Jump to content
Sign in to follow this  
Shenck

SUBturat vs SUPRAturat

Recommended Posts

Tot subturat mergi.

S-a scris de atatea ori, la matiz "reteta" este urmatoarea:

- din 1 in 2 la 25km/h;

- din 2 in 3 la 40-45km/h;

- din 3 in 4 la 60-65km/h;

- din 4 in 5 peste 80km/h.

 

P.S: Un mic secret: nu te mai ghida cand schimbi vitezele dupa kilometraj, incearca sa te uiti la vitezometru. ;)

 

 

Eu schimb tot la 20/40/60/80 si din pacate ma mai uit la vitezometru uneori, desi am aproape un an de mers cu Matizul.

Dimineata cand e motorul rece evit s-o calc prea tare pana se mai "incalzeste" putin.

 

LE: Eu am dus-o odata pana aproape de 70 intr-a 2-a si pana pe la 100 intr-a 4-a.

Edited by cata30

Share this post


Link to post

Subturatul nu are nici un beneficiu,decat uzarea prematura a motorului, transmisiei... fara nici un rost, parerea mea 8-}

Prefer mersul normal sau supraturat, macar se unge bine, nu stric suporti motor, ambreiaje, motoare (cuzineti, ambielaj/arbore cotit...) si nu se compara cum trage un motor la supraturat (totusi nu mai mult de 5.000 rpm unde motorul nu mai da nici cai nici cuplu).

La Matiz stiu ca taicamiu mai uita sa-i dea a 5-a si ajunge si pe la 100+ km/h

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

In depasiri urc cu a 4-a pana la 120 sau cu a treia pana la 90-100.

Share this post


Link to post

vreti sa va zic ce eroare grosolana au kilometrajele ?Multi au incredere in bord mai mult ca in GPS din pacate.Deci tico la viteza sa maxima saraca de 137 pe GPS si care e si in talon,pe bord are peste 150 ;) si orice masina e asa.sunt facute special asa bordurile.cele pe injectie au la fel erori la bord ;) doar uch si uce si jipiesu stie viteza reala ;)

Deci cei care dau a 5 la 50,vai de biata masina ca are undeva la 45 atunci .

La logan sa oprit acu pe bord la 180 , e 1.4 mpi ,pe gps avea viteza din talon 163 km/h ;) mai ganditiva deacuma :D

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Ce legatura are postul tau cu titlul topicului? Ce legatura are GPS (care nu e nici pe departe un instrument de masura a vitezei, fiind foarte imprecis, dar deh asa e moda), indicatiile vitezometrului la diverse masini, cu numarul de turatii?

Share this post


Link to post

... si oricum te cam contrazici:

 

Deci tico la viteza sa maxima saraca de 137 pe GPS si care e si in talon,pe bord are peste 150 ;) si orice masina e asa

[...]

La logan sa oprit acu pe bord la 180 , e 1.4 mpi ,pe gps avea viteza din talon 163 km/h ;) mai ganditiva deacuma :D

 

 

 

Deci cei care dau a 5 la 50,vai de biata masina ca are undeva la 45 atunci .

Deci ar fi cam exact invers. :)

Share this post


Link to post

Ce naiba ???? :scarpin:

Share this post


Link to post
... si oricum te cam contrazici:

 

nfs unde ma contrazic :shock: doar au alta forma cele doua fraze.limba romana si deci credeti ca bordu e mai precis ca un gps ? :) ) Atunci de ce prin mufa OBD 2 eu vad aceiasi viteza ca pe gps si bordu se duce ca nebunu inainte ?

 

 

Deci ar fi cam exact invers.

 

cum invers bre ? adica la 45 pe ac 50 in realitate ? :) ) ,buna idee cu cafeaua , vezi ca tu te-ai incurcat

 

sa fim si ontopic

mersu asta subturat pe carburator e jale conuma de rupe daca faci prostia sa acelerezi intr-o treapta superioara la viteza mica.Plus ca ai o uzura mare la motor .Eu prefer mersu turat

Edited by Mircea
Da' limba romana n-o preferi? Ce zici incerci sa nu ne mai torturezi ochii?

Share this post


Link to post

Ati luat-o razna pe aratura, viteza reala n-are legatura cu acest topic. Toate referirile la viteza din acest topic s-au facut fata de viteza afisata pe bord.

Share this post


Link to post
nfs unde ma contrazic :shock: doar au alta forma cele doua fraze.limba romana ...

[...]

cum invers bre ? adica la 45 pe ac 50 in realitate ? :) ) ,buna idee cu cafeaua , vezi ca tu te-ai incurcat

Ma spaşesc! Aveti dreptate, sper ca-i din lipsa de cafea. Scuze. :osanale:

Share this post


Link to post

Ceva nou. Am facut ITP-ul si la noxe s-au invartit aia de doua ori in jurul masinii mele "Nu se poate, esti sigur ca masina are atat de multi kilometri", "imposibil". Mi-au iesit prea perfecte rezultatele. O fi din cauza a cat de "subturat" merg eu? :D

 

Bine, initial m-au injurat ca era stratul de jeg de cativa centimetri pe ea.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Eu ce sa mai zic, cand imi pune cotech-ul testerul pe masina din cand in cand si imi spune ca ii place cum iese masina la parametrii de functionare, ii place cum merge motorul si ca nu gaseste nici o eroare...

Multe probleme si-au rezolvat clientii de la noi de cand merg mai turat cu masinile.

 

In iulie trebuie sa-mi fac si eu noxele, dar nu-mi fac probleme, catalizatorul meu n-are nici 15000 de km, de-abia l-am schimbat. :)

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Al meu e montat de coreeni.

 

Ah, poate mai conteaza si faptul ca am pus Carera 100 sau TOP99+. Sincer, nu mai stiu exact de care...

Share this post


Link to post

Nici o zi fara limitare ... O :)

Share this post


Link to post
Pai ai tu Zmeule catalizator?

Da. De ce?

 

Nici o zi fara limitare ... O :)

 

 

Sa nu exageram. Un 4500 pe zi e normal.

 

Sau mai multe.

Share this post


Link to post

A'nceput sa-i placa si rechinului ceva turare. Nevasta e cam exasperata si imi jura periodic ca nu se mai suie cu mine in masina. Da' pesemne ca n-a gasit pe altcineva :D

Azi tocmai am facut A1 cu 4500 rpm. Cu vitea e mai complicat ca inca nu mi-am pus acul corect (de cand am bagat leduri albastre in bord) si nici de GPS n-am avut nevoie pe autostrada ;) , da' pesemne ca era pe la 145 in croaziera.

Share this post


Link to post

Mda, si mie imi zice seful de post ca daca mai merg asa turat am sa fac praf motorul, ca el la laguna lui schimba la maxim 3000, iar ajutorul sefului cu octavia 1,6 benzina schimba la 2500, sa nu consume mult. Doamne, cat de decioti pot fi unii. Iar mi-a iesit consumul 8,5- trebuie sa merg subturat sa scot consumul din carte =)) .

Share this post


Link to post
Sa nu exageram. Un 4500 pe zi e normal.

Sau mai multe.

Eu ma refeream la mine ... 6500 zilnic =)) . Consumul ... ca in carte ... sigur ca in carte ... cred :D

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Ceva nou. Am facut ITP-ul si la noxe s-au invartit aia de doua ori in jurul masinii mele "Nu se poate, esti sigur ca masina are atat de multi kilometri", "imposibil". Mi-au iesit prea perfecte rezultatele. O fi din cauza a cat de "subturat" merg eu? :D

Asa imi zicea si mie tipul cu testerul cand am facut revizia "domn'le, ceva nu e inregula, imi apare DPF-ul infundat doar 2%, trebuia sa fie minim 25-30, am facut regenerari de DPF la km astia la Captiva..." Si un mecanic mai batran " du-te mah, omul o calca n-o tine in 1500 de ture ca altii, de-aia e curat, nu te mai mira atat" Sunt curios cum arata dupa un Bucuresti-Fetesti la 160-180 :D

Share this post


Link to post

Vrei sa le strici testerul ? Sau sa indice valori negative ?

Share this post


Link to post
Sunt curios cum arata dupa un Bucuresti-Fetesti la 160-180 :D

Eu ma intorsesem in seara de dinainte de la TM. Pe A1 nu am lasat-o sub 160.

Share this post


Link to post
Azi tocmai am facut A1 cu 4500 rpm. Cu vitea e mai complicat ca inca nu mi-am pus acul corect (de cand am bagat leduri albastre in bord) si nici de GPS n-am avut nevoie pe autostrada ;) , da' pesemne ca era pe la 145 in croaziera.

Hehe, n-ai facut A2 cu 5500-5750, la 170-180 cu Clio... eu l-am facut pe tot. Ca imi papa atunci aer-gpl in parti egale, partea a doua.

N-am sa inteleg totusi niciodata de ce s-a faramat ceramica la primul catalizator, ca lovituri n-avea si nici gaz n-aveam montat pe masina. Unii zic ca de la forja, eu zic ca nu.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

N-am sa inteleg totusi niciodata de ce s-a faramat ceramica la primul catalizator, ca lovituri n-avea si nici gaz n-aveam montat pe masina. Unii zic ca de la forja, eu zic ca nu.

Poate de la socuri termice frecvente ? De la forja nici eu nu cred, daca ar fi fost asa as fi schimbat cite un catalizator pe an.

 

Simbata trecuta mi-am schimbat toba mediana. De curiozitate, am demontat si catalizatorul pentru ca sub masina nu vedeam mare lucru. Rezultatele forjei se vad, ceramica are o culoare extrem de deschisa, parca este un unt (putin mai inchis, desigur).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...