Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Deci, este vorba de jocul culbutorilor, nu a supapelor.

Da cu tot respectul.Distanta dintre surub reglare-coada supapa poate sa creasca din cauza uzurii la coada supapei in lungime,sau sa se micsoreze din caza uzurii la scaunul supaei in adincime sau alte motive ,care au legatura cu combustibilul folosit;benzina de calitate diferita sau gaz si bineinteles de calitatea uleiului folosit in motor si perioda de schimbare a acestuia.Scuze daca am deranjat pe cineva dar acesta este doar parerea mea personala si repet nu sint mecanic auto dar sint multumit cu micul meu gigant care ma serveste forte bine atit la deplasari scurte prin oras sau locul de munca cit si la excursii mai lungi si am dorit sa atrag atentia colegiilor la un lucru simplu dar vital la acest tip de masina .O zii placuta la toti colegii de pe forum ! Edited by asanyi

Share this post


Link to post

Eu nu am zis ca nu ai dreptate si nu m-ai deranjat cu nimic, dar cand se regleaza culbutorii se tine cont si de uzura supapelor; nici eu nu sunt mecanic.

Share this post


Link to post

Cine ma poate ajuta cu un raspuns la problema mea ? Am un Matiz din 2005. Cateodata la pornire, iti da impresia ca fractiune de secunda da sa se opreasca si apoi se lanseaza motorul. (ca o linie rupta fractiune de sec.) Nu pot sa-mi dau seama de ce. Am zis ca e bateria , dar am schimbat-o de curand.

Share this post


Link to post

Buna ,

Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine putin, am schimbat discul de ambreaj + placa de presiune +acel rulment ( nu mai stiu exact cum se numeste ) si acum de de cava vreme remarc faptul ca in masalier masina trepideaza foarte tare, si nu stiu de ce...si as mai avea o problema cand am fost cu masina la ITP gazale nu au iesit, a tot umblat acel domn pe sub capota pana au iesit gazele, doar ca acum masina nu mai fuge e ceva mai lenta, ce as putea face ? Va multumesc

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspuns, dar as vrea sa va intreb , e posibil sa fie din cauza discului de ambreaj ? in sensul un distins domn a spus faptul ca discul de ambreaj e montat invers :(

Share this post


Link to post

De cand il am eu (2006):

-Curea distributie

-Capac delcou

-Amortizoare spate

-Rulmenti spate (de 3 ori)

-Contact

Cam atat din 2006 pana in prezent,eu cred ca am scapat destul de ieftin.

Share this post


Link to post

Cine ma poate ajuta cu un raspuns la problema mea ? Am un Matiz din 2005. Cateodata la pornire, iti da impresia ca fractiune de secunda da sa se opreasca si apoi se lanseaza motorul. (ca o linie rupta fractiune de sec.) Nu pot sa-mi dau seama de ce. Am zis ca e bateria , dar am schimbat-o de curand.

 

Eu am problema asta de cel putin 2 ani. Nu cred ca e o problema grava, cred ca e doar uzura normala pe la vreo piesa din admisie, un senzor ceva, poate IAC-ul etc. De multe ori nici nu imi porneste la prima cheie, dau cheie, moare motorul, astept sa se stinga check-ul, dau iar cheie si o ia la sfert. Cam asa e la mine acum. In mers, motorul merge ca uns, nici cea mai mica problema.

 

Un comportament similar observ de cand am luat masina, adica de 4 ani, in demaraj. Daca incerci sa calci pedala de acceleratie brusc, pornind de la relanti, hai maxim 2000 RPM (am si turometru eu), se ineaca o jumatate de secunda, apoi o ia zdravan in turatii. Daca ii dai blana de la 3000 RPM in sus, merge brici, problema e la turatii mai joase. Dar, nu ma pricep, poate asa e conceput motorul, nu cunosc exact. Ce e cert e ca ma deranjeaza.

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu un Matizel varianta saraciilor, fara AC, fara trapa, etc. nu asta ar fi important. Am o alta problema, nu stiu exact cat de normal ar fi acest lucru asa ca va afisez mai jos datele problemei.

 

Problema vine de la indicatorul din bord al benzinei.

Intr-un rezervor de Matizel intra ~40 litri. Am dreptate?

Sa se pune problema astfel : Acul meu e pe zona rosie de aproximativ o saptamana [rulat zilnic 5-10 km urban] [in mare parte motorul rece.. neavand timp sa se incalzeasca intre opriri] si martorul de la benzina nu se aprinde de cand ma stiu [becul nu e ars, verificat].

Alimentez de 50 de lei. ~8 litri, iar acum indicator imi urca pana la jumatate. Initial da impresia ca afecteaza spuma dar si dupa o zi de stat in parcare, acul tot la jumatate e.

Iar daca alimentez de 100 lei, acul urca pana aproape de full. Deci la mine ~16 l inseamna full :|

Sincer nu am alimentat niciodata pana la buza sa vad cati litri intra si cat pot parcurge [din lipsa bugetului]

Ar putea "calibra" acul respectiv? Ma induce in eroare de fiecare data. Cazand in 10 km ca si cum ar fi facut 100.

Share this post


Link to post

Asa e la matiz. Sa ai grija sa nu faci pana prostului, poti arde pompa de benzina.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca e o problema pe la pompa de benzina, care e in ansamblu cu senzorul de rezerva si cel de nivel. Si la mine a murit becul cam acum 2-3 ani (si am ramas ca prostu in pana... prostului). De vina este un pin corodat pana la extinctie al mufei de pe pompa. Verifica mufa aia de la pompa, e destul de usor de ajuns acolo, ridici bancheta, ai o garnitura de cauciuc pe unde intra firele, o scoti, si folosesti gaura astfel creata ca sa apuci si sa scoti capacul mare de plastic in forma de romb. Acum poti avea acces la mufa, are o siguranta de plastic care trebuie scoasa in afara ca sa deconectezi mufa (eu m-am chinuit ceva cu ea si am rupt siguranta aia). Te uiti sa vezi in ce stare se afla pinii.

 

La mine, in afara de bec, singura problema pe care o am cu indicatorul de benzina e ca incepe si coboara mai repede acul la ultimul sfert, dar cred ca e mai mult o problema de proiectare.

Share this post


Link to post

Multumesc, dat fiind ca azi e sambata, o rasfat cu un jet de spuma, o aspir frumos ca e jale inauntru si ma pun sa-i verific mufa respectiva.

"singura problema pe care o am cu indicatorul de benzina e ca incepe si coboara mai repede acul la ultimul sfert". Asta patesc si eu de cand am luat masina pana in ziua de azi. Cred ca ai dreptate ca fiind o eroare de proiectare.

 

Mi-a trecut prin cap o idee... oare asa prind abusurd, s-ar putea monta (prin nu stiu ce metode) un altfel de senzor? Cu afisaj electronic?

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu un Matizel varianta saraciilor, fara AC, fara trapa, etc. nu asta ar fi important. Am o alta problema, nu stiu exact cat de normal ar fi acest lucru asa ca va afisez mai jos datele problemei.

 

Problema vine de la indicatorul din bord al benzinei.

Intr-un rezervor de Matizel intra ~40 litri. Am dreptate?

Sa se pune problema astfel : Acul meu e pe zona rosie de aproximativ o saptamana [rulat zilnic 5-10 km urban] [in mare parte motorul rece.. neavand timp sa se incalzeasca intre opriri] si martorul de la benzina nu se aprinde de cand ma stiu [becul nu e ars, verificat].

Alimentez de 50 de lei. ~8 litri, iar acum indicator imi urca pana la jumatate. Initial da impresia ca afecteaza spuma dar si dupa o zi de stat in parcare, acul tot la jumatate e.

Iar daca alimentez de 100 lei, acul urca pana aproape de full. Deci la mine ~16 l inseamna full :|

Sincer nu am alimentat niciodata pana la buza sa vad cati litri intra si cat pot parcurge [din lipsa bugetului]

Ar putea "calibra" acul respectiv? Ma induce in eroare de fiecare data. Cazand in 10 km ca si cum ar fi facut 100.

Eu stiam ca rezervorul matizului are capacitatea de 35l, asta incluzand rezerva.

Share this post


Link to post
Ar putea "calibra" acul respectiv? Ma induce in eroare de fiecare data. Cazand in 10 km ca si cum ar fi facut 100.

 

Probleme indicator benzina !

Share this post


Link to post

asa prind abusurd, s-ar putea monta (prin nu stiu ce metode) un altfel de senzor? Cu afisaj electronic?

 

Treaba este ca rezervorul are o forma ciudata, de aici provine indicatia nelineara a nivelului.

Afisajul ca afisajul, problema e cu traductorul

Share this post


Link to post

de cand il am eu, 2006, 89000 km

distributie+ pompa de apa, urmeaza schimbat la 90000 si alt set de bujii, alte placute de frana pe fata, filtre, am schimbat 2 brate inferioare pe fata stanga din cauza pieselor de origine dubioasa(o luna m-a tinut ultimul brat pana i-a puscat rotula, mers nici 2000 km pe sosea, nu drum prost), un senzor acceleratie schimbat(murea motorul la relanti , cum scoteam din viteza era oprit :) ) , si cam atat.In rest tablaria e de toata jena , dezamagit profund, la masina de 7 ani sa fie asa ruginita

Share this post


Link to post

an fabricatie 2005,cumparat in 2010 cu 58 mii km la bord. pana in prezent schimbat kit distributie,pompa apa,electromotor,alternator,senzor iac,senzor axa cu came,bujii,fise,saboti,placute,etc.pare cam mult,dar acum am 119 mii km la bord,iar masina in acesti 3 ani nu a stat degeaba mai mult de 2 zile.din punctul meu de vedere este excelenta pentru oras,mai ales ca eu lucrez in livrari la domiciliu.

Share this post


Link to post

Matiz an 2008, 95.000 km, 1 proprietar. Am schimbat in afara de consumabile si distributia la 60.000 km: ambreiaj complet, 1 injector, amortizoare spate, baterie.

Acum am o problema: de la 100 km/h la accelerare se aude un suierat, care dispare daca reduc viteza la 80-90 km/h. Cand suiera, masina accelereaza. Sa fie cablul de acceleratie ? Sau cureaua de distributie ? Multumesc !

Share this post


Link to post

Hai sa mai postez si eu, ca nu am mai scris de ani de zile...

 

Matizelul e un E/AC, l-am luat la 19.000 de km in 2007, acum am 59.000 de km. Are si GPL.

 

probleme de-a lungul anilor (in ultimul an de fapt):

- nu mai mergea bine schimbatorul. Rezolvare - inlocuire timonerie - merge ca nou.

- am ramas fara incarcare la baterie. Punte de diode si releu - 300 de lei.

- La ITP mi-a spus ca nu rinde frana egal pe spate. Se necesita o revizie la frane si probabil inlocuit cilindri, saboti, eventual tamburi.

 

Per total super multumit de masina, voiam sa o vand dar m-am razgandit, circula sotia cu ea. Piesele sunt incredibil de ieftine, intretinerea super lejera. Ulei ii dau doar Castrol Edge 5w30. Mai demult am mers si pe Valvoline Synpower.

 

Costuri prevad in urmatoarele luni cu:

-distributie, rola intinzatoare, pompa de apa

-frane spate

-lichid de frana

Share this post


Link to post

Am un Matiz din ianuarie 2013 fabricat in 2003, cu aprox. 116.500Km. Euro 2, model simplu fara a/c inchidere centralizata sau mai stiu eu ce.

 

Din ianuarie si pana acum am intampinat urmatoarele probleme:

1. Bateria : m-a lasat iarna trecuta nu mai pornea masina - Solutie : schimbat baterie 200-250ron

 

2. Schimbat consumabile filtru de aer, benzina si ulei. Schimbat ulei la timp - 100+RON

 

3. Pierdere de ulei la simeringuri. : Solutie schimbat simeringuri

 

4. Schimbat distributia si pompa de apa : nu mai stiu daca era o problema dar l-am schimbat. 400-500 ron

 

5. Schimbat placute de frana dupa ce se incingea janta pe fata. A explicat mecanicul ca ramanea blocata placuta.(si cam atat mai tzin minte) - 300RON

 

6. Problema cea mai indelungata care am avut-o a fost CHECK aprins in bord. Initial am fost la un service unde mi-au schimbat capacul de la delcou. Problema a reaparut dupa 1 saptamana. Am fost inapoi la service unde mi-a zis sa il bag la un tester in alta parte ca ei nu aveau mufa pt matiz euro 2. Asa ca am lasat-o balta. 3 luni de zile am mers cu masina asa nu a avut probleme.Am reusit pana la urma sa gasesc un service pe langa gara in Constanta care ziceau ca ar avea mufa, dar se pare ca nu aveau mufa. Cu un mic artificiu s-a legat pe pini direct si a mers. Eroarea parea a fi de la delcou si anume de la senzorul optic care nu mai citea cum trebuie Eroarea a fost resetata dar a reaparut imediat. Am plecat si dupa 5 min. a murit masina in plina strada. Am tractat-o la service unde dupa cateva zile mi-au confirmat ca era delcou si necesita schimbarea lui completa.

Am cumparat delcou nou original 800-850 ron cu tot cu manopera si 1 an garantie. Check in bord a disparut si nu mai am problema de atunci. Dar cum tot e impotriva mea am o presimtire ca ceva se va intampla peste 1 an.

 

7. Alt inconvenient la 80km/h tremura masina dar dupa 85km/h nu mai tremura. Dupa un sfat de la un mecanic am fost la autorex in constanta am schimbat 2 cauciucuri si o janta de tabla. Problema pare sa fi fost de la jentile pe spate nu erau centrate cum trebuie plus ca cele originale (argintii) erau indoite/batute cu ciocanul. Asa ca am jonglat cu cauciucurile si jentile si s-a rezolvat problema. Nu mai tremura -450RON

 

8. Scartait curea alternator la pornire si in mers (din cand in cand). Solutie schimbat curea alternator - 50 ron

 

9. Problema recenta rezolvata : Motorul se tura foarte tare si se aprindea martor ulei in bord. Se pare ca IAC-ul si senzor clapeta acceleratie trebuia curatat dar nu sunt absolut sigur de asta. oricum nu mai persista problema. Si completat ulei care dupa 1500km a disparut ca prin minune. 100RON

 

10. NEW !!! Problema noua aparuta : Pornire grea la rece: posibile solutii : schimbare de bujii ngk bpr5ey-11(nu stiu ce bujii am acum dar am inteles ca sunt cele mai bune pt matiz), IAC (asta dupa ce a fost curatat, ma gandesc totusi sa il schimb), curatare senzor filtru de aer.(senzorul asta din ce am citit pe forum pare sa fie problema) daca aveti ceva de adaugat la asta sunt numai ochi.

 

Si intrebare mea: daca merita sa pun metabond sau duralube in ulei poate ajuta sa nu mai manance atat ulei. Sau sa schimb garnituri , simeringuri poate imi scapa pe undeva, desi nu pare sa scape?!

 

PS: Preturile sunt estimative, dar nu departe de realitate.

Share this post


Link to post

Verifica compresia in cilindrii. Vezi daca scoate fum albastru. Personal, mai repede as face reparatie capitala la motor decat sa pun cine stie ce aditivi.

Share this post


Link to post

Am un Matiz din ianuarie 2013 fabricat in 2003, cu aprox. 116.500Km. Euro 2, model simplu fara a/c inchidere centralizata sau mai stiu eu ce.

 

Din ianuarie si pana acum am intampinat urmatoarele probleme:

1. Bateria : m-a lasat iarna trecuta nu mai pornea masina - Solutie : schimbat baterie 200-250ron

 

2. Schimbat consumabile filtru de aer, benzina si ulei. Schimbat ulei la timp - 100+RON

 

3. Pierdere de ulei la simeringuri. : Solutie schimbat simeringuri

 

4. Schimbat distributia si pompa de apa : nu mai stiu daca era o problema dar l-am schimbat. 400-500 ron

 

5. Schimbat placute de frana dupa ce se incingea janta pe fata. A explicat mecanicul ca ramanea blocata placuta.(si cam atat mai tzin minte) - 300RON

 

6. Problema cea mai indelungata care am avut-o a fost CHECK aprins in bord. Initial am fost la un service unde mi-au schimbat capacul de la delcou. Problema a reaparut dupa 1 saptamana. Am fost inapoi la service unde mi-a zis sa il bag la un tester in alta parte ca ei nu aveau mufa pt matiz euro 2. Asa ca am lasat-o balta. 3 luni de zile am mers cu masina asa nu a avut probleme.Am reusit pana la urma sa gasesc un service pe langa gara in Constanta care ziceau ca ar avea mufa, dar se pare ca nu aveau mufa. Cu un mic artificiu s-a legat pe pini direct si a mers. Eroarea parea a fi de la delcou si anume de la senzorul optic care nu mai citea cum trebuie Eroarea a fost resetata dar a reaparut imediat. Am plecat si dupa 5 min. a murit masina in plina strada. Am tractat-o la service unde dupa cateva zile mi-au confirmat ca era delcou si necesita schimbarea lui completa.

Am cumparat delcou nou original 800-850 ron cu tot cu manopera si 1 an garantie. Check in bord a disparut si nu mai am problema de atunci. Dar cum tot e impotriva mea am o presimtire ca ceva se va intampla peste 1 an.

 

7. Alt inconvenient la 80km/h tremura masina dar dupa 85km/h nu mai tremura. Dupa un sfat de la un mecanic am fost la autorex in constanta am schimbat 2 cauciucuri si o janta de tabla. Problema pare sa fi fost de la jentile pe spate nu erau centrate cum trebuie plus ca cele originale (argintii) erau indoite/batute cu ciocanul. Asa ca am jonglat cu cauciucurile si jentile si s-a rezolvat problema. Nu mai tremura -450RON

 

8. Scartait curea alternator la pornire si in mers (din cand in cand). Solutie schimbat curea alternator - 50 ron

 

9. Problema recenta rezolvata : Motorul se tura foarte tare si se aprindea martor ulei in bord. Se pare ca IAC-ul si senzor clapeta acceleratie trebuia curatat dar nu sunt absolut sigur de asta. oricum nu mai persista problema. Si completat ulei care dupa 1500km a disparut ca prin minune. 100RON

 

10. NEW !!! Problema noua aparuta : Pornire grea la rece: posibile solutii : schimbare de bujii ngk bpr5ey-11(nu stiu ce bujii am acum dar am inteles ca sunt cele mai bune pt matiz), IAC (asta dupa ce a fost curatat, ma gandesc totusi sa il schimb), curatare senzor filtru de aer.(senzorul asta din ce am citit pe forum pare sa fie problema) daca aveti ceva de adaugat la asta sunt numai ochi.

 

Si intrebare mea: daca merita sa pun metabond sau duralube in ulei poate ajuta sa nu mai manance atat ulei. Sau sa schimb garnituri , simeringuri poate imi scapa pe undeva, desi nu pare sa scape?!

 

PS: Preturile sunt estimative, dar nu departe de realitate.

In legatura cu consumul de ulei,daca nu scoate fum albastru verifica simeringurile de la distributie sa nu curga pe linga ele...se pare ca ai mai avut probleme cu ele.In legatura cu frinele pot sa iti spun ca sar putea sa ai pistonul etrier ruginit si sa se blocheze din cind in cind,probabil nu a fost schimbata lichidul de frina de mult...care este consumabil , este recomandat a se schimba la doi ani,pentru ca absoarbe apa care duce la ruginirea pistonasului...In legatura cu senzorul optic de la delcou stricat ,pot sa iti spun ca la multe Matizuri E2 sa defectat la aprox.100000 km....din pacate...la fel si la mine...alegerea delcoului original Dac a fost buna ...pretul mi se pare piperat.cred ca e pe la 500-600 ron,teoretic se poate rezolva prin schimbrea fotodiodelor ,foarte ieftin, dar inca nu am incercat personal si sper ca nu va fii nevoie in viitor.Matizurile sint masini destul de fiabile si ieftin de intretinut daca nu te complici si cumperi aiurea piese scumpe .Cel mai slab punct este tablaria....lasa mult de dorit...se ruginesc pragurile pasajul rotii din spate...si in alte locuri critice mai ales daca a mai fost reparat necorespunzator.

Share this post


Link to post

Matiz an 2008, 95.000 km, 1 proprietar. Am schimbat in afara de consumabile si distributia la 60.000 km: ambreiaj complet, 1 injector, amortizoare spate, baterie.

Acum am o problema: de la 100 km/h la accelerare se aude un suierat, care dispare daca reduc viteza la 80-90 km/h. Cand suiera, masina accelereaza. Sa fie cablul de acceleratie ? Sau cureaua de distributie ? Multumesc !

Recent, la 100.000 km am schimbat ( in afara de ulei, filtre, bujii): saboti frana si cilindrii frana spate, amortizoare spate.

Share this post


Link to post

Acum sa adaug la ce am scris mai devreme:

 

Am schimbat bujiile Power nu stiu cum cu bujii Ngk. Si se pare ca nu mai are o pornire grea la rece, Se tine un pic turata cand e rece si dupa un timp anume revine la normal.Asta am inteles ca e ceva obisnuit.

 

O alta problema care ma deranjeaza este faptul ca relanti-ul merge in valuri. Si anume cand masina e in miscare , scoasa din viteza (deci merge din prorie inertie), se aude relantiu cum creste , scade , creste , scade. Acum ma gandesc sa schimb senzorul IAC , senzor/clapet acceleratie si valva pcv. Precizez ca IAC-ul a fost curatat de 2-ori (cel putin asa zic mecanicii) si senzorul de acceleratie odata.

 

Eu tin sa cred ca senzorul IAC e problema.,Si intrebarea mea e sa le schimb pe toate 3 sau numai senzorul IAC?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...