Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Si io, si io ... imi facura-i un cadou !

 

Sa le folosim cu drag, Dj-ule !

 

post-20861-0-04191100-1483079700_thumb.jpg

 

Facem schimb, Dj-ule ?

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Nope, trusa o folosesc toata viata, p-aia doar de cateva ori...nu se merita :mrgreen:

Cat? :P

 

Ahh ca am uitat

Ieri mi-am mai achizitionat cablu frana de mana, ansamblu stergatoare si surub de reglaj unghi convergenta (ala cu dublu filet dintre capul de bara si bieleta)

Asta ultimul vreau sa il folosesc la viitoarea bara dintre bascule impreuna cu bieletele uzate modificate, sa vedem ce iese.

Off si cat mi-as fi dorit sa stiu sa sudez acum...cate nu aveam de facut unde trebuie sudura, asa stau dupa altii.

 

Cost 230 RON

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cit?

 

Un coca-cola si-un pachet de biscuiti Mirela.

 

Sa dai cu picioru' la o asa afacere, Dj-ule ...

 

:mrgreen:

 

Cam aia fu si ideea mea, trusa n-apuca picioare din garaj, pe cind vrajitoarea ... da cu virgula ...

 

:twisted:

 

 

LE.

 

Nu-i deloc greu a sudui ( :-j ) Dj-ule. De ai aparat, pune-l la treaba! Doar astfel se cali otelu' ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Inseamna ca e minora, ai grija :P

Share this post


Link to post

Lasa gagicile si ia de invata a suda, ca-i o veriga foarte importanta in ale mesteritului . Sa vezi doar ...

 

:)

Share this post


Link to post

Ieri datorita unui eveniment neprevazut nu am mai lucrat la espero, in schimb a trebuit sa dau jos radiatorul de apa la corsa care s-a fisurat datorita impactului cu un caine. De la impact s-a decapsat o laterala de plastic, m-am chinuit sa o capsez la loc insa din pacate aluminiul e deformat si nu mai etanseaza.

Acum astept piesa noua si joi seara sau vineri dimineata ma duc iar.

Share this post


Link to post

Si, pe principiul omul cand nu are ce face isi face, ieri pe gerul ala am montat radiatorul de apa la Corsa.

La Espero imi era lene si frig sa ma aplec, sa ridic pe cric, sa demontez roti asa ca am preferat asta fiindca am stat in picioare majoritatea timpului.

Montat, pus antigel, pornit, incalzit...totul arata bine.

La Espero cel mai probabil nu mai fac nimic pana nu se mai incalzeste. Erau -18 grade cand m-am apucat de treaba, atat de frig de aproape a inghetat uleiul de servo la Espero :) A pornit dintr-a doua ca de obicei dar cand luam de volan se auzea pompa ca si cand nu are ulei. Si-a revenit dupa 15 min cand s-a mai incalzit.

Bmw-ul rosu nu l-am mai pornit de cand a ramas fara baterie.

 

post-2698-0-77282400-1484119264_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Lasa vrajeala si apucate de BMW rosu ca maine poimaine tre sa fii la coada la inmatriculari :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, sa vezi ce sar preturile la masini SH mai vechi acum, asta daca nu au sarit deja.

L-am pornit ieri si pe ala si am demontat vasul de lichid de parbriz, a avut lichid de vara si s-a facut cub de gheata, vasul nu pare spart, o sa vad cand se dezgheata.

O sa ma ocup putin si de el ca nici macar o roata nu am dat jos de cand l-am luat sa vad ce e pe-acolo (discuri, placute, bucse...etc). Ii trebuie putina atentie altfel nu trece RAR-ul.

La espero am demontat jambele fata si am dat jos de pe ele arcurile si discurile de frana urmand sa le duc la strungar sa imi modifice gaurile capetelor de bara.

Am incercat sa scot prezonul ala rupt fara succes, ramane tot pentru strungar, daca tot munceste sa munceasca :)

Am demontat si bieletele antiruliu partial, din pacate vor trebui taiate cu polizorul unghiular, surubul ala lung nu mai culiseaza pe tija si unul din ele s-a retezat cand am desfacut piulita.

Se vor vandaliza dupa ce dau bratele jos cu totul data viitoare, de pe bara de torsiune s-au desfacut in partea de sus.

 

Am uitat, mi-am luat cablu frana de mana 90 RON si ansamblu stergatoare 150 RON.

Mi-am mai luat si un pistol pneumatic la 12V, 150 RON

O chinezarie binenteles dar functioneaza mai bine decat ma asteptam eu, desface intr-adevar prezoanele la roata si e perfect pentru a desface piulita aia cu plastic din capul amortizorului, cine a schimbat arcuri stie cat de dificil e sa desfaci aia fiindca se invarte cu tot cu tija. Cu asta merge perfect :) si va fi bun si la demontarea bratelor.

Mi-am mai luat si o lopata mica demontabila...just in case asa dupa ce am lopatat cu mainile data trecuta am zis ca enough is enough :)

Poze nu avem de data asta.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu radiatorul la Corsa in primavara...am demontat toata fata sa il pot schimba :D

post-38483-0-26891000-1484473091_thumb.jpg

Edited by Petrica_CBD

Share this post


Link to post

Ai demontat degeaba, eu am dat jos doar traversa dintre faruri, in rest absolut nimic.

Share this post


Link to post

S-au demontat basculele

post-2698-0-35283800-1485155015_thumb.jpgpost-2698-0-28385500-1485155026_thumb.jpg

Se observa bieletele antiruliu care se vor da jos cu flex-ul din pacate.

A fost ceva chinuiala la suruburile groase din capat, daca piulitele s-au desfacut repede cu o inelara de 22 + o bara generoasa, suruburile au iesit foarte greu, a trebuit folosit acelasi ansamblu pentru a rasuci si la un moment dat am crezut ca se rupe cheia.

Intrun final dupa multe invarteli, hatzanari si ciocane au iesit.

Din pacate suruburile alea nu vor iesi din bucse, ultima data a trebuit taiata bucsa cu flex-ul pentru a recupera surubul, de data asta am noi, voi cumpara si 2 bucsi si le voi presa acolo cu o menghina sau...vad eu. Piulitele pivotilor se vor suda direct de bascula deoarece gaurile alea sunt cam ovalizate si oricat strangeam suruburile tot aveau niste pocnituri din cand in cand, cel mai probabil se miscau in gaurile alea cu tot cu suruburi.

Celelalte de la bucsa din spate au iesit repede folosind chinezaria aia de ciocan "pneumatic" care inca functioneaza si sunt foarte incantat de el, ma scuteste de multe operatiuni de forta bruta :)

O alta operatiune, am combinat cele 2 furtune de admisie pentru a adapta cutia de filtru originala. Mai trebuie lucrat putin dar in mare cam asa arata.

post-2698-0-30215000-1485155785_thumb.jpg

Jambele tot nu s-au dus la rectificat, era week-end, se vor duce data viitoare cand ma duc in timpul saptamanii.

Si tot ma gandesc cum sa fac rigidizare intre suruburile basculelor. Ma incurca foarte rau traseul de evacuare, daca nu era, ma descurcam elegant cu 2 bielete vechi de directie, asa sa vad cum reusesc.

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da si tu un link cu chinezaria aia, prea o lauzi :) )

Share this post


Link to post

Bai am cautat dar nu am gasit modelul pe net insa arata cam asa:

http://img.photobucket.com/albums/v509/taztool/New%20Library/100_6837tr_zpsadfc8665.jpg

Vine cu toate accesoriile alea si in cutia de genul, insa arata usor diferit :)

Il gasesti la auchan la auto 150 RON

 

O sa ii fac o poza data viitoare daca nu uit

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da, stiu chinezaria. Daca zici ca e OK, o s-o am in vedere. Merci!

Share this post


Link to post

In urma cu 2 ani am gasit asa ceva la 60 lei super oferta, tot la Auchan

L-am platit am mers la masina am incercat sa desfac piulitele de la roti,cu greu am desfacut doua.

L-am returnat

Parerea mea este ca nu rezista mult

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Deci..s-a mai lucrat intr-un final.

Am dus jambele la rectificat. Nenea a zis ca nu poate da gaura aia conica invers, e greu insa se poate decapsa "bucsa" aia si intoarce. Se observa faptul ca defapt este in inel sudat in jamba, sa vedem ce iese.

post-2698-0-83559100-1486188656_thumb.jpg

S-a executat si furtunul de admisie, asta este rezultatul final

post-2698-0-88896800-1486188753_thumb.jpg

S-a folosit superglue pentru fixare initiala dupa care s-a umplut ce mai era cu silicon din ala ce se foloseste la montaje de electronica. La final s-a dat banda izoliera mai mult pentru estetica.

S-au servisat bratele "bascule". S-au dat jos bieletele vechi antiruliu si am reusit sa scot si unul din suruburile de la bucsa din fata, celalalt se lasa greu.

Si, cateva explicatii despre ce am in gand cu rigidizarea, intai niste poze

Cam asta am in cap

post-2698-0-89449300-1486189228_thumb.jpg

S-au scos bucsele la bieletele de directie si se vor suda de saibele suruburilor basculelor

post-2698-0-28876800-1486189289_thumb.jpg

Din pacate va trebui sa ocolesc baia de ulei la cutie si teava de esapament, prima pe dedesupt, a doua pe deasupra, am atasat o schita

post-2698-0-55909300-1486189738_thumb.jpg

Ce e cu rosul e reglajul, ce e cu verde este teava de esapament si baia cutiei, vederea este din fata.

Cu prima bucata ce trece pe deasupra tobei am rezolvat elegant, mai ramane de ajustat pe masina si sudat in forma finala, cealalta va trebui taiata complet, scurtata si sudata in forma de V dorita, aia se va face dupa masuratori temeinice si tavaleli pe sub masina, mai la primavara.

post-2698-0-77502100-1486190053_thumb.jpg

Si la final, o poza cu gaurile bratelor si motivul pentru care piulitele pivotilor se vor suda de ele

post-2698-0-27907800-1486190191_thumb.jpg

Si..la finalul finalurilor, ca tot am laudat atat pistolul ala, uite o demonstratie :)

https://youtu.be/0jyLT7eVLdQ

Se observa primul surub care s-a desfacut mai greu, exista o explicatie simpla. Asta a fost al doilea filmulet, la primul pistolul era pe "strans" si am dat pana l-am "julit", eu cu ochii in telefon nu intelegeam de ce nu se desface, explicatia era simpla :D

Cam atat momentan, continuarea marti cand imi iau jambele de la strungarie.

 

post-2698-0-48414900-1486189236_thumb.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Au venit jambele de la rectificat, din pacate nu am avut timp sa mai mesteresc, doar am incercat din nou sa scot surubul ala din bascula, fara succes, e sudat bine acolo de rugina, cred ca il voi scoate cu tot cu bucsa pana la urma si pun alta noua.

Jambele au iesit bine, una din bucsi s-a stricat la demontare si s-a construit alta la strung, poze data viitoare.

 

Share this post


Link to post

post-2698-0-84549700-1486878845_thumb.jpg

Cam asa a iesit bucsa aia de-acolo.

post-2698-0-72754200-1486878910_thumb.jpg

Si cam asa a intrat cea noua. M-a chinuit ca pe dracu, se umfla si nu intra deloc, intr-un final am pacalit-o, cred ca am pierdut 3 ore la tot procesul astra de scos cea veche (taiat capul surubului cu flex-ul, batut in ea pana a iesit) si presat cealalta noua.

Am mai montat pivotii pe brate in pozitie urmand ca data viitoare sa duc bratele sa imi fixeze piulitele cu 2 puncte de sudura sa nu se mai miste in gaurile prea largi din brate.

Cam asa arata jambele modificate si complete.

post-2698-0-01425300-1486879150_thumb.jpg

Data viitoare va fi de tavaleala, sper sa fie mai cald. Ma bag pe sub masina si tai bara aia de rigidizare la dimensiunile corecte sa o duc si pe aia la sudat.

Totodata trebuie inversate bieletele de directie intre ele.

A..am uitat, am reusit sa ard siguranta la pistolul ala minune cu impact :)

Nu se descurca f bine la piulite cu blocaj de plastic gen cele din capul amortizoare, trebuie avut grija sa nu se blocheze.

Binenteles ca in spiritul pur romanesc ma tras niste lite peste siguranta..data viitoare se arde motorul :)

 

Si..se apropie de sfarsit usor asa, urmeaza bmw-ul rosu pana nu se razgandesc astia cu taxa :)

 

Am uitat, bucsa fata bascula originala + 2 piulite de surub fata bascula + alea 2 cauciucuri pe care stau arcurile au fost aprox 40 RON

 

Aaa si inca ceva, mi-am mai luat un debitmetru de rezerva 150 RON, mi l-a dat cineva sa il probez daca merge, el avea motronic 2.5 si difera, si ...mergea..mai bine ca al meu parca un pic :) drept urmare l-am arestat, colegul si asa nu avea ce face cu el.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Si..am muncit iar :)

S-au sudat piulitele de la pivoti de brate si s-a montat supensia fata pe masina.

post-2698-0-86870000-1487311003_thumb.jpg

Si pe dreapta e la fel nu mai pun poza

Si s-a construit si bara aia de rigidizare. Din pacate in poza aveam carenajul dreapta pus si nu se vede si bucata din dreapta dar se poate inchipui, vine dreapta peste teava de evacuare dupa care coboara si se uneste cu astalalta la reglaj acolo. A iesit aproximativ ca in schita pusa de mine cateva posturi mai sus.

post-2698-0-29289600-1487311218_thumb.jpg

Problema a fost ca s-a sudat de 2 ori acolo, initial s-a gresit, trebuia facut si unghiul astfel incat sa nu atinga de nimic si sa si vina la filet cum trebuie si mai trebuia avut grija si sa fie dreapta. Binenteles ca nu a iesit din prima, cand lucrezi pe 2 axe e mai complicat si a trebuit slabita cu flex-ul, aranjata manual si resudata de a iesit "guguloiul" ala acolo :)

Per total a iesit, si pare ca funtioneaza.

Data viitoare de completat suruburile pe-acolo, de pus carenajul stanga, de reverificat toate suruburile sa fie stranse, rotile, un unghi de fuga la misto cu sfoara sa pot sa ajung decent la o geometrie si trecem pe spate.

 

Piese noi, ambele carenaje de plastic de sub motor si...surpriza, am gasit panoul cel mai afectat de pe masina nou de cumparat, anume pasajul rotii dreapta spate. Cost total 150 RON.

 

Share this post


Link to post

Si..e pe roti, s-au efectuat cam toate operatiunile mecanice, acum urmeaza fine tuning-ul :)

Operatiuni efectuate:

Vopsit bara aia construita pe la suduri sa nu rugineasca.

Montat carenajul stanga, a trebuit modificat putin (taiat din el) ca sa treaca bara.

Completat suruburile pe la bara, aripa, contraaripi si pe unde mai lipseau.

Reglat ochiometric unghiul de fuga, gresit total initial, unghi mult prea inchis, se ridica masina de bot la accelerare :) Dupa vre-o 2 teste l-am facut mai bine, acum sta volanul stramb dar merge asa pana la geometrie profesionala, cu ata nu am mai facut fiindca trebuia sa dau protectiile anti noroi jos de pe fata si mi-a fost lene.

Desfacut rotile de pe spate, facut o revizie rapida la frane (adica doar m-am uitat, am invartit de butuci, am verificat joc si cam atat :) ) Si schimbat cablul frana de mana. Din nefericire nu stiu de ce masina e cablul asta ca e mai scurt, pe dreapta l-am pacalit eu mutand o prindere insa pe stanga nu am avut ce sa fac, nu ajunge camasa intre cele 2 prinderi. L-am lasat asa cum e, fiind "drept" actioneaza si fara camasa aia bagata in gaura din punte.

Schimbat ansamblu stergatoare. La cel vechi se mancase bucsa aia de pe dreapta rau si nu mai apasa bine bratul pe geam.

Refacut niste fire de pe la farul stanga mancate de soareci iarna trecuta. Am gasit 2 fire de la reglaj afectate, unul rupt de tot, motiv pentru care nu mai functiona reglajul, celalalt ciupit, si inca 2 de la semnalizare usor ciupite. Am avut o carpa acolo si si-au gasit culcus confortabil mama lor. S-au cositorit si izolat, all good.

Din pacate cum stateam eu asa sub masina studiind cablul ala de la frana cum il pacalesc, am observat pragul din stanga si m-am intristat de tot. Desi masina a stat la adapost sa zicem e mancat de rugina pe la jumatate in partea de jos, pur si simplu bagi degetul prin el. Umezeala asta :( .

 

Ce mai urmeaza:

Neaparat turometrul.

Cel putin 2 cauciucuri.

Unghi de fuga.

Sa inchid electrica la ECM fiindca momentan atarna toate firele pe-acolo, trebuiesc izolate si ascunse. O sa montez si mufa veche ALDL de diagnoza sa fie acolo si o sa o si conectez, am identificat toate firele, daca vreodata dau de vre-un tester sa o am.

Totodata poate reusesc sa pun si capacul ce acopera ECM-ul la loc, cu putine modificari s-ar putea sa mearga, problema e ca ECM-ul asta e un pic mai mare decat celalalt.

Poate gasesc si pragurile de cumparat.

Cam atat, cand s-o termina cu flescaiala asta o sa o aduc prin Bucuresti vre-o luna timp in care o sa bag BMW-ul gri la garaj pentru niste operatiuni de intretinere, o sa le detaliez acolo la momentul potrivit.

Poze nu avem de data asta.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si victorieee :)

post-2698-0-89444600-1488608388_thumb.jpg

Puteti sa dati skip la urmatorul paragraf,(Geo ar trebui sa citeasca macar finalul :) ) sunt multe aberatii tehnice si plictisitoare :)

 

Am inceput cu firul de turometru original. Am crezut ca problema este faptul ca pe firul de turometru semnalul oscileaza intre 0-5 V iar ceasul asteapta intre 0-12v, drept urmare am facut un montaj simplu cu un tranzistor folosit in regim de comutatie care ar fi trebuit indiferent de voltajul primit la intrare (atata timp cat este peste 1V) sa mi-l dea neschimbat la iesire insa cu amplitudine intre 0-12V.

Binenteles ca..nu a mers.

M-am enervat iar pe faptul ca nu am un osciloscop sa vad ce naiba e acolo, drept urmare mi-am facut un led cu rezistenta ca sa vad macar orientativ la ochi clipoceala. Manevra asta simpla combinata cu aparatul de masura m-au ajutat sa imi fac o idee si, cel mai important, sa vad daca functioneaza montajul meu.

Montajul functiona..insa era useless, tensiunea pe firul ala din bord oscila intre 0-12v, deci tot la fel cu ce imi dadea montajul meu.

Drept urmare am facut o mica modificare la montaj sa imi inverseze semnalul de la iesire, tot nici un rezultat. Probabil forma undei e diferita de ce asteapta turometrul (semnalul e dreptunghiular si ceasul asteapta sinusoidal sau..invers)

Daca aveam osciloscop sa vad exact ce forma de unda are semnalul ala poate il pacaleam eu cu ceva condensatori, asa, m-am lasat pagubas si am legat turometrul la unul din firele bobinei fiindca la un mom dat m-am gandit ca poate am gresit ceva la legaturi si defapt turometrul nu functioneaza.

Si cum stateam eu asa si ma uitam cum imi indica doar jumatate de turatie am dat de niste diode redresoare 1N4001 prin trusa si zic..hai sa incerc sa insumez semnalele, poate merge, desi mai incercasem odata la cielo lu Geo (euro3) sa ii fac bordul de kadett gsi sa mearga prin metoda asta si nu a mers.

Si surpriza...a mers asa :) .

Nu stiu...nu imi explic de ce la Geo nu a mers manevra asta, Geo, daca esti p-aci o sa mai fac niste masuratori si la tine fiindca acum am mai multe idei despre ce naiba se intampla acolo si poate il pacalim si la tine.

 

Si..cam atat la Espero, l-am scos iar la niste teste pe uscat, unghiul de fuga e decent, l-am nimerit bine doar din ochi, l-am alergat un pic pe-acolo, nu cred ca trebuie sa mai zic ca imi place masina asta de mor, are ceva...special :)

Din pacate motorul cam da cu fum de ulei la turatii mari, dar merge, momentan ramane asa.

Stiu ca am zis mai sus ca o aduc in bucurestri insa mai dureaza, m-am apucat serios de bmw-ul rosu si imi mananca toti banii si timpul, vreau sa il sco la lumina sa ia RAR-ul si sa il imatriculez odata.

Niste poze mai la ceas de seara asa

post-2698-0-91630100-1488608491_thumb.jpgpost-2698-0-40302700-1488608499_thumb.jpgpost-2698-0-88646500-1488608508_thumb.jpgpost-2698-0-60134500-1488608522_thumb.jpgpost-2698-0-32222300-1488608540_thumb.jpg

 

Mentionez ca la poza aia cu aripa spate, o am si pe cealalta de pe stanga plus ambele praguri, se vor schimba mai pe la vara, pana atunci cred ca se vor rari postarile pe aici, proiectul s-a cam finalizat, restul sunt detalii.

Focusul il va lua topicul de bmw unde voi posta tot ce fac la cel rosu pana la imatriculare.

Si da..stiu ca e stramba toba aia, o sa o rasucesc cu prima ocazie :)

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Vazut, citit, asteptat :) Si daca tot am citit la tine mai devreme, m-am apucat si eu de un montaj :) ) E cel pe care l-a avut RAP-ul pe masina, se zice ca ar functiona si pe euro3, dar avea o lipitura slaba si am verificat si refacut tot. Acum sa vedem ce si cum, cand ma pun pe picioare.

Share this post


Link to post

Inca i frumoasa DJ ule.

Felicitari.

Spor la treaba.

Share this post


Link to post

Buna treaba DJule...nu stai deloc...spor in continuare :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...