Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Inca astepti nelamuriri sau lamuriri...?

IAC ul este responsabil de debitul de aer necesar mentinerii turatiei de relanti, daca iti sta la relanti bine, si merge turat pe motor rece, nu vad scopul de a testa ceva functional...

dupa cum s-a mentionat nu poti avea consum mic cu motorul rece, daca vrei sa fii sigur ca nu ai o problema cu, consumul urmeaza sfatul lui Mircea, estimeaza un consum extra-urban.

Share this post


Link to post

Da sorry de confuzie cu "nelamuriri"

 

Intradevar nu am probleme cu relantiul. Mai degraba cred ca ceva nu a fost reglat cum trebuie de cand s-a facut segmentarea.

O sa incerc sa merg la alt service sa pun testerul pe ea.

Share this post


Link to post

Personal nu inteleg ce vrei sa obtii de la o diagnoza, atata timp cat nu ai MIL aprins, dar este decizia ta, la fel si banii.In locul tau as tine sub observatie indicatorul de temp., daca se incalzeste greu motorul, ai de a face cu un termostat care ramane deschis mai mult timp partial/total, de unde si un consum mai crescut, oricum un consum de 10% -11% nu este anormal daca motorul nu ajunge la temperatura optima.

Share this post


Link to post

Mai am un opel diesel si ala pe aceleasi distante nici nu ajunge apa la 50 grade si tot nu ajunge consumul cat la matiz.

Imi ia maxim 8 mers cu motorul rece.

M-am mai fatait si cu matizul mai mult prin oras cu motorul cald si scade acu la benzina vazand cu ochii.

Inainte de segmentare nu aveam consumul asa de mare.

 

Trebuie sa ii fac un reset ecm ceva?idle learn?

Share this post


Link to post

eu fac tot drumuri scurte cu matizul , adica 3 - 5 km , exclusiv in oras ,indicatorul temp apa nu ajunge la jumatate si imi iese consum 7%...sunt de acord ca un motor rece va consuma mai mult dar nu 11% ca in cazul colegului (referitor strict la matiz)....in conditiile in care inainte de segmentare consuma normal,si banuind ca soferul nu si-a schimbat si stilul de condus dupa segmentare...

Edited by dezkreator

Share this post


Link to post

In afara de segmenti, s-a mai schimbat ceva la motor ? Mai precis, au fost schimbati si cuzinetii ?

Share this post


Link to post

S-au schimbat segmentii ,garniturile la supape si restu de garnituri la motor. Chiulasa a fost desfacuta si curatata.

 

Uleiul pus acum e Motul 5w30 cand e rece nu e marmelada cum ar fost uleiul dinainte 10w40 ca sa cred ca consuma mult pana se incalzeste. Dupa segmentare am mers cu 10w40 cirva 400 km apoi am pus 5w30.

 

Nu stiu cat consuma inainte de segmentarr dar sigur nu asa de mult.

Consumul asta de 11% e pentru un stil de condus ceva mai calm.

Inainte o turam mai mult pana schimbam si nu aveam consum asa mare. Undeva pe la 7 -7.5 maxim in oras aceleasi distante pana la servici.

Im 210 km in oras mi-a ajuns acu la sfert de rezervor :(

Share this post


Link to post

:o fftopic:: Nene ... Te poti lauda ca ai o adevarata limuzina. Evident, daca ne luam doar dupa consum :D . Nu ma pricep la Matiz insa, indiferent de conditii, un 11% este cam prea mult. Asta daca nu cumva, asa cum au zis si colegii mai sus, drumurile tale nu depasesc 1-2 km. Unul dimineata si altul seara, evident.

Share this post


Link to post

Azi de ex am plecat pana la un service ,motorul nu era rece de tot,in primii 500 metri a ajuns acu la tempetarura normala. Am facut 15 kn dintr-o bucata in care am prins 4 semafoare. Acu la benzina cand am plecat era la jumate intre sfert si jumatate de rezervor. Dupa 15 km a ajuns la sfert. Mi-a luat 1/8 in 15 km !!!

Share this post


Link to post

Daca citesti pe aici ai sa realizezi ca indicatia indicatorului de benzina nu e liniara. Fa un consum cum scrie la carte.

Consumul o sa fie mare pana se lasa un pic motorul, apoi daca ai sa revii la stilul "smuls" de condus o sa mai scada.

 

lamureste-ne cu asta:

 

 

Nu stiu cat consuma inainte de segmentarr dar sigur nu asa de mult.

 

Inainte... nu aveam consum asa mare. Undeva pe la 7 -7.5 maxim

 

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Pai am facut si consumul am scris mult mai sus. Metoda plin plin.

 

Ma refer ca inainte de segmentare nu facusem un consum precis cu metoda plin plin. De 7 litri mergeam 100 km pana se aprindea iar becu rosu.

Share this post


Link to post

Buna ziua, dragii mei!

Sper sa nu sariti ca sacalii pe mine si sa incepeti iarasi cu regulamentul lu peste prajit ca ma apuca spumele marii.

In primul rand tin sa va rog , daca se poate, sa ma laminati si sa imi oferiti o rezolvare la problema mea. Poate vreunul dintre voi este mai destept decat cei 4 mecanici cu care , din nefericire, am avut deaface.

Masina mea, intretinuta si rujata , editie 2006 este o bijuterie, dar de la un timp cam face figuri. Cand o pornesc la mijlocul incalzirii se opreste. O ia foarte usor la repornire , numai ca in timpul mersului , la schimbarea treptelor de viteza, in special din a 2 in a 3 ..da in nas rau. Motorul trage sa moara ..zici ca pedalez. Nu se duce deloc, nu are zvac!

Am fost la cei 4 "Purcelusi" si degeaba . Pe tester nu mi-a aratat nici o problema.

Am facut asa...mi-au spus sa schimb filtrele(aer si benzina)... ..tot degeaba! Mi-au spus sa desfund injectoarele...tot degeaba! Mi-au spus sa schimb bobina de inductie ...tot degeaba! Mi-au spus sa schimb valva PCV ...tot degeaba! Am schimbat dealtfel si furtunul valvei PCV...DEGEABAAAAAAAA!

Am mai auzi variantele:fise defecte, capac delcou defect..sonda landa infundata, EGR-ul,

Ce doamne iarta-ma mai trebuie sa schimb ? Ca astia ma pun sa schimb toata masina pana la urma !

Help me...

Edited by mirelasob

Share this post


Link to post

Salut,

Am avut si eu o problema aseamanatoare si a fost capacul de la Delco. Este in jur de 40 de lei unul nou. Poti sa-l desfaci singur (iti trebuie o surubelnita scurta) si poti verifica daca are fisuri. In principiu sunt sanse foarte mari sa fie de la el.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Buna ziua, dragii mei!

Sper sa nu sariti ca sacalii pe mine si sa incepeti iarasi cu regulamentul lu peste prajit ca ma apuca spumele marii.

In primul rand tin sa va rog , daca se poate, sa ma laminati si sa imi oferiti o rezolvare la problema mea. Poate vreunul dintre voi este mai destept decat cei 4 mecanici cu care , din nefericire, am avut deaface.

Masina mea, intretinuta si rujata , editie 2006

Help me...

 

banuiesc eu ca daca masina e din 2006 nu mai ai delcou pe ea ,asta daca e euro3, si atunci verifica I.A.C.-ul,poti inlocui de la un prieten sa vezi daca mai face sau chiar ai probleme la aprindere bobina ,fisele sau bujiile.

eu am patit cu renumitele ngk-uri tremura si se balbaia la relantii ,asta dupa 10 000km,am repus champion cele cu 11.. si gata.

Share this post


Link to post

Salut,

Am si eu o problema cu "noul" meu Matiz - 2004 - 83.000 km, distributie schimbata "cica" la 60.000 km... Am cautat peste tot si nu am gasit un raspuns pentru a solutiona problema, deci va rog nu aruncati cu pietre ca am gresit cu ceva rolleyes.gif

Sa trecem la subiect: daca circul cu masina zi de zi, no problem, porneste bine, la prima cheie, totul OK, dar daca o las "pe dreapta" sa zicem 2-3 zile, apar problemele, porneste la a doua cheie (nu e mare nenorocire), apoi daca repornesc motorul dupa ce am circulat cu ea, acesta porneste greu, si da rateuri pe toba. Am intrebat un mecanic "bun" de la ce ar putea fi si mi-a raspuns sec "capacul delco si atat"; ca ar fi oxidat, ceea ce nu mie cel putin nu mi se pare ca ar fi problema. Eu pot spune ca ma pricep cat de cat la mecanica, venind de pe batraneasca DACIA, am avut 4 headbang2.gif si mi le-am reparat singur, chiar zi de zi, dar Matizul mi se pare mai complicat, toate componentele sunt inghesuite si localizate in parti greeeu accesibile, insa tocmai de asta am dat un reply, poate incet-incet invat si Matizul. Cel mai mult mi-e frica de senzori, supape, EGR-uri si alte tampenii...

Ca sa n-o mai lungesc, aveti vreo idee la ce problema intampin cu buburuza?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

poate te ajuta cum se intampla la mine si poti incerca, daca bag benzina de oriunde la fel patesc si eu ,un rateu la pornire,dar daca bag numai de la lukoil porneste la fel si dupa 2 saptamani de stat in parcare adica din prima.

cat despre rateuri e din cauza ca mergi subturat cu motorul .

Share this post


Link to post

poate te ajuta cum se intampla la mine si poti incerca, daca bag benzina de oriunde la fel patesc si eu ,un rateu la pornire,dar daca bag numai de la lukoil porneste la fel si dupa 2 saptamani de stat in parcare adica din prima.

cat despre rateuri e din cauza ca mergi subturat cu motorul .

 

Merci pentru raspuns in primul rand!

Eu alimentez de la Petrom... O sa incerc cu Lukoil, e la 200m de unde locuiesc.

Ce-i drept nu prea o calc pe coada, dar vitezele le schimb, dupa parerea mea pe la 2500rpm, de exemplu schimb a IV-a la 45 km/h...

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Colegu, masinuta aia este subturata rau, fa un drum mai lung (5-10 km) pe afara din oras si umbla numai cu a 3-a si cat mai putin cu a 4-a la 4500-5500 rpm.

Share this post


Link to post

OK, Liviu, multumesc, asa voi face! Momentan n-am cum pentru ca nu am inmatriculat-o si nu are nici asigurare, sa nu mai pomenesc de rovinieta.

Eu credeam ca e ceva mai grav, de asta v-am cerut parerea...

O zi buna la toata lumea!

Share this post


Link to post

De cateva zile, a aparut o problema la care nu s-a gasit inca rezolvare. Asadar,porneste perfect,sta in ralanti normal ,insa la drum,dupa putin timp ,ca din senin,nu mai trage ,abia ,abia merge in a 2-a. S-au verificat capac delcou,injectoare,curea distributie,pompa benzina. Problema ,din pacate,persista.

Share this post


Link to post

Salut,

Pentru cei ce intampina/vor intampina problema mea (porneste bine la rece-mers cativa km-oprit motor-repornire motor la cald=nu porneste+rateuri pe esapament)(nu mai trage) sa verifice !capacul delco!

Pe mine m-a lasat pana la urma la semafor si nu a mai vrut sa porneasca. Cand am desfacut capacul delco, carbunele si arcul nu mai existau. Asa ca am schimbat capacul (GM), un furtunas de aer care era rupt, si a pornit din prima, iar acum merge super OK si porneste la prima cheie mereu.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Aveam un ralanti varza la masina, care s-a rezolvat cu fise bujii si bujii noi + curatare IAC si corp clapeta. Mi-a ramas doar problema cresterii turatiei pe la 3000-4000 de ture atunci cand nu este actionata acceleratia (respectiv ralanti sau frana de motor). Evenimentul in sine este absolut aleator si nu conteaza daca motorul e rece sau cald, cand o apuca cel putin juma de ora asa face. In concluzie o sa trebuiasca sa-mi reglez in regie proprie senzorul TPS. Pana acum nu m-a deranjat intrucat se intampla foarte rar, dar acum o apuca aproape la fiecare drum, si in curand trebuie sa fac si itp si daca nu rezolv problema sa vezi ce noxe o sa masoare baietii la turatiile respective :mda:

 

Si aici am o mica nelamurire: in manualul de service am gasit intervalele de valori admise de 0,4-0,8 V pt clapeta inchisa, respectiv 4,5-5.0 V pt clapeta deschisa. Pe aici prin topic am gasit valori pt clapeta inchisa de 0,1-0,9. Asa ca "eu cu cine votez"? De asemenea in manual nu am gasit procedura de reglare in sine, rezultatele diagnozei ducand la verificare cablaje, inlocuire TPS sau inlocuire ECM, functie de rezultatele inregistrate. Concret, daca e nevoie de reglaj, conteaza in ce directie il misc? Sau doar slabesc suruburile si il misc aleator pana ajung la valoarea ceruta?

 

Precizez ca masurarea o sa o fac cu un multimetru.

Share this post


Link to post

Revin cu 'citirea'. Exista o problema pe undeva, intrucat imi arata putin peste 5V si cu clapeta inchisa si cu ea deschisa ( si asta indiferent de unde iau masa). Precizez ca senzorul nu l-am miscat din loc, iar masuratoarea am realizat-o cu contactul pus si cu motorul oprit.

 

Am verificat si supapa PCV, este in regula, aerul trece doar intr-un singur sens.

 

In schimb, azi s-a comportat onorabil, n-a mai facut nici o figura.

 

Idei? Cineva din bucuresti care a mai intampinat problema si a rezolvat-o personal? Dau un cico pt ajutor live :)

Share this post


Link to post

filtrul de benzina l-ai verificat?

 

L-am schimbat si pe asta ...Tot asa face.Problema apare (mai ales) cand motorul se incalzeste...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...