Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Salutare . De curand m-am hotarat sa imi pun si eu o instalatie Gpl pe al meu Ticalos . Ma puteti ajuta si pe mine cu ceva informatii referitoare la service-urile care monteaza instalatii GPL . Ma intereseaza raportul pret-calitate . Multumesc .

Share this post


Link to post

Dragi specialisti!

Va solicit si eu ajutorul intr-o problema: tatal meu a montat de curand pe Matiz o instalatie GPL Marini noua de la o firma specializata si a si omologat-o RAR. Problema e ca la functionarea pe GPL, dupa aprox. 3-4 km parcursi sau atingerea temperaturii de 40 grade, i se aprinde la bord martorul SES (ceck-ul). Dupa intreruperea contactului si repornire imediata, becul se stinge dar se reaprinde iar dupa 3-4 km. Alimentarea se face la statii Petrom. Functionarea pe benzina este normala, fara probleme iar ceilalti parametrii:temperatura, presiune ulei, etc, sunt normali. Imi puteti spune va rog de ce se aprinde acel bec?

Eu nu ma pricep, ce va scriu acum este cuvant cu cuvant ce mi-a spus tatal meu care este destul de in varsta si nepriceput in ale internetului si mi-a cerut mie sa va cer parerea, mai ales ca in decizia de instalare GPL i-au fost de foarte mare ajutor opiniile dvs. postate aici pe care i le-am listat si dus sa le citeasca.

Am vrut sa-i fac o programare in service pentru verificare si mi s-a cerut suma de 200 ron numai pentru constatare si mi se pare aberant.

Va rog din suflet sa-l ajutati pe tatal meu si implicit pe mine (imi readuceti listea in familie ;) )..

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Aducetiiii mai linistea la fata, n-auziti ? :) )

 

ne calmam si noi ? ...

Share this post


Link to post

Tzushka13-probabil becul se aprinde din cauza nefunctionarii injectoarelor,cica asa se intimpla cam la toate masinile pe injectie in timpul functionarii pe GPL.Daca ai montat instalatia la un service autorizat ar trebui sa ai si garantie la ea.Cel mai simplu scoti becul din bord si ai rezolvat problema.

 

Intrebare: Cit va mai consuma Tico pe GPL in oras?Eu dupa reglaje si iar reglaje am reusit sa scot un 6% cu gaz numai de la Petrom sau Lukoil si uleiul original 10W30.A scos cineva consum sub 6%?? :-?

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Scos, cu selectorul de aer pe pozitia "Winter" si refacute reglajele (1/4 tura robinet de gaz spre dreapta dupa atingerea turatiei de 3500 RPM, relanti strans aproape de minim, surub central strans la maxim si slabit apoi trei ture), toate astea reglate cu AC-ul pornit, sa nu intre motorul in trepidatie... Nu c-ar fi mare economie (daca ma las de fumat scot minim 150 euro/luna), insa asa am mai rar grija alimentarii, cu o butelie de 45 litri circula nevasta o minim o luna!

Share this post


Link to post
Pentru Tzushka13: Ce fel de instalatie a montat tatal pe Matiz? Cumva cea fara sonda Lambda? Daca, da este normal sa se aprinda Check engine, pentru ca sonda Lambda nu mai detecteaza conbustibilul folosit si da acea eroare...Da mai multe detalii despre instalatie...

Share this post


Link to post

Intrebare pt cei cu instalatie GPL pe tico:

Flansa de gaz are diametrul interior mai mic de cat cea a carburatorului?

Intreb pt ca am si eu o instalatie Tomasetto pe tico iar la mine flansa are diametrul interior mai mic decat cel al carburatorului si din cauza asta cand merg pe benzina si apas pedala de acceleratie la podea motorul se ineaca. Adica flansa de gaz obtureaza gura carburatorului si micsoreaza debitul de aer ce intra in motor.

Share this post


Link to post

Salut! Am un matiz euro 2 si la sebigaz la mine in Buzau mi-au zis ca se poate monta si instalatie clasica cu mixer.Am vazut pe multe asa ceva chiar am si condus. Aveti ideie ce consum va avea cu o asemenea instalatie si daca vor fi probleme cu ea? Si aceasta instalatie clasica are un robinet pe furtunul de gpl ce intra in mixer pas cu pas controlat de sonda lambda dar au zis cei de acolo ca au dat rezultate mai bune cele fara acest robinet controlat electronic care costa si el 200 lei pe langa pretul instalatiei de 1000 lei.

Edited by georgian_bz

Share this post


Link to post

Si asa transformi un matiz inre-o dacie obosita. Instalatiile cu robinet sunt primitive si au cele mai slabe rezultate dintre toate tipurile de instalatii GPL. Daca ei asta ti-au recomandat cauta pe altii care stiu mai bine ce fac. Matizul are galerie de admisie din plastic, cu instalatie clasica baga un rateu si ai ramas in drum.

 

La Buzau sunt cei de la progaz de care am auzit de bine.

Share this post


Link to post

Exista supape antiexplozie/rateu care se monteaza pe cutia filtrului de aer.

 

Matizul are galerie de admisie din plastic, cu instalatie clasica baga un rateu si ai ramas in drum.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Intradevar, nu se va sparge cutia filtrului de aer in caz ca ai asa ceva. Galeria tot praf o faci daca rateul il da cand clapeta de acceleratie e inchisa.

 

Clapeta aia (supapa e prea mult spus) nu e decat o carpeala pentru masini prost intretinute, cu instalatii primitive sau prost reglate.

Share this post


Link to post

Pana acum nu am auzit sa se sparga la cineva galeria de admisie,pare un plastic destul de solid. Dar astept inca opiniile voastre si poate apare si cineva care are montat asa ceva. Multumesc!

Share this post


Link to post

A vazut cineva o instalatie pentru GPL montata pe o masina de tuns iarba ? Am auzit ca sunt unii interesati.

Share this post


Link to post

Nu-i nevoie de instalatie: o butelie, un ceas, un furtun si un robinet cu surub sunt suficiente. Cam aceleasi compnente le are si instalatia de care ne intreaba georgian...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Dar inainte sa ii aduni pe toti in aceeasi incapere.

Share this post


Link to post

Georgian ai noroc de cei de la Progaz la tine in localitate...profita de ocazie si fa o treaba buna...

Cine ti-a zis varianta cu instalatie pe carburatie ori era beat ori facea misto...

Varianta cu supapa e romaneasca...prin alte parti sint chestii mai "tehnic" facute...DAR nu pt ce vrei tu...

Baga cea mai ieftina secventiala gen STAG 200 daca vrei sa mai tii masina...daca nu las-o asa...

Share this post


Link to post

Am trecut acum vre-o luna pe la cei de la progaz si cea mai ieftina era Tomasetto 2300 lei.Mi s-a parut cam mult.

Share this post


Link to post

Pai ce te face sa crezi ca "2 vecini" au descoperit apa calda si varianta super ieftina de instalatie GPL pt Matiz ??

Daca aia ti-au recomandat secventiala nu au facut-o sa te fugareasca de acolo... crezi ca ei nu sint constienti de preturi etc...?

Plus ca RAR-ul nu va omologa in veci Matiz euro x cu instalatie pe carburatie... exceptind varianta "super pilei" la RAR...

Nici un montator serios care se respecta nu face asta... risca sa-si piarda licenta...

Share this post


Link to post

Pai niciodata nu sunt langa gpl cei din mol'ul unde alimentez eu, si cand ma vad ma intreaba daca ma descurc, le zic ca da .. si aia e, deci cand este plin sa inteleg ca nu se opreste pompa ca la benzina, dar in schimb baga mai greu litrii, corect?

 

Salut! Normal ar trebui sa baraie la plin ...si asta inseamna ca trebuie oprita alimentarea! :shock:

Share this post


Link to post

Salut! Mersi, am descoperit pana la urma baraitul :D

Salut! Normal ar trebui sa baraie la plin ...si asta inseamna ca trebuie oprita alimentarea! :shock:

 

Voua cat va mai consuma ? Mie imi consuma cam multicel acum pe gpl, 8.8% in bucuresti mers forjat. Economic ar trebui sa ia un 7.5 zic eu.

Ma enerveaza k sta prea rece indicatorul de la temperatura motorului.

Share this post


Link to post

Am trecut acum vre-o luna pe la cei de la progaz si cea mai ieftina era Tomasetto 2300 lei.Mi s-a parut cam mult.

 

Asculta-i pe cei de la Progaz - sunt super profi si se poarta si foarte frumos si cu tine si cu masina.

Incearca sa te duci la ei si sa negociezi putin pretul instalatiei- poate mai scoti 50 sau 100 de lei.

Ca instalatie nu te lua dupa toti cioflingarii - pune-ti instalatie secventiala daca tot vrei gaz - cele clasice oricum ar fi ele nu se merita pe matiz - daca vrei detaliem pe PM.

De exemplu eu am un Brc Sequent 24 pusa la Progaz de 40000 km si nu am nici o problema - si daca imi amintesc bine acum un an jumate cand am pus-o am dat cam 2200 fara omologare rar care a costat cam 100 lei.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri! Voi alege una secventiala. Mai ramane sa vad daca va fi BRC sau Tomasetto.

Share this post


Link to post

BRC pt ca tomasetto vine standard cu injectoare f slabe.

Share this post


Link to post

Tomasettosunt atit de slabe ca am facut 34000 km si inca nu am nici o problema . De alimentat am alimentat oriunde si filtru de gaz l-am schimbat o data pe an . :) Am mers cu Fulgerul albastru cam peste tot in Balcani si am vazut si Italia . Fara gaz inca nu stiam la ce foloseste pasaportul . Nu te mai codi cu montajul ca piezi mai mult decit timpul . Pretul este corect - tot atit am platit si eu acum 2 ani si atunci euro avea alta valoare . Ceva mai scump ca am vrut butelia in locul rotii sa ramin si cu porbagajul liber.

Share this post


Link to post

Nu contrazice de aiurea daca nu te-ai documentat inainte. Un set de 4 injectoare valtek 30 costa cca 30jde euro, au timp de raspuns f lung (peste 3ms), liniaritate redusa (in functie de temperatura, uzura), durata de viata redusa. Singurele avantaje sunt costul redus, kituri de reparatie ieftine si rezistenta ceva mai ridicata la gaz prost.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...