Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Am rezolvat cu electromotorul- bendixul avea un dinte sfaramat, am platit doar bendixul 30 lei, fiindca trebuia sa il schimbe odata cu periile.

Dar totusi mai am o hiba cu unul sau 2 injectoare. Porneste doar la a 2 -a cheie daca stationeaza 6-7 ore, cred ca unul sau mai multe curg, bateria este noua, delcoul este schimbat, poate fi si pompa dar ramane de vazut.Nu am MIL aprins.

Are cineva idee daca se mai poate remedia injectorul care curge?

 

 

AmunDei user_popup.png Ala e semnalul de referinta 5V, la output trebuie sa ai 0,4/0,9 V clapeta inchisa, iar voltajul creste in functie de unghiul clapetei.

 

Refa masuratorile, masoara pe firul celalalt + masa.

Share this post


Link to post

Hai ca daca acu cateva pagini in urma ziceam ca am segmentat motorul ,acu am alte probleme.

 

Am lasat masina la acelas service ieri seara unde am segmentat motorul pentru ca nu eram multumit de cum reglase culbutorii la segmentare. Mecanicu mi-a cerut sa o las peste noapte acolo ca sa poata regla culbutorii pe dimineata cu motorul rece. Valorile i le-am impus eu care sa le faca ,respectiv 15/30.

Acum se aud bine culbutorii.

De cand am facut segmentarea am zis sa mai fac 500 km apoi sa schimb uleiul si am facut si un consum cu metoda plin/plin. Mi-a iesit un consum de 11% in conditiile in care am mers relax. Cu prima jumate de rezervor am facut 170 km in conditiile in care am facut plinul pana la primul click.

 

Cand am lasat masina pentru reglaj i-am spus de consum mare iar azi mi-a spus ca nu imi merge IAC-ul. Mi-a zis ca l-a verificat la mana caci nu a reusit sa puna testerul pe masina.

 

Acu va intreb ,daca ar fi dusa valva asta ce simtome ar mai fi. Masina nu se tureaza in gol,socul automat functioneaza cand e motorul rece.merge bine masina,trage.

 

Mai am o caraiala/rontaiala intermitenta cu vibratii usoare de undeva de la motor,pe acolo pe langa el,mecanicul a zis ceva de capac delcou. Poate capacu sa vibreze si sa scoata sunetele asta?se aud pana in habitaclu.

 

LE:

 

Cum se testeaza IAC-ul fara tester?

 

Nota. Consumul de 11% e facut in oras pe drumuri relativ scurte.

 

Inainte de calculul asta am mai facut plinul am mers 80 km in oras si 120 inafara iar apoi la pompa mi-a dat 15,5 litri lipsa.

 

 

 

 

Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu problema consumului .Rog membrii forumului mai experimentati sa ma bage in seama si pe mine. :osanale:

 

 

Nu pot sa cred ca la temperaturile astea de afara de +3+ 5 grade sa imi manance 11-12%

 

Am reusit sa ajung la diagnoza cu masina intr-un service care se ocupa de gama Daewoo si care acum e si membru Auto check center.

 

Pe tester masina a iesit f.bine la partea de injectie +sonda lambda.Din ce s-au mai uitat mecanicii pe la motor li s-a parut ca parca trage aer fals pe undeva pe la galeria de admisie.Ziceau ca acolo este o hiba cu o garnitura care se pozitioneaza intr-un fel.

 

Mi-au propus sa ma mai duc la ei sa verifice distributia daca nu cumva nu e pusa la punct.

 

Dati-mi ideei de unde D-zeu ar putea fi consumul asta ?ca ii dau foc.Am facut plinu acu 2 zile pana la primul click si am facut cu jumate din primu sfert 60 km.Nu cred ca fac 100 km cu primu sfert.

 

Un matiz de la servici al unui agent mi-a aratat 200 km facuti cu primu sfert de sus de la plin.Plus ca mie imi miros gazele a benzina nearsa.

 

La relanti are un mic tremur oscilant sesizabil daca stai in masina iar la toba iese fumul cam cu pulseuri.

 

Unde sa ma mai uit ? ce sa mai verific.Am sperat sa fie de la sonda lambda.O sa ii cumpar si valva pvc sa o inlocuiesc ca e ieftina.Sa ii pun sa verifice avansu la delcou ? poate sa fie de acolo ?nush.

 

 

 

Mai am si urmatorul sunet din zona delcoului cand motorul e rece ,dar face mai rar.(sunetul exista si inainte de segmentare)

 

Pe mine ma duce gandul la delcoul,roturul dinauntru ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q7ONc41ng3M&feature=youtube_gdata

 

 

Share this post


Link to post

AmunDei user_popup.png Ala e semnalul de referinta 5V, la output trebuie sa ai 0,4/0,9 V clapeta inchisa, iar voltajul creste in functie de unghiul clapetei.

Refa masuratorile, masoara pe firul celalalt + masa.

O sa masor si pe celalalt fir. Eu am masurat pe firul notat A, asa cum era specificat in manual. Maine sau poimaine, in functie de cum am timp/vreme.

Share this post


Link to post

Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu problema consumului...

Am facut plinu acu 2 zile pana la primul click si am facut cu jumate din primu sfert 60 km.

 

...

Pe mine ma duce gandul la delcoul,roturul dinauntru ?

 

...nu imi merge IAC-ul. Mi-a zis ca l-a verificat la mana...

 

1. Nu poţi să apreciezi consumul după indicatorul din bord, pentru că nu este liniar. Cea mai bună metodă este prin măsurarea cu jurnalierul între două opriri pentru alimentare plin/plin : cîtă benzină ai consumat (cîtă intră în rezervor cînd pompa decuplează automat) împărţit la cîţi kilometri faci între cele două opriri la staţie.

 

Din cîte spui, aplicînd metoda de mai sus, ai consumat 15 litri pentru 170 km... să spunem 200 km, deci 15/2, consumi 7.5% De ce te plîngi?

 

2. De ce nu desfaci capacul delcoului, ca să vezi ce găseşti înăuntru?

 

3. Ventilul IAC-ului nu se mişcă prin apăsare/tragere cu mîna decît dacă este stricat. Din moment ce spui că este observabilă modificarea turaţiei de ralanti după pornire la rece, înseamnă că IAC funcţionează. De "Reset & Idle Learn" ai auzit? - face "minuni" pentru funcţionarea la ralanti, în special la cald.

Share this post


Link to post

Stiu ca nu ma pot luat dupa indicatorul de combustibil.Asta e al-2 lea plin de dupa segmentare.

Primul plin mi-a ajuns aproape 300 km in oras.

 

Verificarea consumului am facut-o cu plin/plin.mai fac pana la 100km si ma duc sa pun iar pana la primu click.

 

Reset mi-a facut mecanicul acum cand am fost la service.oricum relantiul nu e chiar o problema.Diferenta majora care am observat-o dupa segmentare e ca acu daca bag treapta 1 si iau picioarele de pe pedale,masina merge dar cam in zvacuri.Inainte nu era problema ,mergea liniar ,in panta,in rampa.La fel si daca deabia ating acceleratia din mers,adica turatia motorului fiind apropiata de cea de relanti da in nas.Daca incerc sa merg cat mai incet in treapta 1 cu ex 5/10 km/h da zvacneste.

 

Clar motorul nu merge perfect rotund.

Pe unde ar putea trage aer fals ?

Share this post


Link to post

ceva asemanator mi se intampla si la al meu .. nu zic ca pleca greu de pe loc da impresia ca se blocheaza ca sta infranat ... apoi in treapta doi e ok daca apas constant pe acceleratie dar daca ridic smuceste parca se rupe iar cand apar iar acceleratie sau in mod repetat aceleasi smucituri , si in treapata a treia la fel .. am schimbat valva PCV dar nimic nu are nici o treaba ..

Share this post


Link to post

Daca acu 2 luni de zile mi-am segmentat motorul si si am schimbat garnitura de chiulasa ca imi dadea ulei in antigel (am rectificat si chiulasa si a fost verificata sa nu curga) acum spre stupoarea mea ,imi baga antigel in ulei !!!!!!

 

Sa inteleg ca mecanicul a facut o treaba de cacao ???????? din ce motive ar intra antigelu in ulei ?

Edited by pisboy_sparxx

Share this post


Link to post

Garnitura de chiulasa de cacao, chiulasa planata prost, garnitura de chiulasa montata prost, chiulasa nestransa...

 

Mai e si varianta in care nu ti-a curatat bine motorul si mai sunt resturi de antigel sau ulei contaminat in el. Asta se exclude usor, daca nivelul antigelului nu scade si cel de ulei nu creste, asta este explicatia, daca antigelul scade si/sau uleiul creste, cauta una din cauzele de mai sus.

Share this post


Link to post

am fost la service si surpriza testeru zice ca bobina dela delcou iar ei mi-au spus sa cumpar tot blocu delcou ca nu se schimba bobina separat .. ce credeti ar putea smuci in mers si ar da in nas de la delcou ?? treaba e 100% cu delcoul defect dar nu sunt sigur daca e adevart ca merge asa rau de la el ?????

Share this post


Link to post

Mircea,mersi de raspuns.

Garnitura de chiulasa a fost Victor Reinz. Planeitatea cu tot cu verificare a fost facuta la Sapet in Bacau. Loc renumit pentru astfel de operatiuni. Nu imi fac probleme ca nu a fost facuta bine.

Ma intreb cum ar fi putut sa nu o puna bine mecanicu. Ca el ar zice ca nu avea ce sa greseasca.

 

Inca un lucru ar fi ca nu mi-a mai spus sa ma intor la strans din nou chiulasa. A fost stransa numai atunci.

Share this post


Link to post

daca cu cateva pagini in urma acuzam un consum de 11-12% urban dupa ce a fost segmentat motorul,acum am constatat ca uleiul din motor cam miroase a benzina !

 

Intrebarea este daca ar avea cum sa intre benzina in ulei si din ce cauza ?

 

UPDATE :

Tocmai ce m-a sunat de la service sa imi zica ca problema e urmatoarea.

Nu este antigel in ulei ci benzina ! (intradevar uleiul miroase a benzina cum am si constatat,presupun ca de aici si consumul imens de dupa operatiunea de segmentare avuta acu ceva timp)

 

Mi-a zis ca masina merge in 2 pistoane si ca nu se face arderea corecta si sa aduc fise,bujii si capac delcou + ulei si filtru.

 

Inainte de a se umbla la motor nu exista problema consumului marit si nici uleiul nu era contaminat cu nimic.Dupa asamblarea motorului de acu 2 luni am acuzat inca de la inceput consumul marit iar ieri am si constatat uleiul cu nivel marit si contaminat.

Share this post


Link to post

am si eu o itrebare petru toti cei care imi pot da un raspuns care sa-mi fie de folos...am un matiz fabricat 2002 si astazi l-am pornit ,l-am lasat peste 30 sec. pana si-a luat ralantiul si dupa cateva minute(2-3) a inceput motorul sa mearga dezordonat(adica incepuse sa mearga in doua pistoane) si dupa cateva secunde s-a oprit .Am incercat sa-l repornesc dar nu a mai verut de nici un fel.Mentionez ca bateria invarte motorul dar acesta nu plorneste.Are cineva idee de ce se poate manifesta astfel? S-a mai intalnit cineva cu astfel de defectiune?

Share this post


Link to post

Din ce spui e o problema electrica, verifica daca ai scanteie la fise. La modelul tau pot fi probleme si din delco.

Share this post


Link to post

multumesc foarte mult ...apropo,La muti ani!Intradevar de acolo a fost problema si mai exact de la fisa principala,fura curent.Puteti sa-mi spuneti care sunt cele mai indicate fise ca eu sunt novice si nu vreau sa fac ce nu trebuie(si la ce pret -estimativ)

Share this post


Link to post
, si iar :) Gasesti pe forum tot ce te intereseaza, de principiu Tesla sunt OK.

Share this post


Link to post

Stimabililor,

Am si eu un Matiz non euro si are o problema care nu-i dau de cap. Este ca un virus care se extinde.

Totul a inceput la un moment dat, acum 2 luni, in mers, cand masina a dat un pic in nas. O singura data pe zi a inceput sa se intample pana intr-o zi cand s-a oprit la semafor. am pornit-o fara problema si mi-am continuat mersul fara probeleme. Nu s-a mai intamplat nimic cateva zile pana cand intr-o dimineata vrand sa plec la servici nu am reusit sa pornesc. Am scos cheia, am asteptat sa se stinga chekul apoi a pornit fara probleme. Am spus ca nu am asteptat sa se amorseze bine pompa. Dar problema s-a repetat de vreo doua ori. La un moment dat vrand sa plec de la servici nu a mai pornit. se invarte electromotorul dar nimic. dupa multe insistente a pornit si mers fara probleme. Problema a inceput sa fie din ce in ce mai acuta ca se oprea si la semafor si nu mai pornea. Insistam, pornea fara probleme. Intr-o dimineata m-am chinuit foarte mult sa pornesc, am reusit cu chiu cu vai, am facut Bucuresti - Galati fara probleme, a doua zi aceiasi problema. Am fost in service, si au descoperit ca am benzina scotand furtunul de la rampa de injectoare, dar nu aveam scanteie. Am pus capac de delcou nou, deoarece cel vechi era dus, dar tot nimic. Au tot invartit de fise , pana la un moment dat cand a venit scanteie din senin. au montat fisele si a pornit la sfert. Au spus ca este un contact imperfect, au dat cu spray de contact si a mers perfect vreo 2 zile. apoi iar. Cand am vrut sa plec de la Galati inapoi spre Bucuresti nimic. am verifica daca am scanteie si nimic. Am spus ca e clar bobina. Dar am impins-o un pic, am invartit motorul in mica inertie care i-am putut-o imprima am rasucit cheia si a luat-o la sfert. Pe drum mi-a dat in nas, pornind si oprinduse pana nu a mai avut deloc miscare si nici nu a mai pornit. Am lasat-o un pic apoi am insistat ca nesimtitul la inceput s-a aprins chek s-a stins, apoi s-a reaprins in timp ce dadeam la automat si cu balbaieli a pornit, am ambalat-o odata si s-a oprit. Aceiasi treaba de vreo 3 ori numai ca a treia oara nu s-a mai oprit, am venit cu ea pana acasa fara probeleme.

Ce are? daca este bobina de ce porneste dupa ce este impinsa?

Multumesc

Edited by broscutza22

Share this post


Link to post

Este foarte posibil sa fie pe terminate modulul optic din delcou,din pacate este o piesa costisitoare si de obicei se schimba ansamblul delcou complet doar asa primesti garantie pentru remediere dar se poate schimba si modulul optic separat,daca e cazul.

Edited by Mircea
citare integrala mesaj anterior...

Share this post


Link to post

Am si eu o problema aseara am facut schimbu de ulei. Inainte de schimb motorul in sarcina la o accelerare mai putermica parca dadea in gat Uneori si la semafor se oprea motorul era cald. De dimineata am iesit sa verific nivelul uleiului uleiul imi era negru mult mai inchis decat ma asteptam. La pornire imi face urmatoarea treaba imi porneste dar nu merge fluent parca s-ar ineca imi scoate fum alb pe toba. Am incarcat un filmulet sa vedeti si voi. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vN9YC37oPf4#t=13s

Share this post


Link to post

La cum accelerezi tu (prea rapid) e si normal zgomotul ala gros. Rateurile din toba pot fi de la reglajul avansului. Fumul, poate normal cu un motor rece, poate fi si de la faptul ca mananca ulei. Zi-ne si cati km are matizul. Mai scobesti ceva bani din buzunar si mai faci odata schimbul de ulei, pentru a indeparta uleiul ala negru. Schimbul se face cu motorul cald, ca sa se scurga tot din motor. Apropos, ce ulei ai folosit de-a lungul vietii masinii ? :)

Share this post


Link to post

Motoru are 130000 km. Masinuta am luato la 80000 km Prima data iam bagat 5w30 si imi consuma enorm de lult apoi am schimbat a doua oara pe 10w40 mobil1 acuma am de la aral cred bluetronic 10w40. Schimbul de ulei a fost facut cu motorul ajuns la temperatura optima (cald). cu consumul de ulei la cati km are nu imi e o mare problema mie imi e problema ca da sa moara dabia sta pe relanti cand sa o accelerez da sa moara. Poate fii valva PCV? Si inainte de schimbul de ulei mi-a murit de cateva ori motoru la semafor. Si imi tragea asa infundat. Asa face si acuma parca e infundat undeva...

Edited by claudiu_lux

Share this post


Link to post

Poate nu ai debit la pompa de benzina. Ai unde sa verifici regulatorul de presiune al pompei?? filtrele de benzina, filtrul de aer, bujii...valeu parca povestea asta s-a mai discutat :-/

Share this post


Link to post

Poate fii valva PCV?  

 

Tu stai cu motorul sub nas si ne intrebi pe noi ? Pune mana si verific-o, da-o jos si vezi daca inchide bine. Am aproape 136k km cu motorul meu ( pana la 120k s-a bagat numai 10 sau 15 w 40 ) si cu ulei MOL Dynamic Essence 5w30 mi-a mancat in ultima mie 150 ml, in conditiile in care merg cu masina mai mult extra-urban si nu las motorul sub 3000 rpm.

Share this post


Link to post

revin cu vechea mea problema.Dupa ce service-ul a acuzat vina aprinderii si inlocuirea fiselor,bujiilor si a capacului delco pentru benzina din ulei si consumul marit (probleme aparute dupa segmentare motor si schimb set garnituri) problema inca persista.

 

Pe joja apare din nou aceiasi pelicula alba (nu spuma) iar uleiul miroase a benzina +consum marit.

 

Imi poate spune cineva din ce cauza/eroare montaj/piese proaste poate aparea aceasta problema ? ca ma ia nebuneala de cap,mai ales ca nu am timp sa merg in service-uri.

 

Nu de alta da vreau sa duc masina inapoi si sa acuz ca nu mi-a montat corect aia,aia ,aia ...etc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...