Jump to content
Sign in to follow this  
tete

probleme antena Cielo

Recommended Posts

O sa razi, dar prima data cand am iesit cu masina pe autostrada am mers cu 150 km /h cativa kilometrii sa vad ca poate :mrgreen: . La destinatie antena era paranteza (

Share this post


Link to post

Nici nu m-am gandit sa ma adresez celor care au avut noroc de marfa buna (din pacate cele recente sunt mult mai proaste), construita responsabil. Un fost coleg are pe o Dacie o antena italieneasca care are cam 30 ani si functioneaza perfect. Iar in problema cu gresarea, trebuie sa stii si unde trebuie fiindca locul cel mai vulnerabil nu este situat la prima vedere (gresarea segmentelor duce la "ungerea" cu praf !).

Share this post


Link to post

Se desface, cum scrie @VAXXi, dar operatiunile reclamate nu sunt nici pe departe de simpla intretinere. Este vorba de proasta calitate a materialului din care este confectionata toba in care se ruleaza banda - cremaliera. In timpul operatiunilor de coborare a antenei, banda se ruleaza prin impingere in interiorul tobei care este fortata sa se roteasca. Toba este insa confectionata dintr-un material plastic inadecvat functiunii fiindca permite dilatarea sa ca urmare a presiunii mecanice (forta radiala ce apare ca rezultanta a fortei tangentiale de impingere). La fiecare rotatie toba se dilata tot mai mult iar cu timpul, dilatarea, la inceput elastica, devine deformatie remanenta. Toba marita in diametru se roteste cu frecare in locasul ei iar cand banda - cremaliera retrage antena, inca de la prima rotatie, se franeaza atat de puternic incat actioneaza oprirea alimentarii motorului (exista un circuit care face acest lucru la o valoare prestabilita a curentului - situatii aflate in mod normal la capetele de cursa antena sus - jos ). Solutia actuala de coborare in doi pasi este una de "avarie" si este posibil sa nu dainuiasca mult fiindca se pot rupe niste picioruse de sprijin (tot plastic) aflate in cuplajul elastic cu torsiune (cu arc).

Asta este partea de "teorie" pe care am formulat-o ca urmare a studierii acestui tip de defectiune (nu am gasit nicaieri explicarea acestui fenomen "antena Daewoo") . Ce se poate face (pana nu se defecteaza si cuplajul !) ?

- Daca avem posibilitati, prelucram pe strung alta toba confectionata spre ex. din Al, Bz, eventual chiar din textolit, in general un material rigid care sa nu rugineasca,

- Daca nu gasim un atelier dotat cu strung, recomand bandajarea tobei existente cu un "cerc" (ca de butoi) confectionat dintr-o banda de ruleta veche, lipita prin suprapunere cu cositor, ajustat locul de suprapunere si orientat in sensul spre desfasurare (ca sa nu impiedice rotirea), cu diametrul exterior preluat dupa cel al locasului tobei. Se preseaza pe toba pana la baza mare a ei (toba este tronconica). Aceasta este solutia adoptata de mine ca urmare a faptului ca prima varianta nu am putut-o accesa. Este drept ca are dezavantajul ruginii (poate fi tratata in CuSO4 si nu se mai corodeaza la umezeala), dar este f. supla si rezolva problema.

Poate ca este cam extensiv ce am scris si s-ar fi cerut sa postez la tutoriale dar cred ca va fi de folos.

 

Azi am observat ca a inceput sa si caraie cand nu se inchide complet (pana acum nu facea)...

Am fost la magazin si mi-a spus ca antena costa 150lei dar ca pot cumpara numai "dipolul" cu 60 lei daca motorasul e bun.

Ce inseamna dipol ?Aveti ceva poze cu toba care face probleme ...

 

Daca ninge o sa bag Cielo la "hibernare" pana la primavara ca n-am gume de iarna ...

La mine se simte criza asa ca rotile de Cielo le-am pus pe Aveo.

Mi-ar place sa rezolv problema pana la primavara :)

 

Sa pun o antena manula (50 Lei) si scap de problema ? Cred ca se potriveste fara probleme .

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Acel zgomot (carait) provine de la cuplajul elastic care prin deteriorarea "picioruselor" (un fel de reazeme pt limitare) permite ca arcul sa "sara". Am anticipat (in postare) aceasta agravare a defectiunii daca se continua folosirea in regim de avarie. Dipolul acela (60 lei) este acea banda - cremaliera de care pomeneam si NU este cauza defectiunii. Nici motorasul nu este cauza (cred ca este pe ultimul loc ca probabilitate de defectare). Daca vrei sa rezolvi problema comod dar cu cheltuiala de 150 lei cumpara mai bine antena cu totul. Probabil ca va face serviciu max. atata timp cat a facut si cea ce s-a defectat (cu cat piesele sunt mai recente, cu atat sunt mai slabe calitativ). Antena manuala va functiona, insa va fi cam incomoda. Daca vrei sa nu te coste mai nimic, ai ceva indemanare si simt tehnic, putin timp liber, cateva unelte, poti cu putina munca sa o "rezolvi" pe cea existenta (daca cuplajul nu s-a stricat iremediabil adica piese vitale rupte). Din pacate nu am facut poze (antena nu era a mea si nu se mai afla la mine) insa voi incerca sa schitez piesa si etapele parcurse. Oricum, daca nu folosesti masina poti lua antena in casa ca sa o mesteresti mai ales ca lasata astfel este "pe linie moarta". Deci nu ai ce pierde ci vei avea numai sansele castigului.

Share this post


Link to post

Ai dreptate, o sa demontez antena si dupa aceea incerc sa ma prind care e problema.

Cand zici "toba" te referi la carcasa antenei?

Share this post


Link to post

Este un fel de castron care se invarte miscat chiar de banda-cremaliera. Se afla in spatele mecanismului (ordinea: de la capacul carcasei in jos). Prin centrul tobei trece un bolt din plastic (care se elibereaza din siguranta aflata pe fata mecanismului; la cuplaj, prin al carui centru de rotatie trece tot acest bolt). Toba (confectionata dintr-o polietilena translucida) se roteste la partea exterioara intr-un bosaj practicat in corpul de plastic alb al mecanismului, loc in care se produce franarea. Cu toate ca rotita liber, aceasta piesa pare a functiona ok, in momentul cand vei simula coborarea antenei (inainte demontezi motorasul degajandu-l din lagarul melcului) prin impingerea benzii-cremaliera, dupa ce toba va depasi 1 rotatie, vei constata ca incepe sa se franeze si se va bloca in bosaj urmare a "umflarii"ei. In momentul cand vei opri impingerea, in interiorul tobei, dispare forta radiala, banda se va reaseza prin alunecare si va permite o oarecare constrictie a tobei "buclucase" situatie care permite reinceperea celei de-a doua etape de coborare (paliativul folosit de tine).

Share this post


Link to post

Ok, multumesc. Masina e acum intr-un garaj si cand ajung acolo demontez antena si studiez problema.Daca nu ma descurc indraznesc sa mai intreb ca doar "nu stiu totul" :)

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Nici o problema; poti sa ma intrebi orice legat de tema.

Share this post


Link to post

Revin, asa cum am promis, cu o schita a zonei din spatele mecanismului (dupa cum am spus anterior, nu am poze):

post-34145-0-56970300-1352564661_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Azi am reusit sa demontez antena de pe masina si am si facut-o "bucati".

Apoi am vazut schita ta .

Am facut si ceva poze, maine o sa le postez ( cablul de date aparat foto e la serviciu).

 

Din ce am vazut eu toba intra fix in capacul de plastic, daca mai pun acolo si o banda de ruleta nu cred ca mai merge deloc...

 

Pana sa vad schema ta ma gandeam ca ai pus banda (de la ruleta) la interior .

 

Ai zis ceva de un arc la cuplajul mobil ... Eu n-am vazut niciun arc ! Poate lipseste numai la mine ?

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Nici eu nu imi aduc aminte sa fi avut vreun arc pe undeva. Negreala aia e vaselina uscata, nu?

 

Apropo, am folosit vaselina siliconica (A2).

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Trebuie sa fie un arc. Are rolul de a preveni deformarea si chiar distrugerea plasticului atunci cind antena ajunge la extreme (complet extinsa, complet inchisa). Releul opreste aplimentarea la suprasarcina insa, pina face lucrul asta, plasticul ar putea deja crapa. Vezi figura :

 

arc.JPG

 

Eu n-am vazut niciun arc ! Poate lipseste numai la mine ?

Este sub roata aia mare dintata.

Share this post


Link to post

Sunt 2 roti acolo ca un sandwich, una e actionata de melcul motorului, cealalta actioneaza tija aia de plastic a antenei.

Intre ele e arcul cu pricina, are 2-3 spire groase.

Hai ca e un sistem simplu acolo, nu iti trebuie mare "inginerie".

La mine de exemplu cand am schimbat tija antenei, banda aia de plastic era mai groasa decat originalul si din cauza asta cand ajungea la capat nu mai avea loc in "toba" aia si ramanea jumatate de element afara.

S-a rezolvat subtiind cu un cutter partea opusa dintilor si a mers de minune o perioada, pana s-a indoit tija de la viteza.

Share this post


Link to post

Este exact cum au spus colegii de mai sus, arcul se afla in interiorul rotii melcate- cuplaj. Si faptul ca a "carait" ma face sa banuiesc ruperea a cel putin unuia din cele 2 per. de limitatori (din plastic) aflati in interior.

Referitor la toba: Diametrul ei este in stare de repaus aproape egal cu diametrul carcasei (alezaj alunecator). Aceasta situatie determina blocarea ei atunci cand banda este impinsa in interior fiindca materialul ei este deformabil (si nu ar fi trebuit sa fie asa). Bandajul se dimensioneaza astfel incat sa intre PRESAT pe toba (sa-i micsoreze diametrul). De aceea am mentionat ca diametrul bandajului sa fie MAI MIC decat diametrul carcasei. Ideea de montare a bandajului in interior este total containdicata fiindca se obtine aprioric blocarea pe care dorim sa o inlaturam.

Simuleaza fenomenul prin actionare manuala, asa cum am explicat, si ai sa constati singur efectul de blocare care incepe sa apara inca de la prima spira in interior (nota bene : banda se tine apasata ; incetarea apasarii inseamna "oprirea" care determina destinderea benzii in toba, astfel ca sistemul va fi apt pt a doua actionare = coborare contraindicata, in doua trepte). Fenomenul "dilatarii" latimii benzii nu poate bloca toba decat pe o foarte mica portiune la finalizarea coborarii si de aceea nu subscriu la aceasta cauzalitate avand in vedere cele scrise mai sus (numai daca banda nu si-a dublat latimea ?!!).

Edited by smv

Share this post


Link to post

Ieri dupa amiaza am incercat sa rezolv problema dar am avut cateva probelme.

1) Nu am avut ruleta veche asa ca am cumparat doua noi (una cu panglica mai lata si una mai putin lata)

Problema e nicio panglica nu se cositoreste :( si nu am avut din ce sa fac cercul de stragere pt. toba ...

Aveti alte idei de material din care sa pot face cercul de strangere?

 

2) Cuplajul elastic are arc in interior . La mine cuplajul era rigidizat de murdarie si rugina . L-am desfacut si curatat dar nu sunt foarte sigur ca l-am montat corect.

Din ce am vazut sunt 3 pozitii, una in care rotile se cupleaza fix, una care permite o miscare circulara de ~15 grade intre cele doua roti si una care permite o miscare circulara de ~90 grade intre cele doua roti. Eu am mers pe varianta 2. E ok ?

Picioruse de plastic rupte nu am vazut la cuplaj...

 

3) Am curatat dintii (panglica,role,melc motoras) ,toba etc. , am uns usor ce am crezut eu, lagare, zona tobei care culiseaza in suport si am remontat componentele antenei.

 

Proba nu am facut dar va spun cum merge dupa ce ajung la masina ...

 

Pana atunci ma mai gandesc din ce sa fac cercul de stragere toba ...!

 

Postez si un tutorial de curatare antena facut de mine pt. cei cu probleme cu antena.

Tutorial curatare antenna.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post

1. Bandajul din panglica de ruleta se introduce pe la baza mica a tobei (partea cu gaurele pe circumferinta); toba este tronconica.

Otelul se cositoreste f. bine, numai ca trebuie bine curatat de vopsea si decapat la locul de lipire cu pasta decapanta (poate din cea pt. instalatiile din teava din Cu) sau cu ceva la indemana oricui: aspirina (acid acetilsalicilicum) (atentie: ordinara, netamponata, adica fara alte adaosuri si excipienti !). Se acopera mai intai cu un strat subtire suprafetele de la capetele panglicii de otel care urmeaza a fi suprapuse, apoi se suprapun, se aseaza pe o suprafata plana (o bucata din lemn care trece prin inelul respectiv) si se incalzeste cu letconul partea de deasupra. Se va obtine o lipitura durabila iar grosimea zonei respective va depasi f.f. putin grosimea neta a panglicii suprapuse (dublul gros. panglicii). Lungimea panglicii se stabileste: pe un sablon cu diametrul putin mai mic decat al carcasei tinandu-se seama si de grosimea panglicii sau prin calcul. Se va trasa vizibil prin zgariere locul limita de suprapunere. Se poate face si prin incercari succesive (lipire, presarepe toba, proba in carcasa, scoatere de pe toba, trasare, dezlipire, lipire intr-o pozitie decalata putin, s.a.m.d. Eu asa am facut si am reusit la a treia iteratie).

2. Este ok! Daca cumva s-a rupt ceva, acel lucru este "fundul de U" al uneia din cele 2 protuberante apartinand unuia din discurile dintate sau "rotunjirea" muchiei protuberantei pereche la al doilea disc danturat (cea care produce limitarea in acel fund de U). Daca au "scapat" este un lucru f. bun.

3. Ungerea recomand a se face cu vaselina siliconica insa mentionez ca nu este un punct prea "forte" al mecanismului, acesta fiind confectionat din plastic cu calitati antifrictiune.

Numai bine!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri am mesterit toata dupa-amiaza ... fara succes.

Banda de ruleta (chinezarie ieftina) nu se poate cositori trainic. Daca o incalzesti bine se dezintegreaza (am atasat poza).

Am incercat si cu alte materiale dar fara succes.

 

O sa caut un strungar si poate "ma lipesc", pana atunci cand ajung la masina fac proba si va spun daca s-a ameliorat "boala".

post-157-0-24781700-1353046268_thumb.jpg

post-157-0-99299400-1353046277_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am probat si nu s-a rezolvat problema :(

Antena NU se inchide complet doar la a doua actionare dar nu mai "caraie".

 

Am cumparat antena manuala si caut un strungar care sa-mi faca toba.

Daca o repar o pun iar pe cea electrica ca-i de efect...

 

Sper ca cea manuala sa se potriveasca !

 

 

Am ajuns acasa si am montat-o, s-a potrivit perfect dar nu sunt multumit, simt ca lipseste ceva. :(

post-157-0-15009200-1353071610_thumb.jpg

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Am urmatoare problema la antena de pe Cielo, de vro 4 ani antena sta intepenita pe la jumatatea inaltimii, este greu de curatat/desfacut? Se gasesc de schimbat?

Edited by Stavarash

Share this post


Link to post

Da, se gasesc noi. Sa o desfaci... se poate si asta. Daca e doar blocata de mizerie, niste wd40 (sau degripant) ar ajuta sa-l mai inmoaie... mai trebuie si ea gresata din cand in cand. Daca e mecanismul, se gaseste si ala, sa-l schimbi.

Share this post


Link to post

La mine nu se mai ridica deloc. Am învârtit de cateva ori de piulita aia de pe caroserie in speranța ca ala e primul pas in a o desface, m-am dat păgubaș si dupa a mers. Nu știu cum/de ce, dar inca merge perfect si chiar e o idee mai silentioasa

Share this post


Link to post

Va salut!

Am si eu urmatoarea problema.

Motorul de la antena se pare ca si-a dat obstescul sfarsit. Daca-l alimentez pe direct la 12V, sa verific daca este ars sau nu, este OK, sau functioneaza la o tensiune mai mica?

post-19030-0-43695600-1456596318_thumb.jpg

Merci.

Share this post


Link to post

Merge la 12V, doar sa-i deconectezi firele de la placa electronica.

Share this post


Link to post

OK! am deconectat firele de la placa electronica, am alimentat la 12V si motorul este in regula. As vrea sa fac acum alimentarea prin mufa care duce la placa cu componente. Sunt trei fire:

- alb, care pe placa este marcat cu R+;

- negru, care pe placa corespunde lui GND;

- rosu, care are pe placa B+

Intrebarea este pe care pun plusul de la sursa?

 

Danke

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...