Jump to content
Sign in to follow this  
AAdorjan

Suruburile Intepenite, rupte

Recommended Posts

Pentru a putea folosi un extractor, trebue perforat surubul, iar pentru aceasta ... trebue sa dispui de scule si mina fina.

Share this post


Link to post

Normal, intai trebuie ciupit in centru cu un dorn ascutit, sa aiba burghiul ghidaj, daca nu, se duce tot in parti si se distruge aluminiul.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Exact asta am incercat sa explic in poza de mai sus. Sa dai gaura 100%pe centru surubului, iti trebue un ghidaj al burghiului ca altfel ... merge burghiul unde vrea el.

Share this post


Link to post

am cumparat astazi de la dezmembrari piesa cu pricina.acum,intrebarea e daca incerc sa desfac cele doua suruburi de care este prinsa de chiuloasa nu exista vreun risc sa mai cedeze un surub?

Share this post


Link to post

Un alt mod de desfacere al suruburilor rupte, dar nu intepenite... prin bataie... Ori se face o crestatura | si se foloseste o surubelnita dreapta, ori daca nu, eu am o chestie ascutita si foarte tare, un fel de dorn, care il "infig" cu ciocanul intr-o parte, dupa care bat in directia de desfacere, (se da cu solutie pentru rugina si se bate putin in el). A functionat in toate cazurile in care suruburile nu erau intelenite, ci doar rupte/retezate, evitand solutia complexa prin gaurire, refacerea filetului...

Pentru suruburi intepenit, folositi solutie pentru rugina sau suruburi intepenite, lichid de frana, otet... bataie pe lungime si neaparat, cel mai importatn scule pe "masura", adica daca e surub cu hexagon de 10, o tubulara fixa fixa, sau o cheie inelara, daca hexagonul este deteriorat, un roltang, sau "cioc de papagal" cu zimtii foooarte bine ascutiti si de asemenea, prin bataie e mai usor, adica pui cheia pe hexagon si "lovesti" cu palma, sau cu racul cel mai bine...

Share this post


Link to post

Cu ce ai reusit sa faci acel sant potrivit unei surubelnite drepte? Eu vreau sa optez pentru varianta asta, dar am un spatiu extrem de redus.

Share this post


Link to post

Cu o surubelnita foooarte ascutita, dorn... daca iese in afara, flex sau bomfaier

Share this post


Link to post

astazi am rezolvat un surub intepenit la termostatul de leganza.spre "bucuria" mea a fost cel de jos und epozitia este foarte incomoda. era torx interior de 10 si la prima rotire s-au rotunjit aripioarele ramanand un surub rotund :) .. am batut cu o surubelnita in el pana a inceput sa se roteasca apoi cu un mox foarte mic l-am desfacut.

Share this post


Link to post

O sonda Lambda (de fapt 2) blocata de rugina pe evacuare cum ma sfatuiti sa o desfac mai usor?

Am incercat cu cheie franceza si cheie fixa, am incercat sa fac si parghie, lovita si cu ciocanul... nu se urneste deloc. Am pus-o pe cric si m-am bagat sub ea, pozitia e foarte incomoda si recunosc ca motorul era rece (si evacuarea la fel).

Nu am avut la mine wd40-ul, voi incerca si cu asta cand imi mai permite vremea, desi ma indoiesc ca patrunde. Ultima solutie e service-ul... unde sper sa nu se rupa sonda.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

ii dai 3-4 zile la rand cu WD40 si incerci sa o desfaci cu evacuarea fierbinte.

Share this post


Link to post

Eu am folosit cu succes un arzator cu butelie mica din comert (se foloseste pt sudura tevilor de cupru) pt a desface un surub de la coloana de directie (unde se prinde pe caseta de directie) a Nubirei. Am acoperit cu carpe ude ca sa protejez furtunele si alte chestii. Dupa ce s-a incalzit surubul am pus cheia pe el si a iesit imediat. Inainte incercasem cu lichid de frana si WD40.

 

In mod asemanator aui procedat in service cand au dat jos conductele de frana si ele intepenite nasol (am incercat inaintecu WD40).

Share this post


Link to post

Cum zicea si Mircea, cu evacuarea fierbinte si eventual sa incerci sa incalzesti sonda cu o lampa...

Share this post


Link to post

Salut.

Deci am comis-o. Am rotunjit capul hexagonal de la surubul de bascula (la Spark).

Incercam sa il desfac cu o inelara dreapta, prelungita cu o teava.

Am dat cu wd 40 acum fo' 4 zile, dupa ce anterior frecasem filetul cu o bormasina cu acumulatori ce avea atasata o perie de sarma circulara.

Sa incerc sa il ard cu o lampa de lipit tevi de cupru si sa trag cu un mops?

Sa caut o inelara gen cea cu cap TX , dar cu cap hexagonal?

Sfaturi?

Edited by dudu

Share this post


Link to post

Vezi ca exista chei speciale care apuca cam de orice. Ori ai folosit chei proaste calitativ, ori surubul ala are soarta Troiei... Oricum, nu il incalzi, sau daca-l incalzesti, asteapta sa se raceasca, pentru ca surubul va fi dilatat in filetul interior din sasiu si nu il poti scoate.

Share this post


Link to post

Chei speciale? Un punct de plecare?

Asa ceva ca in atasament?

Cat despre scule, cheia era o inelara dreapta de la IUS, nou-nouta, teoretic OK.

Ca tubulara normala (cu 6 laturi, hexagonala) da semne ca se va roti pe capul surubului.

 

Ma gandesc, asa din ce am tot patit in decursul anilor, sa nu fie de vina doar piulita. Poate e gripat de rugina pe lagarul bucstei de la bascula, nu?

post-9625-0-00868400-1446044628_thumb.jpg

post-9625-0-80592700-1446050368_thumb.jpg

Edited by dudu

Share this post


Link to post

Odisee dom'le.

Am reusit sa pornesc surubul de la bascula.Ca sa il pornesc am sudat electric o piulita M14 de capul hexagonului rotunjit, dar acum surubul s-a gripat pe bucsa(soarta lui Hector).In momentul cand dau sa il rotesc bratul tubularei intampina o rezitenta sa ii zic asa, elastica.

Se roteste exacut cat se torsioneaza cauciucul bucsei. Am fortat putin, dar se pare ca o sa obtin o frumoasa forfecare a cauciucului de la bucsa. Toata zona e imbibata cu penetrant MOS2+grafit, am lasat 2 zile, am ciocanit...nimic. Ma gandesc ca daca pun arzatorul pe el, se arde cauciucul bucsei iar camasa interioara nu va mai fi retinuta de nimic si se va roti in gol.

Sa insist sa rotesc, in speranta ca surubul preseaza actioneaza ca o presa, si impinge intr-un final camasa de la bucsa, sau poate o gripeaza si mai tare?

Am uita sa spun: masina este langa bloc, pe trotuar, iar fuzeta se tine doar in amortizor+arc, a sarit pivotul de la bascula din dreapta, deci echipamente de service mai greu.

 

Edited by dudu

Share this post


Link to post

Daca surubul desfacut poate iesi afara dupa ce i-ai desfacut piulita, atunci poti roti cu incredere, chiar daca se rupe cauciucul si ramane "bucsa" pe surub, va iesi la extragerea surubului. Gaura din caroserie, prin care trece surubul, e mai mica decat diam. ext. al "bucsei". Un dorn, ciocan sanatos, insistenta, mare atentie la apendice si vei reusi.

Share this post


Link to post

Daca surubul desfacut poate iesi afara dupa ce i-ai desfacut piulita, atunci poti roti cu incredere, chiar daca se rupe cauciucul si ramane "bucsa" pe surub, va iesi la extragerea surubului. Gaura din caroserie, prin care trece surubul, e mai mica decat diam. ext. al "bucsei". Un dorn, ciocan sanatos, insistenta, mare atentie la apendice si vei reusi.

 

Nope! Bucsa are din fabrica zimti, care au penetrat lonjeronul de la cat s-a rotit, actionand ca o freza. Cand la final am bagat "reciprocicating saw", doua panze de la bosch am stricat pe bucsa (panze pentru otel sa ne intelegem)....otelul naibii...nu sfatuiesc. Am rezolvat intr-un final dar greu de tot.

Share this post


Link to post

am rupt doua suruburi ce tineau rezervorul de benzina si nici macar n-am fortat prea mult... acum vreo 3 zile am reusit sa scot unul cu bormasina,si culmea,fara sa stric filetul interior din suportul prins de caroseria masinii... deocamdata 3 filete sunt bune iar un surub se "incapataneaza" sa nu iasa deloc "diplomatic"... dar voi mai incerca,deocamdata am luat o pauza ca am avut o pozitie incredibil de nasoala sub masina si doar pentru a scoate unul din suruburile rupte... La tico,nici nu cred ca mai conteaza daca dau un spray WD40 sau alt degripant... sunt atat de proaste calitativ suruburile parca-s facute din mamaliga... o sa incerc si degripant,lichid de frana si ,daca nu vrea de nici un fel ,bag parlitoarea de porc :mrgreen:

n-ar strica si un termometru cu infrarosu sau laser ,ca la unele oteluri nu-i bine sa treci de 100 grade celsius...


@dudu , de obicei MoS2 si grafitul sunt pentru lubrifiere uscata! ce-ti trebuia tie aici era un "mancator de rugina" adica ori WD40 ori un acid puternic concentrat gen acid clorhidric, daca puteai sa tii toata piesa imbibata cu asa ceva continuu, ca altfel rugineste la loc instant mai rau de 10X ca inainte...

se poate sa folosesti ambele metode, intai acidul clorhidric si apoi neutralizezi cu var pasta gros! urmat de spalare cu apa,uscare si apoi WD40 sau alt degripant de calitate!

munca multa la suruburi intepenite...

daca ai vreun surub de otel intepenit in aliaj de aluminiu,poti sa-i zici adio,ca oxidul de aluminiu nu-l mai clintesti dintre piese... caz concret,la chiulase si prezoane...

Share this post


Link to post

Clorura de mercur (II) dizolva oxidul de aluminiu, dar nu cred ca vrei sa apelezi la asa ceva sa desfaci suruburile alea. Mercurul mercuric sublima si e coroziv la temperaturi nu foarte mari sau chiar in timp mai îndelungat

Share this post


Link to post

Nu am rabdare sa citesc tot: cum se desface surubul de pe fulia de accesorii motor daewoo matiz? Am incercat cu cheia de impact pneumatica si nu am reusit. Stiu ca sensul de desfacere e normal, spre stanga.

Share this post


Link to post

Cu o tubulara sanatoasa si un levier mai lung. Bagi in a 5-a pui pe cineva sa calce frana si tu tragi hotarat de levier.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Am sa incerc, daca mai ajung cu ea la servici. E si mai slaba cureaua, cum naiba, nu stiu.

Share this post


Link to post

Din ciclu' Matizu' i viata me !

 

Ce face Desdemona din om, nene ... cade la fix pe-o "noapte mire si-o viata magar", fir-ar mama ei de ... bikini !

 

Cui i-o mai trebui "colega" cu matiz , ca mine sa pateasca! :) )

 

Bag seama ca de-ti pui mintea cu rablele astea iti faci de lucru la infinit, te-apuci de-o treaba si la final realizezi ca nu mai trebie mult si ai schimbat cam tot ce se putea pe ea. Fu vorba de un schimb de bascule la care, unul din suruburile bucsilor a iesit foarte greu iar celalalt (pe stinga) dezastru cu indepartarea surubului ce s-o intepenit pe bucsa. s-apoi dai cu flexu', bormasina, scoate traforaju' (cu pinze pentru otel si fara rezultate) dalti, ciocane, spay-uri, mai serveste-o cu cite un "baga-mi-as" ... ca batoasa-i nene ... Si sa fie tacimu' complect, se mai rupe si bara stabilizatoare (ce-i rara, greu de achizitionat si destul de scumpa) mai apar si capetele de bara apoi rulmenti busiti ... distractie in toata regula dara deh, asa-i cind merg blondele sa cumpere masina (rosie sa fie, da-o drecu' ... :) ) )

 

Sa am acces in zona cu traforaju' (cu care n-am rezolvat mare lucru) si bormasina, am taiat bascula, apoi am perforat cu burghie ramasita de bascula, bucsa si surubul dupa care, am bagat un stift de contra in ideea de a rupe surubul (indiferent de-i pe strins sau desfacut) ceea ce mi-a si reusit s-apoi l-am putut extrage ceva mai usor , d' te lucra nu gluma.

 

post-20861-0-19536600-1490979893_thumb.jpg

 

post-20861-0-42050300-1490979907_thumb.jpg

 

post-20861-0-99689500-1490979933_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...