Jump to content
Sign in to follow this  
inchizitor

Zgomote Pe Spate

Recommended Posts

Rulmentul e de vina cauta rulmenti optimal pt spate. Sau schimba.l pe asta de pe masina cu altul dar in alt service. Schimba service-ul. Nu mai cumpara asa zisele piese koreene de origine. Sunt sigur ca mecanicaul ti-a schimbat rulmentul cu ce aveau ei in service adica piese proaste. Schimba.l pana nu incepe sa.ti distruga si axul de la jamba zgomotul ala care se aude este de la rulment chiar daca nu pare nicidecum de la frane.

Share this post


Link to post

Salut ,

 

Am un cielo din 96 (160000 km reali) care de ceva vreme scoate niste zgomote pe zona rotii stanga spate, portbagaj. Nu stiu ce sa cred, poate fi amortizorul... imi da impresia ca ceva atinge de roata in mers. Precizez ca zgomotele se aud din ce in ce mai tare atunci cand am pasageri in spate.

 

Daca mai are cineva o asemenea problema, il rog sa-mi dea o idee cam de la ce ar fi, ce e de schimbat etc.

Share this post


Link to post

Zi-ne si noua ce fel de zgomot? Batai, hurait etc?

Daca bate verifica esapamentul, are prostul obicei sa se lase din inelele alea de cauciuc (cele de la toba intermediara) si cand ai 1-2 persoane in spate sa loveasca in punte la denivelari.

Daca huruie verifica rulmeti-frane, da roata jos si examineaz-o cu atentie, daca freaca ceva pe ea trebuie sa se vada urme pe roata,

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Salutare, am si eu o nedumerire legata de rulmentii spate. De ceva timp am un huruit pe spate si ma gandesc ca este de la rulment, pana aici treaba e buna. Azi am desfacut una din roti sa verific macar ochiometric, dar normal ca nu am vazut nimic :) ) . Rulmentii arata

cel putin ok adica nu au joc se invart frumos... Acum intrebarea adevarata, pe axul acela de pe punte unde se pune fuzeta( sau cum se

numeste ) cu ambi rulmenti, se pune vasilina ? Dupa parerea mea daca pun vasilina pe el, rulmentul interior patineaza pe ax ca intra cu mana... Ideea e ca dupa ce am umblat eu azi, acum huruie mai tare :P Cred ca totusi trebuie schimbati :)

Share this post


Link to post

Nu se pune vaselina pe ax! Daca huruie, ori ai o pietricica pe undeva prinsa, ori rulmentii; eu nu am intalnit altceva. la actuala masina am tot originlii pe spate, am 84k km. la cealalta, i-am schimbat acum 80k km, am pus GM (adica neamuri coreene de-ale lor). Merg ok si acum, e la socri masina cealalta.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Pe cel interior nu am putut sa il scot, cum iese de acolo are siguranta deasupra ceva ?

Cam cata vasilina ar trebui pus? Ma gandesc sa il desfac iar, sa spal tot cu ceva si sa pun de la zero... :P

Share this post


Link to post

se scoate prin spate, scoti simeringul. scotit tot, speli cu ceva diluant, apoi bagi la greu vaselina. si in capac cam 1 deget cel putin.

Share this post


Link to post

Doar in capac ? Nu se unge macar rulmentul cel mic ? Si un pic pe cel mare ? Pe interior... ?

Share this post


Link to post

se pune bine si pe ei vaselina, si in interiorul butucului. recomand Mobil XHP albastra, de la dedeman am luat eu.

Share this post


Link to post

Operatiune rezolvata azi, am schimbat rulmentii. Prima impresie, imediat dupa montaj este ca roata se invarte putin mai greu decat

cealalta de pe spate. Mentionez ca surubul nu l-am strans ff tare, am strans cat sa nu opuna rezistenta. Am de facut maine un

drum pana la Rimnicul Sarat, si revin cu info daca mai e cazul :P Sper sa ajung intreg pana acolo :)

Share this post


Link to post

Se strange tare pana la capat prima data, se roteste butucul de cateva ori ca sa se aseze rulmentii, apoi se slabeste suficient, pana cand incepe sa aiba putin-putin de tot joc (cu roata pusa deja). Eu asa fac anual, nu am avut probleme cu rulmentii pana acum. La 100k km ii schimb oricum, preventiv, voi baga si la asta de acum tot SKF.

O intrebare: la Exe SOHC sau DOHC tamburul spate este corp comun cu butucul? La GLE erau separate...

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Nu este corp comun. La toate modelele este la fel. Ceea ce spui se gaseste la Dacia 13xx.

Share this post


Link to post

Intreb pt ca eu la Exe l-am desfacut o data, l-am curatat, uns rulmentii, bagat la loc, dar era corp comun. Inseamna ca au oxidat atat de tare incat practic s-au lipit?

Share this post


Link to post

Cred ca da.

Share this post


Link to post

Am si eu o problemă la un Cielo din 2004...cand am greutate in spate si dau de o denivelare se aude ca un in spate din zona arcuril or presupun...un hârjâit...am schimbat amândouă arcuri si telescoape si sunetul persistă...

Share this post


Link to post

Ce roti ai pe masina?

Share this post


Link to post

185/60/14, jante originale (ET 49) ?

Edited by smv

Share this post


Link to post

@Tbird, ce rulmenti ai pus pe spate?

Share this post


Link to post

Eu am pus Koyo de Alexandria. Pe dreapta i-am schimbat pe cei din fabrica, erau URB, au tinut 84k km (incepusera sa se exfolieze, am gasit pilitura de la cel mic in capac). Am montat roata, i-am strans tare initial cu tubulara de 24, rotit usor butucul, apoi dat inapoi cativa dinti la piulita pana a inceput sa aiba joc usor. Am strans apoi fix un dinte si nu mai are joc la mana.Pus stiftul si gata. Cred ca e bine asa, nu?

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Am si eu o problemă la un Cielo din 2004...cand am greutate in spate si dau de o denivelare se aude ca un in spate din zona arcuril or presupun...un hârjâit...am schimbat amândouă arcuri si telescoape si sunetul persistă...

Nu mai stie nimeni nimic?

Share this post


Link to post

Ceva asemanator aud si eu cand sui masina pe locul de parcare amenajat pe trotuar. Cand urc masina oblic, cate o roata, aud pe partea din spate un scartait scurt, ceva asemanator cu al unui scaun de lemn vechi cu joc in incheieturi. Eu unul ma gandesc sa nu fie ceva la bucsele de la puntea spate. Totusi ale mele pareau intregi ultima oara cand am suit masina pe elevator. Suspensia este toata cea originala a masinii. In mers nu am nici un zgomot, nici macar la gropi.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...