Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

A Venit Frigul... Motorina - Aditivi - Statii?

Recommended Posts

A mea a pornit bine si dimineata la prima ora cand este frig. Totusi drumurile foarte scurte (1-2km) pana la socrii ca sa-l lasam pe cel mic si apoi la metrou + bateria care are 4 ani incep sa isi spuna cuvantul: la pornire ramane semnalul de baterie aprins pe bord mai multa vreme decat pana acum

Daca ramane aprins mai multe secunde pana se stinge cred ca in curand o sa ai probleme cu incarcarea .Carbunii la alternator.

Normal becul se stinge atunci cand se excita alternatorul. Sa incerci sa-i dai un sprit scurt cand nu se stinge becul imediat sa vezi se stinge mai repede?

Sau vreun fir "verde". Adica oxidat.

Edited by DGT

Share this post


Link to post

@DGT: A inceput sa faca asa de cand a venit frigul si am inceput sa fac drumuri f scurte. Cu o saptamana-doua inainte nu facea chiar daca era mai frig afara. In plus daca merg cu ea pana la serviciu si plec seara nu mai face. Becul sta aprins cu 2-3 secunde mai mult decat in mod normal. De aceea tind sa dau vina pe baterie si nu pe alternator. Turarea usoara a motorului ajuta intr-adevar. Vedem la primavara cum se comporta... Preventiv am luat o sticla cu acid sulfuric sa schimb electrolitul in caz de ceva.

 

@Dj_Dark: Eu nu impun nimanui sa foloseasca ulei 2T. Am prezentat niste fapte obiectiv in urma folosirii lui. La fel si cei de pe forumul Citroen. Fiecare le interpreteaza cum vrea si decide daca sa puna sau nu asa ceva in motorina.

 

Unii aditivi sunt chiar buni, ganditi-va ca mai tot uleiul de pe piata contine aditivi anticoroziune, aditivi detergenti etc. In plus, on-topic toti producatorii si comerciantii de combustibil isi aditiveaza produsele proprii si cer o carca de bani in plus pe litru. Unii dintre ei il aditiveaza chiar la statie. Ce este asa de greu de crezut ca exista si alti producatori de aditivi cu retete asemanatoare? Citeam pe un forum din UK ca unii pun motorina de supermarket (cea mai ordinara si ieftina de la ei) si adauga aditiv cumparat din magazin pentru a iesi mai ieftin decat cumparand motorina scumpa. Si nu s-a plans niciunul ca i-a picat pompa de inalta presiune sau ca i s-a colmatat cine stie ce.

Iar unii observasera ca nu stiu ce marca de aditivi folosea o combinatie de ulei 2T si alte substante si vindea produsul drept aditiv de motorina...

In general noi, romanii suntem mai Gica contra cand e vorba de un sfat venit de la un conational. In schimb daca cercetatorii germani/americani/britanici au zis cine stie ce prostie, toti punem botul.

 

Nu uitati ca pe topicul cu filtrul minune inventat de un roman cu nu stiu cate brevete la Geneva l-am desfiintat pe tip care vinde un rahat de filtru de Dacie cu o teava de PVC in bot. La fel, mi se par inutili aditivii din ulei daca folosesti ulei de calitate. La fel si cu motorina. Deci de regula nu pun botul la inventii minune. Despre uleiul 2T am scris doar din ce am observat pe pielea mea si am dat linkuri catre altii care au facut si ei observatii similare.

Edited by ches

Share this post


Link to post

@Dj_Dark: Eu nu impun nimanui sa foloseasca ulei 2T. Am prezentat niste fapte obiectiv in urma folosirii lui.

 

Exact acelasi lucru am facut si eu. Hai sa prezentam faptele intr-adevar obiectiv, daca dam exemple hai sa dam si pozitive si negative.

Share this post


Link to post

ches, tu ce ulei folosesti? Am vrut si eu sa iau MOL Dynamic Sprint 2T, "JASO FC" cf. site-ului lor dar surpriza, pe sticla scria "JASO FD" - care am inteles ca nu e recomandat.

Iar prin supermarket-uri, singurul ulei 2T JASO FC pe care l-am vazut era "Cora" si parca nu as pune asa ceva...

Share this post


Link to post

Eu folosesc Mol Dynamic 2T (pt motociclete) sau Mol Garden 2T (pt chestii de gradina). Si FC si FD sunt bune (uleiuri sintetice), important este sa nu pui mineral, cel putin asta e ce am inteles documentandu-ma pe site-ul englez de unde a inceput toata nebunia cu 2T. Wikipedia ma sustine :D :

 

JASO FA – original spec established regulating lubricity, detergency, initial torque, exhaust smoke and exhaust system blocking.

JASO FB – increased lubricity, detergency, exhaust smoke and exhaust system blocking requirements over FA.

JASO FC – lubricity and initial torque requirements same as FB, however far higher detergency, exhaust smoke and exhaust system blocking requirements over FB.

JASO FD - same as FC with far higher detergency requirement.

 

Mol-ul e cel mai ieftin ulei 2T de incredere pe care l-am gasit. Am mai cautat prin magazinele de bricolaj si scorurile sunt mult mai mari in conditiile in care uleiul nu mi se pare mai grozav (mi-a recomadat unul de acolo ulei produs de Husqvarna pt motocoasa).

Edited by ches

Share this post


Link to post

Da, stiam si eu de clasificarea asta, dar am citit in mai multe locuri ca FD ar lasa ceva reziduri la ardere...

Ce-i drept m-am uitat doar la Dynamic Sprint care e FD, la Dynamic Garden nu m-am uitat.

Share this post


Link to post

Chiar in asa hal nu va pornesc tractoarele de generatie atat de noua - de vreti sa bagati ulei de drujba?

 

Inteleg la nushce javre de diesele de prin 90 95 - dar la genul asta de motoare...

 

Motorina buna (nu din surse indoielnice), ulei bun - si respectat cateva reguli de baza (gen neofrjat motor rece etc) - si atat.

 

Iar daca incep sa faca probleme - trebuie cautata cauza reala.

Share this post


Link to post

@Alice: Mai ai sursa unde ai citit? Eu stiam ca FD e OK, e drept ca nu am citit demult pe forumul alora din UK.

 

@madkat: Am scris mai sus argumentele pt care a bagat 2T in el. Acum mai am un bidon de un litru in casa, o sa incerc sa fac un filmulet cu sunetul motorului fara si cu 2T (la ultimile plinuri facute cu Ecto si Top Diesel nu am mai bagat 2T). Maine dimineata voi face filmul "inainte" si dupa ce fac plinul si merg cu ea nitel voi face filmul "dupa". Sper sa se auda diferenta pe camera.

Share this post


Link to post

Sper sa se auda diferenta pe camera.

Si ce legatura are sunetul motorului in ecuatia 2T? Adica, la ce foloseste faptul ca sunetul motorului se schimba?

Share this post


Link to post

Parca uleiul ala se pune pentru pompa de motorina, nu pentru zgomot :) .

Diferenta de zgomot e probabil de la injectoare care lucreaza mai silentios.

Mai departe nu mai comentez. Eu pana acum nu am vazut dizel mic sa nu "trancane" la relanti. Poate am o surpriza cu filmuletul ala :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Asta cu uleiul 2T in diesel imi aduce aminte fara sa vreau (si fara sa jignesc pe cineva) de anii care au venit imediat dupa revolutie unde romanasii erau spalati pe creier cu margarina Wiexxana.

 

Clipul publicitar respectiv zicea ceva de genul : 'Consumati margarina ca e mult mai buna pentru sanatate'. Dupa fo cinspe' ani de bagat margarina in romanasi, s-a dovedit ca grasimiile din margarina sint nesanatoase.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

OFF TOPIC: unde s-a dovedit asa ceva?

Din contra, s-a intarit demonstratia ca margarina e buna pentru colesterol si crestere.

Becel, Rama, iti spun ceva numele astea?

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Eram sigur ca esti neinformat.

De peste 15 ani nu se mai fabrica margarina dupa procedeele descrise acolo.

Cretinul care a scris articolul ala ar trebui inchis. Acolo scrie ca de exemplu laptele, cafeaua, ciocolata, fac rau, cand de fapt toate studiile recente arata ca ele fac bine, sigur, nu in exces. Ciocolata face bine la inima, cafeaua la memorie, laptele la oase.

http://www.desprerama.ro/adevarul-depre-margarina/de-la-plante-la-margarina

http://www.desprerama.ro/adevarul-depre-margarina/mit-si-adevar-despre-margarina

http://www.desprerama.ro/adevarul-depre-margarina/stiati-ca

 

http://www.lunainimii.ro/inima-si-nutritia/grasimi-bune-si-grasimi-rele

http://www.becel.ca/en_ca/about_becel/becel_or_butter.aspx

http://www.becel.ca/en_ca/about_becel/margarine_myths_and_facts.aspx

Share this post


Link to post

Daca nu începeti sa băgati margarină in motorină, va rog sa terminati cu offtopicul.

Share this post


Link to post

tot offtopic - serios, crede cineva in reclamele la Besel aia?

 

ontopic:

nu contest ca ceva ulei in motorina reduce tacanitul ala la rece al tractoarelor. Insa acel tacanit este sanatos a fi redus doar prin folosirea unui ulei BUN bagat pe busonul respectiv doar. Adica sa ajunga in locurile pe care le-a conceput producatorul sa fie scaldate in acesta. Si daca tacanitul se mentine prea mult timp - inseamna ca uleiul nu este ce trebuie pentru acel motor in conditiile de functionare date.

 

sa bagi ulei in locuri de prin motor in care in mod normal daca ajunge te gandesti la segmentari, garnituri, simeringuri etc - nu sunt convins ca e bine.

si nu cred ca producatorii nu ar fi precizat treaba asta in manualele masinilor - macar ca recomandare - sub minus tz grade adaugati 1/50 ulei nushdecare.

Share this post


Link to post

Imposibil sa nu ramana reziduuri la arderea uleiului. Ori asta duce la cocsarea segmentilor .

Share this post


Link to post

Am gasit motorina euro 4 intrun vechi peco particular. M-am riscat si am pus de 100 lei. Eram pe rezerva si am zis sa incerc. Deci pentru jaful meu din 96 cu n jde km la bord asta-i trebuie! A pornit foarte bine, nu mai trancane asa tare, motorul merge mai rotund, mai silentios, insa la pornire fumega pret de cateva secunde mult mai tare si miroase ciudat pe esapament. Cat despre pompa de injectie in linie, la motoare nonturbo, din generatie 1990-1998 nu cred ca le strica putin ulei T in 2 timpi. Incerc si eu si comunic rezultatele chiar daca nu sunt elocvente tinand cont ca dieselul meu mai e generatie veche.

Share this post


Link to post

Imposibil sa nu ramana reziduuri la arderea uleiului. Ori asta duce la cocsarea segmentilor .

 

my point exactly.

ideea in general, la motoare (mai putin cele in doi timpi) e sa NU ajunga uleiul in cilindri...

Share this post


Link to post

Am multe ierni in "spate" ca sofer pe diesel. cel putin actuala masina are peste 800 de mii de km.NU am folosit niciodata asa ceva.

Am lucrat cativa ani la armata si acolo aveam motorina cu punct de congelare de -45C.Probata in poligonul de tragere cu rachete din Kazasthan.

Dar o preparam noi.La 8 parti de motorina puneam 2 parti de gaz lampant. Este cel mai bun (gazul) in lupta cu frigul.Dilueaza motorina si impiedica formarea parafinei.

Pacat ca nu se mai gaseste.Are densitatea mai apropiata de a motorinei si se amesteca mai bine decat benzina.Mirosul la teava de esapament era intepator si diferit de al unei motorine normale.

Scopul uleiului pus in motorina care e? Sa unga cilindri la pornire? Pai sistemul de ungere conceput de constructor ce face?

Uleiul pus in motorina face pornirea si mai grea pe ger. Dieselul este un motor cu aprindere prin compresie,deci amestecul motorina-aer trebuie sa fie cat mai fluid.

Edited by DGT

Share this post


Link to post

In armata (sau cea mai ramas din ea) actualmente motorina nu rezista mai mult de -20 grade si nu se mai baga petrol in ea. Uleiul 2T nu face altceva decat sa atenueze zgomotul injectoarelor. Am facut proba astazi pe o motopompa Novus, cu rezervorul gol, alimentand 1 litru de motorina Efix si 20gr. de 2T, lasat sa se consume, dupa care doar motorina simpla. Clar, la motorina simpla zgomotul produs de injectoare creste in intensitate aproape de 2 ori. De aici si senzatia de motor mai silentios.

Share this post


Link to post

Diferenta de zgomot e probabil de la injectoare care lucreaza mai silentios.

 

Multumesc de confirmare, la mine era doar teorie :)

Share this post


Link to post

Si ce mama masii inseamna injectoare mai silentioase? Ca frecarea e mai mare si se distrug mai repede in timp? Sau ca ungerea e mai buna si e mai bine pt. injectoare? Si acelasi lucru nu cumva se intampla si cu pompa de injectie?

 

Va rog eu mult, nu mai comparati uleiul 2T cu uleiul 4T, sunt total diferite. Unul e conceput sa arda, celalalt nu.

 

Intrebare: daca multi au spus ca le-a crescut distanta intre regenerarile DPF, asta nu inseamna ca e de bine?

Share this post


Link to post

Eu nu am zis ca nu e mai bine pentru pompa, chiar ma abtin aici. Pe mine ma ingrijioreaza celelalte efecte.

Precum vorba aia, scump la tarate si ieftin la faina, poate vreau sa protejez ceva si ma trezesc cu pagube mult mai mari ;)

Ai de gand sa desfaci motorul prea curand? Ca as vrea si eu sa vad interiorul dupa cateva zeci de mii de km facuti cu uleiul ala.

 

PS Ca sa fiu in ton cu tine. Daca e asa bun uleiul asta, de ce " mama masii " nu il recomanda aia care fac motoarele astea ca standard? :)

PS2 Benzina are mai putine proprietati de ungere, de ce sa nu folosim metoda si acolo? E acelasi sistem de pompa si injectoare.

 

PS3 Cred ca pana acum s-au notat partile bune si partile proaste ale acestei metode, ramane la latitudinea fiecaruia daca foloseste sau nu, informatii (si exemple) consider ca s-au oferit destule pentru ca fiecare sa-si faca o parere, asa ca eu propun sa oprin discutia aici.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...