Jump to content
Sign in to follow this  
jhr

Antigel Matiz

Recommended Posts

De ce isi schimba antigelul culoarea din albastru in maro rosu si are miros de rugina dupa 1000 de km?

Share this post


Link to post

Pentru ca-i murdara instalatia de racire . Da jos radiatoarele + rezervor lichid si spala-le, numai asa poti scapa de rugina ! Schimba mai des antigelul !

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns.

Antigelul a fost schimbat odata cu pompa si cureaua de distributie anul trecut.

Culoarea a devenit maro rosiatica brusc. Acum doua saptamani era albastra!

 

Share this post


Link to post

Incercati sa nu folositi antigel albastru foarte ieftin... in foarte scurt timp se infunda radiatorul...

Share this post


Link to post

salut am completat acum cu cca 150 de grame de antigel luat din carrefour...este de culoare roz ...marca glycox este un antigel diluat la punga pret 14 lei litrul...si nu scrie ce tip este doar ca pe eticheta zice asa "recomandat pt toate tipurile de motor cu ardere interna..., nu contine nitriti ,fosfati,amine si silicati'....eu l-am cumparat dupa culoare celui vechi care este usor rosiatic ...si cred ca am cam gresit pt ca cel original este de culoare albatru din ce vad pe forum...hmmm o avea ceva ca am completat cu asta roz??post-42274-0-55932300-1417444711_thumb.jpg

Edited by slim_daddy40

Share this post


Link to post

Valeu, in 2007 la mine cel original era roz... asa ca l-am schimbat de 2 ori pana acum cu ...roz :D

Share this post


Link to post

Incercati sa nu folositi antigel albastru foarte ieftin... in foarte scurt timp se infunda radiatorul...

Subscriu! Si mai ales daca legeti sa treceti de la roz la albastrus au invers sa spalati foaaarte bine instalatia daca ati avut albastru, altfel se formeaza un mal (noroi) de toata frumusetea, eu a trebuit sa schimb caloriferul acum vreo 2 luni pe motivul asta.

Share this post


Link to post

Buna seara/dimineta. Doresc sa vin cu o precizare. Antigelurile sunt de 2 tipuri: antigel G12 (culoare roz in majoritatea cazurilor) care este folosit preponderent la masinile care au radiator de aluminiu, si antigelul normal (diferite culori), care se foloseste la masinile cu radiator de tabla. Daca puneti alt antigel decat g12 la radiatorul de aluminiu, in timp il mananca. Am lucrat intr-o firma care producea antigel. Daca stiti ca aveti radiatorul de aluminiu,bagati G12 sau tip G12

. Totul tine de silicati. Sper ca am fost de ajutor.

Edited by Dragos36

Share this post


Link to post

Atunci am băgat ce trebuie

 

Depinde ce aveai in masina. Daca ai bagat rosu (organic) peste verde/albastru (anorganic) nu prea ai bagat ce trebuie si trebuie schimbat integral.

 

Share this post


Link to post

matiz 2007, euro 3, 52500 km

am schimbat de 2 ori antigelul

am folosit hepu albastru G11

pana in prezent totul este ok

intra 3,8 l

Share this post


Link to post

Salut,

 

Imi poate confirma cineva cati litri de lichid de racire intra la un Matiz cu motor de 1 litru ? (cod motor B10S1)

Prin manualele gasite pe net vad ca e vorba de 4,2 litri. Ieri l-am schimbat si au intrat cam 3,6 litri.

 

A, si nicaieri nu am gasit mentionat nimic despre cazul in care masina ar avea aer conditionat. Nu e cazul meu, dar stiu ca ar diferi cantitatile intre varianta cu A/C si cea fara.

 

Mecanicul pur si simplu a desfacut colierul furtunului gros care intra in radiator, in partea de jos, a curs ce-a curs si asta a fost tot. A pus furtunul la loc, a turnat antigel in vas, am pornit motorul, s-a mai dus in motor. Am pornit spre casa, am mers vreo 40 km (mecanicul e cam departe), am oprit la un magazin, cand am iesit am verificat nivelul si am mai completat.

 

Acum e un deget sub maxim (cam acolo unde se imbina partile din care e compus borcanul). Pana la urma, din 4 litri de lichid cat pregatisem eu (intr-un bidon de 5 litri) a mai ramas cam o jumatate de litru, sa zic.

 

O fi ok, n-o fi ok.

 

Azi am mers 25 km, l-am verificat cand s-a racit, nivelul e la fel, nu a mai scazut. Evident ca am pornit si incalzirea la maxim, asa ca ar trebui sa fi intrat pe tot traseul posibil al instalatiei, insa de unde diferenta de 500-600 ml?

Edited by chevvy

Share this post


Link to post

E normal sa mai ramana lichid de racire in instalatie. De exemplu, la partea de jos a blocului motor unde nu exista robinet de golire. Asa ca, cantitatea specificata in cartea tehnica corespunde cu prima umplere.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...