Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pai al meu motor are deja 100.000km impliniti si nu mai tine cu 5w.. oricum nu a vazut niciodata 5w30 sau 5w40 nu mai zic de 10w30.

 

Producatorul spune ca poate functiona foarte bine si cu 10w40(vezi manualul de service). Oricum, un ulei in genul celui 10w40 iti asigura o compresie mult mai ok. Conditia sa ai internele in mintile lor.

Share this post


Link to post

Eu unul sunt sigur ca ''mieunatul'' la rece e de la motor, il aud si la Tico-urile de pe strada iarna cand stau turate ca avioanele. Tacanit aud si eu un mers / frana de motor, dar nu-mi pare ceva anormal pe acest motor (nu ca m-as supara daca nu l-as mai auzi ).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Mie mi s-a parut ca iarna se chinuie destul cu 5W 30 la pornire, de asta nu m-am gandit la altceva.

 

@Corneda: Tu esti ca mine, sa nu se auda nimic :D Sa stii ca si eu il aud doar cand accelerez, in rest aud doar pinioanele din cutie si mici tacaneli la frana motor, dar tot nu gasesc explicatie de unde si cum sa scoata motorul miaul ala... Adica vrei sa spui ca-i de la ulei? Acum pe temperaturile astea, al fel iti face?

Share this post


Link to post

Da, si eu am timpanele sensibile :mrgreen: .

N-as zice ca e din vina uleiului. Am avut o scurta perioada (din necunostinta) 10w40 in motor si ''mieunatul'' era mai accentuat. Da, si vara se aude in primele 3-4 minute, apoi gradual incepe sa se auda la turatii din ce in ce mai inalte pana dispare. Asa imi dau seama cam cand se incalzeste motorul (testat empiric iarna concomitent cu nivelul de caldura din habitaclu).

De Mobil 5w30 chiar nu am nici o plangere, nu il mananca ( sau poate vreo 150 ml la un an/9000 km cum il schimb eu), nu spumeaza, la ralanti motorul e silentios). Masina are cam 48.000 km, mers in mod normal pe la 2800 de ture, schimbat viteze pe la 3500-4000 (o data pe saptamana vede 6000 de ture).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Ah, OK, incepusem sa inteleg ca din cauza uleiului "subtire" face urat :mrgreen: O sa ascult si eu acum mai cu atentie si o sa spun daca mai aud acel zgomot, dar nu cred; sunt sigur ca iarna face asa. 65.000 km masina.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Ce intelegeti voi prin ulei "subtire" ?

 

Ultimele 4 schimburi (sau 3?) am bagat 5w30, de 2 ori GM si ultima data Mobil.

 

In umbra ultimelor informatii, am studiat intens fenomenul, o sa bag 5w40, cel mai probabil Valvoline Synpower 5w40 care respecta toate normele importante, MB si Porsche pentru benzinare.

 

O sa va zic impresii, momentan am Mobil 3000 5w30, notabil mai bun (mai silentios motorul) decat varza alora de la GM . Daca ma enervez, fac aroganta cu 0w40 new life, tot de la mobil (pe care mi-l recomanda pe site configuratorul :D ) dar nu stiu daca merita sa dau de 2 ori mai mult pentru un matiz.

Share this post


Link to post

"Subtire" = mai putin vascos; asta inteleg eu :D

Share this post


Link to post

Buna seara! Pentru schimbul de ulei la 40k km, avand in vedere ca Valvoline Synpower 5w30 s-a scumpit enorm si este greu de gasit, voi fi nevoit sa il schimb cu altceva. Am gasit la oferta in Hypermarket urmatoarele preturi la Mobil 1:

Mobil 1 Esp Formula 5w30 - 29 Ron;

Mobil Super 3000 XE 5w30- 24 Ron;

Mobil Super 3000 Formula FE 5w30- 20 Ron;

 

Pentru cutie am gasit Elf Tranself Nfj 75w80, ulei pe care l-am pus si la schimbul de 10k.

 

Ce recomandati dintre acestea? Din cate am inteles Formula FE este recomandat pentru Ford, pe ambalajul de la XE scrie ca este certificate DEXOS. Astept parerile dvs. Multumesc!

Share this post


Link to post

Simplu: ACEA A3 si API min. SL.

Share this post


Link to post

 

Pentru cutie am gasit Elf Tranself Nfj 75w80, ulei pe care l-am pus si la schimbul de 10k.

 

 

Tu schimbi uleiul cutiei de viteze la fiecare 10k ? De ce?

Share this post


Link to post

Am mentionat faptul ca uleiul in cutie a fost schimbat la 10000km, cum este recomandat si in carte, nu la fiecare 10000.

Share this post


Link to post

Stii cumva daca recomandarea este valabila numai la Matiz sau si la alte Daewoo -uri ? Am avut Tico(170.000kM) ,Cielo(190.000kM) si acum am Nubira(152.000kM) si nu am stiut de aceasta recomandare asa ca nu am schimbat niciodata uleiul la cutie dar nu am avut nici un fel de probleme .

Share this post


Link to post

Am cumparat astazi ulei COMMA TRANSFLOW 10W30 pentru un Tico.A mai pus cineva asa ceva?

post-22583-0-55097600-1438955168_thumb.jpg

post-22583-0-91898100-1438955261_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deja am in planificare cumpararea de gm dexos II.5w30.obiectii?

Share this post


Link to post

Am cumparat astazi ulei COMMA TRANSFLOW 10W30 pentru un Tico.A mai pus cineva asa ceva?

 

Ulei de camioane si tractoare ?

Share this post


Link to post

Care, se recomanda pt transmisii! Lasa omul sa puna ce doreste! :lol:

Share this post


Link to post

am cumparat astazi ulei gm 2.7 litri 5w30 pt matiz....pret 90 lei...scump rau de la magazinul de pe crizantemelor sector 5....s.a scumpit si prin alte parti?? anul trecut era 75 lei

Share this post


Link to post

S-o fi scumpit ca-i ieftin si e cerere!

Share this post


Link to post

 

Ulei de camioane si tractoare ?

 

Asta am gasit mai ieftin.75 lei 5 litri..10w30 la bidon de 3 litri Daewoo nu se mai gaseste.

Ce ziceti merge la Tico?Sau sint primul care a bagat asa ceva in Tico?

Pe spate scrie ca este pentru motoare diesel sau benzina.

Share this post


Link to post

Poti folosi un 10W30 de la Ravenol, Ravenol 10W30 TSJ, gasesti in Bucuresti la distribuitori.

Share this post


Link to post

Merge, e API SL/CF, iarna sub -20 o sa urce mai greu in rampa pana se incalzeste motorul.

Share this post


Link to post

Eu nu am tinut niciodata cont de clasificarea API si ACEA, am bagat si ACEA A5 si C3, de la API SJ pana la SN, insa intotdeauna am schimbat uleiul la maxim 6 luni indiferent de km parcursi. Recent am fost nevoit sa schimb garnitura la capacul de la culbutori si am vazut cu ochii mei beneficiile schimbarii uleiului la timp, practic nu am avut ce sa curat de pe capac, culbutori, ax, etc. , aici vorbesc de motor cu 160.000 km in bord neumblat niciodata in el.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Apai io am avut 2 oltcituricu motoare mult mai pretentioase decat matiz si era 15w40 recomandat adica ulei multigrade.iar daca la matiz e recomandat ulei 10w40 printre alte uleiuri,atunci sigur ajunge in rampa rapid.ca doar nu are motorul 2 metri inaltime.si fiind motor de turatie pompa baga tare!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...