Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Salut,

Flash Point-ul nu are legatura cu consumul de ulei. De asta este responsabil Noack-ul. Cu clasificatiile API nu e asa problema. Mai nasol e cu "low-mid-full Saps"-ul de care se ocupa norma C3. Ar trebui sa evitati uleiurile care o respecta.

Drumuri bune!

Share this post


Link to post

Tocmai, ca ma deranjeaza, as vrea sa nu se auda absolut deloc (mergand, bineinteles). La inlocuirea distributiei, am omis reglajul culbutoarelor, din lipsa timpului, insa urmeaza.

In cartea service scrie la ulei utilizat DAEWOO, nu stiu ce specificatie, desi parca am vazut pe aici pe undeva prin acte 5W30, parca. Apoi dupa reviziile facute la ei, a trecut pe GM 5W30.

Share this post


Link to post

Un ulei cu flash point-ul mic se vaporizeaza mai repede si este ars, logic nu ?

Share this post


Link to post

Acum am venit de la Unix, se pare ca Valvoline a trecut la API SM :spumelagura: Mai costa si 56 lei.

M-am uitat la tot felul de uleiuri, BMW, Repsol, Mobil, Castrol, Liqui Moly, Motul... Nu as alege nimic din astea, ba nu scrie ce API are, ba are alta norma decat ACEA A3.

Asta e, raman la asta si schimb axa cu came cand o fi cazul :mrgreen:

 

Sau niste aditivi? MMMdar si astia dauneaza catalizatorului... http://uleimotor.blogspot.ro/2011/04/aditivi-in-ulei-de-motor.html

Ma las pagubas.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Am postat eu aici doua uleiuri A3/B4 0W30 full PAO si full SAPS totodata. Nu trebuie decat sa cauti. Inainte de "a muri" in "proiectul Valvoline Synpower"...

Un ulei cu flash point-ul mic se vaporizeaza mai repede si este ars, logic nu ?

Inexact. Flash Point-ul nu are niciun fel de relevanta in ceea ce priveste consumul prin evaporare. Acesta este este punctul unde uleiul arde, adica "ia foc". Pentru pierderile prin evaporare exista un coeficient numit Noack, cum am mai postat.

 

Keep walking!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Mai nasol e cu "low-mid-full Saps"-ul de care se ocupa norma C3. Ar trebui sa evitati uleiurile care o respecta.

Asta legat de recomandarea cu FULL SAPS...

 

Eu vorbesc de 5W30, asta vreau in motorul meu.

Am studiat destul topicul asta, atat de mult incat s-ar putea sa le omit/uit/incurc, nu trebuie sa "vorbesti de sus".

In plus, stii vorba aia, "fiecare cu pasarica lui", eu sunt multumit de ce folosesc eu, nu vreau sa fac experimente.

 

NOACK, din cate am citit si eu, are intr-adevar legatura cu consumul de ulei, la flash point, nu am gasit nimic specificat.

 

Ca idee, am mai gasit asta:post-36075-0-17728800-1371219895_thumb.jpgpost-36075-0-94828000-1371219929_thumb.jpg

 

Scuzati calitatea pozelor!

Bine, o harneala de ulei citind "ingredientele", pacat ca nu am gasit si pretul.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Hmm, Vw 505.01? Asta-i o norma pe care Vw nu o prea amesteca cu altele. E cea speciala pt motorul TDI PD. Cred ca-i facatura Agipul ala...

Share this post


Link to post

 

Eu vorbesc de 5W30, asta vreau in motorul meu.

Am studiat destul topicul asta, atat de mult incat s-ar putea sa le omit/uit/incurc, nu trebuie sa "vorbesti de sus".

In plus, stii vorba aia, "fiecare cu pasarica lui", eu sunt multumit de ce folosesc eu, nu vreau sa fac experimente.

 

5W-30 este absolut echivalent cu 0W-30 doar ca ultimul este mai putin vascos la "rece" (40 de grade Celsius) unde nu-i problema daca este asa fiindca oricum nu s-a inventat inca uleiul suficient de subtire/putin vascos pentru aceasta aplicatie. Ar mai fi cateva fineturi legate de concentratia de polimeri dar nu e cazul sa iti faci probleme la motorul "micului gigant". Il poti pune linistit pe oricare dintre ele(Fuchs Titan si Ravenol) fara sa iti faci vreo problema si poti folosi "posirca" aia din poze la uns usile sau orice altceva... Iti spun eu care ma pricep(de asta ma voi fi si adresat asa, probabil, vazand ca nu prea "le ai" cu uleiurile astea...).

Multa bafta si sanatate!

Share this post


Link to post

poti folosi "posirca" aia din poze la uns usile sau orice altceva

:) ) Am subliniat, ca idee, ca are API SJ.

 

Nu ma pot lauda ca le am prea bine, dar nici pe langa subiect nu sunt, avand in vedere ca nu ma duc la magazin si cer "dati-mi ulei pentru Matiz".

 

Toate bune!

 

Cris, l-am analizat in viteza la benzinarie, facut/facatura si/sau imbuteliat la Brasov, pe langa Total si altele http://www.lubrica.ro/produse/ulei-agip.html Am pomenit de el pentru ca l-am vazut prezent in poll.

Share this post


Link to post

Nu ma pot lauda ca le am prea bine, dar nici pe langa subiect nu sunt, avand in vedere ca nu ma duc la magazin si cer "dati-mi ulei pentru Matiz".

Salut,

Sa fim bine intelesi, nu ai tu vreo vina ca nu "le ai prea bine" si nici nu e normal sa fim o natiune nascuta "invatata" cand vine vorba de masini, fotbal, politica si sex.

Poti fi , spre exemplu, un profesor de matematica talentat, un neurochirurg sau un cercetator in domeniul biologiei. Unde e problema? Trebuie sa fie toata lumea invatata si , mai mult chiar, experta in tot ceea ce tine de domeniul auto, ca altfel nu poate socializa cu nimeni si trebuie sa se simta singura, trista si ostracizata?!? Nu mi se pare pertinent rationamentul. Eu ti-am zis fara patima ca nu te pricepi si poti folosi ce-ti spun eu care, intamplator, stiu ce vorbesc. Dar in niciun caz nu trebuie sa te simti in vreun fel inferior mie din pricina asta.

Chestia asta cu "parerismul" si "novicitatea agresiva" este o caracteristica pur romaneasca. Te asigur. Cateva mii de km mai la vest nu gasesti asa ceva.

Cine vorbeste stie ce spune si este ascultat de cei care nu stiu, insa nu se simt nasol ca nu le stiu pe toate ci iau fara nicio greata la cunostinta ce au aflat si folosesc informatia in avantajul lor fara sa injure catusi de putin "printre dinti"...

Keep walking!

Share this post


Link to post

5W-30 este absolut echivalent cu 0W-30 doar ca ultimul este mai putin vascos la "rece" (40 de grade Celsius) unde nu-i problema daca este asa fiindca oricum nu s-a inventat inca uleiul suficient de subtire/putin vascos pentru aceasta aplicatie. Ar mai fi cateva fineturi legate de concentratia de polimeri dar nu e cazul sa iti faci probleme la motorul "micului gigant". Il poti pune linistit pe oricare dintre ele(Fuchs Titan si Ravenol) fara sa iti faci vreo problema si poti folosi "posirca" aia din poze la uns usile sau orice altceva... Iti spun eu care ma pricep(de asta ma voi fi si adresat asa, probabil, vazand ca nu prea "le ai" cu uleiurile astea...).

Multa bafta si sanatate!

 

mai explica odata ca eu pricep greu , un ulei semisintetic e echivalent unuia sintetic? UAU

Share this post


Link to post

Sa fim bine intelesi, nu ai tu vreo vina ca nu "le ai prea bine" si nici nu e normal sa fim o natiune nascuta "invatata" cand vine vorba de masini, fotbal, politica si sex.

Poti fi , spre exemplu, un profesor de matematica talentat, un neurochirurg sau un cercetator in domeniul biologiei. Unde e problema? Trebuie sa fie toata lumea invatata si , mai mult chiar, experta in tot ceea ce tine de domeniul auto, ca altfel nu poate socializa cu nimeni si trebuie sa se simta singura, trista si ostracizata?!? Nu mi se pare pertinent rationamentul. Eu ti-am zis fara patima ca nu te pricepi si poti folosi ce-ti spun eu care, intamplator, stiu ce vorbesc. Dar in niciun caz nu trebuie sa te simti in vreun fel inferior mie din pricina asta.

Chestia asta cu "parerismul" si "novicitatea agresiva" este o caracteristica pur romaneasca. Te asigur. Cateva mii de km mai la vest nu gasesti asa ceva.

Cine vorbeste stie ce spune si este ascultat de cei care nu stiu, insa nu se simt nasol ca nu le stiu pe toate ci iau fara nicio greata la cunostinta ce au aflat si folosesc informatia in avantajul lor fara sa injure catusi de putin "printre dinti"...

Keep walking!

Total off-topic, pentru astfel de afirmatii exista "Zona libera"...

Si mai este ceva...modestia ( care caracterizeaza in general oamenii intelepti )este un drum pe care nu ai sa calci niciodata. Mandria a provocat intotdeauna catastrofe in istoria omenirii.

@mitosu: cred ca se referea la vascozitate, sunt uleiuri 0w30 mai "groase" decat 5w30. ( Total - Elf)

 

Edited by korydon
  • Like 1

Share this post


Link to post

 

mai explica odata ca eu pricep greu , un ulei semisintetic e echivalent unuia sintetic?

 

M-am referit strict la vascozitate asa cum bine a remarcat cineva mai sus. Care este in opinia ta, "semisinteticul"? 5W-30-ul? Iti pot face liste cu full sintetice in vascozitatea asta, fara a avea pretentia ca sunt exhaustive... :lol: Nu stiai ca exista?!?!?!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

chiar mai facut curios, astept lista a celor 5w30 care sunt full sintetice pao, grupa a4a, si nu a celor 3+. :rolleyes:

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

tot ce ai prezentat tu sunt uleiuri mai greu accesibile in ro. cativa vor sta pe net si vor comanda astfel de uleiuri crezand ca au apucat pe dumnezeu de picior.

 

dragi prieteni care aveti capul pe umeri , iuliu m a descoperit uleiul full sintetic in marca ravenol.

ce usor e sa citim de pe net tot felul de bazaconii si sa ne dam interesanti .

 

iuliu m cati km ai facut cu matizul cu ulei fulllll sintetic ravenol 5w30?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Sunt uleiuri extrem de usor accesibile in rominica. Esti extrem de prost informat

Nu merg cu Ravenol fiindca merg cu Redline. Nu pot divulga sursele fiindca s-ar considera reclama.

 

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Va atrag atentia ca discutati despre uleiuri. Am facut eu curat acum si dat warn in stanga si dreapta. Daca veti continua, continui si eu si va dau si timpi de calmare.

Share this post


Link to post

cele mai antiwear norme sant vw50700 si C30 DE LA PORSCHE

 

in softul de la LUBRIZOL nr 1 mondial in aditivi ulei pt producatori lubrifianti

 

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

 

click pe sagetile mici negre stanga

 

 

iar ca uleiuri C30 aici

 

http://www.opieoils.co.uk/c-1263-porsche-porsche-c30-engine-oil.aspx

Share this post


Link to post

Softul ar fi bun, cu cateva observatii. Tabelele cu date nu sunt complete (ma rog, date mai multe la uleiurile mai noi). Nu e clar de unde au scarile de valori ale uleiurilor, de presupus ca au fost facute teste, in documentatii nu apare asa ceva (pentru anti-wear exista cateva teste). Nu sunt prezente scorurile complete pentru toate clasele, aparent ar avea valori zero. De remarcat si existenta unor diferente mari de valori...

Am facut si eu o comparatie. De exemplu uleiul raspandit avand ACEA A3/B4 si API SM. Apare ca e vorba de doua sortimente serios deosebite, in acelas ambalaj ...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

din punctul meu de vedere pt Matiz cele mai bune uleiuri din RO performanta/cost sant...

 

se aleg in functie de uzura motorului (km) urmatoarele

 

http://lubricants.petro-canada.ca/pdf/DURON-E_IM-8028E.pdf

 

sant uleiuri heavy -duty fortificate suplimentar antiwear

 

PETROCANADA nu produce ulei mineral

 

TEST IN MOTOR PE GAZ e impecabil uleiul

 

http://www.machinerylubrication.com/Read/663/natural-gas-engine-lubrication

Edited by opelvn

Share this post


Link to post

Dar 15w40 cum este, daca nu mineral ?

Ca sa fiu in aceeasi nota cu tine... din punctul meu de vedere pt. Matiz cel mai bun ulei este Dacia Oil 5w30, asta il am acum si motorul toarce mai frumos ca niciodata. Pana acum cel mai bun a fost Daewoo, MOL, GM...

Share this post


Link to post

Pai de ce ar trebui noi sa ne uitam la un ulei Heavy Duty pentru Diesel (industrial) cu API CJ-4, CI-4, CH-4, care a dat rezultate foarte bune pe un Diesel stationar pe gaz natural ? Si care probabil se gaseste la butoi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...