o unda verde.

 

Exista doua posibilitati/ interpretari. "Fermoarul" indicat de Tommy ar merge cel mai OK, insa se bazeaza pe bun simt, deci cam iese din discutie ;)

 

Variantele ar fi:

1. Banda a 2-a are prioritate pentru ca "e mai mare" - am regasit-o in regulamentul din Germania (mai exact mi s-a spus ca asa ar fi de catre un copilot cu scoala facuta si permis luat in Germania)

2. Prima banda are prioritate - prioritate de dreapta.

 

Eu as incadra situatia asta la "prioritate de dreapta" insa, din nou ma vad nevoit sa o spun, o ia fiecare cum are chef. Cu alte cuvinte, acelasi individ, daca e intr-o zi pe banda a 2-a sustine ca are prioritate de "banda mai mare" iar, in alta zi, daca e pe prima banda, va sustine ca are prioritate de dreapta ;) .

Share this post


Link to post

Eu stiu ca prioritatea de dreapta se refera numai la intersectii, deci doua directii diferite cu "aceleasi drepturi"; cand e vorba de ingustare. banda din mijloc nu se poate opri in aer, dar ma rog, asa vad eu, strict legal nu stiu cum e.

Insa eu am vazut ca prioritatea de tip fiermoar chiar functioneaza pe multe drumuri in B si nu numai, dar se gasesc deseori bizoni care au prioritate oricand si oriunde si nu o respecta pe a altora.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Inclin sa cred varianta lui Tommy dar cu alta motivatie.

Presupunem ca si in continuare ar fi 2 benzi dar pe B1 sint parcate masini sau e santier de ex., un sant etc si nu se poate continua.

In mod normal cel de pe B1 se asigura la schimbare de banda, da prioritate si se baga pe B2.

Ceva de genul asta cred ca se aplica si in cazul de fata.

Am prins si eu vreo 3-4 intersectii din astea (cred ca de vreo 2 ori aceeasi), umblind de timpit dupa o adresa...

Prima data m-a prins pe B1 si am stat dupa inca vreo 2 de Bucuresti de am albit sa intru pe B2.

In celelalte cazuri am observat din timp fiind primul la semafor si m-am infipt pe B2 dupa ce am lasat urme pe asfalt rolleyes.gif , sau chiar eram pe B2.

Apropo de fermoar...hmmm... in Iasi inca "e" multi bizoni...

Culmea e ca in Bucuresti am observat in ultimii 3 ani o reala imbunatatire a "civilizatiei" in circulatie.

Chiar si in cazuri din astea si altele mai aiurea "te lasa" chiar daca nu esti cel "mai prioritar" ...

Poate ma insel ajung rar 2-3 drumuri pe an...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Tommy, din punct de vedere legal este prioritate de dreapta. Din punct de vedere logic, in toate intersectiile respective lipsesc marcajele sau macar indicatoarele, ca deh, asa-i in tenis... Am fost indirect implicat intr-un astfel de eveniment rutier, in care politistul de la constatari a spus sec: banda 1 se restrangea, nu exista indicator, automat trebuia sa cedati trecerea celui ce venea din partea dreapta pentru a se inscrie pe banda unica...

In caz de ceva, ne putem oricand prevala de prevederile codului rutier, care spune ca, in lipsa altor marcaje, intr-o intersectie, banda din dreapta este pentru viraj la dreapta, iar cea din stanga este pentru mers inainte si viraj la stanga.

Share this post


Link to post

Replica agentului rutier a fost mai degraba o ascundere dupa . Intersectiile astea asimetrice si cu numar diferit de benzi dintr-o parte in alta sunt mereu o problema.

Share this post


Link to post

Din ce am observat eu, se practica "fermoarul" de obicei dar tine de bun simt (din ce in ce mai rar in zilele de azi). In plus aceste intersectii nu sunt nici macar drepte in sensul ca daca pleci de la semafor "drept" inainte te inscrii pe banda in partea celalta. Ca atare de obicei se "baga" cu predilectie cei care "vad" in fata strada de continuare (banda 2), ceilalti, desi pe banda 1 si poate beneficiind de prioritate de dreapta, trebuind sa se bage spre stanga astfel parand ca "dau prioritate". Eu mai avem o teorie in cap in sensul ca daca la intrare in intersectie exista banda 1 si banda 2 iar eu sunt pe banda 1 trebuie sa continui drumul fara a schimba banda, ca atare ma voi regasi tot pe banda 1 dincolo. Cei de pe banda 2 teoretic nu se regasesc nicaieri.

 

Am fost indirect implicat intr-un astfel de eveniment rutier, in care politistul de la constatari a spus sec: banda 1 se restrangea, nu exista indicator, automat trebuia sa cedati trecerea celui ce venea din partea dreapta pentru a se inscrie pe banda unica...

 

Daca nu sunt semne si marcaje de nici un fel, de unde rezulta care banda se restrange oare? Sau a fost parerea personala a politistului?

 

In caz de ceva, ne putem oricand prevala de prevederile codului rutier, care spune ca, in lipsa altor marcaje, intr-o intersectie, banda din dreapta este pentru viraj la dreapta, iar cea din stanga este pentru mers inainte si viraj la stanga.

 

Interesanta prevedere. La ce articol e in lege ca nu l-am gasit? Asta oricum ar rezolva cazul.

Share this post


Link to post

Art. 137 al. 2 din Regulamentul de aplicare a Codului Rutier. Se refera la situatia a 3 benzi de circulatie, insa atunci cand sunt doar 2 nu este expres precizat... Art. 136 stipuleaza ca cel care circula pe o banda care se sfarseste trebuie sa asigure prioritate de trecere celui care circula pe banda care se continua... Deci tot aiurea..

Share this post


Link to post

Art. 137 oricum se refera la intersectii nemarcate cu referire speciala la marcajul delimitarii dintre benzi. A se observa ca nu se mai refera la benzi ci la "randuri".

 

"Art. 137. - (1) La intersectiile cu marcaje, conducatorii de vehicule trebuie sa se încadreze pe benzile corespunzatoare directiei de mers voite, cu cel putin 50 m înainte de intersectie si sunt obligati sa respecte semnificatia indicatoarelor si marcajelor pentru semnalizarea directiei de mers.

 

(2) La intersectiile fara marcaje, conducatorii vehiculelor ocupa în mers, cu cel putin 50 m înainte de intersectie, urmatoarele pozitii:

 

a) rândul din dreapta, cei care vor sa schimbe directia de mers spre dreapta;

 

b) rândul din stânga, cei care vor sa schimbe directia de mers spre stânga;

 

c) oricare dintre rânduri, cei care vor sa mearga înainte."

Share this post


Link to post

Tot aia! Vezi definitiile de la inceput. Banda este portiunea de drum delimitata, rand este coloana de vehicule.

Share this post


Link to post

Se da urmatoarea combinatie: indicator de terminarea zonei cu depasirea depasita si linie continua care incepe din dreptul indicatorului.Ce respect, marcajul sau indicatorul?

Asta este intre Alba si Sebes.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

"depasirea depasita" ? :) poate "depasirea interzisa"

 

Se respecta marcajul (i.e. nu depasesti), deoarece terminarea interdictiei de depasire nu inseamna obligativitatea depasirii.

Share this post


Link to post

Cele doua modalitati de marcaj nu sint contradictorii si nici nu se exclud, deci va trebui sa respecti restrictia pe sectorul de drum pe care mergi.

Share this post


Link to post

B ( camion) se afla in depasirea lui C( masina parcata) exact cand A ( turism) iese de pe drumul secundar. . Drept urmare, A este acrosat de MIJLOCUL lui B si aruncata vreo 5 metri.

-fara semne, semafoare, etc.

 

Cine este vinovat, B sau A ?

Sa nu spuneti C. :mda:

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

A, neacordarea prioritatii de dreapta.

Share this post


Link to post

Hmm..deci se considera prioritate de dreapta in cazul asta? La orice m-am gandit, inclusiv la vina lui C care parcase aproape de interesectie, dar la asta nu.

Thank you.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...