Jump to content
Sign in to follow this  
Ryco

Matizul Si Drumurile Forestiere

Recommended Posts

Mai exact pe unde sunt cheile acestea?

Cam pe unde arata sageata din poza de mai jos.

arges_map.jpg

Share this post


Link to post

Am executat si eu traseul ala tot cu matizul, acum vreo 2-3 ani.

Mi s-a parut usor in comparatie cu altele.

Pentru cine are chef de asemenea comparatii pe viu, va invit pe valea Dunarii, eventual dupa ploaie. > :)

Sa nu spuna cineva ca ala nu e drum forestier, ca este... Se defriseaza in draci in zona aia si drumurile batatorite de pescari sunt distruse cu perseverenta de tractoare. :wallbanger:

 

Sadoveanu stie mai bine, daca vrei iti dau id-ul lui si il intrebi direct :thumbl:

 

Nu, mersi... nu sunt medium. > :)

Share this post


Link to post

Drumul dintre Cheia (Prahova) si cabana Muntele Rosu nu ar fi trebuit sa intre la categoria "drumuri forestiere" pentru ca, demult, a fost drum asfaltat. Acum este serios deteriorat (unii spun ca acum doi ani era mai acceptabil). Si acum exista portiuni de drum cu asfalt, insa, dincolo de acestea, drumul - pe care l-am parcurs de curand - mi s-a parut foarte solicitant pentru masina. Sunt portiuni cu denivelari mari si santuri adanci create probabil de ploi. L-am parcurs ziua, pe vreme frumoasa, cu solul uscat. Am mers cu viteza intai cea mai mare parte din drum, am patinat usor in vreo doua locuri, iar la un moment dat m-am hotarat sa abandonez, pentru a evita vreo neplacere la masina. Numai dupa ce am observat un alt Matiz urcand cu destula usurinta, si incurajat fiind ca mai este de mers doar aprox. 1 km, mi-am continuat drumul. Am ajuns cu bine la Muntele Rosu (si inapoi) dar nu as mai repeta experienta. Am fost doi adulti si doi copii in masina, bagaj minim. Garda la sol a masinii s-a dovedit a fi destul de buna, pentru ca nu am lovit fundul masinii nici la denivelari mai pronuntate. La cabana, am observat foarte multe masini, din toate categoriile (inclusiv Tico, Matiz), ceea ce arata ca drumul este in cele din urma accesibil oricarui tip de masina, dar pe vreme ploiasa, sau imediat dupa ploaie, pe sol umed, cred ca este mai bine sa evitam drumul.

Share this post


Link to post

Am fost si eu de curand pe drumul ala, pacat ca nu il repara un pic macar in cateva locuri. In afara de cateva locuri in care sunt sanse sa atingi, se poate parcurge destul de lejer cu viteza mica.

Am vazut multe masini sus, langa cabana Muntele Rosu si cabana Silva, cu garda mai mica decat Tico, Matiz, Dacii, etc

Share this post


Link to post
Dar de asta ce ziceti?

N-aveam aparat foto pe vremea cand am bagat matizul prin noroaiele de la Tansa-Dagata, judetul Iasi. La intors insa am dat 5 ron la un carutas sa ma aduca inapoi pe toata portiunea aia de drum in care ramaneai impotmolit si mergand pe jos. Si-a facut cruce ala cand a vazut pe unde am bagat mandrete de masina, o dacie nu ar fi trecut. Cum faceau apoi rotile la peste 100 la ora si cum vibra toata masina cand pornea ventilatorul de racire nu mai zic, noroc ca era iarna, altfel ii zburau paletii dupa cateva minute de utilizare.

Share this post


Link to post

La drumurile din Romania si la bordurile care trebuiesc incalecate pentru a putea parca daca ai o masina joasa greu te poti descurca. :lavolan:

Share this post


Link to post

Nimeni pe drumuri de munte? :lavolan: :)

Share this post


Link to post

Hehe ... am fost pe transalpina. De la un capat la altul pe directia Sebes - Obarsia Lotrului - Ranca. 80 km in 2 zile in aproximatic 15 ore cu un Peugeot 206 si un Opel Corsa.

 

Pentru moment atasez 3 poze. Mai multe cand le prelucrez.

 

Peste 2 saptamani ma voi duce din nou si cu Matizul.

post-689-1216815146_thumb.jpg

post-689-1216815155_thumb.jpg

post-689-1216815162_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Omu' in bluza verde e Alinake? Peugeotul cred ca l-am vazut in parcarea Gameloft/Ubisoft.

Share this post


Link to post

Si peugeot-ul si opelul le-ai vazut.

Da, e Alinake.

P.S: Cel cu peugeot-ul mi-a topit mie bara din fata(un pic) cu toba de esapament. :(

Share this post


Link to post

Plecat cu varul meu cu un VW Lupo pe traseul Bradet Transfagarasan pe drumul forestier de pe Valea Valsanului.Dupa aproximativ 15km el nu a mai putut inainta,in timp ce eu am ajuns dincolo fara probleme. > :)

Share this post


Link to post

Am mers 15 km cu matizul, pe drum de tara, incarcat cu 2 persoane iar in spate aveam 13 saci cu 510 kg de grau. Caroseria s-a lasat, pe spate, de imi acoperea anvelopa, dar nici ca am atins-o pe dedesupt.

Share this post


Link to post

Si asa am facut eu aproximativ 70 de km pe drumuri de munte ... Mai bine spus pe munte pe sus pe creste traversand masivii Lotru si Capatanii.

 

Poate stiti de la topicul cu fotografia niste poze facute acum cateva saptamani pe Transalpina.

 

Eram de ceva vreme hotarat sa o fac si cu Matizul. Daca atunci am mers pe directia Sebes - Obarsia Lotrului - Novaci acum am vrut invers. Am planificat mica excursie impreuna cu tatal meu dorind sa parcurgem Transalpina ieri si azi Transfagaraseanul.

 

Ne uitam la meteo soare asa ca la drum cu noi. In prealabil am dus matizul intr-o mica revizie. Schimbat Ambreiaj distributie si ulei in cutie. In rest totul impecabil.

 

Dupa o oprire pe drum la Pestera Muierii si un pranz copios in Ranca am inceput sa urcam.

 

Totul a decurs bine, am urcat fara mari batai de cap ( lasasem gumele de iarna pe masina ) pana cand dupa jumatatea drumului vedem un drum in drum in departare. Gasim un cioban si il intrebam unde duce. Nu spune ca la Vidraru. Fericiti nevoie mare abandonam drumul nostru si o luam pe acolo. Deja era nou pntru mine.

 

Dupa ceva mers ne dam noi seama ca e imposibil sa ajungem la Vidraru pe acolo. Eh un mic detaliu. Se ajungea la Vidra si nu la Vidraru. Ne-am spus nu-i nimc coboram spre Vidra sau Voinea inoptam si la prima ora o luam spre Sibiu.

 

Cum socotelile nosatre din matiz nu prea s-au potrivit cu drumul... Acesta ( drumul ) era mult mai dificil ca transalpina. Mai ingust, poteca avea inclinatii destul de mari si mai mult iarba care aluneca. Eu am mers si pe jos ca sa fac poze iar tatal meu a avut mari portiuni in care a mers cu usa deschisa ca sa poata sa sara la nevoie.

 

Momentul culminant a fostc and drumul s-a terminat si am mers dupa busola pe crestele muntilor. Dupa ce ne-am oprit la alta stana ne-a fost indicat drumul si dupa 70 de km de emrs prin munti am coborat la asfalt.

 

Din pacate Voineasa era plina si nu am reusit sa ne cazam. Combinand si cu oboaseala si incordarea de pe creste ne-am hotarat sa mergem inapoi spre Bucuresti si sa lasam Transfagaraseanul pe saptamana viitoare.

 

Plecati la 5 dimineata si ajungi acasa la 2 noaptea cu vreo 700 km in bordul matizului din care 70 pe munte.

 

Uneori am mai dat cu el de pamant dar destul de usor fara nici o urmare. Doar ep final cand deja vedeam asfaltul am lipit scutul de cutie ( de mult e cam ondoit ) dar l-am pus la respect cu levierul din trusa de facut pana.

 

Mai jos o selectie de poze din momentele cheie. Acestea sunt facute in graba. Cele care surprind frumusetea peisajelor mai pe seara.

 

More to come.

 

:uff:

post-689-1218886739_thumb.jpg

post-689-1218886754_thumb.jpg

post-689-1218886763_thumb.jpg

post-689-1218886772_thumb.jpg

post-689-1218886783_thumb.jpg

post-689-1218886800_thumb.jpg

post-689-1218886815_thumb.jpg

post-689-1218886864_thumb.jpg

post-689-1218886872_thumb.jpg

post-689-1218886881_thumb.jpg

post-689-1218886899_thumb.jpg

post-689-1218886908_thumb.jpg

post-689-1218886918_thumb.jpg

post-689-1218887028_thumb.jpg

post-689-1218887042_thumb.jpg

post-689-1218887051_thumb.jpg

post-689-1218887106_thumb.jpg

post-689-1218887117_thumb.jpg

post-689-1218887193_thumb.jpg

Share this post


Link to post

La ultima, te-ai bagat prin groapa aia, doar, pentru poza ?

 

In rest, acesta-i rolul scutului, sa se indoaie, sa cedeze primul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu, a fost considerata cea mai buna varianta ca sa nu atingem masina si am avut dreptate. :)

Share this post


Link to post

Pe iarba aveai loc de un Matiz fara sa te inclini prea tare spre vale.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Depinde. S-ar putea sa nu fi tinut aparatul foto perfect orizontal si sa te insele inclinatia drumului. Cred ca asta e si cazul pozei "cu usa deschisa", nu pare nimic periculos acolo.

Share this post


Link to post

Hai bre, era de ocolit o groapa de 1/2m, deci, mergi drept, pe margine si faci apoi un dreapta-stanga. Daca mergi prea incet, nu-ti vine.

Share this post


Link to post

Hmm la fel cred si eu ca era de ocolit groapa aia, dar multi viteji se arata dupa razboi :)

Share this post


Link to post

Foarte fain traseu ati facut @steph. Felicitari :D . De cate ori vreau sa "ies" si eu pe undeva (mai "offroad") cu buburuza fie intervine ceva si anulez iesirea fie.. n-am cu cine.

Share this post


Link to post

Si eu nu mai am cu ce. Am dat matizul. :( iar Clio nu se prea preteaza la offroad.

Share this post


Link to post

Din gama Daewo cred ca Matizul se descurca cel mai bine pe drumurile forestiere.

Share this post


Link to post

Confirm si eu, daca mai este nevoie, ca Maty este o masina care se comporta off road foarte bine... acum aproape doi ani am fost nevoiti (este o poveste foarte lunga si neinteresanta... cred...) sa urcam cu bubulina noastra, pe timp ploios, dupa furtuna, pe un " drum forestier" care de fapt curgea chiar un parau...de fapt era albia unui parau care era drum de acces forestier... nimic nu i-a stat in cale! Bolovanis, apa, noroi... nimic!

 

O sa iubim aceasta masina extraordinara pana vom inchide ochii. Maty, te iubim...

 

PS: de curand am avut un accident cu Bubulina noastra... A fost un accident cum destul de rar se intampla, dar... mai multe amanunte, cand voi avea timp, in sectiunea "accidente vazute sau ..."

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...