Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daca uleiul se innegreste mai repede inseamna ca el curata depunerile lasate de un alt ulei care nu a avut detergenti suficienti in el ca sa faca si curat in urma lui. Innegrirea uleiului nu este un semn de uzura a lui. La mine singurul ulei care s-a innegrit mai repede si s-a cunoscut si ca a facut curat sus la culbutori a fost Castrol Slx profesional 5w30 long life III...un ulei scump care din pacate nu il folosesc din considerente financiare. Acum tin GM Dexos 2 5w30 in motor fiindca e destul de ieftin. 5000km sunt ok.

Share this post


Link to post

Si eu sunt de parere ca un ulei care se "murdareste" inseamna ca e OK, adica isi face treaba si spala motorul. Oricum, bine ai facut ca l-ai schimbat, asa as fi actionat si eu, dar puteai sa pui acelasi Valvoline. Dar tot n-as cumpara uleiuri din hipermarket. Spre exemplu, am vazut in Cora ca uleiul Mobil e facut in Romania, la Brasov. Si nu am tocmai o impresie buna despre cum se fac lucrurile la noi in tara.

salut. ce parere aveti de havoline 5W40? merita schimbul, a mai folosit cineva acest ulei pt matiz?

L-am vazut si eu, tot in Cora, dar nu stiu cat de bun e pentru Matiz avand in vedere ca nu respecta specificatiile ACEA A3/B4 etc, are altceva, gen C5 parca... mi-e sa nu vorbesc prostii, nu am retinut pentru ca nu l-am considerat OK pentru Matiz.

Share this post


Link to post

Apropo de ce s-a scris mai sus, am citit pe undeva (parca pe carbibles) ca cineva ca utilizarea unui ulei pt motoare diesel pentru cateva sute..o mie km ar avea un efect benefic asupra curatirii motorului avand in vedere ca uleiul pt diesel are agenti detergenti mai puternici. A incercat cineva varianta asta?

Share this post


Link to post

Intr-adevar, uleiurile pentru motoarele diesel au un continut mai mare de detergenti/dispersanti, diferenta intre ele ar fi, cel mai important, temperatura operationala.

Si eu am citit in multe locuri ca se folosesc uleiuri pentru motoare diesel la benzinare. Am folosit si eu ulei de diesel la fosta DACIA, dar manca prea mult ulei ca sa mai conteze ce-i pun.

Asa lista cu experimente e lunga, am auzit ca se pune ulei pentru motorete in amestec cu benzina pentru a face nu-stiu-ce bine sistemului de alimentare...

Eu recomand folosirea uleiurilor specificate de producator si atat.

post-36075-0-00404400-1354804065_thumb.gif

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Si eu sunt de parere ca un ulei care se "murdareste" inseamna ca e OK, adica isi face treaba si spala motorul. Oricum, bine ai facut ca l-ai schimbat, asa as fi actionat si eu, dar puteai sa pui acelasi Valvoline. Dar tot n-as cumpara uleiuri din hipermarket. Spre exemplu, am vazut in Cora ca uleiul Mobil e facut in Romania, la Brasov. Si nu am tocmai o impresie buna despre cum se fac lucrurile la noi in tara.

L-am vazut si eu, tot in Cora, dar nu stiu cat de bun e pentru Matiz avand in vedere ca nu respecta specificatiile ACEA A3/B4 etc, are altceva, gen C5 parca... mi-e sa nu vorbesc prostii, nu am retinut pentru ca nu l-am considerat OK pentru Matiz.

 

Este recomandat ACEA A3/B4, i-am facut si o poza insa nu pot sa o uploadez acum, incercati un search pe google.

Share this post


Link to post

intre timp am facut 1500 km cu mobil 3000 5w40 , motorul porneste perfect pe frigul asta din bucuresti, dimineata. :thumbl:

Share this post


Link to post

La multi ani tuturor! Eu am schimbat in Decembrie cu Valvoline Syn power 5w-40. Aveam GM dexos 2,care mi s-a parut terci. De cand am pus Valvoline s-a schimbat total mersul motorului.

 

Corespunde tuturor cerintelor. Fabricat in Olanda.

 

 

post-19611-0-82777700-1358182422_thumb.jpg

post-19611-0-52082300-1358182433_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Spune-ne si noua, te rog, de unde l-ai cumparat si la ce pret. 5W-30 nu aveau?

Si eu tot Dexos 2 aveam inainte, dar nu am sesizat o diferenta mare la mersul motorului, POATE e putin mai silentios.

Trebuia sa fac schimbul luna asta dar vreau sa rezolv mai intai distributia... Acum nu s-o supara, ca nu am mers decat ~1000 km cu uleiul.

Share this post


Link to post

Pretul e 32.5 RON / L.

 

Cum vi de la maternitatea Giulesti spre podul Grant (pe aceeasi parte) e o vulcanizare si imediat cum faci dreapta pe strada e un magazin de piese

 

cu geamuri albastre . Aveau mai multe tipuri de Valvoline . Eu am preferat sa schimb si sa trec pe 5w40 din cauza verilor din ce in ce mai

 

calduroase.

Share this post


Link to post

Ce mult difera preturile, eu am vazut la Unix, pe B-dul Timisoara, la 48 lei/l, 5W-30, dar cel cu eticheta veche...post-36075-0-43270600-1358258949_thumb.jpg

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

Unix-ul e una din cele mai scumpe firme distribuitoare de piese si consumabile !!!

 

 

Scuze de informatie : cum vii de la maternitate spre pod faci STANGA nu DREAPTA

 

 

 

 

Pretul e 32.5 RON / L.

 

Cum vi de la maternitatea Giulesti spre podul Grant (pe aceeasi parte) e o vulcanizare si imediat cum faci dreapta pe strada e un magazin de piese

 

cu geamuri albastre . Aveau mai multe tipuri de Valvoline . Eu am preferat sa schimb si sa trec pe 5w40 din cauza verilor din ce in ce mai

 

calduroase.

 

 

Edited by markus2007

Share this post


Link to post

E bine de stiut ca sunt scumpi cei de la Unix, credeam ca si pretul face diferenta...

Multam'!

Share this post


Link to post

Poate sa-mi spuna si mie cineva de ce nu folositi GM 5w30 sau 10w40.Sper ca nu pretul va sperie?

Share this post


Link to post

Eu am scris pe pagina anterioara de ce nu fol. GM : anul trecut mi-a mancat din el (masina la 20000, luata de noua), se subtiaza repede si motorul

 

e mai zgomotos. Am folosit ultimul tip de GM Dexos 2. Plus ca nu ai garantia unde si de cine sunt facute .Parerea mea e ca e porcarie.

Share this post


Link to post

nu ai garantia unde si de cine sunt facute.

post-3919-0-29731100-1358499128_thumb.jpg

post-3919-0-58701000-1358499357_thumb.jpg

Edited by tomis

Share this post


Link to post

A mea a mers din fabrica cu DAEWOO apoi cu GM Dexos 2, 5W30, si nu mai merg cu ele pentru ca, asa cum a spus si markus, motorul e mai zgomotos, iar asta e numai unul dintre motive.

Dupa ce am pus Valvoline, cand verificam nivelul uleiului, pe joja erau o gramada de puncte de mizerie, asta inseamna ca uleiul curata motorul de depuneri, plus ca nu mai e la fel de zgomotos.

Inca un lucru observat (poate mi s-a parut), acul de la temperatura urca o idee mai greu.

Prefer sa dau ceva mai multi bani pentru ceva mai de calitate, plus ca e un ulei cam subtire, dupa parerea mea, pentru vara si vreau sa am certitudinea ca isi face treaba bine si la temperaturi mai ridicate.

Un ulei bun = mai putine depuneri, uzura mai reusa, ar trebui consum mai redus de combustibil, etc => o viata mai indelungata a motorului.

10W40 mi se pare ca este prea "gros" iarna.

Share this post


Link to post

Acul la temperatura nu are legatura cu uleiul, poate cu termostatul care trebuie schimbat. Stiu pe cineva care a mers exclusiv cu ulei GM ( Daewoo ) 100.000 km si a gasit motorul curat cand l-a desfacut, deci sa nu tragem concluzii pripite, nimeni nu si-a distrus motorul de la uleiul asta. Uleiul Daewoo ( GM ) daca il schimbi la timp nu-i cu nimic mai prejos fata de celelalte, lucru testat pe masina proprie. In ceea ce priveste zgomotul motorului, am folosit si eu odata 0w40 si intradevar zgomotul s-a mai atenuat putin, insa nu semnificativ incat sa se justifice diferenta de pret; consumul de carburant a crescut mai ales pe distante scurte si pe timp rece. Dupa cateva marci de uleiuri incercate am ajuns la concluzia lui tolin : cel mai bun ulei calitate/pret pentru motorul asta este uleiul Daewoo (GM ) 5w30.

Share this post


Link to post

Foarte interesanta concluzia "lui tolin". Chiar, ce-o mai face tolin?

Dar sa stii ca "acul la temperatura" are legatura si inca destul de stransa cu uleiul aflat in motor. Mai precis , cu calitatea lui.

Te pripesti.

Share this post


Link to post

Transferul de caldura realizat prin "agentul ulei" nu este sesizat de senzorul de temperatura, iti trebuie unul mai sensibil, parerea mea. Problema apare la racirea motorului, nu la incalzirea lui.

Share this post


Link to post

 

nu ai garantia unde si de cine sunt facute.

 

 

Chiar m-ai facut sa rad de siguranta ta in vederea cumparaturilor din Romania ! Ai idee cate produse sunt contrafacute ? Cele originale se respecta, incepand cu bidonul personalizat, tara de origine , etc...

 

Transferul de caldura realizat prin "agentul ulei" nu este sesizat de senzorul de temperatura, iti trebuie unul mai sensibil, parerea mea. Problema apare la racirea motorului, nu la incalzirea lui.

Parerea mea e ca un ulei prost (slab calitativ), asigura o frecare mult mai mare intre metale , astfel incat indicele de caldura poate creste semnificativ . Doar parerea mea...

Share this post


Link to post

Ce spuneti voi aici sunt simple supozitii si pareri personale care nu sunt bazate pe ceva palpabil.Eu am citit cate ceva despre uleiuri si va recomand si voua sa o faceti inainte sa aruncati banii pe uleiuri scumpe .Uleiurile sunt clasificate dupa standardele ACEA sau API.Restul nu tine decat de marketingul marcilor care produc uleiuri.Incercati sa nu cititi pe bidoanele de ulei numai indicele de vascozitate x W x.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Chiar m-ai facut sa rad de siguranta ta in vederea cumparaturilor din Romania ! Ai idee cate produse sunt contrafacute ? Cele originale se respecta, incepand cu bidonul personalizat, tara de origine , etc...

Parerea mea e ca un ulei prost (slab calitativ), asigura o frecare mult mai mare intre metale , astfel incat indicele de caldura poate creste semnificativ . Doar parerea mea...

 

1. Nu prea cred in uleiuri contrafacute, in sensul ca ce scrie pe bidon (fata/spate) - aia e !

Titularul de brand isi are fabricatia pe unde vrea el, pastrand bidonul personalizat si eticheta. Si nu prea vad pe cineva sa contrafaca bidon si eticheta, si nici importatori cu chef pentru asa ceva.

Intr-adevar, Castrolul si Mobilul americane, Aralul si LiquiMoly germane difera de marfa de export.

 

2. De regula acul indicator supravegheaza blocul motor, cu lichidul lui de racire, a carui temperatura depinde de termostat. Temperatura uleiului din baie poate fi diferita.

Uite-o pe aia cu "indicele de caldura"

 

Low-viscosity oils flow better than high-viscosity ones—the lighter-weight fluid is easier to pump and therefore circulates faster through the engine's various galleries. Low-viscosity oils also maintain a lower oil pressure, but the oil pump delivers a greater volume through the galleries than it would with thicker (higher-viscosity) oils. Heavier oils also tend to operate at higher temperatures because the oil pump has to work harder to force the lubricant through the system. Oil does not compress readily, so the added pressure increases the temperature.

Share this post


Link to post

Ce spuneti voi aici sunt simple supozitii si pareri personale care nu sunt bazate pe ceva palpabil.Eu am citit cate ceva despre uleiuri si va recomand si voua sa o faceti inainte sa aruncati banii pe uleiuri scumpe .Uleiurile sunt clasificate dupa standardele ACEA sau API.Restul nu tine decat de marketingul marcilor care produc uleiuri.Incercati sa nu cititi pe bidoanele de ulei numai indicele de vascozitate x W x.

Noi vorbim de uleiuri care RESPECTA STRICT CE ZICE CARTEA, privitor la indicatiile ACEA si API. Ne spunem parerea despre ce ulei avem in motoare, cum se comporta

 

comparativ cu ce am avut inainte si de ce credem noi ca e mai bun sau mai prost . Daca citeai mai sus vedeai ca inainte am folosit GM Dexos 2 cu toate standardele

 

aprobate de CARTE si care s-a dovedit a fii un ulei prost (motor zgomotos, consum de ulei la o masina de 20.000 ). Iar privitor la brandurile producatoare nu-mi poti spune ca

 

un Castrol, Mobil , Valvoline se poate compara cu GM sau Petrom ! Am o intrebare: un ulei full syntetic (Valvoline 5w40, cum am luat eu) ti se pare scump la 32,5RON/L ?

Share this post


Link to post

5w40 nu este full sintetic...si mai ales la pretul ala. Eu am folosit Castrol 5w30, 5w40 , Aral 5w40 si GM 5w30. Singurul ulei care nu a fost consumat a fost Aral 5w40. Si castrol-ul a fost consumat si GM-ul. Consumul va aparea intotdeauna cu uleiuri 5w30 sau 5w40 daca au API SM sau daca mai au si aprobarea C3 intrucat are vascozitate mica si detergenti multi.

Eu folosesc de vreo 30.000 km doar Dexos2 5w30 (scrie for Oper and vauxhall) cu eticheta galbena si il tin 5000 km interval in care imi consuma 500 ml. Motorul se aude identic cu toate uleiurile amintite mai sus.

Eu cred ca intervalul de timp este foarte important. Putini tin cont de recomandarea de schimbare a uleiului la 5000 km conform conditiilor date in cartea masinii. Am avut in familie o dacie care a facut foarte multi km (nu spun cati km exact fiindca se va gasi un toma necredinciosul sa contraargumenteze)... fara sa aiba probleme cu subansamblele motorului si asta cu uleiurile de tip vechi M30,M40 schimbat la maxim 2000 km. Asta mi-a dat de gandit ca e mult mai important sa schimbi des uleiul. Prefer un Dexos 2 schimbat la 5000 km decat ceva mai scump schimbat la 10.000 km. Inca un amanunt important: filtrul de ulei. Daca becul de ulei nu se stinge instant cum ai actionat demarorul, inseamna ca filtrul nu ramane plin cu ulei fiindca ori nu are supapa de retinere ori aceasta nu este buna. Nu mai folosesc filtre de origine din acest motiv.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...