Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Timoneria Schimbatorului De Viteze

Recommended Posts

Daca nu ma insel se numeste bataie in priza si e cauzata de rulmentul de presiune. Cati km are kitul de ambreiaj?

Share this post


Link to post

Faza cu intratul greu am rezolvat-o prin schimbarea uleiului original din cutie cu Mobil 75w-90. Dupa 2 ani deja nu am pierdut ulei pe la simeringuri planetare,merge mult mai usor,si,in plus,e complet sintetic.

Share this post


Link to post

@ovtudor - offtopic1 : Eu in a mea a, bagat ulei 75W-90 si imi intra la fel (perfect) indiferent de temperatura.

 

@ovtudor - offtopic2 : Daca masina e la relanti, apasarea si eliberarea pedalei de ambreiaj are efect asupra kitului de ambreiaj. Din descriere, necazul pare vina din partea rulmentului de presiune.

 

LE: am scris si postat fara sa vad posturile anterioare :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Traiam cu impresia ca in sezonul rece trebuie sa intre mai greu in prima parte dupa pornire... La mine intra a doua relativ bine cand e rece dar dupa ce se incalzeste refuza sa coopereze si Doamne fereste sa incerci sa retrogradezi! Poate sa fie numai din cauza timoneriei? Am ridicat capota am pus un prieten sa miste maneta pe neutru si am vazut joc la articulatie. Este singura cauza?

Edited by fixxxer

Share this post


Link to post

Nu e singura cauza,poate fi si uleiul sub nivel in cutie.

Share this post


Link to post
Daca nu ma insel se numeste bataie in priza si e cauzata de rulmentul de presiune. Cati km are kitul de ambreiaj?

 

Kit-ul de ambreiaj are maximum 15.000-20.000 km. Zgomotul l-am sesizat de cateva ori inainte de a-l schimba si a reaparut cam la o saptamana sau doua dupa aceea, deci nu cred ca asta ar fi cauza. Rulmentul de presiune pe care l-am demontat nu parea sa aiba joc excesiv si nici nu parea sa "agate" in vreun loc.

 

@Salex - cand am schimbat ambreiajul am mers cu mecanicul la un magazin Daewoo si la recomandarea lui am cumparat ulei pe care scrie ca e conform cu SAE 80W90 si e fabricat de ALCO. Nu i-a pus decat vreo 100-150 ml. adica atata cat se pierduse cand a demontat ambreiajul (la mine nu are fereastra si a trebuit decuplat motorul, planetarele, etc.). L-am intrebat daca nu e mai bine sa-l schimbe in intregime ca sa nu se amestece cu cel vechi dar mi-a zis ca este uleiul original pe care il foloseste DAEWOO si nu e nici o problema. Nu prea am fost convins da' nestiind cu exactitate ce ulei am in cutie n-am avut nici un argument asa ca l-am cumparat.

O sa-l schimb in intregime peste vreo luna cu un ulei conform cu SAE 75W90 desi nu cred ca cei 5 cst. diferenta fata de 80W90 vor influenta in vreun fel comportamentul atunci cand e rece afara.

 

In afara de rulmentul de presiune care ar mai putea fi cauza unor astfel de zgomote?

Share this post


Link to post

Offtopic: Ti-a completat ... la ochi ! Cu alte cuvinte nu avea cum sa stie (decit daca are omul veleitati da "mama Omida") cit ulei este in cutie. Amestecarea uleiurilor nu produce nici un inconvenient, insa ar fi fost bine sa scoata uleiul vechi doar din ratiuni de masurare precise a cantitatii. Masina mea (dar si a multor colegi de forum) este mult mai fericita cu 75W-90, chiar daca in cartea tehnica e recomandat 80W

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru raspuns si pentru sfatul de a trece la 75W90. Ma batea gandul si pe mine sa fac asta dar acum o s-o fac chiar foarte curand. Sunt in continuare un pic sceptic cu privire la "miracolele" la care ar trebui sa ma astept in urma diferentei de doar 5 cst. intre 75W90 si 80W90 dar pana la urma ce am de pierdut?! Cu ocazia asta sper sa pot sa fac si o analiza chimica cat mai completa a uleiului, ca sa vad ce aveam de fapt in cutie pana acum.

 

Offtopic: Nu stiu cat de "la ochi" a completat dar cred ca a pus pana la semn. Cam la doua saptamani dupa "isprava" am fost la un service autorizat cu ocazia reviziei si un alt mecanic mi-a confirmat independent ca e OK din punct de vedere al nivelului.

Cat despre amestecarea uleiurilor am oarecare rezerve pentru ca din experienta profesionala stiu ca se pot intampla lucruri destul de neplacute... catre extrem de neplacute cand in mod nefericit intra in contact anumiti aditivi care nu sunt compatibili.

Chiar daca uleiurile sunt echivalente, firmele producatoare folosesc aditivi diferiti pentru a obtine anumite proprietati si pentru a stabiliza formula chimica a acestora. Atunci cand aditivii nu se prea impaca unul cu celalalt (ca de exemplu cei cu pH bazic cu cei cu pH acid) atunci apar fel de fel de probleme: spumare, saponificare, pierderea vascozitatii, cresterea indicelui de neutralitate (adica a aciditatii) si asa mai departe.

 

Spor la... SUCCES!

Share this post


Link to post

Atunci nu le amesteci :D . Da-l afara si pune altu. Cred ca se pune jos motoru pana mai intrebi tu uleiu ala din cutie de sanatate :) . Cat poate sa intre intr-o cutie de viteze ca pun pariu ca nu te costa cat un schimb la motor de ulei cu pretentii. My 2 cents.

Share this post


Link to post

S-a recomandat ulei Mobil 75W90. Ce alta marca ati mai folosit, ca ma bate gandul si pe mine sa schimb uleiul din cv?

Share this post


Link to post
Atunci nu le amesteci :D . Da-l afara si pune altu. Cred ca se pune jos motoru pana mai intrebi tu uleiu ala din cutie de sanatate :) . Cat poate sa intre intr-o cutie de viteze ca pun pariu ca nu te costa cat un schimb la motor de ulei cu pretentii. My 2 cents.

 

Stai linistit ca asa o sa si fac! Deja am si spus asta... Ceea ce am scris despre amestecarea uleiurilor nu era decat o informatie din experienta profesionala, pe care am vrut s-o impartasesc cu ceilalti colegi de forum pentru ca si eu am invatat foarte multe lucruri de aici.

Aici nu e vorba de costuri pentru ca nu se pune problema. Faza cu analiza era pentru cultura mea generala, adica era o curiozitate pur tehnica pe care pot sa o realizez si pe care bineinteles o s-o impartasesc si colegilor forumisti care vor sa asculte sau sa citeasca. Adica ma intereseaza ce o sa spuna rezultatele de laborator in legatura cu parametrii reali ai uleiului din cutie si nu cei scrisi pe eticheta acestuia, si mai ales e un bun prilej de a testa cat de adevarat e mitul ca "uleiul din cutie nu se schimba niciodata ci doar se completeaza". Nu ti se pare interesant?!

Oricum multumesc pentru sfaturi si promit ca o sa urgentez schimbul asta daca spui ca si motorul poate fi afectat...

 

Spor la... SUCCES!

Share this post


Link to post

Si eu am unele probleme la cv, insa se rezolva. La rece imi intra greu in treapta (ulei 80w90) castrol teoretic germany.

 

O sa trec pe un ulei ce l-am avut mult timp in alte cutii Pennasol 75w90 sau unul de genul 75w140 , sa vad ce gasesc si la ce preturi.

 

Recomand si un aditiv de cv de la liqui molly pe baza de bisulfura de molibden.

 

Gresatul timoneriei functioneaza, eu am luat vaselina siliconica la tub presurizat si se comporta ok.

Share this post


Link to post

Discutiile despre ulei cv manuala sunt in topicul asta.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Salut ! Vreau si eu sa stiu cum poate fi schimbata timoneria la un cielo din 97' ! Pot sa o schimb eu si cu altcineva sau ar trebuie sa ma duc in service ?

Share this post


Link to post

Etape :

1. Intri aici, iei manualul de Cielo si gasesti sectiunea referitoare la schimbatul timoneriei.

2. Ca si scule iti trebuie o cheie de 12, preferabil combinata, un patent si o surubelnita plata. Ar fi bine sa ai la indemina si 2 cuie sau bucati de sirma (tare) de vreo 10 cm lungime si 3-4mm grosime.

3. Schimbatul este simplu si bine descris in manual. Ai grija sa nu pierzi vreo clema.

4. Dupa ce pui noua timonerie pe pozitie si o cuplezi la cautatorul CV va trebui sa "o tragi la punct". Pentru asta iti trebuie cuiele (sau sirma aia), procedura iarasi e bine descrisa in manual.

 

Daca tot schimbi timoneria, greseaza articulatiile cu o vaselina corespunzatoare (vezi discutiile anterioare)

Share this post


Link to post

Eu am schimbat-o zilele trecute chiar daca era deajuns sa schimb bucsele 20_grumpy.gif (aveau ceva joc si scirtiiau enervant), cine e amator de o timonerie si nu vrea sa dea 100RON, PM...

30RON manopera, a durat 30-45min. fara urcat pe elevator.

E destul de aiurea daca esti amator. Ma batea si pe mine gindul sa o schimb singur dar mi-a fost prea lene. Si bine am facut, nu se merita economia de 30 RON rolleyes.gif

Share this post


Link to post

salut am si eu o problema nu stiu daca este de la timonerie sau tampoanele de la motor: ce so mai lungesc in drum drept la accelerati violente( in concluzie intra cand vrea ea), nu intra a-2- a nuci so rupi n viraj stanga, intra in a2a doar in viraj dreapta perfect fara probleme fara croncanit fara nimic.eu cred ca sunt tampoanele de la motor, tamponu de cutie a fost scmbat asta vara.Voi ce parere aveti ca ma terminat din 1 in 3 vitezele, masina este din 96 coreana

Edited by kinderu56

Share this post


Link to post

Am si eu o rugaminte la persoanele mai pricepute de aici daca au amabilitatea sa faca un tutorial legat de timonerie mai exact la modul cum se fac reglajele pas cu pas daca se poate . Am schimbat si eu timoneria la un Cielo GLE dar la vitezele 1-2 parca le agata restul intra foarte bine ( nu am avut dorn de 4.7mm cum scrie in carte ci unul de 4 mm) Daca este cineva amabil sa ma ajute si pe mine ii multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

... dorn de 4.7mm cum scrie in carte...

 

Daca ai asa ceva e bine.

 

Daca nu, cumperi doua burghie de 5mm sau doua suruburi de 5mm (suruburile de 5 nu sint chiar de 5, masurate cu sublerul sint de 4,8mm deci, foarte aproape de ceia ce scrie in carte). La mine merg burghie de 5mm fara probleme.

Deci, pui schimbatorul pe liber (in punct mort), slabesti surubul clemei de legatura (fig. 9 din manual), introduci stift in orificiul de blocare (fig.10), pozitionezi schimbatorul intre treptele 1 si 2 (in manual spune ca ar exista ceva semne pentru alinierea schimbatorului, dar la mine nu exista asa ceva, sint doua orificii cu diametrul de 5mm care trebue sa se suprapuna, acolo trebue introdus al doilea burghiu/surub de 5mm) stringi surubul clemei de legatura, scoti ambele stift-uri (burghie/suruburi), pornesti motorul, calci ambreajul si incepi sa schimbi in toate treptele, trebue sa merga usor in toate, daca nu ... problema-i in alta parte.

Share this post


Link to post

multumesc frumos de ajutor sambata sunt sub masina (de acolo este problema ca partea de ambreiaj este noua adica placa disc rulment furca si levier schimbate prin fereastra)

Share this post


Link to post

Salutare,

 

In afara de timonerie ce mai trebuie schimbat(daca mai trebuie) pentru a elimina jocurile schimbatorului?

Ma refer la repere ce pot fi schimbate fara a demonta cutia.

 

Merci.

 

P.S. Nu am avut timp sa citesc tot topicul si tb sa comand rapid piesele. :rolleyes:

Share this post


Link to post

La maneta schimbatorului exista o garnitura de cauciuc (este fix pe diametrul articulatiei sferice). Uzura cauciucului respectiv duce la jocuri ale schimbatorului pe toate directiile

Share this post


Link to post

Merci Salex.

Ai idee cum se numeste garnitura respectiva?

Asadar, timoneria si acea garnitura e tot ce pot schimba "la suprafata"?

Share this post


Link to post

Din pacate, respectiva "garnitura" nu se gaseste pe nicaieri ca si reper. Cel putin, eu unul nu am gasit-o.

 

Solutii :

1. Am turnat un mulaj din ipsos si am facut-o din silicon sanitar. A fost cea mai meseriasa perioada din viata masinii, schimbam vitezele cu degetul mic. Din pacate, dezavantajul major a fost fiabilitatea extrem de redusa, in mai putin de 3 luni s-a dus naibii.

2. Am incercat cu o turnatura din plumb. Intra superb in viteza insa am avut 2 probleme: 1. fiabilitate si mai redusa decit in cazul prime solutii (cca 2 saptamini) si 2. era cam galagioasa.

3. Varianta pe care merg si acum, ma tine de cca 5 ani. Am cumparat niste furtun, daca nu ma insel de 1 tol. Am taiat un cilindru de cca 5-6mm si l-am folosit pe post de garnitura. Solutia a fost cea mai buna dintre toate cele improvizate. Important este ca materialul sa aiba un coeficient de frecare cu metalul foarte redus. Oricum, se pune vaselina din belsug ;)

Share this post


Link to post

Multumesc frumos. Va tin la curent cu schimbarea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...