Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Timoneria Schimbatorului De Viteze

Recommended Posts

Recunosc ca nu am incercat. Promit ca o sa fac lucrul acesta miine dis de dimineata si va tin la curent. Inca o data vreau sa va multumesc pentru timpul acordat in acesata seara. Miine cum am "rezultatele preliminare" o sa postez din nou.

Ce as putea sa mai incerc in afara de pozitionarea manetei schimbatorului?

Share this post


Link to post

Ok. Cu permisiunea dumneavostra va derajez si miine.

Share this post


Link to post
Dumneavoastra aveti vreo metoda "home maid" pentru a vedea ...

 

 

 

Home Made, ca maid face altceva :)

 

 

 

Si al meu face un ... harait pe la 5000+ dar am rezolvat prin modificarea evacuarii (cine mai aude ceva la 5000?). Glumesc, in fine, ideea era ca eu am timoneria noua si nu pare sa-l fi afectat. Am inteles ca e mai degraba de la vreo curea care se lăbărţează la ture mari. Mi s-a sugerat si cablul de kilomertraj, dar se aude si pe loc asa ca am luat in considerare. La mine zgomotul seamana cu o tablie care e frecata de o curea.

 

 

 

A propos, turometrul cum e la Cielo? Cablu pana in bord? Fir electric? Ceasul mecanic/electric? Nu cred ca e mecanic pentru ca se poate defaza daca faci diverse inginerii. Tind sa cred ca e legat de aprindere?

Share this post


Link to post

Si eu am suspectat la inceput cablul de kilometraj dar cred ca s-ar auzi doar in mers pe cand la mine face si la statul pe loc. In ceea ce privest eturometrul habar nu am cum este facut.

Share this post


Link to post

Turometrul este electronic si chiar sa discutat mult pe tema asta pentru montarea pe cele care nu au.

Share this post


Link to post

Am facut asa cum ati spus dumneavoastra, adica am tras de maneta schimbatorului stg.-dr. prin toate pozitiile posibile. Uruitul nu a disparut deloc in nici una dintre pozitii. Am remarcat ca sunetul se aude doar cand motorul este cald. Am fost din nou peste cei de la Service si profitand de faptul ca e mai liber sambata am putut sta mai mult timp cu mecanicul pe langa masina ( acelasi care a facut si segmentarea). Am mers si eu si el cu masina pentru ca sa-si poata da seama de ce zgomot era vorba. Dupa ce a inteles ce vroiam, a ridicat capota, a scos furtunul acela gros de la aer si si-a bagat capul in motor. Dupa ceva vreme a concluzionat: pompa de apa. El a spus ca o mai pot tine asa pana la primavara dar mie imi este teama. Am constatat ca in ultima saptamana ( 110 km) a scazut nivelul in vas cam cu 1/2 cm, desi sub masina nu se vede nimic.

O ultima intrebare off topic: uleiul Castol Softec TXT 5W40 este parca foarte subtire, adica in momentul cand scot joja sa controlez nivelul picatura care se stringe la baza jojei cade imediat. Cand aveam Mobil 1 S 5w40 nu se intampla asa. Este normal, adica uleiul acesta este foarte subtire, asa ca apa?

Eu am pus mana si pe ce mi-a ramas in bidon dupa schimb si nu mi se pare vreo diferenta intre ce este in motor si ce este in bidon ca vascozitate. Va multumesc pentru intelegerea de care ati dat intotdeauna dovada.

Edited by dino

Share this post


Link to post

Imi permit sa ma bag si eu. Calitatea uleiului nu se verifica cu degetul sau pe joja. Daca motorul este cald, orice ulei va semana cu apa.

Nu este o masuratoare concludenta verificarea jojei.

Share this post


Link to post

Da logic, dar aceeasi senzatie de "apa" am avut-o si cand am pus mana pe uleuil din bidon care nu mai era cald...

Ateptam parerea lui Ovi-Jer pote cel mai in masura sa ne lamureasca, si poate daca poate comenta si "decizia" mecanicului...

Share this post


Link to post

Pare anormal ca un zgomot de pompa de apa sa fie mai tare auzit in habitaclu decit linga motor.

Share this post


Link to post

Corect asa mi s-a parut si mie, insa la o privire mai atenta si la o accelerare pina in 1400 ture, cand a deschis capota se auzea mai tare in compartimentul motor decat sunetul pe care il face motorul adica ara mai pronuntat uruitul de la pompa decat alte sunete. Si asa a pus concluzia. A ramas ca dupa ce fac rost de bani ( 120 lei-pompa+antigel+manopera) sambata fac operatiunea de schimbare a pompei. Sper ca cu asta sa se termine investitiile in probleme cu masina pentru anul asta.

 

OFF TOPIC: Colac peste pupaza acum si acul de la vitezometru intre 50 si 60 Km /h nu mai urca constant ci variaza cand pe 50 cand pe 60 insotit de un alt "uruit". Pe asta jur ca il schimb doar cand nu mai arata viteza deloc.

Share this post


Link to post

si eu am o problema de curand cu "harait-ul", se aude ca si cum as porni aerul conditionat si nu intotdeauna, la diferite accelerari !!!!??? :-?

Share this post


Link to post

Cred ca pana la urma trebuie ajuns in sevice la diagnostic mai ales pentru unul ca mine panicar si care nici nu se prea pricepe

Share this post


Link to post

Poate sa ma lamureasca cineva daca axul notat cu nr.224 din figura se scoate ,,usor,, din cutia de viteze? asta deoarece jocul din timonerie nu se trage de fapt din timonerie, ci din gaurile ovalizate de la acest ax, si n-as vrea sa dau banii degeaba daca nu e cazul Acest lucru ma face sa cred ca nu elimin jocul si zgomotul specific daca inlocui timoneria propriu-zisa. A mai intampinat cineva din d-voastra acest caz si in ce maniera s-a rezolvat? Va multumesc pentru raspuns.

 

 

 

 

post-1871-1142001769_thumb.jpgproba

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Semeringul mai este la locul lui?Pierderi de ulei pe acolo?

Share this post


Link to post

Da, Ovi_jer, toate sunt la locul lor si nu pierde ulei deloc.

Share this post


Link to post

O problema am si eu la Espero,cand incerc sa cuplez marsarierul(scuze pt. scriere) se cupleaza foatre greu si zgomotos de parca s-ar sparge pinioanele,trebuie sa trag uneori de schimbator in sus,sa-l pacalesc,sa trag de el mai in unghi de 45,oricum ma chinui putin pana cuplez fara zgomote.Va intreb daca e cineva care a avut probleme asemanatoare cum sau rezolvat,e din ambreiaj si trebuie schimbat kitul sau doar timoneria e problema ? Mentionez ca nu mi se intampla de fiecare data ,uneori se cupleaza usor si fara zgomote chiar ma surprinde dar de cele mai multe ori am probleme. Un "meserias" a zis ca e din cauza ca marsarierul nu e sincronizat si asa fac toate,desi la Cielo cu care am mers la firma unde lucrez nu am intampinat probleme de acest fel doar la Espero al meu.Multumesc anticipat pt. raspunsuri.

Share this post


Link to post

1.Verifica nivelul uleiului in cutia de viteze..

2.Schimba timoneria schimbatorului daca are joc mare.

Share this post


Link to post

Ovi,multumesc pt. raspuns in primul rand,nivelul la ulei in cutie e ok,de schimbat am citit ca nu se shimba, doar se completeaza,acum nu stiu poate se merita totusi sa-l schimb. Punctul doi, timoneria schimbata,asta in ce consta e ,greu e costisitoare,ce piese trebuiesc inlocuite,o bucsa ceva,sa stiu la ce sa ma astept si sa nu ma pacaleasca meseriasii la service.

Share this post


Link to post

Ovi,se schimba greu timoneria?Sunt reglaje speciale greu de facut "in fata blocului" ?Nu de alta,dar trebuie sa schimb urgent timoneria ca am joc mare in maneta schimbatorului de viteze.

Share this post


Link to post

Pentru cine nu a facut asta niciodata este oarecum greu si trebuie pusa si la pozitie.

Share this post


Link to post

Ovi,mi-a zis cineva ca nu are rost sa schimb timoneria,mai bine sa iau un set de bucsi "de preluare jocuri maneta".Cica e mult mai convenabil.Tu ce parere ai,sa cumpar timoneria sau doar bucsile aferente?

Share this post


Link to post

Depinde unde anume este jocul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...