Jump to content
Sign in to follow this  
Dumitru Cristian

Nubira I Sx B-02-riu

Recommended Posts

Am pus aceeasi bucsa ca in "fata" si in spate, unde era asa zisa bucsa de "control", care era prinsa efectiv de bucsa, partea de metal prin 2 bucati... Astfel roata nu va mai avea voie sa se miste stanga-dreapta... fiind lasata sa se miste doar sus-jos si fooarte putin stanga dreapta...

ce am facut.. am lasat bucsa de control in bascula, am ars-o, am curatat cauciucul de pe ea si astfel a ramas inelul presat in bascula.. bucsa cea "plina" intra perfect in acel inel.. ba chiar foarte fortat... Eu vroiam initial sa sudez acel inel de bascula, dupa care sa introduc bucsa.. dar la cat de fortat intra.. nici o sansa sa iasa... cea mica, plina... intra in locasul ei in "fata" extrem de usor...

Poze cu basculele originale si cu cele modificate:

post-16112-032515700 1300383921_thumb.jpgpost-16112-065440600 1300383962_thumb.jpgpost-16112-018988400 1300383977_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic, la mine tocmai bucsa aia plina crapa prima... Astept sa faci vreo 20.000km si mai vedem :P .

Share this post


Link to post

Nu ma intereseaza sa tina mult.. oricum la acest sistem (idiot pot spune) nu are cum sa tina asa mult pentru ca acel cauciuc este foarte solicitat...ma intereseaza sa nu se mai balangane rotile fata ca toate alea... acum cu doar cu arcuri sport.. si cand iei un damb in curba trebuie sa o redresezi.. pentru ca se misca bascula axial, in jurul bucsei pline si schimba "traiectoria" ei... excluzand faptul ca supra-solicita captele de bara-directia prin miscarea asta... nu vreau sa ma gandesc cand voi pune si amortizoarele si va fi si mai tare.. cum vor face rotile pe fata.. Cand ne-om intalni, o sa-ti arat diferenta.. :thumbl: uite, sa incerci la a ta.. sa dai cu piciorul tare pe lateralul unei roti din fata sa vezi cum face... :mrgreen:

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Daca tot intarim suspensia... sa fie tapana total... sa vad poate reusesc sa fac si pentru oalele din spate :mrgreen: :mrgreen:

post-16112-036580800 1300737158_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Daca tot nu m-a criticat nimeni.. sau s-au abtinut, ma critic eu acum :) ) e de tot cacatul bara... e dintr-un material foarte usor.. dar si foarte "moale"... am reusit sa indoi inelele care vin prinse de flansele amortizoarelor cu mana :shock: si nu prea stau ele lipite de oale.. decat in zona suruburilor... am strans surubul din mijloc cat am putut de tare... dar chiar si asa.. daca ridic masina pe cric... usile tot ating putin in balama.. ce-i drept nu ca inainte.. de aproape nu puteai sa o inchizi.. dar tot mai ating putin. Ori gases pe cineva care se pricepe si imi face una sanatoasa din otel atat pentru fata cat si pentru spate.. ori imi fac din otel pentru spate si ii mai mai pun inca cel putin 2 suruburi pe flansa si strang pana da sa trozneasca :mrgreen: . Ca si idee e foarte buna... dar ca si calitate... se poate si mai bine pentru o adevarata "performanta"

Amortizoarele koni sunt in continuare... pe drum... inca nu am avut timp sa caut ceva tevi pe dimensiune pentru bascule...

si ceva ce-mi doream de fooooooarte mult timp @-)

Mai trebuie sa-i fac rost de chenarul din jurul radioului, climei... pentru ca difera...

post-16112-004885500 1300916076_thumb.jpg post-16112-029070900 1300916193_thumb.jpgpost-16112-064120600 1300916218_thumb.jpg

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Avan in vedere ca au fost multe posturi pe tema asta in ultimul timp, am ajuns la concluzia ca s-a inteles gresit rostul acelei bari totusi.

Se pune ca sa nu se apropie "oalele" una de alta (adica sa nu se indoaie lonjeroanele) cand ai suspensie sport si iei o groapa mai sanatoasa. In plan vertical nu are nici o actiune. Deci a ta e foarte buna, punctul cel mai slab sunt suruburile care o prind de "oale", ideea de a mai pune inca 2 nu e rea deloc.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pana la urma asa e, dj... dar efeciv se indoaie ala si cand strangi surubul... nu vad de ce nu s-ar indoi si cand virezi brusc si oalele tind sa se apropie, departeze, miste.. pentru ca poate sa flambeze sus-jos suportu... ii voi mai pune cel putin 2 suruburi pe fiecare parte.. poate chiar cand schimb amortizoarele care tocmai au venit si sunt :shock: :shock: :shock: abia abia le pot duce pana la maxim... daca vreau sa le bruschez no way... sunt geniale :mrgreen: pe masina o-r sa fie si mai si... din pacate doar cele fata sunt reglabile... si in configuratia "soft" cele spate sunt o idee mai tari decat cele fata.. pe mediu la fel si hard devine nitel mai tare fata decat spatele...

Abia astept sa-mi fac ceva timp sa le montez.. si poate imi fac si ceva timp sa re-conditionez puntile.. pentru ca vopseaua data la spray nu s-a dovedit a fii atat de rezistenta. :wallbanger: ..

ma gandeam pentru toate modificarile viitoare care le vreau... de la CDX-uri... ca ar fi mai rentabil sa iau o nubira cdx full 2.0 din afara.. omorata vai de ea cu cateva sute... si iau de pe ea motorul, cutia, instalatia CDX, trapa, interior piele... deci cred ca ma voi opri cu up-gradeurile de la CDX-uri... pentru ca ies mai bine.. dar mai am de asteptat 8 luni :mda:

 

post-16112-018007900 1301483112_thumb.jpgpost-16112-087631300 1301483145_thumb.jpg

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Weekendul asta a iesti la o mica plimbarica dupa o luna de somaj... doamne cat de oribila e configuratia arcuri tari - amortizoare moi pe drumuri betonate denivelate... A avut parte si de un off-road nesimtit din partea mea... da doar d'aia e masina, sa te duca unde ai nevoie...

Ma uimeste cat de mult s-a schimbat mersul motorului dupa curatarea clapetei de acceleratie... la urcare.. fiind incredibil de joasa, plina si drumul fooarte prost... cobora in ture pana la 500 rpm, si la cea mai mica actionare a acceleratie, crestea in ture foarte ferm si usor... fara pic de ezitare sau "dat in nas"...

aveam si vreo 2 poze dar nu stiu din ce motiv nu le pot pune..

Share this post


Link to post

Dupa cum spune si rafy, e cel de Leganza :banana:

Am pus leduri... rezistenta va fi doar una.. pusa pe firul care va intra in modul... e muult mai usor asa :mrgreen:

Modificat si comanda faruri+dimmer de la viitorul bord

post-16112-065536100 1299181262_thumb.jpgpost-16112-041532700 1299181281_thumb.jpg

post-16112-094369600 1299181341_thumb.jpgpost-16112-035429300 1299181303_thumb.jpg

Ledurile se incapataneaza sa apara... mai trebe sa vina si un adaptor OBD I - OBD II...

Daca stie cineva vreo Leganza cu climatronic la dezmembrat... il rog sa ma anunte..

ce parere aveti? :mrgreen:

 

Banuiesc ca bordul inca il ai in lucru, asa ca iti dau un sfat - nu lasa fire in aer asa cum ai facut in poza P3030004.JPG pentru ca vei avea numai greierasi. Spre exp in poza asta firul va atinge de chipul ala. La fel si LED-urile, mi se par prinse cam firav - nu le lasa sa stea doar sprijinite sau prinse doar in cositor. Ia un glue-gun si niste batoane si lipeste LED-ul pe PCB.

 

Alt sfat: daca pui o singura rezistenta serie calculeaza si ce putere se disipa pe ea si pune o rezistenta de putere ca sa nu ai probleme (in cel mai rau caz poti sa topesti plasticul din jur). Rezistentele alea mici pe care le folosesti tu sunt de 250mW (0.25W). Poti sa calculezi puterea disipata pe o rezistenta stiind tensiunea care iti pica pe rezistenta si curentul prin LED (P=U*I). Daca e mai mare de 0.25W sau pe acolo ori schimbi tipul de rezistenta ori pui rezistente de valoare dubla conectate in paralel (si astfel injumatatesti puterea disipata pe fiecare).

 

Intotdeauna sa pui rezistente un pic mai mari ca sa obtii un curent mai mic (sa zicem cu 5-10%) decat specificatiile LED-ului daca este no-name. Astfel le vei prelungi viata si nu vei sta sa le schimbi in fiecare an. LED-urile "proaste" se strica repede pentru ca nu pot sustine mult timp curentul nominal. Daca le pui curent mai mic nu vor mai lumina atat de puternic, dar nici nu vei avea probleme cu ele. Deloc.

 

Spor!

Share this post


Link to post

Am pus aceeasi bucsa ca in "fata" si in spate, unde era asa zisa bucsa de "control", care era prinsa efectiv de bucsa, partea de metal prin 2 bucati... Astfel roata nu va mai avea voie sa se miste stanga-dreapta... fiind lasata sa se miste doar sus-jos si fooarte putin stanga dreapta...

ce am facut.. am lasat bucsa de control in bascula, am ars-o, am curatat cauciucul de pe ea si astfel a ramas inelul presat in bascula.. bucsa cea "plina" intra perfect in acel inel.. ba chiar foarte fortat... Eu vroiam initial sa sudez acel inel de bascula, dupa care sa introduc bucsa.. dar la cat de fortat intra.. nici o sansa sa iasa... cea mica, plina... intra in locasul ei in "fata" extrem de usor...

Poze cu basculele originale si cu cele modificate:

post-16112-032515700 1300383921_thumb.jpgpost-16112-065440600 1300383962_thumb.jpgpost-16112-018988400 1300383977_thumb.jpg

 

Am vazut ca ai marit gaura la bucsa mica, dar inaltimea este cu mult mai mica decat la bucsa cea mare. Cum ai facut sa sa se potriveasca? Cum se prezinta situatia bucselor acum dupa 6 luni?

Edited by adi78

Share this post


Link to post

Cam tarziu pentru un raspuns.. dar poate te mai intereseaza :mrgreen:

Am facut pana la urma 2 piese din otel, am gaurit bucsa si mai mult si am presat acele 2 piese fabricate la strung. Ele au 2 diametre diferite, in asa fel incat sa intre presat in gaura si sa aiba grad deasupra gaurii pentru a apasa pe toata "bila" bucsii. Dupa cate luni s-au dus... nu prea s-a mers cu masina decat vreo 300 km dar toti pe drum fooarte fooarte prost + urcari pe munte si masina e la fel de tapana si ok... a rigidizat foarte mult directie si tinuta de drum e mult mai "precisa", de asemenea pe drum prost volanul nu mai face stanga-dreapta aproape deloc.

Share this post


Link to post

Acuma poate sa vina iarna > :) sau orice, aproape :mrgreen:

Inca nu e finalizat, mai e de lucru.. dar in proportie de 80% e gata

post-16112-0-65089300-1321284049_thumb.jpg post-16112-0-19159400-1321284288_thumb.jpg

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Executia arata OK, dar puteai sa faci treaba mai buna cu vopsitoria - ai murdarit masina :D . Si eu as fi lasat tabla in zona aia cu racordul flexibil de la esapament. Nu de alta, dar acolo am reusit sa rup sudura de la aparatori cand am dat cu burta de pamant. Dupa aia zonganea ca dracu si nu stiam de la ce e.

 

Si pe mine ma batea gandul sa iau foaie de tabla si sa-mi fac scut singur insa lenea m-a impins catre unii care vand :D . Felicitari pt munca depusa!

Share this post


Link to post

E facut din tabla "chioara" de 1,5 mm grosime. Cu vopsitu, antifonatul mi s-a parut cea mai eficienta solutie.

Ches, la toba voi reveni, tocmai de aceea l-am pus si eu, ca asta vara am reusit sa rup racordul intr-un cataroi de toata frumusetea pe o mocirca extraordinara si un traseu off-road pe cinste... Dar nu am reusit sa o indoi indeajuns si voi confectiona o bucata de tabla rotunda, o voi gaurii sa se poata aerisii si o voi suda acolo, de asemenea la partea din fata as vrea sa pun niste fier rotund, subtirel de ramforsare... ca sa nu se distruga daca iau ceva in "plin".

Foaia de tabla de 1 x 2 metrii a fost 118 lei... Daca voi avea timp, voi confectiona scut si pentru tevile de benzina/frana pe sub podea, ca am reusit sa le rup si danselor suportul, cat si la rezervor, ca l-am botezat si pe dansu', deh, imi place muntele, ce sa-i fac :mrgreen:

post-16112-0-39621600-1321373587_thumb.jpg

Am verificat inventia mea cu bucsele si par sa fie mai mult decat ok, suportul motor de N2 isi face treaba de minune... Vreau sa-i modific un volan de CDX cu airbag si sa-l adaptez... poate poate ma ajuta DJ si prin ianuarie ii montez si climatronix-u :mrgreen:

Aaa, and also, amortizoarele koni sunt pe masina... o configuratie atat de reusita pe "necalculatelea" nu se poate nimeri, e absolut geniala acum... la modul "soft" cum sunt setate amortizoarele fata se comporta ca o nemtoaica cu tenta sportiva, iar cu configuratia "harsh" inca n-am incercat pe fata, nu a fost pe drumuri indeajuns de bune pana acum pentru asa ceva.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Poate te ajuta dj-ul, cine stie? :D . Sa ai schemele electrice la ambele variante (cu si fara clima) si poate reusim desi pare un proiect destul de complicat.

Apropo de munte,nu prea ti-ai ales configuratia optima de suspensie pentru acest tip de distractie ;) . Eu am renuntat la munte cand am pus suspensia. Voi folosi alta masina pentru asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu ma gandeam la un scut dar mai mult pentru protectie termica decat pentru protectie impotriva socurilor... Cum din plastic nu am gasit iar din tabla e mult prea greu cred ca voi incerca sa fac unul din tabla de aluminiu...

Share this post


Link to post

Vad ca a trecut ceva vreme de cand n-a mai scris pe aici.. intre timp, de la capatarea permisului am dat-o in alte alea, olsituri iara, si mai nou si aro, nubira ramanand in continuare la statutul de masina de vacanta a lui taicamiu, sau de rezerva cand cele 2 ciuveie sunt stricare, la reparat/modificat sau cand mi se ia de motorina/benzina si vreau o masina in care ma urc si ma mai dau jos unde ma plictisesc de condus. Din pacate si rusine sa-mi fie, nu prea m-am mai ocupat de punerea in aplicare a multelor mele idei, dar timpul nu-i pierdut, piesele sunt in garaj si e foarte posibil ca, recent, Nubira sa se pensioneze intr-un final de la viata de masina de plimbari a lui taicamiu (pe altele le-a schimbat, pe asta nu vrea :) ) )si sa-i pot face si anumite chestii mai radicale, sa o desfac pe termene mai lungi pentru reconditionare. :mrgreen:

Totusi, anumite chestii au mai fost facute, de voie de nevoie. uleiuri, toate la timp, GM-ul dovedindu-se foarte ok pentru transa. Conducta de frana spate dreapta, a cedat nesimtita, chiar pe drum, era de mult in vizorul meu... dar asa a fost sa fie, drept urmare am schimbat-o si preventiv am achizitionat-o si pe cea din stanga si urmeaza sa o schimb si pe transa, atentie! nu se mai gasesc conductele astea de nubira... sunt tare pacatoase. etrierii fata au fost si ei revizuiti iarasi saptamana trecuta, incepusera iarasi sa curga (garnituri de ****, ca doar le-am schimbat acum vreo 3-4 ani...), cu ocazia asta am pus si placutele de frana Ferodo Premier, parca se cam simte si la pedala acum :roll:

Poate s-o ingadui dnul DJ sa montam si noi o data dracia aia afurisita de clima, acum ca avem si putine conditii in garaj... conta-serviciu, desigur :D

post-16112-0-57212800-1361825980_thumb.jpg

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

E...complicat, timpul nu prea imi mai permite si dupa ce am vazut la aia la lu' Mircea, trebuie toata tulumba de climatizare (are motorase electrice nu vacuumatice) + panou si instalatie electrica, altfel e chinuiala mare.

Nici de a mea nu am mai avut timp, bine ca merge, inca.

Deh, cand faci anumiti pasi in viata tre sa-ti asumi responsabilitati :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cristi cine ti-a facut scutul...putem sa facem si la Cielo...e mult mai ok decat ce sa gaseste pe piata....apropo nu mai baga Nubira prin noroi...ca nu e ARO :D

Share this post


Link to post

Eu am facut scutul, intradevar e foarte ok... din fericire nu o mai bag acum pe drumuri rele, rezerv asta pentru tractor :D

Share this post


Link to post

Eu am facut scutul, intradevar e foarte ok... din fericire nu o mai bag acum pe drumuri rele, rezerv asta pentru tractor :D

 

cat m-ar duce sa imi faci si mie ceva asemanator???

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...