Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Se pare ca si motorasul de pe al meu Matiz a inceput sa pape ulei, pe 1000 de km prin tara (autostrada, combinat cu Transalpina si Transfagarasan), mi-a papat cam 300 de grame de ulei. E adevarat, pe Transalpina spre Ranca am urcat cu a doua la 60 la ora, in a 3-a nu avea vlaga, pe autostrada am mers blana, insa mai e si motorul care tocmai a trecut de 99000 de km, dupa ce a mers cu tot felul de tipuri de ulei, intai cu Aral 5w40, apoi la 40 de mii cu 10w40, apoi iar 5w40, apoi Castrol din care a papat un litru in 10 mii de km, apoi Valvoline pana la 80 de mii, si apoi iar Aral, iar acum are Elf 5w30. Am zis sa incerc cu 5w30 si nu cu 5w40 pe care il foloseam la noi la Reno, considerand ca e mai potrivit pentru Matiz, insa daca vad ca il papa, ma voi intoarce la 5w40, fiind mai "ieftin" pentru mine, ramanand de la clientii care nu vor restul de ulei, si e pacat sa-l dau la gunoi, cu precizarea ca tot timpul voi tine un bidon de ulei in portbagaj. Ganduri de segmentat motorul nu am acum, intrucat mai mult de 5000 de km pe an nu va vedea masina, (acus trebuie sa-l dau la scoala, ca face 7 ani in decembrie), intrucat e masina de oras a tatalui meu si a mea pentru pescuit, offroad, etc, altfel pentru drumuri mai bune eu am Clio si el Mercedesul.

Ulei mi-a papat dintotdeauna, mai putin, intr-adevar (adevarul e ca pe atunci nu conduceam asa turat ca acum, la drumul asta mi-a luat 6% mediu), cu Castrol mi-a consumat mai mult, era si prost, intr-adevar, dar acum a mai crescut consumul.

Asta e. Mergem in continuare pe ELF.

 

Clio 1.4 8V benzina, de exemplu, nu consuma gram de ulei intre schimburi, si merge cu Elf Evolution 5w40, cu schimbul la 15000 de km, astazi a implinit 70 de mii de km, peste 5 mii de km ii fac revizia, probabil la iarna, cand implineste si 1 an uleiul in baie. Bine, acum conduc Clio ceva mai lejer decat Matizul, datorita puterii si cuplului ceva mai ridicat, nefiind nevoie sa schimb la 5000 de ture vitezele.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Salut tuturor membrilor !

Nevoia fireasca de informatie tehnica m-a adus in fata posturilor voastre si lectura lor a produs oarecare mihnire in mine.Motorul lui Matizache e un motor de turatie-ptr. a asigura cuplul si puterea necesara masinii- si precum unui copil , in cresterea lui [10-90k. km]folosim anumite specificatii de ulei, functie de pret,numele producatorului sau moftul detinatorului si al mecanicului,iar mai apoi ,in perioada maturitatii [90-300k km ]cautam sorturi de uleiuri cit mai performante si la care avem pretentii ,de parca monopostul nostru intra pe grila de start al F1.

Nimeni nu vorbeste de procentul pe care il asuma singur uleiul vis-a-vis de racirea motorului si care influenteaza si el performantele,nimeni nu posteaza informatii despre rezistenta la sarcina in conditii de depasirire a parametrilor normali de exploatare a autovehicolului,greselile pe care le facem involuntar sau pe rationamente gen,,asa facea cutare,, , urmari ale acestora,etc.

As vrea ca acest topic sa fie o sursa informala tehnica concreta si mai putin sa zicem ,,reclamo-picturala ,, fata de ce inseamna ungerea motorului,uleiurile recomandate si bagajul minim de cunostinte pe care membrii lipsiti de cunostinte tehnice ca mine,le au nevoie.

Dl. Tolin,daca nu gresesc , a postat mai demult o astfel prezentare a sistemului de alimentare si injectie, foarte documentat si pe intelesul tuturor , un post de mare ajutor. Oare nu e nimeni sa faca asa ceva ptr. uleiuri si sistemul de ungere?

Sper sa fie totusi cineva...

Share this post


Link to post

Laur, la regimul la care a fost suspus motorasul de 800cmc consumul de care spui nu indica nimic ingrijorator.

flutzylica, informatii/recomandari/specificatii mai precise decat producatorul nu poate cineva da, din motive simplu de inteles.

Share this post


Link to post
Te imbeti cu apa plata. Intotdeauna, un compromis, ramane un compromis. Citesti de pomana specificatiile uleiurilor americane, ele nu se folosesc in alta parte a lumii, asa ca, comanzi degeaba uleiuri de la ei. Mai bine rezolvi lipsa de etansietate de la motor, ea a aparut atat de devreme datorita lipsei de intretinere si a uleiului prost folosit.

 

Nu inteleg nimic din raspunsul tau "direct" la postul meu.

De ce " ma imbat cu apa plata"? :-?

Habar n-am despre ce compromis vorbesti.Poate vei preciza.

Raspunsul meu cu enumerarea unor uleiuri sintetice 100%, nu toate americane,(Motul este un brand frantuzesc, de exemplu,si "foarte" disponibil in Romania), era dovada irefutabila ca intre indicele de vascozitate si tipul uleiului nu exista o corespondenta conditionala.

Era explicatia la PROBLEMA DE PRINCIPIU ridicata in postul 1115, in intrebarea retorica pusa in usoara deradere, zic eu(poate altii vor avea alta parere...):

"Daca nu este un amestec de sintetic cu mineral, ce este ? Poate ca este cea mai mare descoperire a stiintei, iar noi n-am aflat, poate ca pretul nu mai reflecta valoarea."

Nu am mentionat nici un moment ca am comandat sau am de gand sa comand uleiuri americane sau facute in Europa pentru piata americana.Ar fi un non-sens.Ei(americanii) cauta "innebuniti" uleiurile europene ,fabricate in Europa, pentru piata europeana, carora le recunosc superioritatea.

Eu, te asigur, n-am nici o problema de: etanseitate la motor,consum exagerat de ulei, etc. Nu incerc sa rezolv vreo problema aparuta la motorul meu folosind ulei american sau neamerican.

Nu a aparut nici o problema la motorul meu nici mai devreme, nici mai tarziu.Nu cred ca pot fi acuzat de "lipsa de intretinere" a motorului meu iar cel mai "prost" dintre uleiurile pe care le-am folosit,mi s-a parut , pe considerente extrem de subiective, e drept, si recunosc asta ,pe aceasta cale, "Original Daewoo"(5W-30).Deci nu am procese de constiinta ca l-as fi neglijat...

In ceea ce-l priveste pe @adisor se vede clar, pentru oricine citeste, ce parere am eu despre ce ar trebui sa foloseasca el.

Prin urmare,habar n-am care e rostul si "directia" afirmatiilor tale.

 

Cele bune!

 

P.S.Ma incapatanez sa intreb administratorul care m-a avertizat, de ce a facut-o.

Si tot "incapatanandu-ma", am reusit!

Eu eram exclusiv, de vina!Postasem cateva(doua) "up"-uri pe Bursa,inainte de termen.

Nu cunosteam cum trebuie sa procedez ca sa aflu (dand click chiar pe "warn").

 

Multumesc pentru precizare!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Oameni buni!

Uleiul cu vascozitatea la cald mai scazuta (5w30) se pune cand motorul este nou, atunci cand lagarele nu au uzura, pentru a asigura ungere buna in toate "colturile", pt ca uleiul sa intre peste tot!

Uleiul mai vascos la cald (5w40, 50, 60 ) se pune cand motorul este mai uzat (dupa 400 000 km) si lagarele au un anumit joc, adica grosimea peliculei de ulei ditre pesele in miscare este mai mare si atunci trebuie un ulei mai vascos.

 

Draga iuliu...nu mai fi asa suparat ca ai luat avertiznent..eu am 60%...mai bine sa fii bucuros ca ti s-a DAT ceva si nu ti s-a LUAT! Cine iti mai da in ziua de azi ceva pe gratis!

Share this post


Link to post

Motorul poate consuma (pierde) ulei din mai mullte motive, ar fi bine sa "localizam" cand a inceput fenomenul, pentru a-l asocia eventual cu ceva anume. Daca e de la marca uleiului, asta e, se prea poate. Daca papa, asta se cam vede pe bujii, mai un fum albastrui, ceva gaze in carter, si vine de la segmentii uzati sau simeringuri supape. Dar e vorba de motoare rulate. Eu am avut alta belea, scrisa si ea in carte si reala : functionare incorecta sistem PCV, pe care am reusit sa o rezolv la prima incercare. Supapa si cotul mic, o noapte la arest in borcanul cu petrosin.

Share this post


Link to post
Se pare ca si motorasul de pe al meu Matiz a inceput sa pape ulei, pe 1000 de km prin tara (autostrada, combinat cu Transalpina si Transfagarasan), mi-a papat cam 300 de grame de ulei. E adevarat, pe Transalpina spre Ranca am urcat cu a doua la 60 la ora, in a 3-a nu avea vlaga, pe autostrada am mers blana, insa mai e si motorul care tocmai a trecut de 99000 de km, dupa ce a mers cu tot felul de tipuri de ulei, intai cu Aral 5w40, apoi la 40 de mii cu 10w40, apoi iar 5w40, apoi Castrol din care a papat un litru in 10 mii de km, apoi Valvoline pana la 80 de mii, si apoi iar Aral, iar acum are Elf 5w30. Am zis sa incerc cu 5w30 si nu cu 5w40 pe care il foloseam la noi la Reno, considerand ca e mai potrivit pentru Matiz, insa daca vad ca il papa, ma voi intoarce la 5w40, fiind mai "ieftin" pentru mine, ramanand de la clientii care nu vor restul de ulei, si e pacat sa-l dau la gunoi, cu precizarea ca tot timpul voi tine un bidon de ulei in portbagaj. Ganduri de segmentat motorul nu am acum, intrucat mai mult de 5000 de km pe an nu va vedea masina, (acus trebuie sa-l dau la scoala, ca face 7 ani in decembrie), intrucat e masina de oras a tatalui meu si a mea pentru pescuit, offroad, etc, altfel pentru drumuri mai bune eu am Clio si el Mercedesul.

Ulei mi-a papat dintotdeauna, mai putin, intr-adevar (adevarul e ca pe atunci nu conduceam asa turat ca acum, la drumul asta mi-a luat 6% mediu), cu Castrol mi-a consumat mai mult, era si prost, intr-adevar, dar acum a mai crescut consumul.

Asta e. Mergem in continuare pe ELF.

 

Si mie mi-a papat ulei asemanator la un drum Constanta - Cluj - Transfagarasan - Constanta (atunci cand ne-am intalnit la Siriu).

Mers, acelasi stil, urcat peste tot cu a 2-a spre 50-60, autostrazile cu 140 km/h cap-coada. Se pare ca nu ii place regimul asta. Al meu are 100.000Km ... si ceva. Am pus totusi sub urmarire consumul de ulei, daca se pastreaza voi vedea ce e de facut. La fel, Matizul papa ulei dintotdeauna, dar de obicei se satura intre schimburi(10.000km) cu aia 300ml ramasi in bidon. La fel, masina a mers cu tot felul de uleiuri, de la Daewoo 5w30, la Elf, la Mobil, Castrol. Dupa ce am pus GPL pe masina(pe la 45-50k km asta) am mers cam pe 5w40 Castrol/Elf.

Share this post


Link to post

Am sa mai urmaresc consumul motorasului si vad ce e de facut. Matizul il foloseste tatal meu de obicei, ceva mai lejer ca mine, normal, el nu iese din oras cu ea. 300 de ml la 1000 de km mi se pare mult, totusi, rezulta 3 litri in 10 mii de km, adica mai bagi un schimb intre schimburi.

In opinia mea, o masina are un consum normal de ulei daca intre schimburi nivelul nu scade sub minim, si deci nu e absolut necesar sa se completeze. Ce e peste acest nivel, e mult, practic ma pune sa intervin la masina in afara reviziei, indiferent ca in carte scrie ca e permis un consum de pana la 1 litru la mie.

Acu, si eu am tras ca animalu' de ea, deja la 70-80 cu a 3-a a devenit silentios motorul, mai maraie doar cand trece de 5500 de ture, in rest e linistit, cel putin duminica dupa ce mi-am lasat prietenii la Liesti si m-am intors acasa, am simtit ca zbor pana la Galati.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

salutare la toata lumea.detin de putin un matiz cumparat de la o firma de mezeluri din bucuresti(cris-tim).initial masina a fost luata de un vecin dupa care a intrat in proprietatea mea.vecinul mi-a spus k cam papa ulei.cam 1 litru la 1000 km.nu cred k este normal asa dar vreau sa aud si parerile voastre cu privinta la schimbarea uleiului.Vecinul nu mai stie ce ulei i-a bagat si nici nu mai stie dar in mod sigur era ceva de la hexol dar nu mai stie indicativul uleiului.Acum am uleiul la minim si vreau sa-l schimb.Pe ceasul de bord masina arata 86.000 aproape de 87.Consumul cred k este dat de uzura semeringurilor de supape dar nu am de gand sa umblu la motor anul acesta ci o sa-l las asa pana la vara viitoare(sper sa ma duca).Am inteles k de pe la 80 mii in sus nu se mai pune 5w30,ci altceva cu vascozitate mai mare.Voi ce ulei recomandati sa pun tinand cont k si pishca nitzlel ulei.la mine nu a papat ulei considerabil avand in vedere k i-am schimbat si valva pcv din a3-a zi de la achizitionare si i-am pus si o cutiutza de aditiv,iar fum nu scoate decat putin cand e rece la pornire dimineatza(semn k ar putea fi semeringurile de supape)in mers nu scoate fum deloc.si mai am o intrebare pt voi...motorului de matiz ii este permis sa manance o anumita cantitate de ulei intre schimburi sau cel putin din fabrica el papa ulei?Stiu k sunt motoare care sunt facute din fabrica sa pape ulei,dar nu stiu nimic de acest motorash de matiz.ma preseaza tare rau acest schimb de ulei shi nu stiu ce sa cumpar.Oscilez intre ce este recomandat de producator(5w30) sau altceva,dar nu stiu ce sa pun dat fiind si km care ii are in bord si uzura motorului.Am inteles k conteaza si tipul uleiului k motorul sa nu il manance asa mult.Va multumesc anticipat!

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post

In mod normal la motoarele de matiz un 5w30 valvoline synpower merge foarte bine dar la tine avand in vedere ca e un motor rulat si mananca ulei iti recomand sa pui valvoline Max Life 15w40.

Iti recomand sa schimbi : bujiile, filtrul de ulei, aer, benzina si un reset urmat de un idle learn.

Share this post


Link to post

acest 15w40 zici k ar merge mai bine in cazul meu?eu eram chitit pe un 5w30 dar neavand experientza necesara am apelat la parerile voastre.am vazut k 15w40 este recomandat si in carte.ce fel de ulei este asta in comparatie cu 5w30 mai gros sau mai subtire?nu e nici o problema pt sezonul rece cu el?Eu ma gandeam k imi mananca ulei si din cauza uleiului de proasta calitate.dar ma indoiesc avand in vedere k a fost mashina de firma rulata in bucuresti de catre agenti.iar faza cu km k are doar 86k din 2003...cred k cineva a umblat si pe la km caci interiorul ceasurilor este vopsit in alb,deci a fost desfacut de cineva,iar acel cineva so fi jucat si cu km din bord.Cu toate astea m-ai cam convins.O sa iau astazi un 15w40 sa vedem ce o sa iasa.Multzam mult pt raspunsul rapid!

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post

Eu as zice 10w40,avind in vedere anotimpul ce se apropie.

Share this post


Link to post
acest 15w40 zici k ar merge mai bine in cazul meu?eu eram chitit pe un 5w30 dar neavand experientza necesara am apelat la parerile voastre.am vazut k 15w40 este recomandat si in carte.ce fel de ulei este asta in comparatie cu 5w30 mai gros sau mai subtire?nu e nici o problema pt sezonul rece cu el?Eu ma gandeam k imi mananca ulei si din cauza uleiului de proasta calitate.dar ma indoiesc avand in vedere k a fost mashina de firma rulata in bucuresti de catre agenti.iar faza cu km k are doar 86k din 2003...cred k cineva a umblat si pe la km caci interiorul ceasurilor este vopsit in alb,deci a fost desfacut de cineva,iar acel cineva so fi jucat si cu km din bord.Cu toate astea m-ai cam convins.O sa iau astazi un 15w40 sa vedem ce o sa iasa.Multzam mult pt raspunsul rapid!

 

Nu pune 15w40 ca este ca marmelada. Pune 5w30, mai ales ca vine sezonul rece si ai nevoie de o vascozitate mai scazuta a uleiului. Daca motorul e obosit nu-l rezolvi decat cu o reparatie.

Share this post


Link to post

deja am pus 15w40 si sunt cu inima indoita de el.nu stiu ce sa fac acum ...sa-i pun 5w30?

Share this post


Link to post

Staii linistit ca nu are nici pe dracu de la uleiul ala. Nare rost sa arunci banii de-aiurea, il schimbi la urmatorul schimb si gata.

Share this post


Link to post

Daca ai pus Max life de la valvoline ala e facut pt motoare uzate .. citeste ce scrie pe el. Nu pateste nimic in iarna stai linistit. Am pus asa ceva pe 2 masini de la firma la indicatiile unul agent de vanzari de la valvoline. Ce pot sa spun ca merg mult bine masinile, trag mai in forta si o chesitie buna nu mai consuma asa mult ulei .. s-a redus considerabil consumul de ulei aband in vedere ca masinile astea au cam fost foite si cu ulei 5w30 de la valvoline cam papau bine ..

Nu iti fa deloc probleme in plus nu compara max life cu alte produse

Share this post


Link to post

mai am o mica nelamurire...cel care mi-a schimbat uleiul desi i-am spus sa nu puna mult...a cam pus shi acum nivelul pe joja bate spre max.am inteles k trebuie sa fie intre minim si maxim.dintr-un bidon de 4L mai am cam 1L shi un pic.dupa calculele mele a pus cam 2,8-2.9 L in motor.stau pe ganduri daca sa mai scot din el sau sa-l las asa caci mi se pare cam mult.De depasit nu depaseste max. de pe joja,dar cam acolo sta nivelul cam la 2mm sub semnul de max.Ce ziceti?

Share this post


Link to post

Cantitatea mentionata in carte este de 2.7 l.

Daca ai pus 2.8 e ok(avand in vedere ca mai si consuma ulei). Asta e obisnuinta in service-uri, sa tranteasca 3 litri(ca merge si asa)

Share this post


Link to post
mai am o mica nelamurire...cel care mi-a schimbat uleiul desi i-am spus sa nu puna mult...a cam pus shi acum nivelul pe joja bate spre max.am inteles k trebuie sa fie intre minim si maxim.dintr-un bidon de 4L mai am cam 1L shi un pic.dupa calculele mele a pus cam 2,8-2.9 L in motor.stau pe ganduri daca sa mai scot din el sau sa-l las asa caci mi se pare cam mult.De depasit nu depaseste max. de pe joja,dar cam acolo sta nivelul cam la 2mm sub semnul de max.Ce ziceti?

 

 

e ok, nu e o cantitate asa de mare, plus ca e posibil sa mai pape putin din el in functie de uzura - asa are de unde :)

Share this post


Link to post

sa nu depaseasca nivelul maxim .. si e ok Oricum mai consuma din el stai linistit. e bine sa se pun cat scrie in carte.

Share this post


Link to post
... e bine sa se pun cat scrie in carte.

In carte scrie doua lucruri:

1- capacitatea maxima este de X litri;

2- uleiul motor trebuie sa fie peste limita minima si sub limita maxima.

 

Important : Oil level should be between "MIN" mark and "MAX" mark.

Share this post


Link to post

Buna ,

 

recent am facut o segmentare am cumparat 15w40 pt rodaj cu filtru pt 500km.

Inainte am folosit Mobil1 10 w40 ,masina are 1100000km.

Acum ma gandesc de ce sa ma apuc de Castrol sa Valvo sau sa continui cu Mobil 1 ,

?

Share this post


Link to post

15w40, 10w40?! Eu mă gândesc că dacă după 58 de pagini ale topicului n-ai reuşit să tragi o concluzie privitoare la cel mai bun ulei recomandat motorului tău, e inutil să ţi se facă recomandări.

Share this post


Link to post
...masina are 1100000km...

Ai scris bine 1 milion 100 mii km? Daca da, felicitari pt performanta asta!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...