Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

Din recomandarile producatorului de bujii:

"The spark plug holes must always be cleaned prior to installation,

blablabla...in a cool engine, because metal expands when its hot and installation may prove difficult. "

 

 

Deci se curata gaura bine.Corect (am folosit betisoare de urechi). Deci clar, fara unsori si uleiuri pe bujii, ca riscati sa prinda praf si sa-l antrenati in gaura.

Brasovene, crezi ca o gaura e mai mare la rece? =))

Edited by augustinionut
  • Like 1

Share this post


Link to post

 

"Nu recomand ungerea filetului ...

- agentii de ungere modifica cuplul de strangere (cei 30Nm devin 40-50...)

 

... ceia ce ar putea cauza deteriorarea filetului, unul sau ambele, care pe care.

Share this post


Link to post

20 NM, 2 kg exercitate pe parghia de 1 metru, sau 10 kg aplicate pe manerul cheii de 20 cm.

Nu trebuie sa pui nici un cantar, ci sa estimezi la mana.

 

 

Citat tolin:

 

"Nu recomand ungerea filetului ...

- agentii de ungere modifica cuplul de strangere (cei 30Nm devin 40-50...).Deci exact 20Nm diferenta...cati vrea argon.

Concluzia: cu bujiile unse se strang singure. =))

Amu, gata cu caterinca. Eu pun ulei si strang cu o mana pana se blocheaza cheia. Cu motorul cald. Fiecare face cum pofteste.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
1, 2, 3 ... pentru un nou episod. :mrgreen:

Share this post


Link to post

De ce sunteti incapatanati,ce v-am descris eu,nu este o unsoare oarecare,este unul dintre produsele folosite curent in industria chimica,la asamblarea componentelor instalatiilor ce lucreaza la temperaturi de pana la 1100 grade.Si nu v-o spune unul de pe strada,ci un inginer mecanic cu dubla specializare,in mecanica motoarelor termice si in calculul si constructia utilajului chimic.Cat despre vechime,ce sa va mai spun...E bine sa citesti si din carti,dar,la vremea portivita.Decat sa va dati cu parerea,mai bine cautati produsul si cititi,ca e si in romaneste.Ca nu prea se justifica cumpararea lui,daca n-ai treaba cu el decat sporadic,asta,cam asa e,dar,atat.N-ati vazut cum arata,dupa cativa ani,suruburile care tin aparatoarea de caldura de pe galeria de evacuare?La fel,si piulitele galeriei?Ce faceti,cand va fi nevoie sa schimbati garnitura galeriei daca se arde?Va uitati la ea,daca vreo piulita nu se desface.Va veni si momentul asta,ca doar nu sunteti toti nababi,sa schimbati masina si,atunci sa va vad!Ca nu recomanda fabricantii asa ceva,asta-i alta socoteala.Doar nu sunt prosti,sa foloseasca,atunci pe ce ati mai plati bani grei,la reparatii?Ei nu ung cu vaselina nici unde spun ca trebuie,este cazul masinii mele,care n-a implinit inca 3 ani.In concluzie,faceti ce vreti,fiecare,dupa cat cunoaste.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lăsând la o parte discuţia despre ungerea sau nu a filetului, aş vrea 2-3 răspunsuri la întrebarea topicului. L-am citit dar nu reuşesc să mă decid ce ar

fi mai ok să cumpăr. Matizul meu a început să tremure ceva mai tare de-o vreme (celebrul tremurat despre care s-a mai scris, doar că s-a amplificat).

Printre altele vreau să schimb bujiile şi vreau să-mi fac o listă de 2-3 care ar fi bune. Eu le am pe cele originale, nu am avut probleme cu pornirea dar

cred că n-are nimic dacă le schimb, eu vreau să înlătur pe rând toate cauzele tremuratului prea mare la relanti iar mecanicii au dat din umeri, nu au

priceput cu ce mă deranjează dacă maşina merge bine...

Maşina se apropie de 15 mii de km, am luat-o pe la 8 000 şi ceva, bujille sunt cele puse de la fabrică de la Craiova.

NGK-BPR5EY-11 -ar fi o variantă.

Champion o alta. RN11YC4 (?)

Bosch super4 WR78X

Să fie de 1,1, asta am reţinut.

Ce părere aveţi? Vreau să am mai multe variante, în caz că nu găsesc pe nicăieri exact modelul pe care-l vroiam.

 

Văd că mulţi spun că ar fi şi benzina Petrom de 98 vinovată de tremurat, este mai ok cumva Rompetrolul?

Share this post


Link to post

Eu am pus acum vreo 15 mii de km NGK-BPR5EY-11 dar echivalentul lor pe iridium. Acum vreo 3000 km la service am pus sa le scoata si sa verificam cum arata. Sunt impecabile.

Share this post


Link to post

Salutare ! A folosit cineva bujii bosch flr8ldcu , cu 2 electrozi ? multumesc

Share this post


Link to post

Probabil ca nu. De ce nu pui ce este recomandat in carte si probabat de o gramada de oameni?

Share this post


Link to post

@trebor :adica cum echivalentul lor?se numesc tot asa sau altfel?

Share this post


Link to post

Salutare ! A folosit cineva bujii bosch flr8ldcu , cu 2 electrozi ? multumesc

Da. La Leganza !

Share this post


Link to post

@trebor :adica cum echivalentul lor?se numesc tot asa sau altfel?

Au un X in coada! Le-am cumparat de pe ebay de prin USA. Le-am platit prin Paypal. Pana acum nu m-au dezamagit.

Ai aici un link: Link cu bujii :) )

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

Brasovene, crezi ca o gaura e mai mare la rece? =))

 

Ghici de ce ai dreptate , despre gaura...

Share this post


Link to post

Cam asa arata bujiile mele dupa 10.000 km . Prima jumatate am facut-o cu benzina petrom si aratau mai bine ( nu erau deloc afumate ) , ultimii 5000 km i-am facut cu benzina rompetrol si mi se pare cam dubioasa afumatura de pe filet, suspectez calitatea benzinei. Traseele au fost cam aceleasi facute la turatii mari in regim extra-urban.

Share this post


Link to post

din imagine sa stii ca nu arata rau.culoarea maronie este perfecta,amestecul si arderea optime.nu mai am poza cu bujiile cand le-am inlocuit dupa 30 mii kilometri ,dar nu aratau asa bine.am avut champion pe masina,dar am preferat ,desi am auzit multe pareri sa-mi pun bosch.si sa stiti ca functioneaza ok dupa 20 mii kilometri.cat despre ungerea filetului nu recomand.

Share this post


Link to post

Filetul are urme de ulei din motor, nu e uns de mine. Cand am facut poza abia le scosesem din acetona ( nu aveam carb cleaner la indemana) care a curatat destul de bine funinginea de pe filet.. Bine, acum sa nu comparam bujii la 30k km cu unele de 10k km , e normal sa fie diferenta, imi pare rau ca nu am facut o poza la 5k km, era o diferenta enorma.

Share this post


Link to post

Cind mi-ai zis ca ai electrodul central foarte afectat ma asteptam la cu totul altceva. Bujiile alea arata destul de bine, depunerile de pe ceramica si electrozi par a fi de la carburant sau uleiul ars. Data fiind schimbarea de aspect dupa schimbarea carburantului, probabil ca se "boteaza" bine Rompetrolul pe la voi insa pe filet se vad, intr-adevar, urme de ulei, probabil ai ceva uzura la segmenti.

Share this post


Link to post

...uleiul ars...probabil ai ceva uzura la segmenti.

Da, ulei imi manaca ( 5w30 ), dar nu s-au stricat segmentii in ultimii 5000 km, sigur este de la benzina, alta explicatie nu vad. Bujiile la 5000 km abia aveau o tenta rosiatica pe ceramica electrodului central iar cel de masa nu avea nici o depunere, si eu m-am mirat cand am vazut ce bine aratau dupa 5000 km.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

recomand bujiile NGK pentru matiz , eu unul sunt foarte multumit + ca sunt f rare piesele de origine "made in Japan"

Share this post


Link to post

eu am bosch si sunt foarte multumit tinand cont ca merg cu gpl!atceva ce as recomanda ngk!

Share this post


Link to post

Cam asa arata ale mele, originale, din fabrica, mers aproape numai cu benzina MOL timp de 20.000 km. Le-am schimbat (in spatele blocului) cu Coreene NGK BPR6ES. Ce nu inteleg e cum s-a indoit capul ala in asemenea hal... ma mir ca mai pornea..

vuatw.jpg

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

Vezi ca alea de fabrica sunt BPR5EY - 11, astea luate de tine sunt pentru Cielo, sunt prea reci. Cum s-au comportat alea din fabrica ?

Share this post


Link to post

Vezi ca alea de fabrica sunt BPR5EY - 11, astea luate de tine sunt pentru Cielo, sunt prea reci. Cum s-au comportat alea din fabrica ?

tinand cont ca una din ele era indoita in halul ala, s-au comportat bine..

Share this post


Link to post

Bujiile se mai verifica din cand in cand si la nevoie se curata si se regleaza distanta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...