Jump to content

Recommended Posts

La grosimea aia (raportat la cat de groase sunt cele de fata) asa-i, par solide si doar gaurite si striate. Raportat la foto... sunt ventilate. Astept sa vedem ce zic americanii...

Share this post


Link to post

Lasa poza, aia e de forma, ai mai jos specificatii, si acolo scrie clar ca sunt solide.

Share this post


Link to post

Mai, sincer nu stiu unde scrie clar ca sunt solide in specificatii... Scrie fix acelasi lucru ca si la cele de fata. Dar repet, dimensiunile nu dau de inteles ca-s dubluventilate... la fel si desenul, cred ca cele de spate sunt doar perforate si striate.

Share this post


Link to post

Ete acilea:

post-4016-1268126018_thumb.png

Share this post


Link to post

Dap, ai dreptate!

Pana una alta, baietii nu se obosesc sa raspunda la e-mailuri.. Desi le-am dat vreo 4-5 pana acum. Ramane de cautat pe plan local daca gasesc ceva similar, daca nu, am sa imbunatatesc sistemul de franare doar prin achizitia de placute de frana de marca...

Colecta de fonduri pentru inca 30 cp si vreo 70 nm in plus se apropie de final :D

Ai naibii astia de la drumuri ca nu le fac o data ca lumea si astia de la Eibach ca nu fac inca arcuri pentru lacetti diesel.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

salut stie cineva de niste prelungiri de chevrolet lacetti hatchback? eu acum m-am inregistrat asa ca as vrea sa ma ajutati in vre-un fel

post-28144-127401355257_thumb.jpg

post-28144-127401358507_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Vezi şi discuţiile din topicul de aici.

Share this post


Link to post

Salut.Am revenit si eu dupa o lunga perioada de lipsa... As dorii daca se poate sa imi zica cineva daca sunt arcuri pt lacetti 1.4 cu care sa pot cobora masina undeva la 35-45mm.Sau si mai bine.. daca a facuto cineva deja, sa imi spuna locatii.Mersi

Share this post


Link to post

Si-a montat cineva blocuri optice faţă pe fond negru? ca as fi interesat sa montez si as vrea ceva pareri si eventual si preturi?

 

La un Lacetti sedan ma refeream, scuze :)

Share this post


Link to post

Unde gasesti asa ceva?

Share this post


Link to post

Salut, stie cineva daca se poate monta pe lacetti kit de incalzire in scaune? Am gsit pe net kit  WAECO MSH-50, si as vrea sa stiu daca s-ar merita investitia de aporx. 400 ron a setului plus cam 150 ron montaj. Daca nu se potriveste kitul pe scaunele de lacetti, desi se numeste kit universal, nu vad rostul achizitiei doar pe probabilitaea ca poate merge si altfel montat...Mentionez ca pt fiecare scaun kitul este compus din 2 folii cu rezistente, folii ce au dimensiunile de 40/28 cm pt scaun si 30/28 cm pt spatar. Ideea este ca foliile trebuie sa se potriveasca cumva cu prinderea tapiteriei si buretelui pe schletul scaunului cred. Mutumesc anticipat..poate am dat idei si altora avand in vedere ca vine o iarna grea :P

Share this post


Link to post

Ieri i-am mai indesat vreo 30 de caluti sub capota :D Acum timp de 2 saptamani sunt in teste legate in primul rand de temerea mea cea mai mare, respectiv DPF. Cum eu n-am vazut in 3 ani si 65000 km martorul ala aprins trag nadejde ca nu se va vedea nici acum. Ca prime impresii masina urca mult mai usor in ture, am ajuns cu 4 la limitare (ceea ce inainte nu era posibil!), viteza pe ceas fiind 175 km/h la acea turatie (asta a fost strict un test, pentru ca am vazut ca trage unde inainte se plafona). Oricum inainte nu ajungeam la 170 in 4, se plafona pe la 160 kmh. Astept un drum de autostrada sa vad cum se duce catre viteze mai mari, ieri pe zona unde am testat-o nu am avut loc si de tras mai tare de atat. Deocamdata atat, va tin la curent cu evolutia :)

 

 

Share this post


Link to post

He he, bravo Mircea, nu te-ai lasat. Astept impresii legate atat de performante cat si de consum si DPF.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Bravos, s-o alergi cu placere :D

Inteleg ca sus in ture e mai bine, cuplul la turatii joase s-a modificat?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Cuplul se simte mai jos acum, cam de pe la 1500, insa castigul mare e sus in ture, acolo unde ajunge mai repede si mai bine. In plus, datorita turatiei de cuplu maxim mai mica, am avantajul ca motorul a devenit elastic, adica unde inainte tremura - de exemplu tr. 4 la 40 kmh, acum sta relaxat :)

Share this post


Link to post

Felicitari! Spor la alergat! ... desi las-o mai moale ca mai avem nevoie de tine (sti ce vreau sa spun...)

Edited by ratusca

Share this post


Link to post

:D Exceptand autostrazile unde alerg din plictiseala, nu prea alerg asa tare :) Iar cand sunt cu Steff in masina conduc aproape regulamentar, viteza maxima nu sare de 130, fara demaraje lungi etc. LA mine investitiile si munca la masina sunt chestii de pasiune mai mult, nu nevoie de a creste performantele, prefer oricand condusul pe un drum virajat decat alergatul cu viteze mari in linie dreapta.

  • Like 2

Share this post


Link to post
... Iar cand sunt cu Steff in masina conduc aproape regulamentar, viteza maxima nu sare de 130 ...

Daca Regulamentul ar obliga pe toti conducatorii sa circule in masina cu copiii din dotare, ar disparea radarele. :) )

Share this post


Link to post

Corect :) ) Oricum, copilul implica o mare responsabilitate, ca de altfel orice alt pasager in masina. Am avut nu o data situatii in care, din pacate, alti conducatori auto mi-au pus copilul in pericol in trafic...

Revenind la tuning, nu v-am spus solutia folosita din motive de garantie a fost un power box pe rampa common rail. Acest power box este reglabil, deocamdata sunt pe varianta medie, existand varianta de varf si varianta economica, economicul coboara mult cuplul dar pierzi putere sus in ture, iar varianta de varf creste la maxim si cuplul si puterea. Varianta de mediu tine puterea sus si cuplul la mediu, avand drept scop performante sporite cand ai nevoie de putere (calci si te-ai dus), consum mic la mersul normal si protejarea transmisiei la plecarea de pe loc (cuplu prea brutal).

Share this post


Link to post

Dupa peste 500 km numai oras si drumuri scurte, am calculat consumul - 6.5% :D Astept sa prind un drum mai lung in afara orasului sa-i fac si un extraurban la mers normal, desi tare ma mananca talpa sa-i dau cand scapa pe un drum liber. Ca si beneficii: a scazut timpul reprizelor in orice treapta, depasirea este o placere acum (cam bolnava recunosc :D ), ca principal dezavantaj al cuplului mare - s-a accentuat rau fenomenul de torque steer, practic bobinezi la greu la o plecare de pe loc extrema. Impresia artistica a plecarilor extreme a crescut insa mult, practic daca-ti pui mintea cu ea sfaraie rotile pana schimbi treapta 3!

 

 

Share this post


Link to post

Daca poti sa ne spui de exemplu ce marca e powerboxul, iti spun si eu informatii care te intereseaza, cu privire la fumul care poate infunda DPF.

 

Am avut un powerbox, al meu era marca Gocar, care de fapt sunt importatorii unei fime germane, SpeedKit, la randul ei facand parte din grupul Reinert Tuning.

 

Se regla pragul de turatie de la care sa actioneze, si cresterea de putere. Aveai cam 12 trepte de putere, daca pragul de tuatie era cel minim (de la relanti). Apropo de asta, banuiesc ca esti constient ca puterea promisa de 30 de cai este pe setarea maxima.

 

Am fost destul de multumit de el, atat ca performante cat si consum.

 

Ce am constatat insa: daca puneam pragul de turatie pe pozitia 2 sau 3, in momentul in care atingeam turatia de lucru, cresterea de putere se facea prea brutal.

La setarea de maxim a puterii, motorul dadea impresia ca merge un pic innecat.

 

Per total, sa stii ca aceasta solutie da in permanenta fum, la cea mai mica accelerare, nu negru ci gri. El nu se vede cu ochiul liber ziua, decat la talpa, dar se vede foarte bine noaptea, in lumina facuta de farurile masinilor din spate.

 

Pentru a diminua fumul, dar si senzatia de mers inecat, am umblat la tija wastegate a turbinei, crescand astfel presiunea un pic in ea.

 

Poate a fost o coincidenta, dar am avut EGR-ul infundat, la aproximativ 15000 km de cand am ales aceasta solutie.

 

Ceea ce m-a facut sa renunt la powerbox este faptul ca am avut impresia ca in permanenta forteaza piesele din transmisie, dar si motorul, pentru ca dezvolta prea mult cuplu de la turatii joase.

 

Asta este principalul dezavantaj al powerboxului: este o interfata, care iti da aceeasi crestere indiferent de turatia motorului. Ceea ce ai observat tu, ca ai avea setari care variaza cuplul la diverse turatii, este o iluzie. De fapt, el variaza cuplul in functie de presiunea pe care o citeste in rampa, in divese proportii. Inchipuie-ti ce bine e pentru masina daca ia o talpa la 1200 rpm, in acest caz.

 

Am trecut in schimb la flash-tuning, si e cu totul altceva: se simte ca s-a umblat la avans, iar limitarile de cuplu au fost setate in asa fel incat sa nu forteze nimic la motor. Poti merge usor sau tare, pentru fiecare situatie softul e adaptat perfect. Fumul este mai redus decat era masina standard, singura situatie in care da fum este cand ia talpa de la turatii sub 3000 rpm, si atunci e doar un puf, de fum negru, dupa care nu mai da deloc oricat de mult ai accelera. E posibil oricum la mine sa fie mai mult fum decat la altii, deoarece am si EGR-ul oprit tot din soft. Ceea ce imi place foarte, foarte mult la acest soft, este ca s-a eliminat intarzierea la apasarea pedalei de acceleratie, iar senzatia e extrem de placuta. Consumul e cam la fel cum era la powerbox, dar puterea e mult mai mare. Am undeva la 110-115 cai, din 85. Sper sa fac rost de bani si pentru un test Dyno, ca sa am confirmarea.

 

Motivul pentru care am oprit EGR-ul este ca, dupa curatare, cu spray, cu demontare de pe masina, oricat de mult ai lasa sa se evapore vaporii spray-ului, ei raman prezenti in admisie, si face urat de tot la pornire, zici ca se rupe motorul in 2. Exact ca o pornire a motorului la spray.

 

Sfatul meu e sa tii sub observatie DPF-ul si EGR-ul. Nu stiu de ce ti-a fost frica de garantie, sa iti faci reflash, ca nu sta nimeni sa compare parametru cu parametru softurile. Iar daca se urmareste contoarul cu cate scrieri s-au facut sau vesiunea de soft, poti sa spui foarte usor ca s-a facut o rescriere de soft la alta reprezentanta, ca aveai impresia ca nu mergea masina bine. Vorba ceea: ai mers tu cu xenoane la ITP, te incurci cu o remapare?

 

Daca te hotarasti sa faci aceasta modificare de soft iti pot recomanda pe cineva, sunt cateva firme serioase in domeniu, in tara noastra. De una singura sa te feresti: TCM Turbo si Voinea. In afara faptului ca e neserios RAU, asta din experienta mea proprie cu el (slava domnului, ca astfel n-am mai "beneficiat" de serviciile lui), daca greseste ceva, te cam lasa cu ochii in soare. Atentie, nu zic insa ca nu e profesionist, si ca nu sunt destui cu masini modificate de el, multumiti. Problema e sa nu cumva sa te nimeresti in cealalta categorie.

Edited by balanel
  • Like 3

Share this post


Link to post

La diesel e afectata cumva turbina, la oprirea EGR-ului?

 

Intreb si eu, nu dati cu paru'. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Daca poti sa ne spui de exemplu ce marca e powerboxul, iti spun si eu informatii care te intereseaza, cu privire la fumul care poate infunda DPF.

 

 

Alracing

 

Am avut un powerbox, al meu era marca Gocar, care de fapt sunt importatorii unei fime germane, SpeedKit, la randul ei facand parte din grupul Reinert Tuning.

 

Se regla pragul de turatie de la care sa actioneze, si cresterea de putere. Aveai cam 12 trepte de putere, daca pragul de tuatie era cel minim (de la relanti). Apropo de asta, banuiesc ca esti constient ca puterea promisa de 30 de cai este pe setarea maxima.

 

Am fost destul de multumit de el, atat ca performante cat si consum.

 

Ce am constatat insa: daca puneam pragul de turatie pe pozitia 2 sau 3, in momentul in care atingeam turatia de lucru, cresterea de putere se facea prea brutal.

La setarea de maxim a puterii, motorul dadea impresia ca merge un pic innecat.

 

 

La GoCar poti gresi foarte usor la reglaje, datorita faptului ca te joci cu jumperi. Mai ales cat ai zapacit tu jumperii aia... La al meu reglajul se face dintr-un singur surubel, care practic are cele 3 reglaje de care ti-am spus. Pe economic motorul este lesinat, pentru ca inghite mult aer si masina merge cu amestec sarac, pe maxim cresterea este brutala, practic fortezi transmisia mult. Pe mediu este cel mai bine, masina incepe sa traga gradual de pe la 1500 rpm (inainte tragea rau de la 2000 rpm, cu un boost violent), iar reprizele pe orice treapta sunt fulminante. Practic, masina urca repede in ture la apasarea acceleratiei si intre 2300- 4000 rpm trage ca nehalita pe orice treapta. Avantajul mare este ca poti rula linistit in oras cu treapta 4 sau in afara pe la 80-90 kmh in treapta 5 fara nevoia de a retrograda ca sa depasesti ceva. O sa fac cateva filmulete sa arat cum trage, dar deocamdata nu am timp.

 

 

Per total, sa stii ca aceasta solutie da in permanenta fum, la cea mai mica accelerare, nu negru ci gri. El nu se vede cu ochiul liber ziua, decat la talpa, dar se vede foarte bine noaptea, in lumina facuta de farurile masinilor din spate.

Pentru a diminua fumul, dar si senzatia de mers inecat, am umblat la tija wastegate a turbinei, crescand astfel presiunea un pic in ea.

Poate a fost o coincidenta, dar am avut EGR-ul infundat, la aproximativ 15000 km de cand am ales aceasta solutie.

 

Dci-urile sunt prin esenta motoare fumigene. tdci-uri de 2.0 de la VM Motori folosite de Chevy si Hyundai, sub licenta, sunt motoare rafinate, care nu prea fumega la o exploatare normala (vezi Hyundai-rile Santa Fe si Tucson cu astfel de motoare fara DPF). In plus, cand au DPF nu fumega de loc, lucru vizibil iarna pe zapada si chiar la ITP unde noxele sunt 0.

In plus, motorul in varianta E3 are 170 CP! Adica rezerve de rezistenta foarte bune. Nu mai zicem ca exista variante de 150 CP (din soft+turbina variabila) si mai nou 163 CP.

Asta este principalul dezavantaj al powerboxului: este o interfata, care iti da aceeasi crestere indiferent de turatia motorului. Ceea ce ai observat tu, ca ai avea setari care variaza cuplul la diverse turatii, este o iluzie. De fapt, el variaza cuplul in functie de presiunea pe care o citeste in rampa, in divese proportii. Inchipuie-ti ce bine e pentru masina daca ia o talpa la 1200 rpm, in acest caz.

 

Not true! El nu variaza nimic! El citeste presiunea pe rampa common rail si ii comunica ECM-ului - in functie de reglajul pe care-l faci - anumite valori. Functie de aceste valori, ECM modifica timpii de injectie si admisia de aer. Deci el nu face nimic cuplului, tot ECM-ul dicteaza ce si cum, dar in functie de un parametru modificat de cutiuta. De aceia, cresterea nu este egala indiferent de turatie, pentru ca ECM-ul are harta originala, nemodificata. Un alt avantaj este faptul ca nu modifica presiunea in turbina, stiut fiind ca aceasta este piesa cea mai scumpa din motor!

 

Ceea ce m-a facut sa renunt la powerbox este faptul ca am avut impresia ca in permanenta forteaza piesele din transmisie, dar si motorul, pentru ca dezvolta prea mult cuplu de la turatii joase.

Transmisia de pe lacetti diesel este identica cu cea de pe Epica si partial Captiva si Antara. Astfel, ambreiajul, volanta, placa de presiune sunt aceleasi si la lacetti diesel, si la epica, captiva si antara, ultimele cu 150 CP si 350 nm in standard, iar cutia este aceiasi ca si la epica. Deci risc 0 din punctul asta de vedere.

 

 

Nu stiu de ce ti-a fost frica de garantie, sa iti faci reflash, ca nu sta nimeni sa compare parametru cu parametru softurile. Iar daca se urmareste contoarul cu cate scrieri s-au facut sau vesiunea de soft, poti sa spui foarte usor ca s-a facut o rescriere de soft la alta reprezentanta, ca aveai impresia ca nu mergea masina bine. Vorba ceea: ai mers tu cu xenoane la ITP, te incurci cu o remapare?

Ai nu zau? Nu stiu cum o fi la Dacia- Renault, dar astia de la chevy scriu in carte astfel de modificari de soft, asa cum se trece si in softul de garantii al firmei. Practic si daca ma jur ca s-a facut resoftare in Ungaria de exemplu, cel de la Bucuresti poate verifica daca s-a facut sau nu! Iar xenoanele mele, am mai zis, sunt pentru far reflexiv! Si oricum nu fac obiectul discutiei.

 

Sfatul meu e sa tii sub observatie DPF-ul si EGR-ul.

Tin sub observatie DPF-ul, am mai zis asta, nu am avut nicio curatare de DPF pana acum in 65000 km. Asta spune multe despre stilul meu de mers in general si despre modul in care exploatez masina.

 

Mai sunt avantaje ale box-ului fata de remapare, pe langa garantie si posibilitate de reglaj directa fara sa apelezi la tuner. Tu poti merge cu masina la service sa-ti schimbe contactul de exemplu si te poti trezi ca-ti pun aia softul original si ai azvarlit 300 euro pe geam.

Share this post


Link to post

Sa stii ca cel mai important e ca esti tu multumit.

Daca nu-ti face probleme cu DPF-ul, nu pot sa-ti spun decat: bucura-te de investitie!

Intr-adevar, marca powerboxului tau, il recomanda ca fiind de calitate.

 

Daca te-a muscat microbul tuningului, o sa descoperi cu timpul avantajele tuningului de tip reflash.

 

@Axel7: face rau obturarea EGR la diesel, daca e facuta mecanic, deoarece ECU regleaza functionarea motorului bazandu-se pe contibutia EGR-ului a unui volum de aer. Asa poate creste temperatura gazelor de evacuare foarte mult. La mine e facuta anularea din soft.

 

Nici eu nu puteam sa scriu mai bine.

:mrgreen:

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salut Mircea,

Ce poti sa ne mai spui despre cum merge masina acu ca a mai trecut ceva timp de cand ai pus power-box? Sincer sunt si eu interesat, dar stau pe ganduri din cauza DPF-ului...

Ms

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...