Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Misto, daca mecanicul e mai destept decat producatorul masinii... Forumul recomanda vascozitatea aleasa de constructor. Nu stiu daca 5W-30 il mai suporta motorul masinii tale. Poate un 5W-40? :D

Iar, legat de Magnatec? Eu m-am lecuit. O fi contrafacut sau nu? Nu stiu. Cert e ca, dupa 5 schimburi cu CM 5W-40, mazga lasata de acesta in capacul tachetilor m-a facut sa adopt alta strategie. O fi fost Aral? :-?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Subscriu pentru ambele probleme: 10w40 e prea gros pentru Matiz (am avut pus in Spark de catre un dobitoc de mecanic si mieuna motorul ca dracu dimineata in accelerare), iar in ce priveste Castrolul si mie mi s-a parut un ulei prost (la Cielo un singur schimb, dupa 3000 km, 10w40, era negru ca pacura si se cam consuma, revenit la Mobil care la 9000 km e maro si nu dispare o picatura)

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Sincer si mie mi s-a parut cam dubios faptul ca de fiecare data cand verific uleiul dupa 5000km rulati cu el, este cam negru. De mancat nu mananca nici un pic de ulei. Specific ca nu s-a umblat la motor pana acum (cel putin de cand o am eu).

 

Cam care ar fi solutia? Ce ulei sa pun la urmatorul schimb? Se procedeaza in vreun fel atunci cand nu se continua cu acelasi tip de ulei ?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Liqui Moly sau Ravenol (uleiuri necontrafacute inca, se pare)

Share this post


Link to post

Orice ulei 5w40 sau 10w40 dar sa fie norma API SM sau SN pt ca am vazut multi specialisti in habarneala pe aici cum ca normele SM SN au zinc putin si uzeaza motorul azi se foloseste completare cu boron nitride in ulei pt diferenta lipsa de zinc nu mai e ca pe vreamea bunicai acum 10 ani dar toti se pricep la uleiuri si la fotbal...

 

NORMELE API SN SAU SM au din prescriptie maximul de uzura in secventa IVA de test ax came 90 micron SL ,si SJ au 120 micron maximul de uzura

noma SN difera fata de SM la depuneri pe piston (este mai buna SN) DIN ACEASTA CAUZA 90 % din gunoaiele de uleiuri ce se vand in RO majoritatea au SL aceleasi uleiuri se vand in vest cu acelasi bidon si eticheta dar au normele mai bune SM si SN

DECI pt

 

Pentru 5W40 alegeti un ulei cu normele SN (sau SM ) si Porsche A40 SIMULTAN iar pentru pretentiosi poate avea in plus si norma si MB 229.5

schimbat la maxim 10000km mers mixt 7500 km mers urban

 

Pentru 10W40 alegeti orice ulei cu norma SM maxim 8000km nu mai mult de 6 luni.ce se atinge prima data (fiind motor mic si turat)

 

Performantele obligatorii ale normelor le aveti aici ...explicate pt cei ce inteleg

 

 

http://www.aftonchemical.com/Lists/Brochure/Attachments/40/Specification_Handbook.pdf

 

 

 

 

Edited by opelvn
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu Mobil1 5W40 3000 x1 toarce ca o pisicuta. De cand folosesc uleiul asta masina merge foarte bine, se accelereaza constant, e silentioasa... intr-un cuvant sunt fericit cu uleiul asta.

Share this post


Link to post

Uitati ce ulei am luat pentru CV, 54 lei/litru.

http://www.ravenolromania.ro/produse/uleiuri-pentru-cutii-de-viteza-manuale-si-transmisii-finale-24/ravenol-mtf-1-sae-75w-85-301.html

http://www.ravenol.de/uploads/tx_ravenol/pdf-print/RAVENOL_MTF1_SAE_75W85_1.pdf

 

Fac apel la experti, chiar o fi 75W85? Stiu ca voi va uitati la fise tehnice si alte chestii :mrgreen: Eu nu prea am habar.

 

Abia astept sa schimb Total-ul, merge oribil cutia, agata III si scap doar dupa ce se incalzeste, intra de fiecare data greu in II, cateodata si caraie, desi nu sunt violent, trag incet de levier.


Nenea care mi-a adus uleiul mi-a recomandat pentru motor http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-hls-sae-5w-30.html Cica pe la 35 lei pe litru.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Eu am schimbat la Spark cu Mobil ATF220 si parca intra mai ok in viteze si agata mult mai rar la retrogradare in treapta a 2-a. Zic bine ca ar trebui schimbat o data la 2 ani?

Edited by Saint666

Share this post


Link to post

Nu m-am mai complicat cu altele, asta care l-am luat se potriveste perfect, conform specificatiilor. Sunt nerabdator sa vedem daca pana la urma e uleiul sau cutia varza, in cazul meu.

Da, se schimba la 40.000 km sau 2 ani. Din acest motiv am si dat destui bani pe ulei, la doi ani nu e mare paguba, macar sa "mearga uns" masina. Fac doi ani cu Total-ul in august, dar cred ca am gresit deja asteptand atat.


Si nu mai inteleg un lucru, cum e posibil ca un ulei de cutie sa fie aproape dublu ca pret fata de un ulei de motor, ma refer la acelasi Ravenol, uleiuri sintetice, ambele cazuri.

Share this post


Link to post

Eu am 4 ani cu Total-ul 75w80 si merge bine, nu ca la inceput, dar e bine, in toamna tot 75w80 de la Total ii pun. Uleiul in motor la Matiz se schimba la 10.000 km sau an, iar cel de la cutie la 40.000 km sau 4 ani, la cutie merge si mai mult pentru ca nu e expus asa de mult la contaminare ca uleiul de motor, cu amendamentul de rigoare a injumatatirii perioadelor de schimb la conditii grele de utilizare.

Share this post


Link to post

Am mai mers cu Matiz-urile unor prieteni (2002 si 2004), plus Matiz-ul din 2004 pe care l-am avut, in toate cazurile nu stiu ce ulei aveau cutiile de viteze, cele din 2004 destul de obosite ca sa spun asa, intrau mult mai bine in viteze ca a mea. Cea din 2002, cu 46.000 km, la fel, merge mai bine ca a mea, dar tot prost fata de cele obosite si rulate mai mult. Ce concluzie sa trag de aici, ca si a mea, dupa 80-90.000 km o sa mearga mai bine? Mi-e greu sa cred la cum ma rog de ea.

Nu mai folosesc Total pentru ca masina cand am luat-o, mergea mai bine, desi era un ulei gros, chiar foarte.

 

Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste intervalele de schimb, eu am recitat de aici:post-36075-0-05960600-1403084220_thumb.png

Share this post


Link to post

Matiz-ul ii ca vinul, cu cat e mai vechi cu atat e mai bun, masinile forjarite sunt intotdeauna mai bune ca cele bibilite in exces. Eu cand am trecut de la 75w90 care se pune la Matiz mai prin toate service-urile , la 75w80, am simtit diferenta doar la viteza 5 si la viteza 1 care acum intra si daca masina e in miscare, in rest cam acelasi comportament al cutiei, adica viteza 2 tot agata, asa ca sa nu te astepti la minuni daca pui 75w85, e mai vascos decat 75w80.

Share this post


Link to post

Matiz-ul ii ca vinul, cu cat e mai vechi cu atat e mai bun, masinile forjarite sunt intotdeauna mai bune ca cele bibilite in exces.

=))

Foarte, foarte tare asta!!!

 

Nu ma astept la minuni, ma astept macar sa mearga ca atunci cand am luat-o.

Trebuie sa fac ceva daca pun sintetic acum, inafara de lasat sa se scurga bine tot uleiul?

Share this post


Link to post

Nu . Nici macar nu stii daca e sintetic, zice ceva de "PAO base" pe acolo , dar nu stii cat e. Majoritatea uleiurilor de pe piata sunt HC grupa 3 , adica semi-sintetice si minerale, de aceea eu folosesc GM 5w30, care e destul de bun.

Share this post


Link to post

Uite koreenii sunt mai sinceri, uleiul Total 5w30 SN/GF5 e vandut odata ca ulei GM 5w30 dexos 1 si odata ca GM ( Daewoo ) 5w30, baza este cam in aceeasi proportie la toate cele 3 uleiuri procentul de aditivare fiind diferit, dar nu semnificativ. Un lucru interesant este faptul ca majoritatea uleiurilor aprobate Dexos 1 ( numai pentru motoare pe benzina ) au vascozitati care se incadreaza in ACEA A5, adica foarte subtiri, deci ACEA A5 ar cam merge pe motorul de Matiz fara probleme.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Asa e si corect in legatura cu detaliile. Stiam ca este ulei Total in bidonul GM.

Share this post


Link to post

Intrebare: am un matiz de 2 sapt si vrezu sa fac un schimb'am observat pe dedesupt ca a curs ceva ulei pe la motor ideea e urmatoare , ca toti zic de 5w30 eu vreau sa bag 10w40 pentru ca e mai vascos si sa nu il piarda sau cel putin mai greu , si acu. Ce firma aleg, la tico a mers motoru cu elf 10w40 brici .Mentionez ca am 80000 dar cred ca vreo 20000 sunt dati inapoi masina e din 2005 fara AC .multumesc

Share this post


Link to post

Pana una alta baga 5w30. Daca il mananca , ori segmentezi, ori bagi mai vascos. Altfel nu are rost. Parerea mea, care este. :D

Share this post


Link to post

mi-ai raspuns degeaba, mie nu-mi mananca uleiul, asa cum am specificat mai sus, il ARUNCA , (cred) nici asta nu stiu ,partea de jos a motorului e murdara de ulei, motorul a fost spalat de tamtari.In 200 de km nu pare sa fi aruncat.ideea e daca merge motorul bine cu un ulei ca Elf 10w40 asa cum mergea tico

Share this post


Link to post

Daca vrei ELF, baga 5w40, formula noua e aproape la fel de vascoasa ca un 10w40. Daca s-a mers pe ulei vascos pana acum ( sansele sunt de 90% sa fie asa ) nu are nici un sens sa bagi ulei subtire decat daca vrei neaparat sa completezi. Eu sunt in aceeasi situatie ca tine, merg pe 5w30 dar completez, nu fac multi km pe an si am ulei aproape moca, asa ca nu ma deranjeaza sa completez 200 ml la 1000 km.

Share this post


Link to post

bun deci in pricipiu elf ca ulei este ok ?

Si sa mai inteleg ceva ca nu sunt chiar asa de expert 5w40 este mai vascos decat 10w40?

O sa am ceva probleme la iarna cu pornirea fiind mai vascos uleiu?

Share this post


Link to post

ELF e ulei bun, pune 5w40 ca e mai subtire la rece decat 10w40, daca nu, mergi pe 10w40 fara probleme, motorul de Matiz e facut pentru 10w30, mai adaugam si uzura lui, asa ca poti pune fara teama 10w40.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...