Jump to content
Sign in to follow this  
lauamd

Chevrolet Lacetti - Revizii

Recommended Posts

Facut azi revizia la 1 an la baietii din Sibiu ( cei din Selimbar). Service mic dar f. amabili. Am asistat la ce au facut - am vazut consumabilele schimbate etc. - toate erau GM made in Korea ( mai putin filtrul de aer conditionat - asta era intr-o cutie doar cu un numar de identificare - fara alte inscriptionari ... ), ulei Castrol 5W-40

 

Cost total : 520 RON ( in care a intrat un test de frane / un test amortizoare si un reglat directie).

Atasat este si costul defalcat.

 

Totul a durat 2 ore.

 

Am sa pun si pentru curiosi filtrele de aer si aer conditionat dupa 11kkm in frumoasa noastra patrie. (nu am cablul pentru telefon la indemana).

post-3012-1179753621_thumb.jpg

Edited by da(m)n

Share this post


Link to post

Pentru ca ma pregatesc pentru a doua revizie, vreau sa te intreb care a fost motivul pentru care ai ales sibiul in locul clujului?Vreau sa fiu pregatit! :D

Edited by sebip

Share this post


Link to post
Facut azi revizia la 1 an la baietii din Sibiu ( cei din Selimbar). Service mic dar f. amabili. Am asistat la ce au facut - am vazut consumabilele schimbate etc. - toate erau GM made in Korea ( mai putin filtrul de aer conditionat - asta era intr-o cutie doar cu un numar de identificare - fara alte inscriptionari ... ), ulei Castrol 5W-40

...

Mie mi se pare suficient motivul asta. :)

Share this post


Link to post

@da(m)n - aveai ceva la directie? @-)

In rest preturile par OK, la fel ca anul trecut in toamna. Ti-am spus despre ei ca sunt foarte amabili.

Share this post


Link to post

@perfidus - mi se parea ca trage usor intr-o parte. Pe de alta parte la drumurile pe care le avem nu e suficient sa fie noua masina - directia se regleaza/verifica la sa zicem 5kkm. La fel cum ar trebui facut si cu echilibratul rotilor.

 

Multi nu o fac si dupa 3-4 ani au carute - nu mi se pare tragic sa stii (sa ti se confirme) ca te poti baza pe masina in care-ti "risti viata zilnic" :D .

 

Si da - convergenta nu era ok - si mai e ceva la unghiul de fuga pe spate unde au zis ca nu au ce face - nu era abatere mare.

 

@sebip - pentru ca CEI DIN CLUJ SUNT CRETINI! Sau daca nu cretini sunt rau intentionati ori pe banii mei danseaza altii nu tot eu. In urma unui schimb de mailuri cu baietii de la Ecomax - am aflat ca ei pun ulei 10W-40 pentru ca ala e sintetic (dupa ce am cautat prin magazine este fix invers de cum zic ei - dar se presupune ca vorbesti cu specialisti nu cu niste oligofreni care cauta sa te aiba de client fidel :P ) ( si cu 50% mai ieftin :P ) - in loc sa puna ce a testat si recomandat producatorul. Ca sa nu mai zic ca cu scanerul in mana m-am contrazis cu seful de service asupra ce tip de motor am pe masina =)) - el zicea ca de 1.4 eu ca am cumparat de 1.6 ... ma rog - si multe altele - am povestit mai pe larg anul trecut cand am avut accidentul.

Personal nu m-a interesat pretul pentru ca fac max. o revizie pe an - la 520 ron cat am dat am pus benzina de 80 :D - deci nu asta a fost motivul. Motivatia a fost ca - la recomandarea (chiar in acest topic ) serviceului din Sibiu - am simtit si vazut ca oamenii aia au lucrat pentru mine ( contra cost evident ) nu mi-au facut favoruri ( asa cum cred 90% din mecanicii din tara asta ) tot pe banii mei.

 

Una peste alta sunt multumit deocamata - pacat de drumurile de kkt din Romania - cu Europene cu o singura banda pe sens si multi teribilisti ...

Edited by da(m)n

Share this post


Link to post

Desi m-am declarat multumit de revizia facuta la 15.000Km la Rucom Craiova urmatoarele le voi face garantat in alta parte.

Spun mai multe dupa ce reusesc sa scot masina de la ei din service unde sta de o saptamana si cine stie cand reusesc sa ma plimb iara cu ea.

Share this post


Link to post

@da(m)n - eu am facut prima revizie la cluj si m-am certat cu ei in legatura cu uleiul (era 10w40), nici macar nu stiau de 5w30, nu stiau unde sa caute in manualul de utlizare specificatia uleiului. Atunci i-am intrebat daca in viitor pot sa vin cu consumabilele mele, si raspunsul lor a fost afirmativ, ramane de vazut. Problema e ca pentru varianta cu Sibiul pierd o zi...hhmmm...am la ce sa ma gandesc si ce sa compar. Mersi de raspuns!

Share this post


Link to post

@da(m)n:

La revizie ti-au pus si testerul pe masina sa vada istoricul eventualelor coduri de erori sau pentru asta trebuie sa platesti separat (ca la directie, frane, amortizoare)?

Stiu ca uleiul Castrol e bun, dar am vazut pe la altii ca pun ulei GM (Genuine GM). Nu ar trebui sa faca toti asa din moment ce sunt autorizati GM? Eu personal as prefera sa-mi puna in motor tot aceeasi marca de ulei cu care vine masina din fabrica.

Inca o chestie pe care nu o inteleg... Din moment ce platesti manopera la ore lucrate, de ce mai trebuie sa platesti separat verificarea amortizoarelor, a franelor, a directiei? Astea nu s-au efectuat in cadrul acelor ore? Inteleg sa platesti manopera si piesele consumabile schimbate, dar din moment ce acele operatiuni intra in timpul facturat pentru manopera se presupune ca le platesti o data, nu?! In fine, pe de alta parte pretul de 30 ron al orei de lucru nu mi se pare deloc mare (de fapt mult mai mic fata de alte serviceuri).

Share this post


Link to post

@root & all>

Preludiu revizie -

...

eu: ce ulei introduceti in motor ?

el: noi punem MOBIL 5W40.

eu: ... si daca eu vreau GM 5W30 ?

el: punem GM 5W30 si noteaza pe comanda deschisa ...

...

Postludiu -

...

el: trebuie sa va prezentati la urmatoarea revizie pana in urmatorii 15k km.

eu: de ce nu dupa 10k km ?

el: pentru ca i-am pus ulei GM LL.

eu: (se aprinde un lej la UC) ... si daca puneati ulei MOBIL ?

el: veneati dupa 10k km.

...

 

Concluziile le trageti singuri.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@sebip - chestia cu mersul cu consumabilele mele nu ma incanta - ar insemna sa le fac treaba eu - atunci ei la ce pana mea mai sunt platiti? Eu ar trebui doar sa dau cheile si sa astept la receptie - asa se face intr-o tara cu apa calda - la noi - nu e cazul. Sunt curios daca iti accepta acele piese - pentru ca acolo fiecare are versiunea lui - exact ca la functionarii publici : raspunsul este in fctie de cu cine ai vorbit :) ). Pe de alta parte vad ca-mi confirmi parerea proasta despre ei ... no comment.

 

@root - acele reglaje / verificari nu intra in costul reviziei obisnuite - deci ei normeaza 3 ore doar schimbul ala de filtre si ulei / scanner pe masina si verificat bucsaraie etc. Dupa cum se si vede in devizul ce l-am atasat acele verificari au cost fix ( vezi steluta in dreptul pretului ).

 

@tolin - deci ulei GM ar fi de tip Long Life si astealalte nu? Si ar trebui schimbat uleiul la 10kkm in cazul asta? Hmm ... maybe next time - acuma e pus uleiul. Ideea e ca si astia din Sibiu si cei din Cluj nu au zis nimic de GM :( doar de Castrol si Mobil. Oricum mai nesanatos mi se pare sa puna alt tip de ulei decat alta marca ;) .

Edited by da(m)n

Share this post


Link to post
@sebip - chestia cu mersul cu consumabilele mele nu ma incanta - ar insemna sa le fac treaba eu - atunci ei la ce pana mea mai sunt platiti? Eu ar trebui doar sa dau cheile si sa astept la receptie - asa se face intr-o tara cu apa calda - la noi - nu e cazul. Sunt curios daca iti accepta acele piese - pentru ca acolo fiecare are versiunea lui - exact ca la functionarii publici : raspunsul este in fctie de cu cine ai vorbit :) ). Pe de alta parte vad ca-mi confirmi parerea proasta despre ei ... no comment.

 

Daca as putea duce consumabilele mele, nu ar insemna neaparat ca le fac treba...ei isi i-au banii pe manopera. Iar parerea proasta nu o confirm, o intaresc. Am avut probleme cu aerul conditionat, a trebuit sa ma lupt cu ei sa ii conving ca nu mergea...imi place sa cred ca faceau pe prostii (si nu chiar erau).Partea proasta e ca sunt singurii in Cluj...si restul care sa merite is totusi departe...Oricum eu nu inteleg de ce is asa mari diferente intre sercice-uri, nu neparat calitate, ci in principii. La prima revizie m-am trezit cu Mobil1...dar nici vorba sa scrie sa ma prezint peste 10.000...is gretosi!!!

Share this post


Link to post

@Sebip - cred ca ceea ce spunea Tolin este o recomandare de a schimba uleiul la 10kkm. Ei sunt obligati doar sa te informeze conform cu cerintele garantiei - care spune 15kkm sau un an. Daca tu vrei sa faci ceva mai repede e problema ta - la 15kkm ei tot iti vor schimba uleiul ( sa nu pierzi garantia ). In cartea masinii spune clar ca daca folosesti masina in regim sever ( porniri - opriri multe, drumuri scurte, etc.) sa se schimbe uleiul la jumatatea intervalului. Sper ca nu gresesc ca nu am cartea la indemana ...

Share this post


Link to post
@Sebip - cred ca ceea ce spunea Tolin este o recomandare de a schimba uleiul la 10kkm.

Nu era o recomandare, in functie de proprietatile uleiului introdus se stabilea pe carnetul de service data urmatoarei revizii.

Share this post


Link to post

Oricum interesant pentru ca Mobil1 5w30 (API SM/SL/CF, ACEA C3, A3/B3/B4, MB 229.31, BMW LL 04, VW 504.00/507.00) are proprietatile cerute de Chevrolet. Probabil au interese sa vanda un a numit tip de ulei.

 

@da(m)n "Daca tu vrei sa faci ceva mai repede e problema ta - la 15kkm ei tot iti vor schimba uleiul ( sa nu pierzi garantia )." Daca fac schimbul la 10.000 km, urmatoarea revizie nu e la 15.000 km, ci la 25.000 km!

Edited by sebip

Share this post


Link to post

Cum adica urmatoarea revizie e la 25000? Toata revizia nu consta doar in schimbul uleiului - daca tu faci revizia intreaga la 10kkm aia e iarasi problema ta. Dar de ex. daca tu schimbi uleiul la 10kkm - cand te duci la 15kkm sa-ti schimbe filtrele nu cred ca vor zice ca merge uleiul ala pana la 25kkm ... deci il vei schimba si pe ala pentru a pastra garantia. Eu asa vad problema si pare f. logic - nu ai vrea sa ai 2 date de revizie - una pentru filtre si una pentru ulei?!

 

 

 

Care-i treaba cu inspectia caroseriei de pe ultimele pagini ale cartii de service? Trebuia sa-si puna stampila si acolo? :(

Share this post


Link to post

Prima revizie se face la 15.000 km sau un an, care intervine prima, eu am facuta la un an si aveam ~13.000 km. Urmatoarea revizie o fac la ~28.000 km sau la un an, iarasi care intervine prima. La inspectiile la caroserie Ecomaxul nu a pus nimic...dar mi-a trecut in schimb la reparatiile efectuate in garantie schimbarea sau complectarea freonului!

Share this post


Link to post

@sebip Din ceea ce spui nu rezulta ca daca faci schimbul de ulei - se amana urmatoarea revizie pana la 15kkm sau 1 an ;) . Tu ai facut prima revizie la 13kkm ( eu la 11kkm ) pentru ca a trecut un an - daca sa zicem luna asta vrei sa schimbi uleiul - ca asa crezi tu ca e bine - cand te duci la 28kkm sau 2 ani ce crezi - trebuie sa schimbi uleiul sau nu? ;)

Share this post


Link to post

Nu m-am gandit asa profund, si nu stiu daca poti face "revizii" pe componente( doar ulei si filtru, sau filtru de aer...polen). La prima revizie schimbi ce ai in carnetul de garantii...si tot asa continui cu a doua...

Dupa cum spui cred ca nu ar mai trebui schimbat uleiul...dar ar trebui inlocuite filtrele de aer si polen...si ar fi sanse sa ma incurc cu atatea date de schimb pentru fiecare

Edited by sebip

Share this post


Link to post

Nu - eu voiam sa zic ca ti se va cere sa schimbi uleiul la intervalul necesar. Ca l-ai schimbat tu la o data arbitrara e f. bine dar nu cred ca tine loc de schimbul obligatoriu de la revizie.

Cel putin asta e parerea mea.

Share this post


Link to post
Oricum interesant pentru ca Mobil1 5w30 (API SM/SL/CF, ACEA C3, A3/B3/B4, MB 229.31, BMW LL 04, VW 504.00/507.00) are proprietatile cerute de Chevrolet. Probabil au interese sa vanda un a numit tip de ulei.

Cred ca n-ai citit atent, ei vroiau sa vanda Mobil 1, dar problema nu-i de marca, nu-i de standarde, ci de durata de utilizare a uleiului, cel GM LL (Long Life) este facut pentru 30.000 km (rulaj exclusiv extra-urban).

Si mai este o deosebire esentiala, uleiul GM este produs si vandut doar retelei GM, asa ca se stie exact ce se gaseste in bidon. La toate celelalte care nu-s produse pentru un mare fabricant de automobile, in Romania, este ca la vinuri: "vinuri originale, din cele mai renumite tipografii".

Edited by tolin

Share this post


Link to post

tolin, deci recomandarea ta ar fi ulei GM? :)

La pret am vazut ca e cam la fel cu mobil-ul sau castrol-ul.

Share this post


Link to post

Uleiul GM super synthetic este un ulei care corespunde unor standarde foarte inalte:

 

SAE 5W-30

API SL/CF

ACEA A3/B3/B4

 

GML OIL MORE LASTING 5W-30

Particularly suitable:

VW 500.00/501.00/502.00/505.00, Porsche, BMW LL 01,

MB 229.1/229.3/229.31/229.5, BMW LL

OPEL GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

Suitable also when 5W30 API SL/CF lubricant is recommended:

Honda, Hyundai, Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Jeep, Pontiac, Dacia, Daewoo

Multipurpose fuel economy. New generation full synthetic motor oil for the most demanding gasoline and (turbo) diesel engines.

Share this post


Link to post

Frate ce cauta Dacia in lista aia? :) )

Share this post


Link to post

E corespunzator si cand 5W30 API SL/C e recomandat de producatorul Dacia! :thumbl:

Share this post


Link to post
tolin, deci recomandarea ta ar fi ulei GM? :)

Cand uleiul acesta este facut special pentru motoarele produse de GM (Chevrolet), este LL (Long life = 30.000 km) si cand acesta este distribuit doar prin reteaua producatorului, la ce-mi trebuie sa aflu ce au imbuteliat altii in bidoane cu etichete frumos colorate ?

 

Serios, de unde dorinta asta de a face altfel decat a prevazut producatorul motorului, stiu eu mai multe decat el ? Eu vad ca acest popor nu reuseste sa se desprinda din experimentul Dacia.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...