Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Buna seara! Ce spuneti de Mobil1 ESP Formula 5W30? Eu asta folosesc pe Matiz chiar daca e aproape 60 RON Litrul. Merge excelent! Bineinteles, mie nu-mi papa ulei.

Share this post


Link to post

Eu cu 66 lei fac un schimb de ulei complet, insa se zice ca ce e scump e si bun dar nu-i obligatoriu. Nu va mai luati dupa ce zic unii si bagati ulei cat zice la carte, 200 ml sunt destul de importanti ( aprox.7%) pentru motorul Matiz-ului. De fiecare data cand am bagat 2.7 litri niciodata nu a fost nivelul peste limita admisa ( tineti cont ca mai retine si filtru, cei care aveti filtru cu supapa functionala ). Nu cred ca proiectantul nu a tinut seama de modificarile uleiul atunci cand functioneaza motorul, altfel ar fi spus sa bagam 2.5 litri din prima si apoi sa verificam. Daca motorul este incins in 15 min. se scurge uleiul fara probleme; am auzit ca se mai practica si datul scurt la automat sa iasa tot uleiul din circuit dar nu am incercat si nici nu cred ca voi incerca vreodata.

Share this post


Link to post

Nu va mai luati dupa ce zic unii si bagati ulei cat zice la carte, 200 ml sunt destul de importanti...

Bagam cat zice la carte, dar treptat, sa nu depasim.

Si Matizul, si restul masinilor, daca au uleiul intre Min - Max, se cheama ca e OK. Exista avantaje mai multe in a avea full-ul de ulei, dar am gasit si o chestie scrisa cu avantajul de a avea minimul de ulei - Iarna. Se incalzeste mai repede.

Share this post


Link to post

Eu am baia de ulei atinsa , deci nivelul pe joja indicat nu este cel real ( nivelul uleiului nu este acelasi pe ambele parti ale jojei ), de fiecare data cand am pus 2,7 l niciodata nu am depasit nivelul maxim admis. Intre min. si max. pe joja sunt 4 cm, asa ca am impartit joja in 4 parti egale, ieri am facut schimbul si am pus 2,5 l iar nivelul este pana la a-3-a casuta( fara uleiul din filtru ), voi completa cu inca 200 ml pentru ca eu circul mai mult extra-urban si am nevoie de tot uleiul pentru a raci motorul. Pentru fataiala , in oras, cred ca recomndarea lui tolin ( 2,2 - 2,5 litri pentru un schimb) este excelenta.

Share this post


Link to post

Korydon sterge prima paranteza ca e o mare gogomanie acolo. Nivelul lichidului este acelasi pe toate partile jojei. Daca ai baia lovita vei avea ulei mai putin decat arata joja dar asta nu te va deranja. Ideea e sa ajunga la sorbul pompei de ulei. Diferenta este mica...maxim 200 ml si nu te afecteaza. Sa nu pui peste nivelul maxim chiar daca ai baia lovita.

Share this post


Link to post

Buna seara! Ce spuneti de Mobil1 ESP Formula 5W30? Eu asta folosesc pe Matiz chiar daca e aproape 60 RON Litrul. Merge excelent! Bineinteles, mie nu-mi papa ulei.

Pacat ca nu e un ulei recomandat de producator, altfel m-as incumeta si eu sa-l folosesc, indiferent de pret.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 meets or exceeds the requirements of:

ACEA C2, C3 - unde noi avem nevoie de ACEA A3

 

--------

 

Si ontopic o impresie de-a mea:

Am schimbat acum 2 zile uleiul cu GM Dexos 2 5w30 ( Cel din imagine: http://www.revizieop...2 1L.jpgbig.jpg)

Ceea ce am observat este ca motorul acum scoate un zgomot foarte metalic, nu e deloc silentios, si da impresia ca nu se lubrifiaza cum trebuie. Incomparabil cu Valvoline Synpower 5w30 cu care mergea foarte silentios si masina tragea mult mai bine. Acum doar se tureaza, dar cu pierdere de putere(cuplu?), nu toarce la fel ca inainte.

Ce parere aveti? Am ales uleiul care trebuie sau trebuia sa merg pe cel cu eticheta albastra - Genuine GM 5w30 Dexos 2 http://img88.imagesh...26042010075.jpg

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

Am schimbat acum 2 zile uleiul cu GM Dexos 2 5w30

Pacat ca nu ai simptomele de "ulei nou", n-as putea spune despre ce e vorba, uleiurile par cam aceleasi, asta cu galben zice ca e mai gros... Dar luate la bani marunti astea Dexos2 cu ACEA A3/B3 si C3(!!!), sunt cu low SAPS, deci barbierite bine de componentele bune pentru motoare vechi/simple. Filtrele si catalizatoarele sa traiasca...

Share this post


Link to post

Pacat ca nu ai simptomele de "ulei nou", n-as putea spune despre ce e vorba, uleiurile par cam aceleasi, asta cu galben zice ca e mai gros... Dar luate la bani marunti astea Dexos2 cu ACEA A3/B3 si C3(!!!), sunt cu low SAPS, deci barbierite bine de componentele bune pentru motoare vechi/simple. Filtrele si catalizatoarele sa traiasca...

 

daca nici uleiul asta nu e cu adevarat sanatos ce alegem tomis?

nu am vrut sa ma risc online si am cautat un magazin unde asigura si schimbul gratuit, in cazul asta nu imi ramane decat sa mai bag mana bine in buzunar inca o data si sa imi comand synpower-ul CEL VECHI http://uleideulei.ro...itru-p-548.html

argintiu e tot LOW SAPS http://uleideulei.ro...litru-p-80.html fir-ar sa fie..

am o fixatie pe ulei, imi place sa aud motorul ca suna placut, nu parca trage in chinuri..

 

EDIT: din fisa tehnica GM Dexos 2 5w30 are indicii de vascozitate chiar mai mari decat Valvoline 5w30. comportamentul pe care il sesizez eu e posibil sa fie de la specificatia LOW SAPS... trebuia probabil sa merg pe varianta veche de GM la bidon albastru, NU cu eticheta galbena.

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

Ciudat, eu am schimbat ieri uleiul si am pus tot GM dar korean, iar diferenta am simtit-o de la prima cheie...e drept nu tine in timp foarte mult , dar exista. La toate uleiurile 5w30 pe care le-am folosit nu am simtit ca imi cresc cumva puterea motorului, sau ca urca mai bine in ture, aceasta am observat-o numai la schimbarea benzinei.

Share this post


Link to post

Ciudat, eu am schimbat ieri uleiul si am pus tot GM dar korean, iar diferenta am simtit-o de la prima cheie...e drept nu tine in timp foarte mult , dar exista. La toate uleiurile 5w30 pe care le-am folosit nu am simtit ca imi cresc cumva puterea motorului, sau ca urca mai bine in ture, aceasta am observat-o numai la schimbarea benzinei.

 

e nemtesc asta pe care l-am pus eu la bidon cu eticheta galbena, si am gasit la bidon albastru tot nemtesc.. nu stiu ce sa zic, chiar pare ca nu-si face treaba, valvo chiar era mai silentios si simteam ca trage mai bine. cu puterea poate e placebo dar cu sunetul imposibil sa ma insel.

 

poate se va comporta mai bine la iarna, cel putin poate nu s-o mai auzii la turatie asa strident.. uleiul in sine pare a fi ceea ce trebuie..

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

Sunet schimbat al motorului pe diferite marci de ulei am observat si eu ( apropape de schimbul urmator toate capata acelasi sunet ), daca nu esti multumit de el da-l jos si pune valvoline, asa se castiga experienta.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 meets or exceeds the requirements of:

ACEA C2, C3 - unde noi avem nevoie de ACEA A3

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - US.pdf

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - Europe.pdf

 

La cel "Europe" scrie:

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 meets or exceeds the following industry specifications:

ACEA C2/C3, A3/B3/B4

ACEA (Meets Engine Test Requirements) A5/B5

API (Meets Engine Test Requirements) SL/SM

 

... iar la sfirsit precizeaza: This information relates only to products supplied in Europe (including Turkey) and the Former Soviet Union.

 

L.e. - la varianta US se vede in .pdf sursa documentului iar varianta Europe am luat-o de aici

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

daca nici uleiul asta nu e cu adevarat sanatos ce alegem tomis?

nu am vrut sa ma risc online si am cautat un magazin unde asigura si schimbul gratuit, in cazul asta nu imi ramane decat sa mai bag mana bine in buzunar inca o data si sa imi comand synpower-ul CEL VECHI http://uleideulei.ro...itru-p-548.html

argintiu e tot LOW SAPS http://uleideulei.ro...litru-p-80.html fir-ar sa fie..

am o fixatie pe ulei, imi place sa aud motorul ca suna placut, nu parca trage in chinuri..

 

EDIT: din fisa tehnica GM Dexos 2 5w30 are indicii de vascozitate chiar mai mari decat Valvoline 5w30. comportamentul pe care il sesizez eu e posibil sa fie de la specificatia LOW SAPS... trebuia probabil sa merg pe varianta veche de GM la bidon albastru, NU cu eticheta galbena.

Pune Ravenol SSO 0W-30.

Vei avea o revelatie.

Succes!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

GM 5W30 albastru, daca scrie si Dexos2, scrie si A3B3, C3. Acum cativa ani exista GM albastru simplu, uneori scria greceste, se pare ca nu se mai face.

Dar asta nu inseamna ca nu se mai aude motorul bine, chiar imediat la schimb...

La Mobil1, pentru Matiz e dat 0W40, iar 0W30 nu, fiind doar A1 si A5.

post-3919-0-63813700-1349336558_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sunet schimbat al motorului pe diferite marci de ulei am observat si eu ( apropape de schimbul urmator toate capata acelasi sunet ), daca nu esti multumit de el da-l jos si pune valvoline, asa se castiga experienta.

exact sunetul ala de ulei invechit il sesizez eu acum, dupa un schimb proaspat.

e clar ca am facut alegerea gresita cu GM 5w30, cu eticheta galbena.. se pare ca acela Genuine GM e cel castigator. o sa il mai tin putin si il dau jos ca nu ma multumeste. e de evitat asta dexos2 cu eticheta galbena!

trebuie sa ma dau peste cap sa fac rost de valvo. de departe cea mai buna alegere.

Share this post


Link to post

In final am facut comanda de Valvoline synpower 5w30 (Import OLANDA) pe uleideulei. trebuie sa vina maine. abia astept sa scap de posirca asta de GM dexos2 (cel cu eticheta galbena, pe cel albastru Genuine nu l-am incercat)

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

al 2-lea schimb cu valvoline durablend mxl 5w40 ,deoarece motorasul merge cum imi place mie .

Share this post


Link to post

De asta o sa pun data viitoare. Oricum, C3-ul nu o sa-l tin mai mult de 2500-3000 km.

Share this post


Link to post

cu al 2 lea schimb de valvoline durablend 5w40 mxl, am facut 3000 km in nici o luna, uleiul s-a innegrit atat de rau incat am facut un nou schimb de ulei de data asta cu mobil 3000 5w40 made in france, ca-l gasisem la oferta prin cora. ori nu a fost bun valvoline ori ca am folosit intens matizaurul,altfel nu-mi explic de ce s-a innegrit atat de repede.

Share this post


Link to post

Acum, il recomanzi sau nu? :-/

Share this post


Link to post

...Si de unde l-ai cumparat? Incearca la Unix pe B-dul Timisoara, am vazut ca au un raft imens cu uleiuri de toate natiile. Eu nu as cumpara uleiuri din hipermarketuri.

Share this post


Link to post

din cora la promotie era 29,9 lei litrul si nu am mai stat mult pe ganduri plus ca eram putin stresat de cum se prezenta uleiul din motor .

ma rog , tind sa cred ca pricina au fost km, facuti prea multi intr-un timp scurt.

valvoline durablend nu se gaseste atat de usor ca si celelalte ,de asta am optat pentru mobil.

Share this post


Link to post

A common misconception is that high quality motor oil should come out of an engine looking clean at the time of an oil change. Nothing could be further from the truth. If the oil is doing its job of cleaning the engine, then it should be dirty when it is drained. xxx motor oil will start looking dirty a short time after it is put to use. In the case of diesel engines, the oil will look dirty within a few hours of operation. These are signs that the motor oil is doing its job of keeping soot, dirt, and other combustion contaminants in suspension to be carried to the filter or removed from the crankcase when the oil is changed. xxx motor oils have been formulated to hold these contaminants in suspension until they can be removed with an oil and filter change.

 

 

Since one of the key engine oil tasks is to keep internal components clean and free from varnish and harmful deposits, when the oil is drained, the contaminants are removed with it, so it is normal for the oil to be black as it comes out of the engine and it may still conserve its properties even if the color of the oil is black. Please refer to your owner's manual for the recommended oil change interval.

 

 

It is a common misconception that an oil's color is an indication of how dirty it is. This is absolutely NOT TRUE. The color of an oil does not have any bearing on its lubrication ability. Most oil and especially diesel engine oil will turn black in the first few hours of operation due to contaminates generated by the combustion process and soot particles.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

salut. ce parere aveti de havoline 5W40? merita schimbul, a mai folosit cineva acest ulei pt matiz?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...