Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Cred ca cu cativa metri inaintea ei. O sa caut clipul.

 

LE: nu il gasesc, imi iese tot timpul in cel de acum. Era intr-un colaj al politiei referitor la accidente suprinse de camerele de supraveghere. Pe motociclistul accidentat atunci l-am cunoscut anul trecut, a scapat cu rani superficiale.

 

LLE: Mdea, se pare ca e exact acelasi acelasi accident, dar a revenit in antentie dupa ce si-a facut politia canal de youtube.

Share this post


Link to post

Inseamna ca n-au masurat locomotivele.

Share this post


Link to post

Sau dieselul de la vapoare.

Share this post


Link to post

Sau centralele electrice pe carbune :P

 

Chestia asta "pana la 80 ori mai mult poate insemna cam orice". Ca o motocicleta din '80 cu carburator si fara catalizator poate scoate de 80 ori mai mult CO decat o masina Euro X nu ma surprinde.

Share this post


Link to post

Traducerea e de rahat, ca sa ma exprim finut.

 

The results may surprise you. I'll clue you in after the jump.

 

During the segment, the guys chose three cars (representative of three decades of automotive engineering - the 80s, 90s, and 2000s), and three motorcycles, and tested them for not only CO2 emissions, but Hydrocarbons, Nitric Oxides, an Carbon Monoxide as well.

 

The results? Well, if you're looking to reduce your Carbon footprint, the bikes have it. But in every other way, the cars won. By a long shot. So much so, that the other pollutants produced by the motorcycles more than offset their CO2 efficiency. Their conclusion: In most situations, cars are the greener choice.

 

Lipsa catalizatoarelor mari isi spune cuvantul. Cand vine vorba de CO2, insa, avand in vedere ca motocicletele in general consuma mai putin, polueaza mai putin. Bine, acum e de vazut si episodul, pentru ca daca au folosit Harley-uri rezultatul e irelevant.

Ca intamplare funny, un vecin de la parterul blocului m-a rugat sa nu mai pornesc motocicleta cu teava indreptata spre geamul lui ca intra in casa "poluare". I-am explicat ca motocicleta mea are catalizator si nu polueaza asa de rau cum se asteapta el sa o faca, dar nu l-am convins, "cum dracu sa aiba catalizator o motocicleta?"! Partea distractiva este ca omul asta are un Oltcit TRS care, atunci cand porneste, rar, scuipa jumatate de rezervor pe teava de esapament. Si o porneste exact in fata ferestrei lui. Good job! :osanale:

Share this post


Link to post

Da bre, dar in momentele alea isi tine fereastra inchisa... :D

Ca tot suntem la capitolul asta, nu pot sa nu remarc cat afuma in general pe la noi scuterele. Cand ma depaseste un scuter ma rog doar sa ajunga cat mai repede cat mai departe. :mda:

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

scuterele au ajuns la Euro3. Desi multe dintre cele de 50cc sunt in continuare cu carburator, unele in 2T, nu mi-e prea clar cum naiba pot fi Euro X cu carburator da' in fine. In 2T exista din cate stiu eu unul singur cu injectie (Piaggio NRJ).

 

Al meu e EC approved, fara sa scrie pe undeva ce Euro e...

 

Oricum, de fumegat nu fumega decat alea prabusite sau cu pb de carburatie.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Tocmai asta e problema; majoritatea scuterelor sunt prabusite.

 

 

Share this post


Link to post

Pacat, ca un set motor nou costa cat o pizza si-o bere in centru. Ad literam.

Share this post


Link to post

Se vede ca e de preferat o bere si o pizza in centru decat un motor in parametri.

In fond si la urma urmei, citez: "ce mai conteaza, fumul merge in spate nu in fatza..." :D

Share this post


Link to post

Niste amatori... Eu cu scuterul meu carpati produs in marea uniune sovietica scoteam mai mult fum decat o masina din aia de discoteca :D . Fiabilitatea era de asemeni remarcabila, un set de segmenti tineau aproape 100km!

Share this post


Link to post

Pe de alta parte, problema vecinului lui Sato s-ar putea sa nu fie o aiureala completa.

La pornire cam toate motoarele polueaza. In general electronica e in open loop, catalizatorul e rece si nu catalizeaza mare branza, practic la pornire cam motoarele toate polueaza ca cele non-euro, asa ca s-ar putea ca omu' sa nu se planga chiar degeaba. Sistemele de depoluare nu merg 100% din timp, iar pornirea e unul din momentele in care e dezactivat.

Bine, e adevarat ca si oltcitul TRS polueaza la pornire :D

Share this post


Link to post

Pacat, ca un set motor nou costa cat o pizza si-o bere in centru. Ad literam.

In Bruxelles, Bucharest or Buftea? :mrgreen:

Share this post


Link to post

Beijing ;)

Share this post


Link to post

Nice, s-o stapanesti sanatos !

 

Si eu mi-am vandut GSXRul si ma orientez catre asa ceva.

Share this post


Link to post

Nebuni de legat! :o

 

 

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Aia cu motoarele sunt OK, oferta de organe e teribil de limitata. Macar nu se sinucid degeaba.

Insa ala cu masina mi se pare si mai tampit din cauza depasirilor pe dreapta. Jumate din soferi nu semnalizaza si nu se asigura (si chiar daca se asigura oricum nu stiu sa isi potriveasca oglinzile) cand se duc pe banda din dreapta... sa treci cu 250 pe langa ei e inconstienta pura.

Share this post


Link to post

Hmmm... La viteza aia din motociclisti ramane un piure de tomate... greu sa transplantezi ceva!

Astia-s niste specimene care trebuie lasate fara permis pe viata si ascunsi bine, la racoare...

 

P.S. cred ca mai multi soferi care nu semnalizeaza ca in Belgia am vazut numai in Romania :shock:

Edited by EVF

Share this post


Link to post

Hmmm... La viteza aia din motociclisti ramane un piure de tomate... greu sa transplantezi ceva!

Astia-s niste specimene care trebuie lasate fara permis pe viata si ascunsi bine, la racoare...

 

P.S. cred ca mai multi soferi care nu semnalizeaza ca in Belgia am vazut numai in Romania :shock:

CONSERVARII astia ar trebuii sa fie mai atenti la volan si sa nu mai stea cu telefonul la ureche. :) Sa beleasca ochii in oglinzi ca nu degeaba are 3.

Share this post


Link to post

Problema cu conservarii e ca nu se pot uita in spate la fel de atent cum se uita in fata. Iar cand conservarul are 140 si tu apari din spate cu 280 si il depasesti prin dreapta, ca sa te vada ar trebui sa aiba practic volanul in spate si sa se uite in fata prin oglinzi, sau sa conduca in marsarier. E destul de riscant sa presupui deci ca vei fi vazut. Chiar daca te uiti in oglinzi la fiecare 3s foarte atent, un motoriclist care are cu 120km/h mai mult decat tine nu-l vei putea observa decat cel mult pe o strada foarte dreapta si foarte goala. Evident, trebuie sa te uiti cand schimbi banda, insa daca tu te duci in dreapta te vei uita in oglinda dreapta, iar daca un motociclist care merge cu 250 tocmai se gandeste sa taie trei benzi din stanga in dreapta prin spatele altor masini sa depaseasca un "dop" nu ai cum sa-l vezi decat prea tarziu.

 

Si eu merg zilnic pe doua roti (chiar daca nu am cu ce sa depasesc 60km/h, insa e aceeasi situatie, merg de 2-3 sau chiar 4-5 ori mai repede decat conservele :D ) si am observat ca sunt invizible man, mai ales atunci cand sunt in dreapta conservelor (pe banda de biciclete sau de autobuz).

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ba s-avem pardon, avea chiloti pe ea.

 

Si e cel mai tare echipament de protectie, incetinesc toti la 20 km/h sa vada mai bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...