Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

intai cititi manualul si daca scrie acolo gm dexos 2 la matiz, atunci folositi.

Departe de mine intentia de a ma implica in vreo controversa legata de Dexos2. Totusi, de dragul conformitatii, cand a aparut Dexos2 si cand a fost elaborat manualul de Matiz ? (Valabil si pentru alte Daewoo !)

 

De acord cu mentiunea legata de NORMA si nu de un ANUMIT producator !

Share this post


Link to post

Dexos 2 e bun pentru Matiz, nu se duce nici un motor, astea-s vrajeli de adormit copii. Mai important decat vascozitatea si normele este schimbul de ulei facut la timp, stiu Matiz care merge foarte bine cu 15w40 fara probleme, al meu a mers pana la mine numai cu 10w40, eu am mers o perioada pe 5w30 si acum merg pe 10w30 de la Daewoo care este uleiul optim pentru Matiz cu consum de 100-150 ml de ulei la 1000 km, 90 % drumuri extraurbane, motor trecut de 160.000 km si neumblat in el. Daewoo 10w30 este singurul ulei care nu-mi umezeste baia si face sa nu-mi tacane culbutorii dupa un drum mai lung. Singurul 10w30 pe care l-as mai testa este cel de la Motul ca vad ca toata lumea lauda acest ulei.

Share this post


Link to post

Departe de mine intentia de a ma implica in vreo controversa legata de Dexos2. Totusi, de dragul conformitatii, cand a aparut Dexos2 si cand a fost elaborat manualul de Matiz ? (Valabil si pentru alte Daewoo !)

 

De acord cu mentiunea legata de NORMA si nu de un ANUMIT producator !

 

Norma dexos2 a aparut in 2006, eu am matizul din 2005 si in manual e trecut indicatia de a folosii norma dexos.

 

Korydon abtine-te cu recomandarile a unor uleiuri de slaba calitate, ca sa nu le spun altfel.

iti recomand 2 uleiuri ieftine si bune pentru matiz mobil 3000 5w40 si total quartz 5w40, al meu are cu total quartz la 160 000km, iar motorul e impecabil merge ceas.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Orice ulei din lista asta duce orice benzinar ( E3 E4 ce nu haleste grav ulei ) fara probleme si fara uzuri

cu schimb la 7500km, pt extinderea resursei motorlui.

Norma MB 229.5 depaseste in performanta si cerinte de fabricare orice norma ulei GM benzina autoturisme E3 E4 la capitolul

sludge and piston deposit.

 

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html

 

comparare atasata

 

chart.pdf

 

 

Edited by opelvn
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am sters ultimele postari offtopic.

1. Va rog sa pastrati subiectul discutiei

2. Va rog sa incetati atacurile la persoana.

 

Este avertisment colegial, la urmatoarele abateri aplic mai sever _Regulamentul. Multumesc !

Share this post


Link to post

In prima faza ,in ianuarie imediat ce am cumparat tico-ul,aveam de gand sa-i pun 5W30 dexos 2 ,il si cumparasem doar ca intre timp m-am razgandit "speriat" de anumite persoane care au tico sau matiz ,si care mi-au recomandat "calduros" ca pe timp de vara sa folosesc ulei de motor cu cifra 10W40 pentru ca... la noi cand e canicula un ulei 5W30 nu prea mai face fata/unge bine... pana si in manualul TICO la pagina 92 se recomanda ulei 10W30 pentru temperaturi ambientale cuprinse intre minus 20 grade celsius si plus 35 grade celsius... Uleiul 5W30 doar pentru temperaturi intre minus 35 grade celsius si plus 10 grade celsius! Cum nu am gasit ulei GM 10W30 am ales MOTUL 6100 Synergie+ 10W40 care sper sa faca treaba buna pe timp de vara in motor! Oricum,la cati km fac eu pe an(vreo 5000-6000km),nici nu cred sa fie vreo problema! doar sa-l schimb din cauza timpului cat va sta prin motor,nu neaparat de km parcursi!

Tot aman sa schimb uleiul din cauza a doua simeringuri de la arbore motor si axul cu came care nu-si mai fac treaba si se pierde ulei prin zonele astea! E chestie de timp,dar le schimb si p-alea pana la urma! Daca tot pun un ulei bun in motor,macar sa stea in el nu pe el... :shock:


e preferabil 75w-85(gl 4), fiind mai indicat pt temperaturi de peste 30 de grade. cel original gm asa se zice ca e.

 

Confirm,la cutia de viteze am pus Mannol FWD 75W85 GL4 si rezultatul e ceva de vis: schimba incredibil de usor acum,nu mai simt "pinioanele" de parca erau fier pe fier! NU mai "caraie" in nici o treapta fie ca schimb la mai mare sau retrogradez,cu toate ca pentru a-1a trebuie sa opresc de tot altfel "face rau" :mrgreen: . Marsarierul intre total diferit fata de inainte cand ma luptam cu el pana sa intre...

Chiar este diferenta majora cand schimbi uleiul vechi! N-as fi crezut daca-mi spunea altul!

Deja mor de curiozitate cum o sa functioneze motorul cu ulei MOTUL proaspat! :banana:

post-45039-0-65377700-1458540266_thumb.jpg

post-45039-0-00589100-1458540274_thumb.jpg

Share this post


Link to post

 

Norma dexos2 a aparut in 2006, eu am matizul din 2005 si in manual e trecut indicatia de a folosii norma dexos.

 

Korydon abtine-te cu recomandarile a unor uleiuri de slaba calitate, ca sa nu le spun altfel.

iti recomand 2 uleiuri ieftine si bune pentru matiz mobil 3000 5w40 si total quartz 5w40, al meu are cu total quartz la 160 000km, iar motorul e impecabil merge ceas.

Of topic

Paiiii al meu are 260.000 km cu ulei Lukoil norma "ieftinache2" made in Ploiesti, rampa este fff curata

--Total quart-- suna bine ,asta inseamna marketing stiu sa isi vanda posirca =D>

Edited by florinellll
  • Like 1

Share this post


Link to post

 

Paiiii al meu are 260.000 km cu ulei Lukoil norma "ieftinache2" made in Ploiesti, rampa este fff curata

--

Este singura norma care mai este valabila pentru motoarele Daewoo , mai bine il schimbi mai des decat sa bagi ulei scump. Oare mai sunt pe piata uleiuri care sa strice un motor daca sunt schimbate la timp ?

Share this post


Link to post

Uleiul recomandat de producator este cel mai bun!!! Punct.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca sunt offtopic (daca da, scuze si rog mutarea unde trebuie), dar am dat peste o chestie interesanta (si din cate vad nu e deloc noua), in mare este vorba despre adunarea spanului din uleiul motorului cu ajutorul unui magnet, asa cum e la CV.

Aveti idee? A pus cineva un magnet undeva pe la motor, buson, filtru etc.?

Ma gandeam sa pun unul undeva pe filtrul de ulei; am un magnet de la HDD.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Pai poti pune unul pe surubul de golire cum aveau mai demult unele masini.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca sunt offtopic (daca da, scuze si rog mutarea unde trebuie), dar am dat peste o chestie interesanta (si din cate vad nu e deloc noua), in mare este vorba despre adunarea spanului din uleiul motorului cu ajutorul unui magnet, asa cum e la CV.

Aveti idee? A pus cineva un magnet undeva pe la motor, buson, filtru etc.?

Ma gandeam sa pun unul undeva pe filtrul de ulei; am un magnet de la HDD.

 

Ia ghici la ce foloseste filtrul de ulei!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu sunt rezervat cu privire la necesitatea/utilitatea unui magnet in cazul sistemului de ungere. Daca motorul ar produce atat de mult span incat filtrul de ulei sa se infunde foarte repede, motorul ala nu ar apuca 5000km. Daca spanul este atat de mic incat sa treaca prin filtrul de ulei, atunci discutam deja de (micro) particule ce nu pot avea efect nociv asupra motorului. In plus, ce fragmente ar putea sa adune magnetul respectiv, ma refer la subansamblul de la care ar putea sa provina ?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Busonul de la cutie are magnet, cand schimbati uleiul sa va uitati de curiozitate cat span gasiti acolo , in rest total deacord cu Salex.

Share this post


Link to post

https://www.youtube.com/watch?v=g1syKJqT86Q

Cred ca este vorba de spanul de la axul cu came, restul nu sunt atrase de magnet.

 

De acord, filtrul de ulei are rolul lui, dar 'cica' micro-particule ar reusi sa treaca prin hartie si ar duce la o oarecare uzura a motorului. C-o fi marketing sa se vanda magnetii speciali, care nu sunt prea ieftini... nu stiu. http://www.magnet-tool.com/power_filter_magnet.html

Sunt altii mai aratosi si mai scumpi decat in link. Nu am cazut in plasa :mrgreen: pur si simplu am vazut un video pe YouTube cu "ce poti face cu niste magneti".

Ideea ar mai fi ca spanul sa ramana in filtru, la o stationare indelungata, mizeria din el se varza in baia de ulei, lucru observat de mine pe joja + nivel de ulei crescut.

As pune sub filtru un magnet, pe care sa-l 'transez' la schimb, sa vad ce e in el.

post-36075-0-72066100-1462785043_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut,

 

Detin un Chevrolet Matiz 2006 motor 1.0

Azi am fost si i-am schimbat uleiul. Uleiul cumparat a fost acelasi ca la schimbul precedent, anume Total Quartz 9000 5W40. L-am luat acum cateva saptamani insa doar azi am mers sa fac schimbul.

 

De la schimbul precedent (aprilie 2016, 6000 km de atunci) din 4 litri cumparati (4 bidoane x 1 litru) ramasesem cu un bidon in care mai erau cam 750-800 ml. L-am pus pe acela, plus uleiul nou cumparat.

 

Intors acasa, am realizat (de fapt, mi-am adus aminte) ca bidonul ramas de data trecuta avea o alta specificatie, anume API SM. Uleiul nou cumparat insa are specificatia API SN

Drept urmare, acum in motor am 0,8 litri SM amestecat cu 2,4 litri SN

 

Bidoanele arata la fel, denumirile celor doua uleiuri sunt identice, gradul SAE e identic (5W40), specificatia ACEA este si ea identica, anume A3 / B4. Doar specificatia API difera.

 

Mi se pare ciudat sa produci un ulei cu o alta specificatie si sa nu schimbi nici un cuvintel in denumirea sa. Am gasit un .pdf la Total pe site unde intr-adevar apar trei posibilitati API pentru acest ulei (uleiul din mijloc din poza atasata).

 

1) are vreo importanta faptul ca s-a amestecat SM cu SN?

 

2) cum e posibil ca ACEA sa-l "vada" ca fiind la fel, dar API sa-l "vada" ca fiind diferit?

 

Mentionez ca am incercat sa gasesc pe internet informatii, insa majoritatea discutiilor referitoare la "sa amestec uleiul X cu uleiul Y?" sunt fie despre marci diferite de ulei, fie despre grade diferite ale clasificarii SAE ale uleiurilor in discutie. O atat de mica diferenta precum in cazul meu nu am gasit in nici o discutie. Repet, acelasi producator, acelasi ulei, aceeasi gradatie SAE, aceeasi gradatie ACEA, doar API din clase diferite.

 

Multumesc!

 

 

Uleiurile Total (cel de care vorbesc este la pagina 10, al doilea de pe pagina, cel sub care scrie cu rosu "Recomandat Citroen / Peugeot"):

 

http://www4.total.fr/lubrifiants/elf/Car%20oil.pdf

 

 

post-45621-0-73122600-1469287549_thumb.jpg

Edited by chevvy

Share this post


Link to post

Fii pe pace ca n-o sa aibe nici pe naiba . Pe viitor fii ceva mai atent (pentru linistea ta) a nu le amesteca si cam atit. Cel mult ruleaza-l mai putin, la o jumate din timpul intre schimburi.

 

Cel putin din punctul meu de vedere.

 

 

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns, Viktor.

 

Am cautat sa inteleg exact diferenta dinre SM si SN; am inteles ca baza folosita la producerea lui este aceeasi (probabil ca baza ar fi elementul care ar conta in cazul unui amestec), doar gradul de aditivare difera (insa n-am inteles in ce fel exact). O sa mai caut.

 

Bidoanele arata absolut identic, denumirea este aceeasi - de-asta nici nu mi-a sunat nici un clopotel de alarma.

 

Asa o sa si fac, o sa-l schimb mai des, oricum intentionez - ca regula generala - sa schimb uleiul (si filtrele aferente) undeva pe la 5-6.000 km de fiecare data.

Edited by chevvy

Share this post


Link to post

SN > Actual : pentru toate motoarele auto actuale ,ulei rezistent la temperaturi ridicate, cansum redus de ulei si carburanti, poluare redusa .Categorie introdusa in 2008 .

 

SM > Actual : Pentru toate motoarele auto actuale ,categorie introdusa din 2004 .

 

Sursa.

 

Il facura nitel mai cu mot (si-un banut in plus, probabil), nimic mai mult, ca o explicatie clara , din parti. Pun pariu ca provin din acelasi butoi . :-j

 

Altfel, de-ar fi sa raminem in tiparele lor, ar insemna a raminem fix la uleiul cu care a iesit utilajul pe poarta fabricii , altfel se inadusa calutii .

Share this post


Link to post

Eu am bagat GM 5w30 dexos 2 cu API SN si singurul lucru care mi-a placut a fost ca nu mai spumeaza prin oras pe distante scurte si pe vreme rece, in rest e mai prost ca precedentul, ce nu mi-a placut deloc este faptul ca bate un pic motorul la prima cheie dimineata dupa un drum mai lung . Acum merg pe Kross Exeo 5w30 API SM ACEA A3 si se comporta bine deocamdata.

Share this post


Link to post

@korydon

 

Cu API SN nu ti se pare putin mai zgomotos motorul fata de API SM? Eu impresia asta o am.

 

Edited by chevvy

Share this post


Link to post

Nu e de la API, e mai slabut uleiul, asa cred eu, am mers cu ELF,MOL 5w40 API SN si nu am avut probleme.

Share this post


Link to post

De cand am luat masina, de noua, i-am pus doar ulei Valvoline Synpower 5w30, simplu, fara alte specificatii.

De curand am observat ca nu se mai gaseste acest ulei, sau se gaseste prin locuri dubioase ca ti-e frica sa il si iei! NU prea vreau sa schimb cu o marca mai ieftina, tin mult sa ii pun ulei de calitate, tot din gama Valvoline.

Masina are cam 55 mii km.

Am observat ca a aparut un "inlocuitor": VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5w30

Ce parere aveti? Merge?

Share this post


Link to post

Parerea mea, ramai la cel simplu. Da un telefon la Valtec, ei sunt importatorii in tara noastra. Iti vor spune ei un comerciant care se aprovizioneaza de la ei. Eu asa am facut si am fost surprins sa vad ca pana si cele mai ieftine (sa nu le spun altfel) magazine au contracte cu Valtec. Ultima data am dat 38 de lei / litru, cand era aproape 60 de lei la Unix. Bine ca nu il mai aduc acolo sa ma prostesc singur.

:thumbl:

  • Like 1

Share this post


Link to post

E o problema cu asta! Imprejurarile ma silesc sa il cumpar on-line. Nu e vorba de pret, dar e musai sa fie livrat in Delta Dunarii.

Sunt site-uri care il livreaza, sau asa spun, dar anul trecut l-am comandat pe cel zis de tine si am avut supriza sa primesc altceva, operatorulu spunand ca nu il aveau pe stoc dar ca ce mi-au trimis e foarte bun ba chiar depaseste standardul! Cred ca si acum are frigiderul plin cu carne!

Eu o sa incerc sa il cumpar, dar daca nu reusesc, alternativa din postul anterior e viabila?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...