Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Pai de-asta zic, firma e firma. Cel putin, in ultimul timp, mi-a iesit din cap vorba asta, "platesti firma". O fi pe de-o parte si un adevar, dar o sa incerc sa optez numai pentu produse de firma. N-am bani, nu mai iau nimic, decat sa stau sa-mi fac nervi ulterior.

Share this post


Link to post

Tocmai am cumparat 4 cauciucuri Nexen Roadstone (made in Korea) 155/65 all season pentru matizaur + 2 jante de tabla noi kfz pentru fata. Pot sa spun ca am avut o revelatie, e alta masina. Nu mai dati banii aiurea pe 2 seturi de cauciucuri (de kkt gen debica sau alte petarde). Chiar nu are sens.

 

Au costat 160 ron bucata/4 cauciucuri->transport gratuit. Made in Korea, super ok, nu ma asteptam, desi reviewurile de pe internet erau la superlativ. Avand in vedere ca Matizul nu este o masina de performanta si conduc preventiv, nu cred ca este necesar sa ai 2 seturi de gume, e marketing 99% imo.

 

Inca nu le-am rulat pe zapada, dar pe uscat/umed fata de conti eco alea originale sunt din alt film, din toate punctele de vedere.Avand in vedere ca iarna trecuta am mers cu alea de vara, ma astept la 0 probleme cu astea noi.

Share this post


Link to post

Nu s-a mai scris de mult pe acest subiect asa ca vin cu o intrebare:

vreau sa imi cumpar 2 cauciucuri fata pentru un matiz si nu stiu ce sa aleg dintre aceste variante:

1.Barum brilliants 2 155/65 R13 ...150 ron

2.Viking Citytech 2 155/65 R13...140 ron

3.Sava perfecta 155/65 R13...147 ron

4.Debica Pasio 2 155/65 R13 ...145 ron

 

Merg cu masina 99% prin Bucuresti si ma intereseaza cel mai mult un profil bun pentru franare pe uscat, umed, mazga etc. si mai putin performante de economie carburant in afara orasului.

De asemenea ma intereseaza daca stiti unde sunt fabricate.

Edited by Vivaldi

Share this post


Link to post

Debica Passio 2 am eu. Pe uscat vara bune, pe umed destul de alunecoase la franare brusca, la frig se plastifiaza de-a dreptul, devin si zgomotoase. Pentru mers prin oras sunt ok.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Daca as lua pentru mine, as opta intre varianta 1 si varianta 3, cu bataie spre 1.

Share this post


Link to post

Eu am luat Nexen All season (coreene) pe toate 4 rotile, se descurca onorabil, testate asta iarna si acum de cand e cald. Plus ca am schimbat discurile de frana si sabotii pe spate de curand (erau praf discurile si sabotii blocati), imbunatatirea este evidenta.

 

Mi se pare overkill sa ai pe Matizaur cauciucuri dedicate, adica 2 seturi :)

Edited by scy

Share this post


Link to post

(...)

 

Mi se pare overkill sa ai pe Matizaur cauciucuri dedicate, adica 2 seturi :)

 

De ce? Eu am Uniroyal RainExpert 3 de vara (4 buc.) si Sava Eskimo S3+ iarna (4 buc.) si sunt fooooooarte multumit de alegere. La cat de ieftina e intretinerea la masina merita approx. 650 Lei/2 ani cauciucurile.

Share this post


Link to post

Vad ca nu s-a mai postat de ceva vreme pe aici...

 

As vrea sa-mi schimb si eu cauciucurile pe fata la Matiz cam in 2-3 luni. Nu mi-as mai pune 155/65R13 ci as vrea 155/70R13 sau chiar 155/80R13. Din teorie stiu care ar fi dezavantajele: demaraj mai slab, uzura planetarelor mai rapida, probleme la ITP, stabilitate mai scazuta in viraje (de exemplu am calculat ca la varianta cu 80 raza cauciucului creste cu 2,33 cm, deci si garda de la sol creste cam la fel ) etc.

 

Pe mine ma intereseaza parerea unui coleg de forum care chiar a utilizat cauciucuri pe 70 sau 80, mai précis daca ating pe undeva, mai ales pe fata unde asa vrea sa le pun prima data. Fac naveta 120 km/zi pe un drum nu foarte aglomerat (sunt zile cand nu ating frana dupa ce ies din oras pana la intrarea in celelalt oras) asa ca presupun ca m-ar avantaja in privinta consumului daca folosesc cauciucuri cu talon mai mare.

 

PS. Momentan am niste Kormoran care s-au dovedit mult mai slabe decat Continentalele originale,( numar mai mic de km cat si zgomot de rulare ridicat), in schimb nu mi-au facut probleme mari la franare pe diferite suprafete.

Share this post


Link to post

Stiu, dar 145 nu vreau. 155/70/13 am spus ca s-ar putea sa atinga si de aia mai caut 155/65. S-or gasi din belsug, dar nu all-season si nu la bugetul alocat, maxim 160 lei/buc.

 

Sper sa nu fie considerata reclama, am cumparat eu pe cele din link-ul de mai jos si sunt multumit de ele!

http://www.cauciucuridirect.ro/product/Maxxis/65/13/R-241122

Share this post


Link to post

@vrazvanc

Multumesc pentru link!. Trebuia sa ma uit si eu un pic mai atent pe forum...

Am gasit informatiile necesare. Desi se pare ca ar merge si 155/70 si 155/80 probabil voi ramane la prima varianta pentru ca a doua prea "ar bate la ochi" si eu cum sunt zilnic pe drum, mare lucru sa nu-mi faca ARR-ul vreo bucurie, mai ales ca de vreo 3 saptamani il vad zilnic zilnic pe traseu...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri am schimbat si eu cauciucurile (de vara cu altele tot de vara). Cele de pe fata (Barum Briliantis) ajunsesera la martorul de uzura si scartaiau ingrozitor cand miscai masina fie si 10 centimetri. Erau cele cu care luasem masina, acum 50.000 km.

 

Am luat 4 bucati Goodyear EfficientGrip Compact 155/65 R13 73T

 

Pana acum (20 km) multumit, cu totul alta viata pe sosea.

 

Am oscilat intre Goodyear de mai sus si Dunlop StreetResponse 2. Ambele au cel mai bun indice la economie carburant - C si la rulare pe umed - B, cat si o foarte buna nota la zgomot (68 dB). Ambele la acelasi pret. Pana la urma am ales Goodyear. Urmatoarele vor fi Dunlop :)

 

 

 

 

Edited by chevvy
  • Like 1

Share this post


Link to post

Revin dupa 5.000 km: in prima mie si ceva de km cauciucurile mi s-au parut foarte, foarte moi. De regula iau curbele (mai ales giratoriile) mai tare si senzatia de inclinare (ruliu) clar era mai pronuntata. Acum fie m-am obisnuit, fie s-a mai pierdut din elasticitatea initiala.

 

Sa nu luati (prea) in serios indicele de economie de carburant, nu veti simti nici o economie. Poate ca o fi, dar neglijabila, ceva gen 70-80 mililitri, ceea ce eu unul nu pot depista la metoda plin-plin.

Edited by chevvy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...