Jump to content
Sign in to follow this  
guru

Un Matiz Banal

Recommended Posts

@AbramBurel .. .senzorul e chiar pe placa ... deci e temperatura din habitaclu ... si chiar aia e ... facem proba cu ce tip de termometru vrei tu ... :) )

Edited by Zerro

Share this post


Link to post

Guru> nu stiu cat de lizibil e displayul ziua pe lumina. Am impresia ca trebuie sa iei privirea de la drum cel putin 2 secunde pt. a citii turatia, iar aceste 2 secunde inseamna cateva zeci de metrii.

Share this post


Link to post

Abram Burel, informatiile oferite de termometru mi se par destul de exacte, cu mentiunea ca masoara doar de la zero grade Celsus in sus, de aceea merge doar pentru interior. Am pierdut plafoniera originala, si am o intrebare pentru tine. Carcasa actuala are doua plafoniere. Dopul fabricat de tine suporta doua becuri de plafoniera?

 

Steph, displayul este foarte lizibil, chiar si pe lumina foarte puternica. Simpla privire in oglinda retrovizoare retrovizoare, e de ajuns pentru a vedea informatiile oferite. Turometrul are si o avertizare suplimentara pentru schimbarea treptelor de viteza, setabila in modurile sport, normal si economic, sau in oricare alt stil , cu ajutorul PC-ului. Datorita acesteia , utilizatorul poate sa nu-l priveasca deloc, daca sta prost cu atentia distributiva. In alta ordine de idei, nu este un instrument esential, daca situatia din trafic o impune, nu ai de ce sa te uiti la turometru. E drept ca, daca ar fi fost montat cu cativa centimetrii mai in fata, vizibilitatea ar fi fost si mai buna,dar aceasta nu s-a putut realiza, din motive mecanice. Dar e suficient de buna, asa cum este. Eu sunt adeptul instrumentelor de bord analogice, dar la Matiz nu am gasit un loc acceptabil, ca aspect, unde sa poata fi montat un turometru analogic. Solutia cu turometrul pe montantul din stanga, eu nu o agreez.

Share this post


Link to post

Suporta... pana face: poc :D Da' face atat de incet ca nici nu-ti dai seama :) Asa cum ziceam: studiem joi la intalnire.

Share this post


Link to post

Gata, turometrul este operational, si am notat si cateva valori afisate, cu mentiunea ca, valorile le-am rotunjit putin, sa le pot tine minte pana la semafor, unde le-am notat.

treapta a 2 a

10km/h - 1450 RPM

20 - 1950

30 - 2900

40 -3600

 

treapta a 3 a

40km/h - 2500 Rpm

 

treapta a 4 a

50km/h - 2250 RPM

60 - 2600

 

Averizarea sonora de schimbare a treptelor, a semnalizat la 38 si la 58 km/h

Zilele urmatoare o sa iau mandra in dreapta, sa noteze exact, si voi face un grafic complet. La prima vizita in service, voi face si o comparatie cu scanerul de acolo

Share this post


Link to post

M-ai lasat paff, arata superrr...de-abia astept sa vad noile modificari, joi, la intalnire. :thumbl:

Share this post


Link to post

O fi turometrul operational, dar ai fost la un tester sa vezi daca indica bine ?

Share this post


Link to post

Ce vrei sa spui, ca programatorul nu stie sa numere impulsuri cu un timer ?

Share this post


Link to post

Vreau sa stiu daca e verificat sau nu.

Share this post


Link to post

Nu este nevoie.

Share this post


Link to post

Iti spun eu ca e verificat ... pe al meu euro2 (asta nu are nici o relevannta) cu testerul conectat la mufa pus langa turometru ... la fel indica (mici variatiuni) ... oscileaza intre 940 si 960 la relanti ... la fel si scanerul ...

Share this post


Link to post

2/1000 e o toleranta buna ?

Share this post


Link to post

.. pot spune ca montat pe euro3 e mult mai stabila afisarea turatiei ... turometrul e setat sa faca refresh de 4 ori pe secunda (asta se poate modifica de fiecare user in functie de placere) .. la al meu euro 2 "joaca" ultima cifra pe cand la euro 3 e mai stabila ...

Share this post


Link to post

1 refresh la 0,5s nu-i suficient ? Modul bar-graph nu-i mai bun ?

La motoarele acestea cu injectie controlata chiar nu-e importanta cifra zecilor si cea a unitatilor. Asta ca sa nu zic ca turometrul la o astfel de masina este un "moft". La un Diesel are sens, dar la o benzinara cu ECM, nu foloseste. Schimbatul treptelor se face auditiv. Pentru cei care merg sa nu se auda motorul, chiar nu conteaza, ca sunt subturati rau tot timpul.

Share this post


Link to post

din cauza modului bargraph am pus acest refresh de 4 ori pe secunda ... e un compromis intre a nu-ti "juca" ultimele cifre si a se afisa pe bargraph realtime ... daca vrei ca bargraph-ul sa fie sensibil se schimba valoarea de refresh pana la un maxim de 20 si o sa simta instant si cea mai mica apasare pe pedala de aceleratie ... Daca e moft sau nu asta doar cel care si-l monteaza poate spune ... eu unul m-am abisnuit mult cu el si nu l-as da jos pentru nimik altceva (nici macar pentru unul analogic) nu pentru faptul ca e digital sau facut de mine ci pentru shiftsound ... eu unul sunt multumit de cum a iesit ... se poate mult mai mult insa imi lipseste niste documentatie ...

Share this post


Link to post

La circulatia stradala, shiftsound-ul ar trebui sa fie dependent de treapta de cv in care te afli sau sa-i poti defini un domeniu in care sa stea motorul in timpul rulajului (viteza mai mare de o anumita valoare).

Share this post


Link to post

Ronin, multumesc de apreciere.

 

Adostar, am mai spus, voi compara cu un tester, cu prima ocazie in care voi ajunge la service. Pana acum pot spune ca turatia de relanti, corespunde cu cea de pe tester.

 

Tolin, moft sau nu, nu stiu, poate, insa mie-mi place, si sunt amator de tot ce are multe butoane si luminite. Cu cat mai complicat, cu atat mai placut. :) De aceea urasc tendinta actuala a producatorilor ,de masini si aparatura in general, de a simplifica totul, de la comenzi, pana la indicatoare

 

Azi nu am apucat sa fac tabelul. Am mai constatat ca avertizarea sonora de schimbare a treptei, semnalizeaza la 3430 RPM, iar in treapta a IV a, la 70km/h, turatia este 3050 RPM

Share this post


Link to post

@guru > vezi c-am scris "moft", adica, daca e, e bine venit, altfel, nu-i bai.

Share this post


Link to post

Nici o problema, am inteles sensul,am vrut doar sa subliniez importanta lui, pentru mine :) Cum comentezi turatiile inregistrate pana acum?

Share this post


Link to post

Acelea sunt. 40 la 2500 in 3, din asta si din rapoartele de la cutie se pot deduce toate.

Share this post


Link to post

Maestre Tolin, comfirmarea ta o consider mai buna decat orice comparatie, cu orice tester :) >- Deci, se poate si pe Matiz euro 3, turometru. Al meu este legat la un fir de la bobina de inductie(care fir anume, Maestrul Zerro stie), iar turometrul este setat pe 1 cilindru. Pe acelasi principiu, poate fi folosit si un turometru analogic, cu conditia sa poata fi setat pe 1 cilindru. Aceasta este o modalitate, dar nu singura. Se pot folosi si turometre pentru 3 cilindrii, dar in acest caz, este nevoie de un dispozitiv suplimentar, un fel de "sumator de impulsuri". Un alt loc, unde poate fi cuplat turometrul, este senzorul CKP.

Edited by guru

Share this post


Link to post

Cu senzorul CKP e si mai "complexa" problema ... el "numara" dintii unei roti dintate (coroana) ... Ca sa-ti indice turatia in nici un caz nu cred ca un turometru analogic "Clasic" poate fi pus acolo ci tot unul digital insa trebuie sa mai cunosti si numarul de dinti de pe aceasta roata ca sa poti afisa valoarea turatiei ...

Edited by Zerro

Share this post


Link to post

Am si eu cateva curiozitati. :)

 

Cate ture ai in treapta a II-a la 60, cate ai in treapta a III-a la 100 si in a 5-a la 130, 140 si respetiv 160. Am impresia ca ultima curiozitate va ramane in pom dar macar in treptele inferioare daca ne spui.

Share this post


Link to post

in a 5-a la 140 ai 4500 sau 5000 ... una din astea 2 ... nu mai stiu cum aveam eu setata o turatie de alarma ... stiu sigur ca imi beep-aia exact la 140 in viteza 5 ...

Share this post


Link to post

La 130 in 5 ai fix 4.600, la 140 ai aproape 5.000, iar la 160 ai 5.600.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...