Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

A5 pastreaza o vascozitate mai mica de 3,5 la 150'C, se foloseste in motoare construite pentru asta, recte Reno, Ford, ... Va distrugeti motoarele, e asa de greu de priceput ?

Te inseli cu reno, cu Ford ai dreptate, de fapt la renault producatrul spune A3/B3 5w40 si A5/B5 5w30, dar nu A1/B1, ca la Ford. De aia am zis ca unde merge A3 merge si A5.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Gaseste tu A1 in textul citat, ca sa vezi cat ma insel eu !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

sall all ! f f interesant documentulù

 

 

 

 

Am tot citit topicul de uleiuri, si nu cred ca a mai pus cineva acest link:

http://www.total.com...5E?OpenDocument

 

Veti gasi toate informatiile necesare despre clasificari, asezate pe intelesul tuturor, ca sa se inteleaga ce e cu "FE" normele ACEA si restul.

Share this post


Link to post

Daca constructorii mai noi ca de pilda chevrolet,recomanda un anume ACEA ,atunci cu siguranta ca desi a pastrat constructiv, la baza ,motorul,atunci a schimbat doar aliajul din care este construit.la fel a facut si renault cu motorul care a ajuns de la r 16 la r18 (si chiar la dacia 1300),pana la renault 19 si chiar megane 1,chiar daca constructiv motorul era la fel,materialele care in compuneau erau superioare de la o generatie la alta si drept urmare a dus la folosirea altor tipuri de uleiuri de la o generatie la alta.Sa nu uitam ca doar trecerea de la benzina cu plumb la cea fara plumb,a impus schimbarea tuturor aliajelor motorului cu care aceasta-benzina avea contact,incepand de la supape si scaune,la segmenti,si camasi de cilindri

Share this post


Link to post

As dori sa adaug 2 puncte, fiecare intelege ce doreste:

1. Motorul de Matiz a fost dezvoltat de Tickford inainte de 2000, care a dezvoltat motoarele Ford Puma si Ford Focus, fiind partener Ford Australia.

2. Am gasit specificat in Manualul Opel Agila (2010)/ Suzuki Splash a nu se folosi ulei tipul ACEA A1/A5, pe configurator Valvoline se recomanda tipul corect de ulei. Deci banuiesc ca nu s-ar recomanda ceva gresit pentru Matiz M100. (Spark M300 nu apare pe configurator)

 

Ma bate gandul sa trimit un mail la Tickford (http://www.tickfordp...t.eu/contact-us) poate primim raspuns de la vre-un inginer, si sa nu ne mai contrazicem.

Pot sa trimit un mail din partea forumului?

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Pot sa trimit un mail din partea forumului?

 

Crezi ca e cazul?

Share this post


Link to post

Eu unul l-as plati pe Tolin pentru o demonstratie similara pentru uleiul recomandat ( norme updatate, etc) pentru Cielo 1.5, Dohc.Nu-mi mentionati topicul dedicat ca il stiu pe de rost, si in afara de pareri, acolo nu se regaseste nicio umbra a discutiei de aici.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Crezi ca e cazul?

 

Zic ca am avea mai multe sanse de raspuns daca s-ar trimite un mail oficial, eventual de la o adresa @gmclub.ro, decat de la un oarecare de pe yahoo. O sa scriu un text si poate este de acord un administrator sa-l trimita.

Din punctul meu de vedere, cei care l-au dezvoltat (au ajutat la dezvoltare) (Tickford) care au si laborator de testare al uleiurilor pe motoare sunt cei mai indreptatiti sa ne ofere un raspuns corect.

Multumesc

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Zic ca am avea mai multe sanse de raspuns daca s-ar trimite un mail oficial,

Nu la acest aspect s-a referit @Viktor. Dupa atatea discutii si dezbateri crezi ca mai este nevoie de un asemenea mail? Astia care nu cred acum nu vor crede nici daca va invia Iisus a doua oara.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Sper sa fiu sprijinit de un administrator in acest demers. Mai jos este textul cum cred eu ca ar trebui sa apara in mail.

 

"I'm sending this message as representative of GMclub Romania (www.gmclub.ro). Please help us with the following problem, or please forward this e-mail to someone that is able to provide us an official answer.

 

Are ACEA A1/A5 oils recommended for F8CV Engine (Daewoo Matiz/Chevrolet Spark M100,M150, M200)? (The engine was developed at Tickford)

 

 

We have found that in the service manual of M100-M200 engine only API SJ-SM oils should be used (there is no ACEA A1/A5 restriction in the manual). But on newer small engines (Chevrolet Spark 2010-M300, Opel Agila2010, Suzuki Splash) is forbidden to use ACEA A1/A5 oils. Some engine oil manufacturers like Valvoline recommend ACEA A1/A5 oils (MaxLife FE 5w-30) for M100-M200 engines but we are wandering if there is an error.

 

Waiting for your soon reply

Thank you."

 

V-as ruga sa verificati corectitudinea informatiilor din text, eventual gramatica, si poate trimite un administrator la info@tickford.eu (de pe un mail gmclub). Sa speram ca primim si raspuns.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Este chiar atat de greu de inteles ca motorul de 0.8l de pe spark este acelasi cu cel de pe matiz? Nu este o evolutie a lui, singura chestie modificata din cate stiu fiind tachetii. Altfel, de ce va roade atat de tare sa bagati uleiuri A1/A5? Nu sunt destule A3 pe piata? Nu aveti de unde alege?

Cat despre temperatura, ar trebui sa va pun o poza din manualul toyotei unde se recomanda 5w30 si la temperaturi ambiante peste 40 grade celsius.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Este trecut acolo M100 (Matiz 1) M150 (Matiz 2) M200 (Chevrolet Spark clasic) la F8CV avand toate acelasi motor S-Tec1; M200 avand came cu role

M300 e noul Spark care nu are acelasi motor. S-Tec 2

http://en.wikipedia...ki/Daewoo_Matiz

http://en.wikipedia...oo_S-TEC_engine

Am intrebat numai de norma ACEA A1/A5 care ne "roade"

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Normele ACEA A1 si A5 care ne "roade", ar cam avea in comun faptul ca sunt mai subtiri la cald decat A3. A1 e si mai putin durabil, dar A5, chiar daca e durabil, tot subtire ramane.

Mai nou se arata ca si uleiul norma API SM ar fi de evitat, la multe motoare, avand un continut prea redus de zinc. Asta e bine la catalizator, dar e dramatic pe termen lung la came fara role (frecare metal pe metal...)

Deci e bine cu A3 si cu SJ, SL.

Share this post


Link to post

Eu unul l-as plati pe Tolin pentru o demonstratie similara pentru uleiul recomandat ( norme updatate, etc) pentru Cielo 1.5, Dohc.

Nu iti sunt deajuns agrumentele lui @ovi_jer ? Mie mi-au fost suficiente pentru a alege uleiul MOL .

Share this post


Link to post

Vad ca pe configuratorul Liqui Moly apare un ulei care nu este pe la noi, numai la comanda, TOP Tech 4600 5W30, ma gandeam sa il incerc in Matiz la urmatorul schimb, vad ca are aprobari GM dexos2, oricum Liqui Moly face uleiuri de calitate.

Share this post


Link to post

Eu cred ca deja pe topicul asta lumea o ia rara. Ce Doamne-iarta-ma faceti cu uleiuri fanteziste, pe comanda etc, etc. Fratilor, hai sa discutam de astea de pe piata. De cel mai bun ulei in raport cu calitatea si cu pretul. Nu zic ca un GM 5W30 e cel mai bun, dar la mine a mers mereu bine. De ce sa incerc noi si noi combinatii. Vorba lui Tolin, e cea mai mare prostie sa tot schimbi uleiurile...

Share this post


Link to post

Nu zic ca un GM 5W30 e cel mai bun, dar la mine a mers mereu bine.

La mine acest ulei dupa 6 luni si 2600 km devine din in ce in ce mai apos, insa in prima mie de km s-a comportat exemplar, am pierdut numai 200 ml si au fost perioade cand am tinut motorul si in 4 - 5000 rpm. Pentru mai multe impresii despre acest ulei poti cititi aici http://www.clubopel...pic.php?t=45177 ( impartasesc aceeasi parere ca a majoritatii )

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Pai, dupa ce si-a batut cineva joc de motor punand ulei dupa capul lui/de pe forumuri/dupa vecini de parcare, acum nu mai poti sa mergi pe un ulei economic. Apoi, dupa o vreme, se mai spala circuitul de ulei pentru a nu contamina uleiul nou, altfel folosesti uleiul nou ca agent de spalare (cam ce povestesti tu).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Sper sa fiu sprijinit de un administrator in acest demers. Mai jos este textul cum cred eu ca ar trebui sa apara in mail.

 

"I'm sending this message as representative of GMclub Romania (www.gmclub.ro). Please help us with the following problem, or please forward this e-mail to someone that is able to provide us an official answer.

 

Are ACEA A1/A5 oils recommended for F8CV Engine (Daewoo Matiz/Chevrolet Spark M100,M150, M200)? (The engine was developed at Tickford)

 

 

We have found that in the service manual of M100-M200 engine only API SJ-SM oils should be used (there is no ACEA A1/A5 restriction in the manual). But on newer small engines (Chevrolet Spark 2010-M300, Opel Agila2010, Suzuki Splash) is forbidden to use ACEA A1/A5 oils. Some engine oil manufacturers like Valvoline recommend ACEA A1/A5 oils (MaxLife FE 5w-30) for M100-M200 engines but we are wandering if there is an error.

 

Waiting for your soon reply

Thank you."

 

V-as ruga sa verificati corectitudinea informatiilor din text, eventual gramatica, si poate trimite un administrator la info@tickford.eu (de pe un mail gmclub). Sa speram ca primim si raspuns.

 

-infinitivul wander folosit de tine in text are sensul de plimbare , miscare etc , in schimb ar fi trebuit sa folosesti wonder-cu sensul a se intreba daca...

-la fel trebuie folosit phrasal verb: find out-cu sensul a descoperi ,a afla in loc de find simplu

Share this post


Link to post

Pai, dupa ce si-a batut cineva joc de motor punand ulei dupa capul lui/de pe forumuri/dupa vecini de parcare, acum nu mai poti sa mergi pe un ulei economic. Apoi, dupa o vreme, se mai spala circuitul de ulei pentru a nu contamina uleiul nou, altfel folosesti uleiul nou ca agent de spalare (cam ce povestesti tu).

In carte am trecute doar primele 5 schimburi de ulei ( Castrol GTX 3 - nu stiu de care a fost , schimburile au fost facute la reprezentanta Fiat ). Multumesc pentru sfat, eram in dubii, nu stiam daca sa-i bag sau nu un motor flush la urmatorul schimb ( nu am facut asta niciodata ).

 

 

 

Share this post


Link to post

Eu cred ca deja pe topicul asta lumea o ia rara. Ce Doamne-iarta-ma faceti cu uleiuri fanteziste, pe comanda etc, etc. Fratilor, hai sa discutam de astea de pe piata. De cel mai bun ulei in raport cu calitatea si cu pretul. Nu zic ca un GM 5W30 e cel mai bun, dar la mine a mers mereu bine. De ce sa incerc noi si noi combinatii. Vorba lui Tolin, e cea mai mare prostie sa tot schimbi uleiurile...

 

Daca si Liqui Moly face uleiuri fanteziste...atunci nu mai am nimic de zis. E pe comanda pentru ca e un ulei nou din oferta lor, de aia nu este pe aici. Folosesc Liqui Moly pe Audi si Opel si pot spune ca se simte ca fac uleiuri de calitate. Si in Matiz nu fac experimente, il am de cateva luni o singura data am pus ulei, urmatorul va fi sigur Liqui Moly, stiu ca macar nu e facatura, nu zic ca uleiurile MOL nu sunt de calitate...fiecare e liber sa aleaga.

Share this post


Link to post
ppoate trimite un administrator la info@tickford.eu (de pe un mail gmclub). Sa speram ca primim si raspuns.

 

 

L-am trimis, da' din proprie experienta, nu-ti pune prea mari speriante.

Share this post


Link to post

Inca o dovada de ales uleiul dupa ce spune lumea: "Castrol GTX3 is a multigrade mineral base engine oil" , 15w40, adica posirca uleiurilor ! Banuiesc ca a facut si multi km cu el, de fiecare data.

 

PS dupa ce faci flush, pui un ulei de spalare, sa elimini negreala ramasa.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca a facut si multi km cu el, de fiecare data.

Schimburile sunt trecute in carte la 10.000 km. Eu, sincer, nici nu am mai gasit GTX3, de aceea nici nu stiam ce fel de ulei e acesta. De cand am luat masina am pus un 5w40 Aral, 5w30 GM Daewoo si acum am 5w30 GM dexos 2, crezi ca si in aceste conditii mai trebuie un ulei de spalare ? Ce ulei de spalare sa folosesc si cat sa il tin in motor ?

P.S. Daca a mers numai cu 15w40 toata viata lui, pana l-am luat eu, e un motor beton tinand cont de cat ulei imi haleste si de cum se infige cand ii bag talpa.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Am facut si eu flush cu produsul de la Valvoline. Inainte de operatiune uleiul era maroniu, dupa, era negru. Numai ca nu a curatat si zona din capacul superior.. inca este maroniu pe acolo.

Atentie sa citesti instructiunile de pe sticla inainte de operatiune. Dupa ce evacuezi uleiul cu flush as recomanda ori sa pui ulei proaspat, inainte sa pui busonul la baia de ulei, pana se scurge tot uleiul negru (aprox 0,25L, se observa cand incepe sa curga ulei curat), ori sa folosesti o pompa manuala de ulei (e in jur de 30 lei) sa scoti toate resturile de amestec - asa ar fi cel mai corect. Apoi sa pui ulei exact pana la mijlocul semnelor min-max

Dupa operatiune, (pana schimbi a doua oara uleiul) cand dai cu degetul pe teava de evacuare, o sa-ti ramana urme de cenusa pe deget (banuiesc ca din cauza substantelor ramase)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...