Jump to content
Sign in to follow this  
starsteel

Jurnal De Bord Chevrolet Aveo

Recommended Posts

Eu iti urmaresc topicul (de fapt le urmaresc pe toate de la masina mea), dar daca nu am nimic de comentat, nu comentez.

Insa azi am ceva de zis :) -> senzorul ala o sa cedeze mai devreme sau mai tarziu. el ti-a aratat primele semne de oboseala. Avand in vedere ca e un senzor Hall (magnetic), nu are nici o treaba cu pierderile de ulei. Plus ca are Oring ca sa nu intre/iasa ulei de acolo. Uleiul ar putea avea treaba cu ceva mizerie acumulata in mufa...

 

De regula are treaba cu depunerile de pilitura de fier care se acumuleaza pe el/locasul in care se afla. Deci o carpa curata si o surubeltita pot sa faca minuni pt o vreme :) .

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc pt sfat insa cum ajung la el sa-l pot curata?! Azi m-am interesat, unul rezonabil calitativ ar fi 75 lei + 50 lei manopera insa nu exista pe stoc decat unul modest de 63 lei care "tine 6 luni" astfel ca e in stand-by inlocuirea, culmea nu am intrebat ce marca era cel de 75 insa banuiesc ca era un Delphi.

Azi am rezolvat troncanitul care-l auzeam cateodata cand viram stanga mai nervos, nu era flansa amortizor si mi-a demonstrat mecanicul inainte sa se apuce de treaba...erau bucsele puntii spate care erau decapsulate, mai exact cauciucul iesea extrem de usor si ramanea pe pozitie doar mantaua de fier, de aici si troncanitul. Operatiunea facuta corect, manopera 150 lei, setul de bucse Meyle 146 lei, la bord 72.649km.

P.S. Am ramas cu impresia ca am postat ceva despre acel troncanit si aici insa se pare ca m-am inselat, avea un istoric de vreo 3 saptamani.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Acolo este amplasat, e un pic de munca, asa ca mai bine il schimbi decat sa faci operatiunea de 2 ori.

Si la VW senzorul pica destul de repede la unele motoare. Am avut curiozitatea sa desfac unul de VW insa inauntru era plin de rasina, deci nu am avut ce sa vad.

Share this post


Link to post

4 suruburi si ajung la mufa, incerc doar curatarea mufei poate a fost improscata cu uleiul de la neetanseitatea garniturii de la capac culbutori, momentul celor 2 probleme indica acest fapt, mai mult nu mi-am propus sa incerc, scule, un imbus de 5, o surubelnita, o carpa si un spray de curatat contacte.

update: contactul era imaculat in schimb cele 3 fire pe traseu erau turtite intre capacul care vine deasupra bujiilor si un suport metalic iar acel cordon din plastic caracteristic la toata instalatia electrica spart, am improvizat dintr-un capac de plastic al unui pix o clema astfel incat firele, care pareau ok, sa nu atinga direct suportul de fier....nu am avut tel la mine ca faceam si o poza; cum nu aveam martorul aprins urmeaza sa-l vad cand imi va face cu ochiul, caz in care soarta ii este pecetluita, extrag "maseaua cariata" si pun alt senzor!

PS M-am uitat pe filmare, momentul 11.39....la el mantaua de protectie a celor 3 fire era complet retezata!!!! Nu stiu de ce nu-mi permite sa pun si o poza, probabil nu vrea png de 1.5 mb; am luat-o pe ocolite si am pus poza; sageata arata locul prin care trece cablul cand e pus capacul iar incercuit e cablul lui dezgolit cu cele 3 fire, la mine protectia celor 3 fire inca e continua, rupta pe jumatate

post-8576-0-60775500-1507905239_thumb.jpg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

E bine ca ai pus ceva acolo ca sa nu frece firele de clema metalica. Poti sa cumperi copex din magazinele de bricolaj daca vrei sa fie "ca de fabrica" insa nu cred ca merita sa dai banii numai pt atat.

Senzorii de regula nu prea invie, depinde cum ti-e norocul: s-ar putea sa mearga o saptamana, s-ar putea sa mearga un an :)

Share this post


Link to post

Am uitat sa inserez ceva din urma in jurnal ... a ramas aprins martorul check engine pe care il tin sub observatie cu un obd2 elm327 bluetooth pe care am dat 35 lei astfel ca periodic citesc si sterg codul de eroare P0340 / senzor pozitie ax came pe care o sa-l schimb anul viitor cand mi-am propus sa fac distributia. In rest, am terminat anul cu 73.595 km si inainte de craciun i-am dat cuiva un impuls intr-o intersectie din spate, el nimic eu schimbat suportul de numar care oricum era crapat dupa o vizita la spalatorie... totusi mi-am scuturat becul de la proiectorul din stanga, azi nu am ajuns la el astfel ca ramane pe alta data sa fixez proiectorul de ceata care are un mic joc insa nu poate sa iasa de pe pozitie si sa schimb becul, e vorba de unul cu halogen de 55w h3. 

 

Astazi am facut distributia, a 2-a,  la 74084km si 5ani2luni fata de precedenta, piese cumparate de pe autokarma.ro cu ridicare din magazin,  role intinzatoare si ghidare INA 158lei, curea distributie Contitech fabricata in 08.2017 instal <08.2022 - 29lei, curea accesorii Contitech termen garantie 5 ani fabricata in 12.2017 - 61lei, pompa FAI -83lei, 2 litri de antigel -27lei, manopera 280lei Total 638lei...la astea mai merge audaugat un senzor pozitie ax came Delphi 86lei si o revizie generala, incarcare nu a fost nevoie, instalatia de aer conditionat 90lei, prima efectuata dupa aproape 11 ani de la achizitie, total general 814lei un pret mai mult decat ok. 
Marea surpriza si marele noroc in acelasi timp a fost ca am gasit in suportul motorului un surub de la sistemul de prindere a pompei de apa, pompa a fost schimbata tot preventiv la prima distributie acum mai bine de 5 ani, daca ajungea intre pinion si cureaua de distributie motorul era praf datorita ruperii curelei...ce conteaza un surub nestrans, mare noroc am avut! 

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Revizia efectuata azi la 75.225 km si care a constat doar intr-un schimb de ulei  GM 5w30 - 5litri 95lei si filtru de ulei Mann 13lei, total 143lei. Ar fi de mentionat ca mi-a aparut un usor fasait la rulmentul de presiune de la ambreiaj cand aveam aprox. 75.100 km

Share this post


Link to post

Azi schimbat primul bec, cel de faza scurta/lunga, am crezut ca trebuie dat farul jos insa nu este cazul, inlocuit becul ars de faza scurta cu unul identic h4 Osram 60/55w, acelasi cod, pret 10 lei Dedeman, operatiune usor de facut chiar nu necesita abilitati deosebite. Borna 77000km depasita pe 9nov.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Sa revin si eu pe jurnalul de bord, in luna iunie efectuat revizia curenta, cam la 79700km, constatat un cunoscut amortizor dreapta fata scurs, deja e mai veche constatarea nu m-a deranjat, problema aparuta acum cateva luni e un cloncanit pe fata, toti pasagerii din dreapta, mai putin copilotul titular 🙂 , au dat verdict dreapta fata, am luat niste preturi la un service, amortizor, flansa amortizor x2 la care se adauga manopera, total 726 lei. Am stat in cumpana daca sa o fac atunci insa am zis ca mai studiez problema, cum eram inainte de vacanta si aerul pt a 2-a oara imi face figuri, prima data anul trecut, rezolvat atunci printr-o prima trecere prin standul arhicunoscut, rezolvat fara vreo completare,  am poposit la un alt centru de service aere conditionate unde constatarea a fost ca radiatorul nu mai este etans astfel ca la 12 ani am efectuat inlocuire radiator, cel nou 250, manopera 100, iar incarcare completa la stand 620g de gaz, 130 lei. Ieri am facut ITP-ul, la 81277km, unde pe langa cunoscutul amortizor dreapta fata mi-a gasit bucsa brat stanga "dezumflata" in consecinta operatiunea urmatoare, acum sau cel tarziu in primavara, va fi, inlocuit amortizoare + flanse + probabil si rulment si schimbare bucsa sau mai sigur bucse la ambele brate, deaemenea in luna urmatoare o sa-mi echipez puntea spate cu 2 cauciucuri all season astfel ca cele 6 jante pe care le am vor fi pozitionate, all season pe spate si schimbata puntea fata cu cate 2 functie de anotimp Cea mai haioasa parte a ITP-ului a fost rezolvarea proiectorului de ceata dreapta printr-o clasica lovitura de picior, statea stins de vreun an si jumatate. 🙂

PS sa pun si cateva poze facute vara asta, am vrut sa spal tapiteria la batranica mea pt prima data dupa 12 ani si cand mi-a deschis la spalatorie usa din spate se uita mirata asa ca am amanat operatiunea, chiar nu era cazul! 🙂

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Azi la 81366km efectuat schimb amortizoare, schimb bucse mari brat suspensie si pt prima data un bracaj. Preturi (autokarma online), amortizoare gaz KYB, 192lei x2, flanse amortizor + rulment KYB, 63lei x 2, bucse mari brat suspensie Delphi 21lei x2, manopera (garaj) 180 lei si bracaj facut la un service dotat 100 lei.

1 (2).jpg

2 (2).jpg

3 (2).jpg

4.jpg

5.jpg

Share this post


Link to post
On 9/14/2019 at 8:35 PM, starsteel said:

le voi folosi exclusiv pe puntea spate, doar fata o voi schimba cu cauciucuri de iarna/vara functie de anotimp, am 6 jante originale

Dupa parerea mea, spatele trebuie sa aibe cele mai bune anvelope.. pe fata ai directia/tractiunea (unde este cazul) si o mai controlezi, dar daca fuge spatele ce faci?? 

Share this post


Link to post

accelerezi si tragi stanga dreapta, te descurci, fata daca subvireaza te duci p.. mai ales pe zapada, daca nu ai gume bune pe fata degaba accelerezi/ pui frana, personal am avut multe momente cand a fugit spatele din motive clare(viteza excesiva) si a fost usor de controlat acceleratie si bracare, masina sa redresat, daca nu aveam aderenta pe fata o... chiar daca am avut gume bune pe spate. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

La un an dupa schimbarea becului dreapta faza lunga/scurta a venit si randul becului stanga sa-si dea obstescul sfarsit, acelasi H4 Osram 60/55w, pret 10lei, Dedeman

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Foarte interesant, intru sa vad cauciucurile achizitionate anul trecut si la cati km le-am pus pe masina si constat ca din postare/poze nu a ramas nimic...apare doar un ciot de raspuns de la data sau din preajma postarii, noroc ca tin jurnalul si pe alt forum...daca intru in contradictie cu interesele acestui forum sa mentionez sec ca am luat alte 2 cauciucuri identice 🙂 , tot de acolo 🙂 , pret 335lei cu tot cu plata curierului, cele vechi dot nov2018 cele de astazi dec2019.

Oare asa e bine? Sau trebuia sa ascund si pretul? 🙂

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Ieri facut ITP-ul la 86469km, surpriza a venit de la capul de bara dreapta care avea joc, fiind schimbat o data acum vreo 7 ani, in timp ce asteptarea era sa am probleme la celalalt cap de bara, stanga, original si cu burduful de cauciuc crapat care insa a trecut cu brio testul de joc. In conditiile astea am schimbat inainte de itp capul de bara dreapta, am pus un trw, am schimbat si uleiul asa cum imi propusesem si am mai achizitionat de la sevice un filtru de ulei man, ulterior facut din nou bracaj, toata mecanica si cele 2 repere 315lei iar itp-ul 100. O alta surpriza neplacuta a fost, si inca este, o infranare pe roata stanga spate, sa vad daca ii fac o curatare eventual e posbil sa fie o blocare a cilindrului de frana pe care l-am gasit blocat acum cativa ani si printr-o curatare l-am facut functional la o revizie.

Share this post


Link to post

M-am convins din nou ca-i plac drumurile de munte, am facut un circuit Galati - Bucovina - Maramures, 1.352 km, rezervor 45litri + 50litri achizitionati pe drum, cum martorul inca nu e aprins probabil mai am 7-8 litri de benzina ceea ce inseamna un consum de aprox. 6.6 litri/100km...primul semn de baterie slabuta, lasat luminile aprinse intr-o parcare pana am baut o cafea, a fost necesara o impingere pt pornire dupa care totul ok dupa alte cateva opriri intre Vatra Dornei si Galati, nu ma complic sa mai trag de timp, cum bateria veche, un Rombat Premier 50Ah cu polaritatea inversa a mers excelent exact 7 ani, voi cauta una identica pt inlocuire.

Share this post


Link to post

Schimbat acumulator la 88.806km cu acelasi tip care a tinut 7 ani, Rombat Premier 50 Ah / 500 curent de pornire (fara polaritate inversa asa cum credeam, + in dreapta)...recomandarea producatorului, 55 Ah / 550. Bateria era moarta, dupa 2 zile in fata blocului era golita, la impingere usoara nu a luat-o, la cabluri", sfert de cheie"!

Edited by starsteel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Astazi, probabil pe la 88.820km montat cele 2 cauciucuri noi, all season, pe fata, acum toate sunt acelasi tip, evit sa mentionez ce marca sunt ca sa nu ma trezesc din nou cu postarea stearsa. Cele montate pe spate, oct2019, la 81.700km. 

PS cartea tehnica spune clar, nu impingeti masina pt a o porni, folositi doar cabluri. In acelasi timp daca o faci totusi prin impingere, ceea ce presupune ca risti sa oferi distributiei un soc mecanic care poate duce la sarirea unui dinte si masina acolo intepeneste, nu o bagi inviteza a 2-a cum stie toata lumea ci in a 3-a!

Edited by starsteel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Teoretic o pornire (impinsa) reusita nu ar trebui sa dea un soc mai mare fata de demaror in sine, pana la urma tot o invartire brusca se intampla. Problema apare dpmdv la o pornire impleticita cand se intampla acea topaiala cu cutie cuplata in viteza. Ar avea logica o pornire cu a treia, fiindca daca nu porneste din prima, nici nu ar avea forta sa faca acel balans. 

Share this post


Link to post

Azi inca o zgarietura, acum pe usile din dreapta, a mai ramas neatinsa capota, sau poate e geografic, conform parcarii de langa bloc, prima in sud, a 2-a in vest, ultima in nord...am si in est o parcare!  

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Astazi am dat comanda de consumabile pt revizie si preventiv am hotarat sa schimb discurile de frana, originale inca, placutele de frana, inlocuite acum 45.000km si bujiile schimbate acum 30.000km. Discuri TRW cod DF4439, placute Brembo P24 048 si bujii NGK cum am si acum. Deasemenea vreau sa-mi fac toate zgarieturile, inclusiv o stersatura obtinuta in parcare luna trecuta, retusare prin punctare cu vopsea si polishare. Camera si-a facut treaba si am avut filmarea parcarii cu masina agresoare in preajma, stersatura din nou de la un incepator in ale condusului, hartia de constatare ridicata de la Euroins si cerinta sa ma despagubeasca cu banii direct in cont, 566lei, suma ce contine tva.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Azi la 90990km efectuat revizia si inlocuit preventiv discuri de frana originale cu TRW 134leix2 si placute de frana Brembo 112lei, totul ok, "apa/paie si bataie"! Piese comandate pret 618lei, inclusiv 4 bujii NGK si stergatoare, manopera 120 + 120lei. Bujiile le schimb zilele urmatoare, au peste 30.000km, placutele au avut 46.000km.

revizie 21.jpeg

disc trw.jpeg

disc vechi.jpeg

placute noi vechi.jpeg

montaj.jpeg

Edited by starsteel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Schimbat preventiv bujiile, la nr.4 am gasit ulei, e o usoara neetansitate la garnitura astfel ca lacasul bujiei are aprox 1cm nivel de ulei, curatat inainte de a scoate bujia, am inlocuit si mufa din portbagaj, 5 fire pret 4lei, deschis portbagaj/bec portbagaj si becuri iluminare numar pe care le-am gasit arse, m-am interesat cand am facut revizia si cat m-ar costa inlocuirea kit-ului de ambreiaj, un LUK costa 380lei si manopera 500, sa vad cand ma hotarasc sa o fac, am un fasait de la rulmentul de presiune nu are rost sa schimb doar rulmentul ca manopera ar fi identica voi schimba tot kit-ul, anul asta sau in anul urmator.  Nu am mentionat ca am efectuat si cosmetizarea, a iesit rezonabil, unele zgarieturi disparute, altele diminuate si aduse la nivel prin punctare cu vopsea si polishare, cum i-a polishat si un far a trebuit sa-i montez o folie, celalalt cu varsta de 10 ani, arata impecabil!

mufa.jpeg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Azi m-am apucat de cele 2 jante furate si recuperate vopsite in alb, cum e prima data cand fac operatiunea, initial am vrut sa folosesc un decapant, m-am hotarat sa o fac la varianta clasica, smirgheluire manuala, degresare, vopsire, lacuire. Am inceput operatiunea in garaj insa din lipsa de conditii, nu am apa, am amanat-o zilele urmatoare sa o fac intr-o curte si cu o temperatura mai convenabila. Mi-am luat o perie de sarma pt bormasina, extrem de moale, o sa ma conving daca ma ajuta cu ceva, o s-o incerc pe partea din spate unde suprafata este mare si vizibilitatea extrem de mica. Daca tot am trecut la cosmetizari o sa vopsesc si tamburii din spate care sunt ruginiti, grund gri sau vopsea neagra sau gri.

j alba.jpg

j 1.jpeg

janta.jpeg

vopsea.jpeg

IMG-20210602-WA0023.jpeg

IMG_20210602_131920678.jpg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...