Jump to content
Sign in to follow this  
someonedan

Consum Exagerat La Matiz

Recommended Posts

Apropo de consum "exagerat" la matiz. lasand la o parte stilul de condus, care nu se modifica, dar consumul creste. Cazul meu: de cand il am consuma 7.5% maxim, intradevar numai perioada calda (aprilie 2011-ianuarie 2012). ei bine odata cu sfarsitul lui ianuarie, cand a venit iarna adevarata la noi, mi-a crapat pompa de benzina (coincidenta sau nu...nu stiu). toate bune si frumoase, schimb pompa cu una noua si la treaba mai departe. ei dar odata cu aceste evenimente consumul nu mai scade sub 10% nici mort. si acum nu stiu pe care sa dau vina pentru cresterea de consum, pe iarna sau pe pompa? e normal ca iarna sa consume mai mult, asta stiu, si daca se invartea pe la un 9% nu imi bateam capul, dar 10% deja mi se pare mult la motorasul asta (nu imi povestiti de mers subturat & stuff, ca nu e cazul, si oricum stilul de condus era la fel si cand consuma 7-7.5%). in plus in ultima perioada s-a mai incalzit chiar daca nu prea mult, totusi consumul nu prea vrea sa scada... Iar pompa saraca nu vad ce lagatura sa aiba cu consumul?!

Idei ceva, pe unde ar trebui sa sap? sau asa consuma matizurile, 10% iarna?

Share this post


Link to post

Idei ceva, pe unde ar trebui sa sap? sau asa consuma matizurile, 10% iarna?

 

La mine, la consum extra-urban, diferenta intre iarna( am mers si pe ger cumplit ) si vara nu este mai mare de 1 litru / 100 km, urban nu am calculat caci e mic Piatra si nu prea merg cu masina prin oras. Verifica/schimba mai des filtru aer, bujii, ulei ( 5w30 ).

Share this post


Link to post

Daca ai masurat corect consumul (nu daca ai pus de 30 lei si pana s-a aprins becul)

La manual, la consum asa de mare de combustibil ai asa:

 

1. Functionare defectuoasa a alimentarii (scurgeri de combustibil). Se verifica furtune.

 

2. Termostat defect. Daca nu se incalzeste motorul in max 10km este defect si se schimba

 

3. Functionare defectuoasa a aprinderii

-distributie dereglata .Avans delcou incorect reglat, ai un consum mai mare iar dimineata miroase cam puternic a benzina. Se verifica/regleaza cu stroboscopul.

Sau curea de disributie sarita de la punct. Se verifica la service.

-bujii uzate sau incompatibile. Se verifica vizual/se schimba.

-scapari pe la fise de bujii. Se verifica noaptea daca se vad scantei pe langa bujii.

 

4. Joc anormal supape. Se verifica/regleaza la service.

 

5. Presiune redusa in compresie. Se verifica la service.

Share this post


Link to post

6. Trafic de cuvant_urat. Se injura guvernul, presedintele, primarul precum si toti ceilalti participanti la trafic.

 

7. Drumuri prea scurte, cu motorul rece. Se prelungesc drumurile cu cateva tururi in jurul cartierului, de preferinta in zone fara trafic. Consumul mediu va scadea garantat.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri si sugestii. In afara de scurgeri restul sunt posibile toate avansul la delcou sigur nu e cum trebuie, l-am sucit eu dupa ureche si metoda Tolin citita pe aici pe forum(cu usa din dreapta) pana i-am nimerit un mers mai rotund la ralanti si mai putine trepidatii, dar asta nu inseamna ca e cum trebuie sa fie. Dar in cateva zile ii vine randul la service unde o sa fie schimbate f multe chestii, care sunt deja pe lista (de la ambreiaj, distributie, tot ce inseamna consumabile :ulei, filtre, bujii etc) plus reglaje, plus ce s-o mai constata la fata locului, ma astept la ceva furtune plesnite pe acolo, supapa pcv care are un bazait, poate fise bujii, si ce o mai fi pe dedesubt rulmenti, bucsi, pivoti, mansoane pe la planetare si ce s-o mai gasi nu m-ar mira nimic la ce iarna a fost si in ce conditii s-a circulat. Totusi strict la cosnum se pare ca marele vinovat era gerul, de cateva zile e mai cald si alaltaieri am zis sa veric si cu plinul consumul, deci facut plin, mers 100 km, revenit la aceeasi pompa si refecut plin in aceesi maniera: 7.5 litri. mi-a mai revenit zambetul sa zic asa, prea era de oaie. Intr-adevar inainte estimam consumul nu la plin ci la litri alimentati/ km parcursi pana la prima licarire a becului. Nu o fi o metoda foarte precisa, dar asa am estimat consumul mereu si nu eram prea departe de adevar, in perioadele calde tot la un 7.5 % imi iesea socoteala, in schimb de cand cu gerurile... In sfarsit bine ca am lamurit-o.

 

PS: punctul 6, cel cu traficul...de cand s-a incalzit putin e de vise rele nu alta, si intr-adevar nu mi-a scapat nici un functionar al statului neinjurat de vreo saptamana incoace, indiferent ca are sau nu vreo legatura cu traficul, macar pt faptul ca e platit din banii nostrii si indiferent ce functie are tot in cuvant_urat il doare.

Edited by marius_78

Share this post


Link to post

7. Drumuri prea scurte, cu motorul rece. Se prelungesc drumurile cu cateva tururi in jurul cartierului, de preferinta in zone fara trafic. Consumul mediu va scadea garantat.

 

Banuiesc ca este sub forma de gluma recomandarea (ca sa dea bine la statistica) :) . Da, scade consumul mediu, dar consumi in plus benzina degeaba..deci nu se recomanda.

Mai ales cu preturile astea, ori mergi pe jos, ori cu masina numai strictul necesar. Cei care au Matiz o folosesc sa aiba cu ce sa-si faca treaba, nu sa se plimbe. In cazul personal, (si eu si prietena mea facem acelasi drum munca-acasa) am facut un calcul si ne costa mai scump sa mergem cu microbuz/ autobuz in oras sau intre orase decat sa punem benzina. Costurile suplimentare sunt cu intretinera masinii (piese, taxe) care se compenseaza partial cu drumurile la cumparaturi, la clienti, la un montaj cu sculele, la banca. In total iesi mai scump cu masina dar poti sa-ti faci treaba cand si cum doresti.

 

Daca ai termostat bun, de la -10 grade se incalzeste motorul (cu dezaburire pornita) in max 10 km. De la 5 grade, in 3-4km fara ventilatie sau max 8 Km cu dezaburire. Rezultate obtinute din teste in aceasta iarna.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Daca ai termostat bun, de la -10 grade se incalzeste motorul (cu dezaburire pornita) in max 10 km. De la 5 grade, in 3-4km fara ventilatie sau max 8 Km cu dezaburire. Rezultate obtinute din teste in aceasta iarna.

 

ce insemna "incalzeste" ? sa ajunga acul la jumatate sau sa se ridice un pic, la un sfert... eu fac mai mult drumuri scurte si in 3-4 km abia se ridica un pic, consum 9,5 in conditii de iarna cu: tinut motorul pornit pana imi curat geamurile de zapada, si cu impotmolelile de rigoare pe sleaurile de pe stradute

Share this post


Link to post

"se incalzeste" adica ajunge la 2mm in stanga liniei de sus (regim normal de lucru). Dimineata nu am lasat sa se incalzeasca decat 15-30 secunde pana se aude cum scade turatia de relanti.

Dezaburirea pe recirculare treapta 1 (iar dupa ce se incalzeste motorul se da pe aer din exterior sa se elimine umezeala din habitaclu). Influenteaza foarte mult durata de incalzirea motorului.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Cred ca pot sa trec si termostatul pe lista. De incalzit se incalzea normal cand era ger, adica daca as fi mers un 10 km ajungea la temp de functionare, dar cred ca i-a cauzat si lui iarna asta. de cand s-a incalzit, uneori in trafic foarte aglomerat (unde daca apuci sa bagi a doua e minune) se incalzeste peste linia de jumate si porneste electroventilatorul 10-20 secunde dupa care revine la normal. Tot aici as putea banui si pompa de apa, sa nu mai aiba un debit normal la turatii mici si atunci evident se incalzeste. O sa mai urmaresc fenomenul, dar daca acum face asa cand or 40 de grade ce o sa mai faca? ies aburi de sub capota ca la dacii pe vremuri :-/

Share this post


Link to post

 

7. Drumuri prea scurte, cu motorul rece...

 

Stiu ca metoda cu cartonul pus in fata radiatorului e preluata de la "dacioti" (care e subiect de discutie la grila adaptiva facuta de augustinionut), dar functioneaza foarte bine. Motorul se incalzeste mai repede (in max 4 km se ridica acul la jumatate) si daca se fac drumuri scurte de maxim 4 km (atat am testat si nu am circulatie aglomerata) nu apare nici o problema. Asta se simte la consum.

Share this post


Link to post

daca se fac drumuri scurte de maxim 4 km (atat am testat si nu am circulatie aglomerata) nu apare nici o problema.

Nu-i nici o problema nici la drumuri lungi chiar si in catarare si motorul dus la peste 4000 rpm ( de temperaturi negative vorbim ); te ajuta la coborare in frana de motor nu se mai raceste motorul.

Share this post


Link to post

Salut.Am un Matiz din 99' Euro 2

 

In toamna mi s-a impuscat garnitura de chiulasa si imi dadea ulei in vasul de antigel.

 

Am bagat-o in service si m-a mancat sa ii fac si segmentarea desi nu aveam probleme cu consumul de ulei.

Am dus si chiulasa la facut planeitatea ca sa fie treaba buna + schimbat toate garniturile aferente cu unele noi Reinz.

 

Dupa operatiune a inceput sa imi consume mult / in iarna a halit un plin la nici 300 km de oras (de 2 ori am facut plinu si a iesit la fel consumul.)

La esapament am miros enorm de benzina + ca la interval de 1 secunda mai da cate un puseu.Zgomotul la iesirea gazelor nu e constant,parca nu merge rotund motorul.Iar acu chiar pe anotimpul asta calduros gazele la esapament sunt putin vizibile (nu albe,nu albastre)

 

Daca merg cu 1 -a din relanti parca merge in suturi ,decat constant cum ar trebui pe drum drept.

 

Uleiul pe joja miroare puternic a benzina si parca ii si creste nivelul.

 

Am schimbat ,capac delcou , fise bujii siliconate Bosch , bujii Bosch , Iac .

 

A fost pusa si pe tester si nu a fost gasit nimic in neregula,sonda lambda in parametri , sistemul de injectie in parametri.

Vreau sa o duc sa o fac in alt service,ce ar trebui sa aud de la ei pentru a fi verificat prima oara ?

 

Sonda labda poate fi defecta chiar daca nu mi se aprinde Check engine ?(becul e bun ,se aprinde cand pun contactul)

E posibil sa se infiltreze benz in baie pe undeva?

Ar trebui sa schimb si rotorul la delcou ? nu o fi buna aprinderea?

Canistra de benz ar putea provoca astfel de probleme?

 

In topicul pe care l-am deschis initial referitor la problema mea (a fost inchis) userul @Mircea m-a intrebat daca fumul este negru.Fumul nu este negru deloc.Garniturile la supape au fost schimbate iar reglajul la culbutori a fost facut dupa valorile luate de pe un topic de aici si se aude foarte bine in urma reglajului.Initial imi reglase aiurea si se auzea nasol motorul.

 

Cineva mi-a zis ca e posibil sa scape benzina pe la scaunele supapelor ?

Share this post


Link to post

Ai verificat injectoarele? Motorul, din ce explici tu pare sa mearga innecat. In baie benzina poate ajunge pe la segmenti daca la un piston nu mai apare aprinderea si benzina se acumuleaza in nestire in cilindru. Este posibil ca un injector sa fie decalibrat si sa dea o cantitate foarte mare de benzina, practic sa nu mai pulverizeze si sa dea benzina ca la robinet. Canistra de benzina nu are nici o treaba cu simptomele motorului. Nu cred ca problema ta se datoreaza supapelor. Ar mai fi o posibilitate, din pacate grava, o fisura in chiulasa. Asta se poate depista numai la demontarea ei si o studiere foarte atenta.

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns.La chiulasa a fost facuta planeitatea inainte de operatiunea de remontare si a fost verificata sa nu curga de cei care s-au ocupat de ea.(la o firma specialazata pe strungarie si rectificari chiulase)

 

Cred ca in prima faza ar trebui sa pun injectoarele pe banc de probe nu ?

Edited by pisboy_sparxx

Share this post


Link to post

Cu siguranta in Bacau trebuie sa fie un service care sa aiba stand de verificat injectoare, air daca problema nu e de acolo gandestete la o chiulasa noua sau second hand. Nu are treba planeitatea cu fisura la rampa de admisie.

Share this post


Link to post

La multi ani tuturor! si in special celor care se plang de consum de 10% in oras. Dupa ce am schimbat cam tot la motor (segmenti, cuzineti, termostat, bujii, filtre, injectoare) si consumul s-a mentinut la fel, am fost pe la o multime de meseriasi care mi-au spus ca si pina acum ca asta este consumul, studiind in continuare problema am aflat ca s-ar putea sa fie de la catalizator, care e posibil sa fie infundat iar sonda 2 de oxigen sa nu-si faca treaba cum trebuie. Am sa dau jos, cind se mai incalzeste afara, toata coloana de evacuare, sa verific eventualele scapari sau daca e infundat catalizatorul.

Daca a mai facut cineva asta va rog sa ne impartasiti experienta!

Spor!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...