Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Orice 5W30 ACEA A3/B4 fara C3 schimbat la maxim 7000KM/1An e super de ajuns pentru un Matiz

in ziua de azi multe uleiuri 5w-30 care au A3/B4 au si C3. daca as avea matiz i-as pune Fuchs 0w-30 de exemplu.

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Mai sunt destule si fara C3, inca mai ai de unde alege, toata chestia e sa fie full SAPS

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu iti dau un exemplu de motor de Matiz care a mers aprox. 100.000 km cu 5w30 API SM si ACEA C3, cu schimburi ca la carte si fara probleme la motor, tu poti sa vii cu un contraexemplu? Motorul de Matiz nu e pretentios, nu-i trebuie nici 0w30 si nici 5w30 numai cu A3, un GM 5w30 dexos 2 este arhisuficient , dar daca vrem dezbateri, facem. Este pur teoretic faptul ca ii trebuie API SJ sau SL si numai A3, tolin a mers cu A5 pe Kalos ( motor asemanator cu al Matizului), closcuta a mers cu C3 si spune ca Matizul lui a trecut 100.000 km fara sa pape ulei, mai importrant e sa schimbi uleiul la timp decat ce ulei ii bagi. Ce e mai rau pentru motorul Matizului : sa bagi 10w40 cu A3 (ulei aflat in lista producatorului) sau un 5w30 cu C3 ? Am mai spus pe undeva ca GM 5w30 facut de koreeni pentru Chevrolet ( Daewoo ) este un Total 5w30 aflat la limita intre un A5 si un A3, ei nici macar nu specifica clasificarea ACEA pe uleiul lor, merg pe clasificare API si ILSAC .

Edited by korydon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca ai fi urmarit discutiile de pe aici ai fi vazut ca, closcuta a folosit uleiul acesta fara nici o problema. Teoretic ar fi nepotrivit , dar practic iti spun din experienta ca nu sunt probleme. Eu am folosit 5w30 si cu ACEA A3, A5 si C3, diferente intre ele sunt, dar nu sa iti strice motorul daca il schimbi la timp. Cel mai nepotrivit mie mi s-a parut a fi A5-ul pentru ca este foarte subtire si motorul suna mai tare . Cel mai bun compromis pentru un motor de Matiz (care de obicei are ceva km in carca ) este GM 5w30 dexos 2, ulei ieftin si un pic mai grosut decat un A3 clasic, eu il schimb la 6 luni sau 5000 km .

 

cati km a folosit closca uleiul ala?, ulei c3 la motorul de matiz o mare greseala.

matizaurul meu a trecut de 120kkm cu total quartz 5w40, mers extraurban 80%, facut test de compresie de curiozitate/ niciun reglaj la motor, totul e in regula pina acum.( mai naspa e cu rugina pe la praguri)

de 40 000km folosesc total quartz 5w40.

succes baieti.

Share this post


Link to post

La mers 80% extraurban puteai folosi orice ulei ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Il sustin pe korydon, daca va uitati ce recomandari aveau in urma cu 15 ani pentru motoarele de Matiz (API SJ cu 15W40) o sa va dati seama ca orice ati pune acum in masina (cu exceptia no-name-urilor ordinare si a 15Wxx/20Wxx), masina va merge bine daca i se fac schimburile la timp. Normal, un ulei mai bun va oferi o protectie mai buna, dar nimeni din cei de aici nu cred ca va pune 15W40 in Matiz.

  • Like 1

Share this post


Link to post

hexol foloseam pe vremuri la oltcit

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Am o problema si as ramane indatorat daca m-ati ajuta!

Am facut o comanda de ulei pentru motor. In mod normal, practic de la al doilea schimb de ulei am folosit Valvoline Synpower 5w30, cel din link-ul de mai jos:

http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(7536)/synpower_5w-30

 

Ma trezesc ca primesc in colet Valvoline Synpower Xtreme XL-III C3 5w30, adica cel din link-ul de mai jos:

http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7730)/synpower_xtreme_xl-iii_c3_5w-30

 

Intrebarile care se ridica:

- pot folosi acest ulei pe Matiz?

- sunt compatibile intre ele, adica nu ma trezesc ca fac spuma, depuneri si alte alea?

- uleiul primit e calitativ mai bun si il pot folosi fara grija?

 

Mentionez ca m-am uitat prin fisele tehnice dar fiind un mare afon in domeniu m-am uitat ca matza in calendar. Orice ajutor si raspuns clar ar fi binevenit!

Multumesc anticipat.

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

e mai bun cel primit.


 

Edited by m.b

Share this post


Link to post

Pentru mersul pe autostrada cel cu TBN de 6 merge. Pt oras e mai bun cel cu TBN de 10.

Share this post


Link to post

nu mai conteaza TBN fiindca nu mai e sulf in benzina. iar aditvii din ulei sunt mai inteligenti, nu mai fac cenusa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca il pot folosi fara nici o grija? Fiind special pentru motoare cu filtru de particule, adica pe motorina, nu ma trezesc ca imi strica catalizatorul sau ceva pe la motor?

Sa il trimit inapoi cu "salutarile" de rigoare?

Share this post


Link to post

e un ulei modern, codurile acelea sunt si de diesel si de benzina. daca rezista la ambele inseamna ca e mai bun. iar pt catalizator si curatenie e cel mai indicat, inclusiv la benzinare. citez: "gasoline and diesel engines and gives excellent protection even under extreme circumstances."

  • Like 1

Share this post


Link to post

nu mai conteaza TBN fiindca nu mai e sulf in benzina. iar aditvii din ulei sunt mai inteligenti, nu mai fac cenusa.

Nu e vorba numai de sulf ci si de porniri dese, ardere incompleta, diluarea uleiului cu benzina, condens in ulei. Acestea sunt premisele unui mers preponderent urban. Acizii formati sunt neutralizati mai bine de un ulei cu TBN mai mare. Fiecare alege uleiul dupa buzunar (procent mare) si apoi dupa specificatii sau valori si proprietati (foarte putini).

Share this post


Link to post

Nu e vorba numai de sulf ci si de porniri dese, ardere incompleta, diluarea uleiului cu benzina, condens in ulei. Acestea sunt premisele unui mers preponderent urban. Acizii formati sunt neutralizati mai bine de un ulei cu TBN mai mare. Fiecare alege uleiul dupa buzunar (procent mare) si apoi dupa specificatii sau valori si proprietati (foarte putini).

 

Sa inteleg, din ce ai scris, ca pentru Matiz nu e recomandat?

Ai raspuns evaziv, cred eu...

Share this post


Link to post

Cat a costat un litru, trebor?

Share this post


Link to post

35,49 fara TVA. Pentru mine e mai putin important pretul. Important e sa fie uleiul potrivit care sa nu faca motorul sa ma lase in drum!

 

Share this post


Link to post

Nu am fost evaziv... am argumentat doar faptul ca uleiul Valvoline Xtreme XL-III nu e prea potrivit pentru rulajul preponderent urban in conditiile schimbului facut la an. Tu decizi, in functie de conditiile de exploatare ale motorului, pentru care sortiment de ulei optezi. Ce concluzie ai tras citind, in mare, acest topic?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

E masina cu care rulez mai mult extra-urban, mai mult in concedii! Am citit si ras-citit topicul dar avand o cultura "mecanica" slaba evit sa ma pronunt!

Share this post


Link to post

e foarte ok, nu te mai ingrijora.

 

@cris, rezista la diesel, deci e bun cu acizii. suntem in 2015, la fel si uleiurile.

 

le: ramane foarte putin ulei vechi, nu se recomanda sa completezi cu alt ulei(decat in caz de urgenta), dar la schimburi nu are nimic ca mai ramane foarte putin din cel vechi.

Edited by m.b
  • Like 1

Share this post


Link to post

O sa il pun. O sa vad cum se comporta motorul... nu exista riscul sa reactioneze cu uleiul anterior, facut de acelasi producator? Am auzit tot felul de grozavii ca daca pui uleiuri diferite, spumeaza, face depuneri... fisiune nucleara. :shocking: ... habar nu am!

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de important e, dar eu am dat pe un litru ~58 lei (nu mai stiu exact), varianta simpla. Am vorbit la Valtec si le-am cerut sa-mi spuna cativa dintre clientii lor, si ei tot preturi de 60-70 lei/l aveau...

 

Daca scurgi bine uleiul vechi, sa-l lasi cateva ore, n-ar trebui sa ai probleme. Un lucru in plus pe care-l mai poti face ca sa scapi de tot uleiul vechi, e sa faci rost de o seringa mare (50 ml ar fi perfect) si o bucata de ~20 cm de furtun de pesti/perfuzii, ca sa tragi uleiul ce ramane pe fundul baii de ulei. Si nu e putin, eu am mai scos undeva la 80 ml; fac operatiunea asta la fiecare schimb de ulei.

 

Dar ce faci daca vrei sa revii la uleiul anterior? Iar stai sa-ti faci tot felul de ganduri? S-a spus mai sus, colegul closkutza a folosit uleiul asta foarte multi km fara ca motorul sa aiba nimic.

 

Ce as face eu in cazul asta (asta nu inseamna sa te iei dupa mine): as returna uleiul si as lua ce cred eu ca e mai bun pentru motor, dar si de la o sursa sigura. Nu vreau sa spun ca mai scump e intotdeauna mai bine, dar ~25 lei costa GM Dexos 2.

Aici sa nu sariti pe mine, e pur si simplu parerea mea, asa as proceda eu!

 

Share this post


Link to post

E complicat sa il trimit inapoi din Sulina, Delta Dunarii. Ma costa cat nu face in conditiile in care deja am platit transportul prin Posta cand mi-a venit coletul.

Am inspectat cu atentie recipientele de ulei si par a fi in regula: sigilate, cu termen de garantie si eticheta, am comparat cu recipientul care apare pe site-ul oficial... stiu ca astia pot falsifica si nisipul si sa il vanda arabilor in Sahara! Am specificat ca pretul era fara TVA.

Share this post


Link to post

Da, am vazut ca ai specificat pretul fara TVA.

Bafta, sa ne spui cum toarce pisica :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...