Jump to content
Sign in to follow this  
george_d

Pierderi Ulei La Motor

Recommended Posts

Intre timp am schimbat garnitura si am facut vreo 500km . Deocamdata se comporta bine. Cea veche era arsa la pistonul 3 si 4.

Cu ocazia asta mecanicul m-a avertizat ca si axul cu camele arata oarecare semne de uzura si ar cam trebui schimbat. Acum sunt curios cati cai lipsesc datorita axei cu came.

Share this post


Link to post

De ce s-a ars garnitura ?

Share this post


Link to post
defect de bizon \ Ce inseamna?

Defect de bizon este atunci cand bizonul din service a.k.a. ''mecanicul'' pune 4 l de ulei in loc de 3,75 l, ''ca merge si asa''

Share this post


Link to post
De ce s-a ars garnitura ?

 

Amestec sarac.

Share this post


Link to post
De ce s-a ars garnitura ?

T de GPL rupt in principal, poate ca si faptul ca masina vede 5000rpm+ a avut ceva importanta. Amestec sarac la masina asta nu are cum, din contra.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

N-ai si probleme de obturare a canalelor de racire din blocul motor sau termostat care deschide o idee mai tarziu sau partial ?

Share this post


Link to post

Intotdeauna se arde garnitura de chiulasa la motoarele non euro alergate cu instalatie gpl cu reglaj static :)

Share this post


Link to post

Asta este, masina sh de 10 ani, relativ ok intretinuta de mine dar si abuzata pe E85.

 

N-ai si probleme de obturare a canalelor de racire din blocul motor sau termostat care deschide o idee mai tarziu sau partial ?

Cu termostatul nu a fost problema, dar canalele erau incredibil de obturate ( cam 80% din suprafata ) atat pe garnitura, chiulasa si bloc.

Share this post


Link to post

Si cum le-ai curatat ?

Share this post


Link to post

Erau doar la suprafata de contact, o surubelnita si cu multa grija au fost suficiente. Inainte de asta instalatia a fost spalata de vreo 2 ori cu solutiile speciale pentru asa ceva dar se pare ca nu au avut efect prea mare.

Share this post


Link to post

Totusi, se pare ca a ajutat, daca era doar la suprafata. Cred ca-i interesant sa precizezi ce fel de ulei a vazut motorul tau de-a lungul timpului.

Share this post


Link to post

Ulei am avut asa:

1. Castrol Magnatec 10w40 - asta a fost cel mai bun ulei care l-am avut in masina dupa parerea mea.

2. Aral 5w40 - asta l-a luat cineva aiurea si n-am avut ce sa fac

3. Texaco 5w40

4. MOL 10w40

Masina am luat-o la 97000 km si acum se indreapta spre 135000.

Uleiul oricum nu a fost problema, chiar motorul nu scoate fum si segmentii pareau in regula. Pe cel sintetic il da pe la garnituri, motorul asta e facut pentru 10w40 .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Nu de vascozitatea este problema, interesant era ce marca de ulei a lasat gunoi si nu a spalat.

Share this post


Link to post

Pina la urma despre care canale vorbiti?Cele de apa sau de ulei?

Share this post


Link to post

Vorbesc de cele de apa. Am inceput pe subiectul discutia pentru ca nu am stiut de la inceput ca e vorba de garnitura de chiulasa, inital credeam ca uleiul s-a zapacit de la sine. Imi cer scuze daca am dezinformat.

Share this post


Link to post

Mi-am dat seama ca cele de apa si am banuit ca tolin a inteles de cele de la ulei :) )

Share this post


Link to post

Exista posibilitatea ca baia de ulei sa fie ovalizata?

Asfel,sa nu mai existe etanseitate intre ea si garnitura?.Spun asta pt ca este a doua garnitura pe care o schimb si se pare ca am aceeasi problama.A fost schimbata la service ,nu de capul meu.Pata de ulei este mult mai mica,dar tot este.

In cazul acesta ce imi recomandati sa fac?

Share this post


Link to post

S-a folosit si silicon la montarea garniturii?

Share this post


Link to post

Salut.

La al meu Espero in dreapta motorului(cum te uiti din fata masinii), sub delco, acolo unde se vede un colt din garnitura de chiulasa este mereu umed de ulei. Daca apas cu mana acea bucatica de garnitura care se vede de dedesubt iese putin ulei.

Daca asi mai strange putin ultimele doua suruburi ale chiulasei(suruburile din zona respectiva), s-ar rezolva sau asi face o greseala?

Am ulei Agip 10w40, fum nu scoate, nivelul apei e ok, masina are 141000 km.

Multumesc.

Share this post


Link to post

NU umbla la suruburile care strang chiuloasa, sunt stranse toate egal (pt. a pastra planeitatea) cu cheie dinamometrica la un anumit cuplu.

Edited by papie

Share this post


Link to post

La mine la 1.5 aveam apa acolo. Drept urmare mi-am cumparat cheie dinamometrica si am schimbat singurel garnitura de chiuloasa printre altele si am gasit cele 2 suruburi de-acolo mult mai slabe decat celelalte (garnitura mai fusese schimbata o data in service deci....).

 

Eu zic sa pui mana pe cheie si sa-i mai dai un sfert, maxim o jumatate de tura la cele 2 suruburi si vezi pe urma, dar ai grija la mana daca simti ca "scapa" te opresti, altfel risti sa strici filetele si e belea.

 

PS. Se pare ca nu am avut nevoie de planare chiuloasa :D .

 

@papie Avand in vedere ca exista o ordine de strangere a suruburilor, cele 2 suruburi se strang ultimele deci nu cred ca afecteaza cu ceva chiuloasa. Eu pe ale mele le-am strans mai mult la bun simt decat la cheia dinamometrica, daca pui mana pe cheie le "simti"

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

aly@ Esti sigur ca uleiul nu vine de sus de la delcou?Sterge bine zona respectiva si verifica zilnic sa vezi de unde apare.

 

P.S. Problema se incadreaza aici la pierderi ulei si nu la consum de ulei.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

:o fftopic: Exista doua metode de strangere in spirala sau incrucisat (ultimul surub strans poate sa fie si in cealalta parte a chiloasei, se strange dinspre centru catre extremitati pentru a permite chiuloasei sa se "aseze"). Chiuloasa trebuie sa exercite aceeasi presiune pe toata suprafata de aceea, este recomandat sa faci strangerea de 2 ori consecutiv - adica dupa ce ai terminat cu ultimul surub il desfaci pe primul il strangi din nou si tot asa pana la ultimul. Cand "simti" ca scapa (la strangera la mana cum spui tu) surubul se intinde si la o dilatare mai puternica s-ar pute rupe. In fine, treaba cu stransul chiuloasei nu este chiar asa cum o relatezi tu - nu forta norocul.

Share this post


Link to post

Nu conteaza, oricum e la margine. Oricum nu mi se mai pare mare filozofie dupa ce am facut-o. O mana experimentata cred ca o face si fara cheie dinamometrica. Strangerea e trecuta in manualul de service, cuplu inclusiv lucrul cel mai importat si anume restrangerea dupa incalzirea motorului. Din pacate foarte multi mecanici "uita" de asta. O strang la maxim de rece si de-aici si deformarile ulterioare sau o strang la cuplu si dupa incalzire nu mai dau "jumatea aia de tura", de aici pierderile de diverse lichide si arderea prematura a garniturii.

 

PS Binenteles ca nu trebuiesc stranse ca ghiolbanul dar din pacate nu pot sa explic ce inteleg eu prin "scapat" :(

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
aly@ Esti sigur ca uleiul nu vine de sus de la delcou?Sterge bine zona respectiva si verifica zilnic sa vezi de unde apare.

 

P.S. Problema se incadreaza aici la pierderi ulei si nu la consum de ulei.

 

Sunt sigur ca nu e de la delco. Dupa cum am spus daca apas pe bucatica aia de garnitura de chiulasa care se vede, de dedesubtul ei iese ulei(nu mult da iese).

Ovi@ crezi ca e indicata o restrangere a chiulasei?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...