Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

mobil era cumva esp?

 

mergi pe valvoline synpower 5w30, nu o sa ti-l mai manance

Edited by vali b

Share this post


Link to post

Nu gasesc synpower cica nu se mai fabrica.

 

Recomandare Dureblend FE, e ok?

Share this post


Link to post

Ideea era sa nu il comand de pe net din nu stiu ce depozite unde a stat cine stie cat :D

Share this post


Link to post

Salut,am si eu un matiz din 2004 cu 100,000km.am tot citit topicul acesta si nu stiu ce ulei(pt motor) sa cumpar.Daca poate cineva cu mai multe cunostinte sa ma ajute.Multumesc!

Share this post


Link to post

valvoline maxlife 5w40, foarte bun ptr motorul tau

sau valvoline synpower 5w40

sau daca preferi 10w40, LiquiMoly 10w40 cu MoS2

Share this post


Link to post

Ma trezesc ca primesc in colet Valvoline Synpower Xtreme XL-III C3 5w30,

deci...merge mai bine ca precedentul?

Edited by m.b

Share this post


Link to post

vezi sa nu pui ulei c3

doar ulei full saps a3b4 norma vw505 si PorsheA40. Atat

Share this post


Link to post

sunt foarte bune C3 si actuale. pe multe scrie si A3/B4, oricum chiar si pe cele care nu scrie sunt la fel de bune.

norma vw505 e foarte invechita(anii `90), deci vw 502(0w-40 cele mai bune) sau vw504/507 se cauta in 2015.

Edited by m.b

Share this post


Link to post

norma vw500 e foarte invechita(anii `90),

nu-mi pune mie vorbe in gura care nu le-am scris, mai bine invata sa citesti (reciteste ce scrisesem eu). Tu se pare ca confunzi foarte grav normele si nu te pricepi. Doamne fereste sa puna botul la tine oameni care sunt paraleli cu auto si n-au avut in viata lor o masina.

 

Din punctul meu de vedere pui ce vrei, e masina ta,banii tai. Eu am recomandat ce trebuie pus in motoare de tico si matiz.

 

Daca n-ai ce face si vrei sa te aflii in treaba sa mai postezi de dragul de a posta , iti zic de pe acum sa o lasi balta

 

Oameni genu tau poate trebuia sa asculte sfatul lui nec100 sa isi puna in motoare uleiuri de camioane(Mobil Delvac1 5w40, Mobil Delvac 1 LE 5w30, Valvoline ProFleet 10w40,Citgo Citgard Syndurance 5w40),tractoare(John Deere 15w40),excavatoare sau sa isi puna uleiuri minerale sau cel mult semisintetice (vezi posirca Valvoline Durablend 10w40 sau BestOil w40 mult recomandate de nec100 oamenilor ca tine ptr ca sa isi puna cat mai rapid motoarele pe butuci)

Nu degeaba a fost banat ala din Focsani definitiv pe clubopel opelvn si pe vwforum nec100, si izgonit de pe alte forumuri daciaclub,reno,softpedia,clubmercedes

Share this post


Link to post

usor cu tonul asta! a fost greseala de typo evident, dar imi ramane valabila afirmatia.

 

cauta pe orice site la "oil finder" sa vezi ca recomanda matizului 5w-30 (ca prime optiuni), daca e in mintile lui motorul, atunci asta i se potriveste in ziua de azi. iar C3 garanteaza la fel ca si A3/B4 ca are HTHS peste 3.5.

in plus, am vazut pe mai multe forumuri posesori de matiz foarte multumiti de 0w-40.

iar eu am pus la masina din semnatura mobil 1 esp 5w-30, masina e silentioasa si fasneata.

 

asta cu sa nu pui C3 e la fel ca recomandarile cu ulei de camioane. :) >-

Edited by m.b

Share this post


Link to post

@ticolino1990 : nu trebuie citit topicul acesta pentru a vedea ce ulei sa bagi in motor. Prima data citesti manualul de utilizare, unde prima alegere este 10w30 (ulei cu care de altfel pleca Matizul din fabrica) . Dupa, citesti caietul de service (daca ai asa ceva ) sa vezi informativ cu ce ulei a mers masina pana a face tu schimbul. Daca masina a mers cu 10w40 ( acesta este uleiul cel mai utilizat pe Matiz din ce stiu eu ) poti folosi maxim un 5w40 dar esti la limita, cel mai sigur baga un 10w40 de care vrei tu, nu conteaza. Daca masina a mers cu 5w30, la fel, poti baga orice 5w30 fara probleme, cel mai ietfin si bun (testat de mine) este GM 5w30 dexos 2 .

Share this post


Link to post

c3-ul nu e bun fiindca nu ai masina cu filtre de particule DPF. Contine aditivi solizi care mai mult fac rau motorului de generatie veche tico / matiz (uzeaza mai mult)

Deci M1 ESP 5w30 nu e bun

C3-ul nu este asa friendly cu piesele interne ale motorului de generatie veche din cauza ca nu a fost construit cu aliaje speciale mai tari care sa reziste la asa ceva,sa nu mai zic de motoarele generatie noua concepute din axe cu came aliaze foarte tari, arcuri mai slabe la supape ca apasare la forta pe cama, tocmai ptr a nu uza cama si culbutorii.

Din cauza asta se recomanda ulei full saps cu mult ZDDP in interior ptr protectie A3/B4


parerea mea este ca uleiul cu 40micron uzura pe cama din testul OM646LA (test facut pe motor OM646 DE 22 LA de microbuz Mercedes Sprinter 2,2 CDI, Vito si CLK,C classe, etc ) nu este comparabil cu motoare din generatie veche de autoturism pe benzina care mai sunt si mici ca cilindree . Motoare diferite,clase diferite, ani diferiti.

Pai daca e asa cu protectia 100% pe cama antiuzura pe cama, atunci da poti folosi uleiul recomandat de nec100 Mobil 1 Delvac 1 LE 5w30 de camion http://www.emag.ro/ulei-motor-mobil-delvac-1-le-5w30-4l-5055107441695/pd/DCJ9LBBBM/

dar retine ca daca vei face asta vei distruge programat si cu buna stiinta motorul de matiz

Edited by vali b

Share this post


Link to post
SynPower Xtreme XL-III C3 SAE 5W-30 can be used in modern VW, AUDI, Seat and Skoda gasoline and diesel engines and gives excellent

protection even under extreme circumstances.




Eu din asta am pus! Am mers cam 300 km si nu pare sa se comporte aiurea! Logica mea a fost: daca e bun pentru motoare cu filtru de particule care sunt mai pretentioase, e bun si pentru alea pe benzina care au sonde si catalizatori, chiar daca nu e totuna! Pana acum am mers cu Valvoline Synpower 5w30 simplu. Doar excesul de zel al unui idiot de la un magazin on-line (a se citi http://www.oilshop.ro/) ce s-a gandit din proprie initiativa sa imi trimita "varful de gama" al uleiului, a facut sa ma pricopsesc cu uleiul asta si sa fiu nevoit sa il folosesc.

Atatea dubii am, cu acest ulei, ca imi vine sa cumpar iar 3 litri de ulei din alta parte, din ala pe care il foloseam si acum, si sa il schimb. Am luat de acolo pentru ca sunt singurii pe care i-am gasit disponibili sa trimita prin Posta Romana... in Delta nu poti sa apelezi la firmele de curierat!



Edited by trebor271074

Share this post


Link to post
Atatea dubii am, cu acest ulei, ca imi vine sa cumpar iar 3 litri de ulei din alta parte, din ala pe care il foloseam si acum, si sa il schimb.

Arunci banii pe fereastra degeaba. Nu se strica motorul de la un schimb de ulei, e posibil, pe viitor sa nici nu mai gasesti 5w30 fara aprobare C3.

Share this post


Link to post

 

cati km a folosit closca uleiul ala?, ulei c3 la motorul de matiz o mare greseala.

matizaurul meu a trecut de 120kkm cu total quartz 5w40, mers extraurban 80%, facut test de compresie de curiozitate/ niciun reglaj la motor, totul e in regula pina acum.( mai naspa e cu rugina pe la praguri)

de 40 000km folosesc total quartz 5w40.

succes baieti.

 

 

Mai sunt destule si fara C3, inca mai ai de unde alege, toata chestia e sa fie full SAPS

foarte corect. Full Saps A3B4, MB 229.5 Api SN sau SM, Porshe A40 . Acestea trebuie alese la un ulei ptr motorul de matiz.

Uleiurile de diesel Porshe C30 si C3 sau cele de flota camioane MB 228.5 sau MB 228.51 lasati-le ptr altii

Share this post


Link to post

Pt tine vali blaj din SALONTA "cunoscatorule"

Explica-le tu poza asta cu ulei de flota de top in motor de 12000 ture ce duce motorul mai mult decat cel recomandat de KAWASAKI...

Motorul de matiz e la 30% SOLICITAT la uzura in 1000 ore fata de un motor moto pe benzina...

Orice ulei norma SM SN pe bidon ce are in plus si CI 4/VDS3 E MAI BUN decat orice ulei de raft de autoturism din comert 10w40,5w40 DE CE?

N-AI DE UNDE SA STII DACA N-AI VAZUT UN TEST PREVENTIV ASTM D4172 niciodata real a unui ulei de raft mediu de autoturism ce se produce pt piete emergente

Ca sa se convinga cetateanul ia uleiul si-l duce la LICLA PLOIESTI...laborator testare si ii faci testul preventiv ASTM D4172

(PEUGEOT E SINGURA FIRMA CARE IL CERE oficial ) la normele sale B71.xxxx..

Un ulei de motor benzina sau diesel ce creeaza pata de uzura in test sub 0.5mm in test e considerat bun unul ce are 0,35-0-4 mm e ff bun (PREMIUM)....restul sant intelegeri cu etichete colorate ale industriei auto de autoturisme cu industria de uleiuri...

Testul costa 75 ron (fara transport) pt un tip de ulei. si se poate face si la uzat si la proaspat.

Niste "nepriceputi" care folosesc ULEI DE flota in motoare de 12000 rot/min

http://www.kawasakininja300.com/forum/8-ninja-300-general-discussion/2665-what-did-you-do-your-ninja-300-today-140.html

http://www.ducati-superbikes.com/index.php/topic/14537-shell-rotella-t/

.Lasa nick-urile mele pe diferite site-uri.. ca nu stii de ce si cum am plecat de acolo (2 site-uri), presupui doar.

As fi putut sa fiu o clona a doua zi ca altii dar nu vreau...

Nu am mai "recomandat " ulei decat in privat pt a nu fi partinitor cu vre-o marca .

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Arunci banii pe fereastra degeaba. Nu se strica motorul de la un schimb de ulei, e posibil, pe viitor sa nici nu mai gasesti 5w30 fara aprobare C3.

+1

 

ba chiar am vazut uleiuri cu ambele norme C3+A3/B4. mai nou am inteles ca A3/B4 trebuie sa aiba TBN peste 8(pt zonele cu sulf in combustibil probabil) si asta ar cam fi acum singura diferenta fata de C3.

 

lista(neactualizata posibil) cu uleiurile aprobate dexos 2, care pot fi puse la orice model gm(inclusiv matiz), apare si castrol edge C3 si altele cu C3:

http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands

 

iar ghidurile pe site-urile de ulei(toate!) stiu ele de ce recomanda la matiz uleiuri cu C3.

de exemplu, vestitul liqui moly recomanda top tec 4200 ca prima optiune si la matiz si la cielo pe care il conduc. si desi are aprobare C3, firma il recomanda si pt ACEA A5/B5/C2; A3/B4 (si e firma serioasa de uleiuri nu de forumisti ca mine, corect?).

 

suntem in 2015 si astea sunt cele mai potrivite per total.

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Deci parerile sunt impartite... ca sa dorm linistit, o sa il schimb!

Cineva spunea ca Valvoline SynPower Xtreme XL-III 5W30 C3 are aditivi solizi in el, ceea ce duce la o uzura prematura a motorului. Pe mine asta ma ingrijoreaza. Daca nu era acest detaliu, il pastram.

Share this post


Link to post

Cu siguranta tendinta producatorilor este sa faca uleiuri universale benzina+diesel, iar certificarile de pe A3/B4 de pe multe dintre uleiurile C3 confirma lucrul asta. Intr-adevar cineva care se pricepe cat de cat va alege un ulei care asigura o ungere mai buna, adica va urmari parametrii vascozitate cinematica si comportamentul in testele de uzura.

Dincolo de parametrii, nu cred ca vreun producator de ulei de renume isi permite sa isi strice numele facand un ulei care uzeaza motorul pe termen lung. Concurenta este foarte mare si toti producatorii incearca sa produca uleiuri cat mai bune, nu sa strice masinile clientilor.

 

In plus, toata chestia cu uzura trebuie raportata la durata de viata a masinii: daca uleiul X a iesit in testul de uzura de 2 ori mai bun decat uleiul Y si asta inseamna ca masina care ruleaza cu uleiul X va merge 1.000.000km, iar cea care ruleaza cu Y va merge 500.000km atunci pentru mine testul este irelevant. Ma voi uita cu mult mai multa atentie la vascozitatea cinematica la cald care se influenteaza consumul de carburant al masinii si cu siguranta voi alege uleiul Y daca acesta a iesit mai bine in teste.

 

De asemenea un ulei pt diesel contine detergenti mai puternici, deci daca ai o masina cu ceva km in spate si/sau care merge mult prin oras (gen Matiz), n-ar fi rau ca la cateva schimburi sa se puna un schimb cu ulei de diesel pentru curatarea canalelor de ungere. Altfel niste canale de ungere infundate sunt mai nasoale decat un ulei cu C3. Cu alte cuvinte, trebor271074, chiar daca puneai un ulei dedicat diesel, tot n-ar fi fost ceva grav, asa ca, sfatul meu, la fel ca cel al lui korydon este sa lasi masina in pace si sa treci pe uleiul vechi sau unul asemanator incepand cu urmatorul schimb.

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

cand cumperi un ulei ai incredere in firma respectiva, corect? si daca firma respectiva iti recomanda un C3 e logic ca ori cumperi ce iti recomanda ori renunti de tot la ea. faza e ca majoritatea firmelor iti recomanda asa. mai logic de atat nu exista.

 

in cazul valvoline, ii recomanda matizului si varianta xtreme mst C3 la care scrie asa: API: SN/CF ACEA: C3-10 Suitable for use in engines where ACEA: A3/B4 is recommended* BMW LL-04 MB-229.51 MB-226.5 Approved under VW Standard 502.00 /505.00/505.01 GM Dexos 2 approved GB2E0307103

 

* Except when using diesel fuels with more than 0.5% sulpher.

Edited by m.b

Share this post


Link to post

in manualul de intretinere al matizului nu scrie de ulei de motor cu norma C3, deci de unde isteria asta?

pina acum cativa ani erau unii pe aici cu valvoline synpower 5w30 ca cel mai bun, acum ati dat-o in C3.

Un ulei api sl/sm/sn e suficient, 5w30 sau 5w40.

daca as avea motor nou la matiz as folosii numai 0w40 .(fara c3)

Share this post


Link to post

nu e nicio isterie. singura diferenta e ca asa cum spunea inca un coleg, se va gasi din ce in ce mai greu 5w-30 fara C3, ceea ce e bine!

0w-40 intr-adevar e foarte ok si el, uneori chiar mai ok. "la rece" niciun ulei nu e suficient de subtire, asa ca 0w nu e doar pt motoare noi, e pt motoare tratate cu respect. :P

 

eu personal la acest cielo sigur ii pun fuchs 0w-30 la urmatorul schimb.

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Primiii 1000 km cu Daewoo 10w30 : consum ulei 100 ml, consum de carburant in luna martie calculat pe 200 km extra si 75 urban - 5.7%, motor mai silentios decat cu 5w30. Interesant este faptul ca uleiul nu s-a mai innegrit asa de tare ca atunci cand aveam 5w30 ( stilul de condus a ramas la fel ), este foarte putin schimbat la culoare. Pentru urmatorul schimb am ales Cepsa Avant 10w30 API SN/CF, ACEA A3/B4 punct de curgere -33*C fata de -36*C cat avea Mol Essence 5w30 .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu folosesc tot 10W30 la Matiz (Ravenol TSJ 10W30), inca nu am facut consumul de ulei, oricum vad ca face curatentie ca s-a innegrit un pic (cei de la Ravenol se lauda cu tehnologia CleanSynto)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...