Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Uleiurile ACEA C... , pentru a nu deteriora prematur filtre post-combustie si catalizatori (benzina si Diesel), sunt mai sarace la unele ingrediente (in principal Zincul - un bun aditiv antifrictiune) si la ele scrie "these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual...". Motoarele constructie simpla vor fi in suferinta pe termen lung. Pe termen mai scurt nu se intampla nimic.

Uleiul API SM e cam jmecher, in afara ca e clasa de calitate superioara, nu spune mare lucru ...

Cu uleiul Dexos2 nu e prea clara treaba, are si el restrictii

post-3919-0-71341400-1365190124_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am citit undeva dar acum nu-mi amintesc exact unde, ca uleiurile C3 fac rau motoarelor facute inainte de 1986. Care o fi treaba nu stiu... Dar daca tot e pentru motoare de inalta performanta, de ce nu ar fi suficient de bun si pentru un motor de medie performanta?

Bine ar fi sa scrie pe langa C3 si A3/B3 sau A3/B4 sau specificatiile Opel pentru benzina. Important e sa fie schimbat la timp! Am vazut motoare VW diesel care au mers cu ulei 15w40 pe care nu scria sa indeplineasca vreo norma VW, si schimbat la 15000 km, cu multi km rulati in conditii neortodoxe si care culmea...mergeau foarte bine, porneau bine si nu dateau fum deloc. Sa acceptam totusi ca in curand vor fi inlocuite vechile specificatii cu cele cu litera C si sa nu ne fie teama ca are zinc putin...la fel cum s-a intamplat cu benzina fara plumb pentru prea vechile motoare care culmea...nu au fost afectate la modul sesizabil.

Share this post


Link to post

Teoria e cam asa :

La motor, ungerea cea mai deficitara este la camele distributiei (axul cu came, dintr-o bucata), si la pornire cand nu e ulei acolo, si in functionare. Pe cama sta apasat de un resort tachetul sau culbutorul, iar frecarea metal pe metal este accentuata. Zincul adaugat in ulei este un bun aditiv anti-frecare, dar ajuns in gazele de evacuare degradeaza prematur filtrele postcombustie si catalizatorii, care au obligativitatea sa dureze min. 100k. Asa au aparut uleiurile ACEA C..., dar si motoare cu distributii imbunatatite, unde frecarea e diminuata prin intercalarea unor role, s.a.m.d... Matiz, Tico, si multe altele n-au asa ceva.

Problema apare semnalizata mult la americani, care cam circula cu masinile... si consta in cresterea serioasa a numarului de axe cu came uzate prematur.

E bine de vazut ghidurile de utilizare a uleiurilor la producatorii consacrati, ei nu recomanda ACEA C unde nu e cazul.

Share this post


Link to post

Sa fiu mai exact, asta scrie pe eticheta:

+++++++++++++++++++++++++

Genuine

GM

Motor Oil

5W-30 dexos2 TM

APPROVED

Fuel Economy, Longlife

ACEA C3

Meets specification of API SM/CF

GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

VW 502.00, 505.00, 505.01

MB 229.51

BMV Longlife-04

e5l

+++++++++++++++++++++++++

L-am cumparat de pe un sait online impreuna cu alte piese. Am crezut ca e acelasi ulei pe care l-am folosit pana acum. Dar surpriza a fost cand am vazut ca nu are norma ACEA A3/B3. Bineinteles ca in imaginea produsului pe sait era trecuta norma A3/B3. Acasa mai am 0.6 litri GM cu A3/B3 si ideea era ca impreuna cu cei 5 litri sa am pentru doua schimburi. Acu pe langa faptul ca mi-e frica sa-l bag in motor, am impresia ca nici nu poate fi amestecat cu GM A3/B3. Nu stiu ce sa fac...bani pierduti. Motorul, dupa cum am spus, are 110.000 km. si nu consuma ulei, dupa 10.000 km. scade pe joja undeva la mijloc intre minim si maxim.

 

Pe de alta parte am citit ca Dexos2 TM - poate fi folosit la toate motoarele pe benzina sau diesel, apoi GM-LL-A-025 - aprobat pentru motoare pe benzina. Nu stiu ce sa mai cred.

Edited by Nicu001

Share this post


Link to post

Parerea mea personala este urmatoarea(eu nu recomand niciodata ce nu as face eu):fa schimbul de ulei si la al 2-lea schimb completeaza diferenta cu uleiul uleiul care zici ca ti-a ramas de la celelalte schimburi ca nu e nici o problema fatala.(banuiesc ca d-aia ai luat bidon de 5 litri).

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

@sergiu2010

Exact, la asa ceva ma gandeam si eu. Totusi vad ca respecta si celelalte norme mai vechi.

Share this post


Link to post

Eu l-as vinde cuiva caruia chiar ii trebuie si as lua un Fuchs Titan 0W-30 A3/B4 care e "miere" pentru motorasul de Tico/Matiz. Nici GM-ul ala nu-l va gripa ci-i va uza prematur camele axelor care actioneaza culbutorii. Atat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Retur nu poti face? Sau sa ti-l inlocuiasca cu unul care respecta descrierea de pe site...

Share this post


Link to post

@Nicu001: poti folosi fara proleme uleiul pe care l-ai cumparat si ca sa dormi linistit schimba-l mai repede. Nu amesteca uleiurile , daca ai GM (Daewoo ) 0.6 l - parca de asta am inteles ca ai folosit pana acum - pe cutie scrie sa nu fie amestecat cu alte uleiuri. Vezi ca la radacini se mai gaseste ulei GM ( Daewoo ).

 

@iuliu m. : tu poti baga si 0w20 in masina ta,am inteles ca ai cel mai sintetic ulei dintre toate existente pe piata, dar la Matiz este deajuns 5w30 daewoo schimbat la 10.000 km / an, noi nu avem Maybach.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Tipul asta http://uleideulei.ro/gm-5w30-longlife-litru-p-392.html l-a folosit cineva? (sper ca nu e acelasi din postul de mai sus). Vad ca indeplineste normele si pretul e mic...

 

PS: :-/ Raspund tot eu: e acelasi din postul de mai sus (daca mariti poza, se vede ACEA C3, desi vanzatorul zice ca indeplineste ACEA A3/B3)

Edited by cristics

Share this post


Link to post

 

@iuliu m. : tu poti baga si 0w20 in masina ta,am inteles ca ai cel mai sintetic ulei dintre toate existente pe piata, dar la Matiz este deajuns 5w30 daewoo schimbat la 10.000 km / an, noi nu avem Maybach.

 

Salut ,

Nu era nevoie de atata solicitudine din partea ta! Ma descurc sa imi aleg singur uleiul pe care-l bag in masina mea. La Matiz este deajuns orice ulei mineral 5W-30 , insa "full saps" si care , deci, nu respecta norma ACEA C3, Lasa...! Nu stii tu "d-astea"! :)

Eu am recomandat un ulei mai "rasarit" nu "cel mai prost cu care masina functioneaza totusi". Tu poti pune si din acela daca asa vrei. Nu te opreste nimeni, draga Korydon!

Sarbatori fericite!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu nu mai cred in marketing de genul :"uleiul meu este cel mai sintetic posibil". Stiu cateva exemple de motoare de Matiz care merg ba cu Dacia 5w30, ba cu Elf 5/10w40 ( uleiuri interzise ) si nu au nimic, decat o mare carca de km in spate. Eu am ales Daewoo 5w30 pentru ca e recomandat de producator si stiu pe cineva de aici de pe forum care a trecut suta de mii de km cu uleiul asta si nu are probleme cu motorul. Cel mai bun raport pret/caliate este oferit de acest ulei in conditii normale de rulaj.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Cam astfel stau lucrurile. Atitea feluri, cu fel si fel de fise imbirligate, etichete pe gustul tuturor de nu te poti abtine al cumpara la ce frumos arata. Interesant e ca pe toate gasim "protectie perfecta" (zero uzura), ceva gen.

Nu vreau sa "ating" pe nimeni cu asta insa, trebue sa aibe un motor de frunte matizurile astea si foarte gingase se pare, dat fiind se duc tratate serioase pe tema uleiului. Mai sa fie ... :mrgreen:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu-s deloc gingase , de asta au fost si sunt inca folosite de multe firme de distributie ( si nu numai ) unde se fac mii de km pe an . Ma intreb daca clientii Dacia isi fac atatea griji cand vin la revizie la 15.000 km si cand li se pune ulei semi-sintetic Dacia oil 5w30, nici nu vreau sa ma gandesc la cei cu motoare diesel care pana anul trecut au avut la dispozitie numai 10w40 ( la ulei Dacia ma refer ).

Share this post


Link to post

 

Eu nu mai cred in marketing de genul :"uleiul meu este cel mai sintetic posibil".

 

Nu trebuie sa "crezi" in ceva sau altceva ca nu esti la biserica ci sa fii informat si nu neaparat din sloganurile de marketing sau etichetele bidoanelor. Ceea ce nu pare a fi cazul tau.

 

 

 

Stiu cateva exemple de motoare de Matiz care merg ba cu Dacia 5w30, ba cu Elf 5/10w40 ( uleiuri interzise ) si nu au nimic, decat o mare carca de km in spate. Eu am ales Daewoo 5w30 pentru ca e recomandat de producator si stiu pe cineva de aici de pe forum care a trecut suta de mii de km cu uleiul asta si nu are probleme cu motorul.

Absolut irelevant. Asta este "telul suprem" am "matizistului"? "Suta de mii de km"? Credeam ca numai la Dacia 1310 era vorba de asa ceva... :)

 

 

Cel mai bun raport pret/caliate este oferit de acest ulei in conditii normale de rulaj.

 

De unde stii cat costa cel pomenit de mine? Nu ai folosit decat "superuleiul" polonez, submediocru, atat de laudat. Nu? :)

 

 

Nu-s deloc gingase , de asta au fost si sunt inca folosite de multe firme de distributie ( si nu numai ) unde se fac mii de km pe an . Ma intreb daca clientii Dacia isi fac atatea griji cand vin la revizie la 15.000 km si cand li se pune ulei semi-sintetic Dacia oil 5w30, nici nu vreau sa ma gandesc la cei cu motoare diesel care pana anul trecut au avut la dispozitie numai 10w40 ( la ulei Dacia ma refer ).

 

Daca singurul motiv al unei intretineri cat mai OK este ca acel dispozitiv este "gingas", adica lipsit de fiabilitate, adica prost, ce-ar mai fi de spus? Sechele de (la) "Dacie"? :)

Aia au avut la dispozitie ce-au vrut in limita unor sume. Acela era un minimum de calitate. Pentru cei mai "saracuti"(nu neaparat "cu duhul"...) :)

Sa fii iubit!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

1. daca nu ai fisa tehnica a uleiului Daewoo 5w30 caut-o si ai sa vezi ca la unele capitole este mai bun ca un 0w30 ;

 

2. am 144.000 km cu masina mea si tot 5w30 Daewoo ii voi baga cat timp voi mai gasi uleiul asta;

 

3. uleiul Daewoo 5w30 se fabrica in Korea nu in Polonia;

 

4. nu am avut in viata mea Dacie.

 

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Uleiul din Korea se numeste de fapt "GM Daewoo Motor Oil" si a aparut mai tarziu la noi. La inceput a aparut uleiul "Daewoo Motor Oil", bidoane de plastic, facut tot de Total-ISU undeva prin Europa. Un timp a fost distribuit si de Total Lubrifin (Cristian, Brasov), posibil sa-l fi si imbuteliat acolo.

 

post-3919-0-43164100-1365599875_thumb.jpeg

post-3919-0-81356000-1365599888_thumb.jpeg

Edited by tomis

Share this post


Link to post

1. daca nu ai fisa tehnica a uleiului Daewoo 5w30 caut-o si ai sa vezi ca la unele capitole este mai bun ca un 0w30 ;

 

2. am 144.000 km cu masina mea si tot 5w30 Daewoo ii voi baga cat timp voi mai gasi uleiul asta;

 

3. uleiul Daewoo 5w30 se fabrica in Korea nu in Polonia;

 

4. nu am avut in viata mea Dacie.

 

1. Posteaz-o tu si uimeste-ma cu hidrocracatul "tau" de origine obscura...Eu am recomandat uleiuri nemtesti, produse in Germania, de grupa IV(full PAO), decente la pret. Adica Fuchs si Ravenol. Nu cine stie ce scumpeturi. E drept ca nu se "pot compara" cu mai "titratul ISUTLI" :) )

2. Si relevanta unde e? Ca dupa 144 000 de km cu uleiul asta reuseste sa mai plece din parcare? Unde bati? :)

3. Nu zau! Demult nu se mai fabrica acolo...;

4.Asa reactionezi. Insa nu-i timpul pierdut... :)

Share this post


Link to post

eu personal as merge pe ULEI BMW 5W40 LL98 la cele care nu consuma ulei

 

motivul test uleiuri incinse la 300-400 grd celsius (temp in zona capului de piston) http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

 

unele polimerizeaza altele depun concluzii... acum sa va vad....

 

asta doar ca o parere personala.

Edited by opelvn

Share this post


Link to post

Este cam ciudat rezultatul rusilor la uleiul Lukoil 10w40, e prea curat recipientul pentru un 10w40 dus la 300-400*C.

Share this post


Link to post

rusii cumpara si ei aditivi de la concerne mari ( chevron shell )pun doar uleiul de baza cum fac 95% din producatorii de uleiuri ce ar fi asa greu sa amestece uleiul lor cu niste componente cumparate



iata ORONITE(aditivii CHEVRON) vand si in Rusia

https://www.oronite.com/contact/europe-africa.asp

 

Share this post


Link to post

Interesant, GM-ul arata mai bine decat Valvoline-ul pe care il folosesc. As incerca BMW ORIGINAL LL-01 5W30, arata impecabil, dar, din cate vad, nu are ACEA potrivit :roll: .

 

Share this post


Link to post

poti incerca si fuchs ulei de prima umplere MB

 

Ulei 100% sintetic

 

TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL - 1L

 

 

Share this post


Link to post

Sunt curios sa vad ce Valvoline mai gasesc la urmatorul schimb, ma refer la provenienta, daca nu-mi inspira incredere, iau in calcul sa schimb si marca de ulei.

Nu imi place sa fac experimente, as prefera sa existe mereu un ulei bun, de provenienta sigura.

Share this post


Link to post

eu personal as merge pe ULEI BMW 5W40 LL98 la cele care nu consuma ulei

Pe NET apare a fi destul de ieftin, 26-28 lei. Pentru unii asta poate fi bine, pentru altii asta poate fi rau. Foarte probabil e cum zice, produs de Castrol. Fisa tehnica lipsa.

Si la alea care consuma ulei, ce sa puna ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...