Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

"Hai ca ma bag si eu cu una tare!"

Am un prieten care si-a luat asta toamna un CIELO 96. Facut schimbu de ulei cu ARAL 10W-40 si dupa a aparut zgomot mai mare in motor si nervii de rigoare...!

Pb intervine acum, dupa 2000 km, cand i-a aparut o brusca scadere de presiune a uleiului pe la 140km/h. Oprit pe dreapta motorul facea un zgomot infernal...dupa ce l-a desfacut la service motorul era " arat"..... si uleiul era APA nu mai asigura deloc lubrifiere, era pur si simplu la fel de fluid ca apa! Puteti crede asta? A bagat o groaza de bani in peisele schimbate ca sa nu mai zic manopera!

Acum eu nu contest faptul ca "poate" o fi fost de la altceva, dar de ce tot uleiul era apa?

Share this post


Link to post

Amicul tau si-a luat tzeapa cu uleiul, poate i-au pus ulei e transformator in bidoane. Eu nu mai merg pe Aral de mai multi ani. Prefer astrol si Mobil, sunt mai ieftine si mai bune. Imi amintesc cand, copil fiind, a primit tata ulei Shell 20W40 de la o ruda din America. Chiar am simtit si eu diferentza, mergea motorul mult mai frumos. Dupa revolutie, cand a venit Shell in Romania, eu avand mare incredere in el l-am folosit, dar m-a desumflat repede un prieten care mi-a zis ca pt Romania Shell nu face 2 parale.

 

Eu recomand ELF 10W40, costa 580k bidonul de 4l la Metro si intrucat e folosit pe Renault-uri 15 k km cu incredere inseamna ca nu e rau.

 

Alta mancare de peste este la Tico care functionand prin carburatie si neavand un control al noxelor contamineaza mai mult uleiul cu hidrocarburi nearse decat masini echipate cu injectie electronica de benzina, de asta se "murdareste" uleiul mai repede. Eu am pus ELF in Tico si il voi schimba la 6000 km excusiv urbani, n-as baga banii in uleiuri scumpe.

Share this post


Link to post

Io nu prea ma pricep, asa ca la primul schimb de ulei am mers pe mana managerului de transporturi de la fima unde lucrez.Noi avem vreo 80 de matizuri in firma si omu' pune numa ESSO 10W40 in ele si zice ca nu au fost probleme. Voi ce parere aveti? A mai incercat cineva?

Share this post


Link to post

Pentru ca singurul autorizat sa faca recomandari la uleiul pentru motor este producatorul, citez pentru a nu stiu cata oara ce scrie in manualul de utilizare a masinii mele:

5 W-30 (sintetic)

10 W-30 (semi-sintetic)

15 W-40 (mineral)

Uleurile folosite trebuie sa fie conforme cel putin cu API-SJ

Cifrele codificarii SAE reprezinta clase de vascozitate si nu temperaturi cum gresit se interpreteaza. De ex. un ulei de clasa 40 este mai vascos cu 50% decat un ulei din clasa 30 la aceeasi temperatura (+40'C). La 100'C diferentza este mult mai mica. Asta in cazul ultimelor cifre. Primele indica vascozitatea la temperaturi negative. 5W este garantat pana la -30'C, 10W pana la -20'C, 15W pana la -15'C, dar vascozitatile sunt diferite, conform claselor SAE.

Obs.:

1- manualul de utilizare Daewoo Matiz nu recomanda uleiurile din clasele: 5W40, 10W40, 15W50, 20W50 (aflate in fabricatie la data respectiva);

2- producatorii de uleuri dezaproba amestecarea diverselor clase de vascozitate si nici alternarea utilizarii lor, mai ales in cazul sintetic/mineral;

3- pentru zona noastra climaterica clasele recomandate sunt 5W si 10W;

4- uleiul aflat in motoarele livrate de Daewoo si GM este de vascozitate 30;

5- comparatiile intre producatori se fac doar in cadrul acelorasi clase de vascozitate si a tipului de ulei (sintetic, semi-sintetic sau mineral);

6- tendinta generala este de scadere a vascozitatii uleiului pentru asigurarea unei ungeri rapide si eficiente si pentru reducerea frecarilor din motor in vederea scaderii consumului de carburant, motiv pentru care producatorii s-au orientat pe fabricarea de uleiuri cu vascozitate in clasa 20;

7- uleurile de vascozitate 50, 60 se utilizeaza in motoarele pentru racing, unde turatia minima de lucru este 6000 rpm;

8- timpul de acoperire cu ulei a tuturor angrenajelor dintr-un motor pornit dupa o pauza indelungata, in care tot uleiul s-a scurs in baie, momentul cel mai critic in uzura unui motor, dar si cel mai des intalnit, cel putin 1-2x pe zi, este direct proportional cu vascozitatea uleiului;

9- la data elaborarii recomandarilor nu exista uleiul 0W30 si nici 5W20;

10- probabil ca uleiul viitorului va fi 0W0, cu variantele deja previzibile: 0W0+, 0W0++, -0W0+ si --0W0++.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

buna!

in vre-o luna ar trebui sa fac schimbul de ulei la Matizul meu care are deja 3500km,insa recunosc ca desi am citit de mai multe ori forumul asta tot nu m-am lamurit la ce ulei sa ma opresc.

cum ma sfatuiti sa fac?sa imi iau eu uleiul si filtrul(filtrele) si sa ma duc cu ele la service?

scuzai-mi stangacia,dar nu ma pricep ce trebuie facut.

multumesc pentru intelegere.

Share this post


Link to post

Pui ulei DAEWOO 5W30.

Dai un telefon la service si îi întrebi daca accepta sa vii tu cu uleiul si filtrul de ulei. Poti sa întrebi si de pret, ca sa poti face o diferenta între pretul lor si cât ar costa daca le cumperi tu din magazin.

Parere personala: accepta uleiul si filtrul de la service (la toate reviziile, macar pâna iesi din garantie, pe urma poti sa ti le cumperi singur) ca sa fie mai "atenti" cu masina ta si sa poti sa-ti faci o "intrare" la un mecanic priceput si sa se "miste" altfel. Roaga mecanicul (100k lei vechi) sa-ti curete motorul cu o anumita "substanta" (stie el ce trebuie sa faca, n-ai tu grija)!

Acum este clar?

Share this post


Link to post

@tolin afc> "Uleurile folosite trebuie sa fie conforme cel putin cu API-SJ

Cifrele codificarii SAE reprezinta clase de vascozitate si nu temperaturi cum gresit se interpreteaza. De ex. un ulei de clasa 40 este mai vascos cu 50% decat un ulei din clasa 30 la aceeasi temperatura (+40'C). La 100'C diferentza este mult mai mica. " - atunci de ce este agreat de producator uleiul din clasa 15w-40? - Nu este logic!

 

Mobil Synt S 5w-40:

 

SAE Grade 5W-40

Viscosity, ASTM D 445

cSt @ 40º C 84

cSt @ 100º C 14.2

Viscosity Index, ASTM D 2270 175

HTHS Viscosity, mPa·s @ 150º C, ASTM D4683 3.6

Pour Point, ºC, ASTM D 97 -39

Flash Point, ºC, ASTM D 92 220

Density @15º C kg/l, ASTM D 4052 0.855

 

 

Mobil Super M 15w-40:

 

 

 

SAE Grade 15W-40

Viscosity, ASTM D 445

cSt @ 40ºC 107

cSt @ 100ºC 14.4

Viscosity Index, ASTM D 141

Sulphated Ash, wt%, ASTM 0.91

HTHS Viscosity, mPa.s @ 150°C, ASTM D4683 4.00

Pour Point, ºC, -24

Flash Point, ºC 230

Density @15ºC, kg/l, ASTM D 4052 0.885

 

 

Logic ar fi ca 5w-40 este mult mai bun pentru Matiz; asta nu inseamna ca este cel mai bun; ideal ar fi un 10w-30 100% sintetic, dar nu se gaseste (la noi)! Am incercat cu Daewoo 10w-30 semi-sintetic si dupa 2 luni (iunie si iulie!!) au inceput sa-mi creasca clopotei in motor; in momentul de fata am Mobil 5w-40, consumul este de 7 la suta in Bucuresti, si motorasul se simte ff bine; totusi, nu este cel recomandat de producator, dar nu am gasit altul mai bun in momentul cand am avut nevoie; de aceea urmeaza sa-l schimb cu Total 5w-30... l-am achizitionat deja, cu mare dificultate (nu se gaseste pe toate drumurile)... si sper sa raman la acesta, cu o rata de schimb de 2 ori / an ( odata la 6000 km).

 

Pentru cei care au probleme la cutia de viteze: era o propunere undeva pentru un ulei de cutie automata, un 70w-80... altul pentru un sintetic 75w-90... Eu voi incerca cu 75w-80, tot de la Total... cred ca fiind cel mai apropiat de recomandarea producatorului si in acelasi timp un ulei 100% sintetic, va da cele mai bune rezultate pentru a scapa de caraieli si cloncanituri (acum am un Mobilube 80w-90 pus de mecanicii de la Daewoo sub pretextul ca nu au altul... si ca ar fi foarte bun, ca nu au avut probleme pana acum - nu au ei, dar avem noi).

Share this post


Link to post

Logica o detine fabricantul motorului. Apoi, depinde si de zona climaterica unde este folosit motorul, iar comparatie 5w40 vs 15w40 nu se sustine, compari mere cu pere. Dupa unii, uleiul mineral este mai stabil chimic. Exista si la noi zone in care iarna este blanda si unde un ulei mineral poate fi folosit tot timpul anului. Din observatiile mele, tipul 5W40 a fost scos din fabricatie la cei mai multi producatori de uleiuri, in schimb, in magazinele romanesti nu gasesti decat acest tip (lichidari de stocuri ?). Pentru motoarele care folosesc SAE 40 (vw, audi, ...) se recomanda 0W40. Eu am un amic cu un Ford Escort de vreo 15 ani care a mers toata viatza cu 15W40. Am incercat si eu intr-o vara si l-am aruncat dupa 2000 km pentru ca motorul nu mai mergea ca inainte. Am spalat motorul cu motor flush si de atunci folosesc numai 5W30 si sunt foarte multumit. Daca schimb filtrul de aer des (la 6 luni), consumul in urban este intre 6-6,5% la cald si 7-7,3% in iernile grele de aici. Aceasta este experientza mea, dar asta nu inseamna ca este o lege. Eu folosesc ulei facut pentru Daewoo din 3 motive: are girul producatorului, este distribuit doar prin reteaua Daewoo si are cel mai mic raport pret/performantza. Acum am primit prin curierat un ulei Castrol GTX 5W30 de la mama lui, pe care scrie ca se comercializeaza doar in US si dupa 1-2000 km, cand il pun, voi putea sa spun niste impresii. Aditivul care a venit pe langa el (tequila) l-am testat si este excelent.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

@tolin afc>

 

Domnu' Tolin, faci afirmatii care se bat cap in cap; sa-ti explic: dumneata ai afirmat ieri (vad ca ai corectat intre timp) ca nu pot fi comparate mere cu pere - corect, dar eu am comparat efectele pe care le au doua uleiuri diferite asupra aceluiasi motor; apoi spui ca ai aruncat uleiul recomandat de producator (mineral, 15w-40) dupa doua luni (tot vara, daca era iarna te "intelegeam"!!). Acelasi lucru l-am facut si eu, cand am folosit ulei semi-sintetic de proasta calitate (Daewoo 10w-30, care pe timpul verii se transforma rapid in 10w-20 + reziduuri de polimeri arsi); nu inteleg de ce esti atat de vehement cand sustii ca un ulei sintetic, sa zicem de pen-ultima generatie, nu ar fi mai bun decat unul mineral; apoi, tradezi din nou producatorul (vrei sa treci de la Daewoo la Castrol - asteptam cu interes rezultatele, desi nu vad ce s-ar mai putea intampla - ai consum mult sub cel estimat de producator); si asa cum nu poti compara mere cu pere, nu poti compara un motor de Ford din 1990 cu un Matiz din 2000 - de aceea sustin ca producatorul a gresit sau a avut motive comerciale cand a recomandat uleiuri minerale la Matiz; oricum, concluzia mea coincide cu a ta: 5w-30 este mult mai indicat a fi folosit. Si mai am un amendament: ai afirmat candva ca ca nu vezi utilitatea lui 10w-30 - pai tocmai asta este clasa de vascozitate perfect compatibila cu motoarele Daewoo (gandestete ca pe timpul iernii fuctioneaza acelasi sistem de racire ca si pe timpul verii, iar uleiul 10w-30 are un indice de vascozitate imbunatatit fata de 5w-30, ajutand astfel motorul sa ajunga mai repede la temperatura de lucru, fara ca puctul de curgere sa fie mai ridicat; in plus, avand un spectru mai ingust, rezulta mai putine reziduuri de polimeri arsi)... q.e.d.e.d.

 

 

Pe aceasta baza, putem acum constitui un top (crescator) al uleiurilor compatibile cu motoarele GM:

 

 

 

1. Daewoo 10w-30 calitate ACEA A3, API SJ, semi-sintetic

se transforma vara in 10w-20 + reziduuri

SE SCHIMBA LA 3 LUNI

2. Aral 10w-40 calitate ACEA A3, API SJ, semi-sintetic

se transforma vara in 10w-30 + reziduuri

3. Mobil, Castrol etc 10w-40 calitate ACEA A3, API SL, semi-sintetic

se transforma vara in 10w-30 + reziduuri

4. Orice ulei 5w-40 calitate ACEA A3, API SL, sintetic, stabil

ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii

5. Daewoo 5w-30 calitate ACEA A3, API SJ, sintetic, stabil

ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii

6. Orice ulei 5w-30 calitate ACEA A1, API SL, sintetic, stabil

ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii

7. Orice ulei 5w-30 calitate ACEA A5, API SL, sintetic, stabil

ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii

8. Orice ulei 10w-30 calitate ACEA A1/A5, API SL, 100% sintetic, stabil

ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii

SUNT SUBLIME, DAR LIPSESC (DIN MAGAZINELE NOASTRE)

 

 

 

P.S. Ti-ai pus aditiv la motor? Am crezut ca mi s-au aburit ochelarii si numai vad bine; pe banii matale faci ce vrei, da' parca scriai mai de mult ca nu se recomanda folosirea aditivilor, pentru a nu strica echilibrul lor si pentru a nu genera mai multi polimeri arsi.

Share this post


Link to post
Aditivul care a venit pe langa el (tequila) l-am testat si este excelent.

Ai, măi Tolin, şi tu ai început să bagi aditivi în motor? =))

Share this post


Link to post

@gabriel.marina> Tequila este o bautura alcoolica extrasa din cactus. Sper ca grija pe care mi-o porti sa nu-ti fi cauzat si la vedere.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
...

Pe aceasta baza, putem acum constitui un top (crescator) al uleiurilor compatibile cu motoarele GM:

1. Daewoo 10w-30 calitate ACEA A3, API SJ, semi-sintetic

                            se transforma vara in 10w-20 + reziduuri

                            SE SCHIMBA LA 3 LUNI

2. Aral 10w-40 calitate ACEA A3, API SJ, semi-sintetic

                            se transforma vara in 10w-30 + reziduuri

3. Mobil, Castrol etc 10w-40 calitate ACEA A3, API SL, semi-sintetic

                            se transforma vara in 10w-30 + reziduuri

...

 

7. Orice ulei 5w-30 calitate ACEA A5, API SL, sintetic, stabil

                            ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii

8. Orice ulei 10w-30 calitate ACEA A1/A5, API SL, 100% sintetic, stabil

                            ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii

Cam ciudat top-ul asta al tau... daca e "crescator" inteleg ca nr 1 e cel mai slab iar nr 8 e cel mai bun, corect?

 

Pai adica... Orice ulei 10w30 e mai bun decat Mobil, Castrol 10w40 ?!? :scarpin: :rolleyes:

Share this post


Link to post

@nfs>

 

Da, 10w-30 cu caracteristiile mentionate si da, toate sunt bune, iar 8 este cel mai bun.

 

 

@tolin afc>

 

Tequila este intr-adevar o bautura, nu o marca inregistrata, dar ar fi putut fi. Daca tie iti arde de gluma, fa-o cu prietenii tai.

Share this post


Link to post
@tolin afc>

... Daca tie iti arde de gluma, fa-o cu prietenii tai.

Ia atentiune! Drepti, v-aliniati! Mah, ce-i glumele astea? Voi sa zimbiti cind eu deja ma tavalesc de ris, auziti? Ei dracie...

Share this post


Link to post
Tequila este intr-adevar o bautura, nu o marca inregistrata, dar ar fi putut fi. Daca tie iti arde de gluma, fa-o cu prietenii tai.

...ai avut dreptate. Ai ochelarii aburiţi. Si vad ca te şi enervează...

Share this post


Link to post

@nfs > N'teles, sa traiti ! Nu mai bagam aditiv pe gura in timpul programului.

Share this post


Link to post

Vorba nefeseului: Stop joc!

Ca urmare a bosumflarii unor membri cu uleiul sensibil la bord, s-a decis ca se vor executa postari in continuare din pozitia incruntat, semi-cocosat in fata monitorului, cu o atitudine serioasa, usor mâhnita.

Se pot adresa si glume, dar numai de catre un lot de forumisti atent selectionati in acest scop!

In legatura cu "fa-o cu prietenii tai" doresc sa atrag atentia ca nu am fost, nu sunt si nu voi fi niciodata prieten cu tolin, daca vrea sa o faca si cu mine :D

Share this post


Link to post

noroc cu gabrielmarina ca altfel nu citeam in intrgime post-ul lui tolin.

extraordinar tolin . m-am spart de ris. :) )

si eu am schimbat cablul de ambreiaj in parcare si am folosit aditivi, sa-l ung...dar romanesti :)

Share this post


Link to post

Acum, cand lucrurile s-au calmat, sunt dator cu o explicatie:

tot vorbind cu un bun prieten, plecat de 18 ani din tzara si care este doxat in auto, m-am trezit la usa, vineri seara, cu un pachet ce continea 8L de ulei motor, flush motor, oil-detergent si 1L "aditiv" mexican, pe langa altele. Asa ca din respect pentru un prieten, dar si din curiozitate, o sa incerc un ulei Castrol GTX 5W30 peste vreo 2000 km, iar experientza aceasta sper sa fie benefica pentru toti care vor citi postarile ulterioare. Daca s-a inteles altceva, imi cer scuze, am fost poate prea encriptic.

Cum "aditivul" era elementul chimic cu timpul de injumatatire cel mai scurt, l-am testat pe loc si n-am mai asteptat sa-l probam in grup organizat, la un loc marcat cu insemnele DaewooClub, la comanda comandantului suprem.

Supriza mare a fost cand am accesat site-ul Castrol si am descoperit ca acest ulei este mineral si nu sintetic. N-are rost sa postez pretul lui, pentru ca este injositor de mic pentru noi: 1 urmat de ceva dupa virgula, adica cat un litru de benzina aici. Iar uleiul primit pentru spalare, desi este "no name" aici si poate ca si acolo, este produs de Mobil 1.

Asa cum poate n-am fost inteles, eu nu sunt un fan al uleiului Daewoo. L-am utilizat doar pentru ca am simtit ca motorul meu s-a simtit bine cu el (ultimii 4 din 6 ani) si pentru ca aveam o certitudine in spate, iar diferentza de pretz fatza de 0w40 (Aral), uleiul sustinut de dealerul meu (interes comercial ?) si nr. de km parcursi in 6 luni, nu justifica o cheltuiala asa de mare. Eu am facut in 6 ani o medie de 8000km pe an. Cum sa arunci un ulei 0W40 (whatever) dupa doar 4.000 km ? Nu fac asta cei cu PIB-ul de 20x mai mare ca al nostru.

In rest, totul este chimie si experiment moto. La treaba asta nu poate contrazice nimeni pe producatorul motorului. "Parerea mea", ca "aditivul" e pe terminate.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Toline, tata, m-ai convins! Ma mut la Brasov! :drinkers:

Share this post


Link to post

Domnilor,am bagat ulei 10\30Daewoo,luat dela reprezentanta,si dupa 3000 km a trebuit sa completez nivelul cu aprox.400 g.Revenind la service mi-i s-a recomandat Mobil 1,5\40.Mentionez ca am la bord 23000 km.Ce sfaturi imi dati ?

Share this post


Link to post

Nenea Voicu arunca-l(uleiul).Nu stiu daca are vre-o legatura dar in maty 2 al meu la 103.000 km i-am facut schimbul.Iau pus Daewoo si in cca 5000 a consumat 1,5 l estimez eu.L-am completat cu un Lubrifin de 60.000 l si de atunci e ok(intre timp a ajuns la 112.000).Si la al meu personal,gata era ulei Daewoo.Change.

Share this post


Link to post

Poate explici si unde s-au dus cei 1,5L de ulei ? Atunci te cred. Am avut si eu o faza din asta de SF si pentru ca nu m-am lasat pacalit asa usor, am mutat masina din locul de parcare. Rezultatul: uleiul era din nou la nivelul initial. N-am gasit raspuns la faza asta.

In privintza uleiului schimbat prin service, fara control vizual direct al proprietarului, sunt sceptic ca se pune intotdeauna pana la nivelul cerut. Acesta trebuie verificat dupa un rulaj si o asteptare, ca tot uleiul sa se scurga in baie. Se face asta intr-un service ? N-are cum. Se pune in motor o cantitate cunoscuta (2,7L in cazul Matiz). Dar daca mecanicul greseste, intentionat sau nu ?

Share this post


Link to post

@tolin la revizia de 1000 am pus castrol 5W-40 si sunt multumit... insa mecanicul, desi i-am spus sa bage 2.7 a zis ca e bine 2.8 Am insistat insa acasa vad ca joja arata peste. desi nu garantez pentru cat de plan e garajul cred ca are in plus. Acum are 4000 si nu s-a schimbat nimic. Poate avea ceva motorul, sa mai dau drumul la vreo suta de grame de ulei? Help desi imi pare ca sunt :o fftopic:.

Share this post


Link to post

@priest > acum, 100ml nu-i o nenoricire. Poti sa elimini din el, sa fi cu inima linistita. Faptul c-ai mentionat indicativul uleiului si ca esti multumit de el sper sa te mentina ontopic.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...