tolin Posted July 2, 2007 La motoarele in 4 cyl poate fi valabila, dar la motorul in 3 cyl de la Matiz a fost un dezastru. Share this post Link to post
tolin Posted July 2, 2007 (edited) De asta-l regret si acum, alerga la fel ca si acesta si consuma cu 25% mai putin. PS jocurile recomandate sunt aceleasi si in manualul de service, la motoarele in 4 cyl. Edited July 2, 2007 by tolin Share this post Link to post
ovi_jer Posted July 2, 2007 Pentru ca manualul este editat dupa acest recall.Tot acelasi manual iti spune sa schimbi uleiul si filtru la 7500km sau 6 luni la conditiile grele din romania. Share this post Link to post
tolin Posted July 2, 2007 (edited) Asa si fac, 15.000 km este jumatatea lui 30.000 km si 1 an este jumatatea lui 2 ani. Edited July 2, 2007 by tolin Share this post Link to post
Elfu Posted July 3, 2007 (edited) Mama cat off-topic . Bre va contrati degeama ca romanii tot la 15.000 sau un an o sa faca reviziile daca asa scrie in cartea de garantie. Sunt putin care mai citesc si notele alea mici. De fapt daca stam sa ne gandim orice masina oriunde s-ar afla pe trafic urban este forjata. Daca citim atent cartea aia de garantie o sa observam ca producatorul prin conditii normale intelege doar calatorii extraurbane si daca s-ar putea sa nu fie nici cald nici frig, sa nu ploua dar sa nu bata nici soarele, etc. Crede careva ca neamtu, francezu, koreanu, botswan-ezul schimba mai devreme de 15.000 sau un an? Eu zic ca li se rupe de masina si ca au cumparat-o sa-si faca treaba cu ea cu o intretinere minima ca nu s-au insurat cu ea ca romanii. Mie zau ca mi se rupe ce ulei bag in ea. Daca GM LL e garantat de producator 30.000 de km si eu il schimb la 15.000 mi se pare mai buna alegerea fata de orice alt ulei garantat 15.000-20.000 si sa-l schimb tot la 15.000. Edited July 3, 2007 by Night Elf Share this post Link to post
ovi_jer Posted July 3, 2007 Neamtul produce motoare cu senzori de calitate al uleiului pentru a numai stabilii clientul sau nea gica de la receptie cand trebuie schimbat uleiul.Bmw chiar si la lichidul de frana a pus asa ceva. Share this post Link to post
Elfu Posted July 3, 2007 (edited) La BMW seria 3 asta nou pe benzina umbli cu bidonul de ulei in portbagaj si are revizia la 30.000 daca tot dam exemple. Prefer sa o fac la 15.000 dar sa nu ma murdaresc pe maini decat sa o fac la 30.000 si sa completez din 5000 in 5000 de km uleiul, apropo de BMW si de neamt. "> Edited July 3, 2007 by Night Elf Share this post Link to post
ovi_jer Posted July 3, 2007 Si ce legatura are asta cu faptul ca trebuie sa schimbi uleiul la 7500 km sau 6 luni daca mergi in regim greu? Motorul nu are nevoie de scuze sau justificari. A explicat foarte clar Lauamd faptul ca conteaza cea ce spune constructorul motorului si nu al uleiului. Share this post Link to post
Alinutz Posted July 4, 2007 Am facut revizia de 30k km, pe la 28k km si un pic, din motive mai sus mentionate. Cam asa arata devizul. Pana la urma am ales sa schimb antigelul. Fisele au fost schimbate deoarece una era terminata (impuscata) iar 1 era "aproape terminata". Iata cum arata devizul : Share this post Link to post
ovi_jer Posted July 4, 2007 Licihidul de racire se schimba la 45k km si lichidul de frana se schimba la 30k km. Share this post Link to post
Alinutz Posted July 4, 2007 (edited) Intr-adevar ... nu mi-au zis nimic de lichidul de frana edit : adevarul e ca am mai completat acum cateva luni cu jumatate de bidon. Trebuie inlocuit lichidul de frana ? Edited July 4, 2007 by Alinutz Share this post Link to post
ovi_jer Posted July 4, 2007 Da trebuie schimbat total.Si cu antigelul ce au avut? Share this post Link to post
Alinutz Posted July 4, 2007 Cu antigelul a fost gargaunele meu sa-l schimb, recunosc. M-am uitat pe caiet, si nu m-am uitat bine, si am crezut ca s antigelul trebuie schimbat. Oricum, asta e ... l-am schimbat acum, si-l mai schimb peste vreo 40k km Share this post Link to post
ovi_jer Posted July 4, 2007 Nu e rau dar incearca sa schimbi si lichidul de frana. Share this post Link to post
Alinutz Posted July 4, 2007 Intr-adevar, am vb cu o cunostinta de la service, si trebuie schimbat si lichidul de frana la 30k km. O sa ma duc maine sa-l schimb. Cat despre ulei, pe el scrie 5W 30, super synthetic longlife, sper ca e cel bun . Share this post Link to post
tolin Posted July 4, 2007 Tu aveai in motor antigel care se schimba la 5 ani, nu trebuia schimbat. Lichidul de frana, da, trebuie schimbat. Share this post Link to post
Alinutz Posted July 4, 2007 (edited) Dupa cum scrie pe deviz, acum am antigel Castrol. Asta e bun de ceva ? Adica la cati ani va trebui schimbat ? edit : macar sa stiu sa nu ma mai grabesc de data asta Edited July 4, 2007 by Alinutz Share this post Link to post
ovi_jer Posted July 4, 2007 Exact la cat spune constructorul masinii : 45k km sau 36 luni. Share this post Link to post
tolin Posted July 4, 2007 ... Dupa cum scrie pe deviz, acum am antigel Castrol. Castrol, Castrol, dar ce indicativ avea pe bidon, sa-l putem identifica, sa citim la specificatii. Asa, eticheta Castrol, suna bine. Vorba degustatorilor: "vinuri bune, din cele mai bune tipografii". Share this post Link to post
Alinutz Posted July 4, 2007 (edited) cam asta "scrie" pe el : Daca puteti sa-mi traduceti si mie ... Edited July 4, 2007 by Alinutz Share this post Link to post
tolin Posted July 4, 2007 Scuza-mi rasul, dar nu ma pot abtine. Prea scrie pe romaneste: Castrol, producator eutsche BP AG ! Share this post Link to post
Alinutz Posted July 4, 2007 Castrol, Castrol, dar ce indicativ avea pe bidon Eu la asta ma refeream ... ca nu am observat nici vreun indicativ Share this post Link to post
Alinutz Posted July 5, 2007 Scuze de post consecutiv. Am fost sa schimb si lichidul de frana. Costul s-a ridicat la 42 lei. Pe deviz scrie dot 3. Este bun ? Share this post Link to post
perfidus Posted July 5, 2007 In cartea tehnica scrie DOT3 sau DOT4. E ok. Share this post Link to post