Jump to content
Sign in to follow this  
cataboss

Merita Matiz?

Recommended Posts

Iar daca mai punem la socoteala si faptul ca suntem pe daewooclub.ro si ca, initiatorul topicului, dorea o comparatie intre Tico si Matiz...suntem total :o fftopic:

Share this post


Link to post

Bine gata, sa nu ne mai ofticam cu comparatii inutile.

Decat sa dai multi bani diferenta mai bine gasesti un matiz intretinut SH si cu 1000 de euro in plus il iei, asa poate se merita.

Share this post


Link to post

ce ai facut, @cataboss????!....sa ne luam la paruiala si mai multe nu din cauza ta... b-( :) )

Share this post


Link to post
Consumul la logan 1.4 nu e foarte diferit de cel de matiz. Asa vei simti cu adevarat ca ai alta masina.

1. Loganul NU este masina de oras.

2. Nu a intrebat daca vrea sa-si vanda tico-ul si sa-si ia logan :-W

3. Matizul in mod normal consuma 7%-7.5% in oras, in regim de picor f greu pe acceleratie. In afara mai mult de 5.5 % nu am reusit chiar si la cea mai cumplita forja (130-150), combinat cu traseu de munte.

 

 

Daca ai probleme cu tico, sau a devenit uzat, obosit merita un matiz nou pentru avantajele care le ofera dar daca te impaci bine cu tico si e bine intretinut nu cred ca are rost sa faci schimbul.

Share this post


Link to post
Pt ca este un flamestarter. Indiferent daca afirmatia este sustinuta cu argumente adevarate sau false.

 

Io as zice ca DOAR daca afirmatia e sustinuta cu argumente false sau subiective prin definitie. Un argument subiectiv genereaza un contraargument si mai subiectiv si tot asa ... flame goes on and on.

 

La topic: daca Ticutza e in toate mintile ei, nu are rost schimbarea - si aici vorbesc strict din viziune economica, mai avem 9 luni pina la integrare si vom avea de facut fata unor provocari despre care nici nu avem idee. Recomand prudenta maxima in angajarea unor obligatii financiare carora sa nu le puteti face fata daca nu avetii o marja babana de siguranta (cei 30-40% ai BNR nu sint o idiotenie, parerea mea ...)

 

De plicitisit, toata lumea se plictiseste, dar e bine sa dovedim maturitate MAI ALES ACUM.

 

Comparind strict ce ofera masinile, parerea mea e ca Matiz merita plusul de pret mai ales pentru ce ofera in materie de caroserie si spatiu interior.

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea, sa alegi intre Tico si Matiz este o chestiune de gust si multa subiectivitate la mijloc(se poate observa usor cum posesorii de matiz au zis matiz si cei de tico invers, si e de inteles :D )

 

Avand in vedere ca ambele sunt masini pentru buget redus trebuie sa te gandesti la costuri de intretinere, consum, performante si confort.

Daca alegi un Matiz nou, cativa ani vei schimba doar ceva lichide la motor si filtre, in schimb un tico de 7-8 ani vrea distributie, vrea placute, vrea tobe si alte chestii care pot "cadea" cand ti-e lumea mai draga => cu un matiz dormi linistit

 

La consum nu stiu ce sa zic, n-am avut matiz prea mult a.i. sa-mi fac o parere dar cu tico mergi! si mergi! :P

 

Performantele depind de stilul de condus al fiecaruia, tico papa mult daca faci 0-80-0 intre fiecare semafor. Oricum parca s-a stabilit ca la un drag racing de 400 de m tico face matizu de rusine, nu stiu, n-am incercat :mrgreen:

 

Confortul tine mult de dimensiunile masinii. Personal as incerca un matiz la capitolul asta ca de pozitia din tico sunt satul si ma doare glezna dupa 30 de min de condus :spumelagura: Un factor important mai este si stabilitatea buburuzei pe sosea. Matizul are centrul de greutate mai sus, iar Tico il are destul de jos(ca doar nu degeaba te asezi pe asfalt!) si asta o s-o observi cel mai bine in situatii la limita.

 

PS: bare de ranforsare are si tico in usi, dar asta nu ajuta la nimic. Drept dovada stau zeci de poze cu Matiz si Tico implicate in accidente si de care nu a mai ramas mai nimic...

PS2: Eu nu prea am incredere in Daewoo made in RO, asa ca mai bine cauta un Matiz dar facut la mamicutza lui in Koreea :) >-

Share this post


Link to post
PS: bare de ranforsare are si tico in usi, dar asta nu ajuta la nimic.

 

Unde are Tico bare de ranforsare in usi??!...ca al meu nu avea... :-W

Am vazut Tico si Matiz care au suferit acelasi gen de impact si Matizul se "comportase" de "n" ori mai bine...

Edited by ronin

Share this post


Link to post

Are :D O bara din asta din usa spate dreapta nu sta prea bine si pe drumuri proaste bate in usa dar fara rezultat! :)

Share this post


Link to post
Oricum parca s-a stabilit ca la un drag racing de 400 de m tico face matizu de rusine, nu stiu, n-am incercat :mrgreen:

 

Nu asta e atuul Matizului ...

Share this post


Link to post

Tico are bare de ranforsare in usi, cel putin in usile fata - stiu pt ca m-a lovit un Tir in usa de la sofer si a trebuit tinichigiu' sa indrepte bara respectiva la cald, bara care de altfel mi-a salvat (cel putin dupa spusele lui) mie picioarele; in interiorul masinii nici nu se vedea ca portiera fusese lovita - asa ca barele exista si nu sunt chiar degeaba.

Share this post


Link to post

Vad ca s-a scris mult pe aici , nu as da Tico pe Matiz asa din plictiseala , poti pune roti pe 13 si pe Tico si poti sa mai faci multe alte imbunatatiri ca sa-l upgradezi iar Matiz made in Ro intr-adevar au cam avut probleme !!! In privinta Loganului consumul in oras este ceva mai maricel in jur de 9% asta asa mers cuminte ! Loganul este f.bun pentru deplasari lungi in afara localitatii pt. oras pastrez Tico care este o citadina desavarsita ! Dar sa nu ne deplasam de la subiect , mie imi place pozitia de condus si imi mai place sa simt toate pietricelele si mai ales consumul care se simte la buget!!! In privinta revanzarii intr-adevar Maty sta mai bine cam cu 1000de eu. dar nu asta conteaza zic eu ! Daca Tico este OK eu zic ca nu are rost mai bine treci la un Kalos cu 2 usi este superb!!! :X

Share this post


Link to post

@cataboss

Salve,

Io am avut inainte de acest Matiz un Tico. asa ca pot cat de cat sa-ti dau niste sfaturi.

Am luat Tico SH (mare greseala) era forjat atat de rau ca pana la urma s-a ars motorul (a fost de firma si a fost tzeapa mea - nu avea carte service,nimic...); cu toate astea io am fost super incantat de masinutza atat timp cat a mers. Consum aprox 6,5 in oras...afara nu mai vorbesc (4 la suta). Singura chestie care nu-mi placea era confortul in interior.

Dupa ce Ticozaurele si-a dat obstescul sfarsit mi-am luat Mati (tot SH :( ) dar na, nu mai aveam bani de una noua. Dar am fost mult mai atent, masinutza cu 29kkm (in prezent am 36kkm), carte service, revizii la timp, fosta proprietara nu l-a forjat... si masinutza e EXCELENTA!!!!!! Nu-mi vine sa cred ce bine merge si ce bine ne simtimin ea (io si prietena). Consumul e in oras cat in carte chiar si mai mic iar in afara la 100-110 km/h consumul a fost de 5 :banana:

Dar ce contaza cel mai mult e confortul si faptul ca ma simt super bine in oras in intersectii si chiar si la drum lung totul e oka.

Asa ca daca vrei sa schimbi masina ta cu Matiz, io zic ca merita.

In cazul meu a fost o alegere super buna si nu o regret absolut de loc.

Numai bine si drum bun.

Edited by pmhoria

Share this post


Link to post
Consumul e in oras cat in carte chiar si mai mic iar in afara la 100-110 km/h consumul a fost de 5 :banana:

 

Perfect adevarat pentru Matiz euro 2,am avut si eu, iar acum posed una bucata euro 3. La acesta, consumul este cu aproximativ 1 litru mai mare ca in carte- si nu sunt singurul care se plange!

Share this post


Link to post
La topic: daca Ticutza e in toate mintile ei, nu are rost schimbarea - si aici vorbesc strict din viziune economica, mai avem 9 luni pina la integrare si vom avea de facut fata unor provocari despre care nici nu avem idee. Recomand prudenta maxima in angajarea unor obligatii financiare carora sa nu le puteti face fata daca nu avetii o marja babana de siguranta (cei 30-40% ai BNR nu sint o idiotenie, parerea mea ...)

 

Desi :o fftopic: mare adevar spune Flex, cu marja de siguranta...

 

On topic: Aspecte sunt multe de luat in considerare, si pro si contra, dar per total trage o concluzie din toate raspusurile si vei vedea ca pentru confort, consumabile (in cazul unuia nou), "feeling", balanta se inclina inspre Matiz, iar pentru consum,stabilitate,etc. balanta e inspre masina care zici ca te plictiseste...

Share this post


Link to post

Salut, ce sa zic, eu personal am un Matiz si merita, l-am cumparat nou chiar azi am fost la revizia de 10.000 km. Inafara de consumabile pina acuma nu am bagat bani in masina. Inainte am avut un Pasat 1.9 Tdi din 1992, si inainte Dacie 1310. Pasatul era ok dar per ansamblu tot timpul reparam cate ceva un telescop, distributia se deregla... Cat timp ai masina nou indiferent de care e ok. Iar despre Dacia Logan, am facut o statistica personala intre prietenii mei care si-au luat, am remarcat un lucru important > si-au cumparat Logan numai cei care au avut Dacie traditionala pina in acel moment, nu cunosc nici unul de pe alta marca straina second sa treaca pe Logan, asta spune multe. Mentiionez ca de serviciu coduc un Logan si in familie am si un Mitsubishi Pajero 1995. Deci pt o familie normala in Romanie e f fiabila, de asemenea eu am un stil aiurea de condus ff agresiv, masinuta rezista bine nu am nici o problema din noiembbrie 2004 pina acuma.

Share this post


Link to post

Hai sa-mi dau si eu cu parerea.

Diferentele dintre un Tico vechi si un Matiz nou sunt cele dintre o masina noua si una sh din aceeasi clasa practic.

Perceptia e aceeasi ca intotdeauna: romanul isi dadea dacia din 75 pe una din 80, apoi pe una din 84, iar apoi pe una din 88 fiind tot timpul cu cativa ani in urma (asta daca nu castiga la loz in plic, nu era militian, securist sau membru de frunte al partidului); acum are posibilitatea sa schimbe masina luata de cativa ani cu una noua iar perioada de timp la care se schimba masina tinde sa scada (doar suntem o societate de consum). Anticipez ca in urmatorii ani vom schimba masinile maxim la 2-3 ani.

Concluzie: mai devreme sau mai tarziu iti vei schimba Ticozaurul cu o masina noua sau iti vei lua si una noua (daca te-ai indragostit de fier), tu decizi cand si cum se va intampla asta.

Share this post


Link to post

Fac cam 15 mii km pe an si din ceea ce ati spus voi trag concluzia ca diferenta de consum intre tico si mati ar fi de aprox 1,5 % ceea ce duce la un consum anual mai mare cu aprox. 225 litri.Sa zicem ca nu m-ar deranja chiar asa mult consumul cat faptul ca ar fi niste masini mai fragile si mai cu probleme.

Referitor la al meu tico are 80 mii km si singura piesa inlocuita e caseta de directie( nu am vrut sa o repar si am preferat inlocuirea totala).

Daca as sti ca si matizul nou va avea o evolutie asemanatoare din punct de vedere al fiabilitatii cred ca l as cumpara fara sa clipesc...

Nu vreau sa supar pe nimeni sau sa starnesc polemici dar eu unul chiar as vrea sa stiu raspunsul :) >-

Share this post


Link to post

pai na, acuma tu stii cel mai bine de cati bani dispui (sau esti dispus sa dai pt o masina noua).

la un moment dat sigur o sa dai masinutza ta si o sa vrei alta (inevitabil).

 

daca, crezi ca a sosit momentul si dispui de ceva mai multi banutzi poti sa te uiti si la un kalos, care oricum este o masina mult peste Matiz (cel putin io asa am dedus din mare majoritate a post-urilor de la Kalos) sau poti chiar un Spark.

totul depinde de cat de mult iti doresti o masina noua si de cati bani dispui.

Share this post


Link to post

Obiectiv vorbind, Maty ramane cea mai ieftina masinuta "straina", ideala pentru oras. ( pentru oras am zis, a nu se citi Bucuresti, gropi, santuri, etc. ). Nu trebuie sa te astepti la diferente majore fata de Tico, dar va fi aceiasi masinuta pe care sa te poti baza. In plus, de ce sa nu recunoastem, este si mai "eleganta".

In nici un caz nu te sfatuiesc sa treci pe masina mare daca nu ai nevoie ( familie numeroasa, drumuri la tara pentru aprovizionari, etc. ) pentru ca o sa ti se para ca, conduci un camion. Exclus "dulapul zburator" !. Eu am trecut de la Dacie la Matiz. Pentru nimic in lume nu as mai cumpara o masina mai mare !

 

Subiectiv vorbind: nu pot sa fiu obiectiv ! :D

Share this post


Link to post
Nu vreau sa supar pe nimeni sau sa starnesc polemici dar eu unul chiar as vrea sa stiu raspunsul :) >-

Dupa 3 (trei) pagini de discutii sunt sigur ca poti sa tragi o concluzie :rolleyes: :thumbl:

Share this post


Link to post
Sa zicem ca nu m-ar deranja chiar asa mult consumul cat faptul ca ar fi niste masini mai fragile si mai cu probleme.

 

Matizul este mai fragil,dpdv al rezistentei mecanice, dar aici vorbim in general de maruntisuri, nu de lucruri grave. Ca rezistenta a caroseriei in caz de impact, Matizul este net superior, are mult mai multe ramforsari decat Tico. Am avut un accident grav cu fostul Matiz si s-a comportat excelent. Daca eram in Tico, urmarile ar fi fost mult mai grave(parerea mea)

 

 

In nici un caz nu te sfatuiesc sa treci pe masina mare daca nu ai nevoie ( familie numeroasa, drumuri la tara pentru aprovizionari, etc. ) pentru ca o sa ti se para ca, conduci un camion. Exclus "dulapul zburator" !. Eu am trecut de la Dacie la Matiz. Pentru nimic in lume nu as mai cumpara o masina mai mare !

 

Subiectiv vorbind: nu pot sa fiu obiectiv ! :D

 

Subscriu, mi-ai luat vorba din taste !

Share this post


Link to post

Mai, nu stiu eu ce ziceti voi pe aici, dar am MAtiz nou, Am trecut de pe Tico, Sunt f multumit de el pana acum, iar la consum, in conditiile actuale de vreme, masina noua (adica 500 KM) ia 6%. Consider ca e ok

Share this post


Link to post

Eu sunt deja la al 2-lea Matiz. Pe primul l-am vandut dupa 3 ani pentru o masina mai mare: Cielo. Nu regret deloc decizia pe care am luat-o atunci. Nu are rost sa enumar avantajele unui Cielo vs. Matiz. Acum cu Maty merge sotia. Mai merg si eu din cand in cand la serviciu sau cu copilul la camin. Nu-mi plac 2 lucruri: n-are 'vana' cum se spune si te zdruncina in draci. Pentru sotie e ok. Ea merge in special in afara orasului si nu depaseste 80km/h.

Share this post


Link to post

Consider ca concluzia ar fi :MERITA

dar nu sunt sigur ca merita chiar 3 mii euroi.

ok va multumesc si mai meditez. :osanale:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...