Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Reglarea şi îmbunătăţirea farurilor

Recommended Posts

@iomis1 La fiecare far ai pe partea dinspre interior un locas pentru reglarea pe lateral a farurilor. Nu vei gasi niciun subrubel. Cauta o rotita dintata (defapt vei vedea doar o partiune din ea). Utilizeaza o surubelnita in cruce. Daca am timp, pun si poze.

 

 

post-6093-125731951058_thumb.jpg

 

P.S. E recomandat sa faci reglarea farurilor in service sau la aparat special-asta sa nu ai probleme in trafic.

Daca insisti sa le faci singur, recomand sa faci reglarea la perete pe intuneric.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

E cu motoras.

Am sa incerc sa vad daca merge asa cum ai spus. Revin cu info.

 

Multumesc pt ajutor.

 

 

Share this post


Link to post

Am gasit locasul insa se pare ca se invarte in gol. Incearca sa se miste dar scapa.

Share this post


Link to post

Va salut cu respect cred si deja am si facut, am montat lupe cu bixenon. Cei care doriti ajutor, pot monta pe orice model de masina' respecrele mele. In scurt timp revin si cu poze

Share this post


Link to post

Te rog sa revizuiesti postarea de mai sus, nu se intelege nimic din ce ai scris.

Daca ai montat lupe si doresti sa explici in detaliu procedura, ai posibilitatea sa o faci pe topicul dedicat: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/34792-modificare-faruri-cielo/page-2 . La fel si daca vrei sa ajuti gratuit colegii ce vor sa isi monteze lupe.

 

Daca vrei sa explici cum se regleaza farurile dupa ce ai montat lupe, esti binevenit sa o faci, chiar este interesant de vazut cum trebuie reglat un far pe care s-au montat lupe fata de unul normal. Poti sa faci poze cu felul in care bat farurile in fata unui perete cu inainte de modificare si dupa modificare si bineinteles sa explici procedura pentru fiecare caz in parte.

 

Daca vrei sa iti faci reclama si faci modificarea contra cost, nu ai nimerit deloc bine, exista un topic separat la bursa unde trebuie sa spui ce serviciu oferi si la ce pret.

 

Deci in functie de ce ai de gand sa ne impartasesti, te rog sa folosesti topicul corespunzator. Totodata, pentru a te face inteles mai bine, te rog sa folosesti semnele de punctuatie acolo unde este cazul, altfel ce ai scris tu acolo poate fi interpretat in cel putin 2 moduri:

"Va salut cu respect! Am montat lupe cu bixenon pe Cielo-ul meu. Cei ce doresc ajutor, pot apela la mine pentru montarea lupelor si instalatiilor xenon pe orice model de masina. Respectele mele! In scurt timp revin si cu poze"

 

Sau:

 

"Va salut cu respect, cred!" Intr-adevar respectul trebuie castigat, deci ai cumva dreptate sa scrii cred.

Si deja am si facut, am montat lupe cu bixenon. Cei care doriti ajutor, pot monta pe orice model de masina' respectele mele. In scurt timp revin si cu poze" Si nu, nu ma intereseaza sa montezi pe masina mea respectele tale :) ) Si nu, nu vreau poze cu chestia asta :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut, recent am observat ca farul dreapta bate mult mai sus decat farul din stanga, ideea este ca acum ceva timp am umblat la ambele faruri si cred ca nu am conectat bine motorasul deoarece doar farul stanga reactioneaza la butonul de reglaj al farurilor. Parerea mea este ca si farul stanga bate putin cam prea jos. Deci, as vrea sa fac un reglaj in service, sau daca este posibil sa-l fac chiar eu. Aveti idee cat ar costa un reglaj si la ce service din pitesti sau imprejurimi poate fi facut?

Multumesc!

post-43380-0-09529300-1421775430_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Farul din dreapta e normal sa bata un pic mai sus decat celalalt. Conecteaza motorasul si fa o verificare in service, e mai simplu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vreau sa reglez si eu farurile, s-a tot umblat la ele, cand le-am polishat, cand s-a schimbat distributia si nu mai sunt multumit de cum bat.

La service nu ma duc, nu pentru ca sunt zgarcit, ci din cauza mecanicilor.

Am gasit asta: https://www.youtube.com/watch?v=qDudMM4J-ZE Asa voi proceda si eu; poate totusi mai e util si pentru altcineva.

Sunteti de acord, e buna procedura? Eu nu inteleg de ce mai trebuie coborat marcajul cu 2 inch, daca deja referinta a fost luata din partea de jos a farului, si nu din mijloc...

Share this post


Link to post

Rezolvat, e buna procedura, doar ca eu nu am mai coborat marcajul cu 2 inch. Acum sa vad noaptea la drum lung. Dupa metoda, a fost necesara ridicarea farurilor, desi mie mi-ar fi convenit sa bata mai jos, la drum le-am coborat de la rotita ca sa vad mai bine pe jos (gropile).

Share this post


Link to post

Salutare! Am un matiz 2007 cu faruri cu reglare cu motoras si mi se intampla o chestie stranie. La inceput farurile luminau cum trebuie si reglarea pe inaltime din interior era ok. Din cand in cand se intampla ca farul stanga sa bata foarte sus si farul dreapta foarte jos. Daca incerc sa le reglez din buton nu functioneaza decat cel din dreapta care se ridica putin dar nu suficient (tot bate in pamant) Cateodata se intampla sa isi revina la normal, in mers, cateodata nu. Stie cineva de la ce ar putea fi? Mentionez ca farurile nu au fost scoase niciodata si nici nu s-a umblat la ele decat la schimbat becuri. Multumesc!

Share this post


Link to post

Suruburile de reglaj al farurilor la Matiz sunt doua la numar: unul pentru reglajul inaltimii, in capatul motorasului de reglare electrica si unul de reglaj stanga-dreapta in partea de sus si spre exterior a carcasei farului. Singura scula necesara este o surubelnita in cruce, mai lunga decat cea folosita de mine in poze, ca eu aveam un set de faruri demontate de pe masina si le-am folosit pentru poze.

Pentru reglajul stanga dreapta se foloseste surubul din imaginea de mai jos:

 

IMG_20170105_001555.jpg

 

 

IMG_20170105_001648.jpg

 

Langa surub exista pe carcasa si o sageata R<--->L care iti arata sensul miscarii farului (sprea dreapta sau stanga). INtroducand surubelnita de deasupra se actioneaza asupra unor zimti care rotesc un surub de actionare. Daca introduci o surubelnita in cruce foarte scurta din spatele carcasei poti actiona direct surubul si atunci sensul de miscare este invers fata de sagetile R <-> L marcate pe carcasa.

Pentru reglajul inaltimii se actioneaza asupra surubului situat in spatele motorasului de reglaj electric, ca in imaginea de mai jos:

 

IMG_20170105_001628.jpg

 

 

Si aici, surubelnita actioneaza asupra unor zimti care rotesc surubul. Se poate actiona si din spate direct asupra surubului cu o cheie de 8 mm sau o surubelnita dar asta doar daca farul este demontat, altfel nu prea ai acces.

Rotirea surubelnitei in sensul acelor de ceas duce la ridicarea oglinzii farului (cresterea inaltimii la care bate), iar in sens invers oglinda farului va cobori.

 

Edited by calinrusu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mie imi pare a fi destul de OK reglajul asta ori ba? Sa bata oare prea sus? Eventual prea slaba lumina?

 

00000.jpg

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

pt offroad e bun, chiar poti sa ridici si mai sus 🙂 

Daca ai facut reglarea la perete (ruleta + banda adeziva), atunci poti sa stai linistit, este OK

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Da, in mare parte offroad ca-mi place la nebunie pe coclauri si drum de tara! S-apoi dupa cum noaprea nu-i ca ziua ... trebuie sa vedem si traseul, in ciuda faptului ca toate drumurile duc spre casa. Reglaju'i facut la ochi asa zis, nici vorba de perete ... mai nodific de e cazul.

"Agregatu" din dootare.😉 Amu, n-aruncati cu pietre ...😀

 

20230917_193606.jpg

Edited by Viktor
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...