Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am o colega de servici si un vecin de la bloc care la matizurile lor au pus doar ulei daewoo; colega are cam 150.000 km(matiz din 99),celalalt vreo 65.000 km(matiz din 2005),amandoi fara vreo problema la motor;si eu am urmat exemplul lor si in 31000 km nici o problema la motor.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare dar fara sa-mi dati in cap! Ce sanse sunt ca in cazul in care folosesc acel "motor flush", despre care s-a vorbit pe aici, sa se infunda sorbul, bine nu in totalitate chiar si partial, cu depuneri din motor?

Share this post


Link to post

Motor flush-ul il folosesti 5 minute, la relanti, dupa care golesti uleiul. Am putea zice ca e un fel de diluant, care mai si subtiaza uleiul. Sorbul de obicei e ca o palnie cu gauri, cu care pompa suge ulei din baie, si n-are sanse sa se infunde. Nici filtrul de ulei nu se va infunda, nu s-a raportat asa ceva pana acum. Depunerile nu sunt in cine stie ce cantitate. Sunt destule masini care n-au vazut deloc Flush, iar altii folosesc 0.5 l motorina.

Share this post


Link to post

Ce parere aveti despre uleiul GM?Imi recomandati sa pun 5w30 sau ce sa ii bag avand in vedere ca masina are 1200000 si este primul schimb de ulei pe care il fac eu deoarece acum am cumparat masina!

Share this post


Link to post

1. Mai taie un zero!

2. Ce masina?

Share this post


Link to post

:o fftopic: Dacia Berlina 1988, la km aia mai bine ai schimbi motorul :D .

Share this post


Link to post

Categoric, trebuie schimbata masina. Tatal meu pune Panther, 20w40, ca are si filtrul inclus in pret. Dupa ce a bagat 1000 euro in cadavrul ala (e tot din '88), creeaza in continuare probleme.

Share this post


Link to post

Ehh, nu este chiar asa dragii mosului. Tatal meu are o dacie 1310 din 1987. Masina are la activ cel putin 190.000km(de astia este sigur, s-a mers fara kilometraj in repetate randuri, se tot rupea cablul). Masina a fost segmentata acum 2 ani si acum, din punct de vedere al motorului merge destul de bine, isi face treaba cu ea. Trebuie spus ca pana la segmentare a pus ulei petrotel, cel mai ieftin, schimbat pe la 8000km. Masina a fost muncita destul de mult, pana acum cativa ani se ducea dupa provizii de iarna(cartofi, porumb, grau) cu o remorca si venea de prin buzau cu sarcina de peste 1t pe masina+o remorca(in general cam 1200kg, ~550 pe remorca si restul pe masina).

 

Bunicul meu are o dacie 1300 din 1975. Masina este o bijuterie, este impecabila iar motorul la 100.000km functioneaza perfect. Nu consuma gram de ulei. In afara de consumabile toate reperele sunt originale pe masina. Are ITP luat pe bune(este oricum prea fricos sa incerce ceva) la inceputul anului asta. Cand au ridicat-o pe rampa toti mecanici s-au strans in jurul masinii si se minunau despre cum poate sa arate o masina de 33 de ani.

Share this post


Link to post

Da-te bine pe linga el.. poate ti-o lasa tie. Matizu nu cred sa tina 33 de ani :D =))

Share this post


Link to post

ma scuzati!Masina este un matiz si are 120000km!optez intre un 5w30 si un 10w40 de la gm!Voi ce parere aveti despre uleiurile gm?

Share this post


Link to post

Cand vorbesti despre 10w40 la Matiz este clar ca nu vezi decat pretul. Deci, ce rost are sa discutam ? Argumentul este de necombatut.

Share this post


Link to post

Combate-l, poate mai citesc si altii ;)

Share this post


Link to post

pana la urma am luat de la gm 5w30 si filtrele man(ulei benzina aer)!Revin cu pareri dupa ce le schimb!

Edited by dmitheone

Share this post


Link to post

Bai, dar un pret n'ati da si voi... #-o

 

OK.

A pus careva in Matiz Mobil1 Supersyn 0W-40? E prea subtire? Curge?

Este acreditat GM LL-A-025, iar la pret e cam tot pe acolo cu Valvoline 5w-30 pe care il am acuma si pe care nu prea il mai gasesc nicaieri (decat probabil pe centura la importator)

 

E clar ca motorul Matizului merge si cu 40, dealtfel in manual pentru zona calda uleiul recomandat este 15W-40. Ce nu stiu exact este daca suporta 0W, desi asta conteaza doar la pornire..

Edited by strumfuadi

Share this post


Link to post

in stanga "ciupercii" de la romexpo este o "baraca" cu un banner "Vredenstein". mergi frumos acolo, faci comanda si in 48 ore iti vine Valvoline-ul 5W30 SuperSyn XL-III parca...

Share this post


Link to post

Nu se numeste asa Valvoline-ul ala ci Valvoline SynPower 5w30 XL III. Este un ulei exceptional insa este destul de scump(~70 Ron/litru). De asemenea, acest ulei se mai gaseste si la Ami Auto, vis-a-vis de aeroportul baneasa. Da un telefon la ei. Au preturi foarte bune la uleiuri(mai ieftine ca Metro sau mai stiu eu ce magazine).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

am un amic care lucreaza la o firma cu flota de matiz si spark.. masinile au ajuns la peste 200mii de km de bucuresti (in regim de firma..va imaginati) si merg perfect, nu consuma nici un gram de ulei (fiind checker de service si verifica asta). chestia interesanta este ca au folosit doar ulei gm 10w40, deci ma bate gandu sa bag si eu in masina pentru ca de cand am 10w30 in ea merge complet aiurea .. si tata care s-a urcat prima data ieri in ea m-a intrebat daca i-am facut ceva la evacuare pentru ca se aude ciudat. pur si simplu are zgomot motorul dar nu se "duce" , de parca ar merge inecat..consumul este normal de 5-6% dar... nu e acelasi lucru: la 110 a5a nu mai vrea sa mai accelereze absolut deloc..in conditiile in care inainte sa pun uleiul acesta chiar pot spune ca avea ceva "vana" in a5a la peste 120 (folosind numai benzina 99+ de noua). voi ce spuneti .. bag d-asta (10w40).. ? ce restrictii ar trebui sa imi autoimpun daca bag acest ulei (mers in aglomeratie, turat etc..) ?

Share this post


Link to post

Eu unu' am bagat in Tico ultima data Mobil 1 Super Rally, 5w-30 sau simplu 5w-30. La Espero tot Mobil 1, 10w-40 folosesc asa ca pe Matiz tot Mobil 1, 5w-30 o sa folosesc. Nu cred in alte uleiuri minune + ca nu ma intereseaza pretul (nu ca m-ar da banii afara din casa, dar... totusi vorbim de ulei).

Share this post


Link to post
am un amic care lucreaza la o firma cu flota de matiz si spark.. masinile au ajuns la peste 200mii de km de bucuresti (in regim de firma..va imaginati)

Nu-mi imaginez, cum o fi aia ? Eu inteleg ca le-au pus ulei prost si ieftin.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
am un amic care lucreaza la o firma cu flota de matiz si spark.. masinile au ajuns la peste 200mii de km de bucuresti (in regim de firma..va imaginati) si merg perfect, nu consuma nici un gram de ulei (fiind checker de service si verifica asta). chestia interesanta este ca au folosit doar ulei gm 10w40, deci ma bate gandu sa bag si eu in masina pentru ca de cand am 10w30 in ea merge complet aiurea .. si tata care s-a urcat prima data ieri in ea m-a intrebat daca i-am facut ceva la evacuare pentru ca se aude ciudat. pur si simplu are zgomot motorul dar nu se "duce" , de parca ar merge inecat..consumul este normal de 5-6% dar... nu e acelasi lucru: la 110 a5a nu mai vrea sa mai accelereze absolut deloc..in conditiile in care inainte sa pun uleiul acesta chiar pot spune ca avea ceva "vana" in a5a la peste 120 (folosind numai benzina 99+ de noua). voi ce spuneti .. bag d-asta (10w40).. ? ce restrictii ar trebui sa imi autoimpun daca bag acest ulei (mers in aglomeratie, turat etc..) ?

 

Eu iti spun sa pui tipul de ulei adecvat pentru masina ta si anume 5w30 si sa lasi prostiile si mecanicii de flota. Si asta ti-o spune unul care a incercat mai multe uleiuri(Valvoline SynPower 5w40, Mobil SyntS 5w40, Mobil 1 0w40) si care a constatat ca cel mai bine motorul merge cu 5w30 si in speta(pentru ca asta am) Valvoline SynPower 5w30 XL III. Bine macar ca eu am bagat numai uleiuri sintetice in motor pe care oricum nu le-am tinut mai mult de 7-8k km, dar deja si 10w30 si 10w40 sunt semisintetice. Mai mult 10w30 stiam ca s-a scos din gama de uleiuri de pe la majoritatea producatorilor. Oricum, poate imi explica si mie cineva la ce dracu ar fi utila o vascozitate mare la rece? Ca uleiul sa patrunda cat mai greu in interiorul lagarelor? Are cineva idee cat de greu se incalzeste uleiul la un matiz? Pornind de la o temperatura de 42 grade, uleiului meu(5w30) i-au trebuit 20 de minute sa ajunga la 65 de grade. In plus, asta o simt in fiecare dimineata, temperatura apei ajunge sus, masina baga caldura insa uleiul este tot rece(iti poti da seama de asta, daca asculti motorul, pentru ca atat timp cat uleiul este rece sunetul motorului este mai aspru, nu se simte atat de bine in ture inalte).

Share this post


Link to post

Aerul rece si curat de acum este foarte bogat in oxigen, de aia se aud mai tare motoarele.

Share this post


Link to post

Nu ma refeream la asta(altfel cum ti-ai explica faptul ca dupa ceva timp motorul este mai silentios?). Este stiut faptul ca uleiul se incalzeste dupa ce apa s-a incalzit. Daca iti cunosti motorul iti dai seama cand are toata lichidele calde.

Share this post


Link to post

Eu .. unu la mana nu ascult motorul cu urechea, doi la mana nu-s inginer de motoare.. poate gresesc dar eu nu-s convins ca in motor apa se incalzeste mai repede ca uleiul, in primul rand ca supus frecarilor e uleiul nu apa, apoi vascaozitatea; daca prin ceva terorie termodinamica poti demonstra esti invitat, eu nu pot argumenta presupunerea mea.

 

Si vara suna mai tare cat e rece, dar acum iarna la temperatura de regim suna mai tare ca vara la temperatura normala de functionare, e normal ca iarna sa ajunga mai greu la temperatura si sa fie mai necesar un ulei mai subtire la rece.

 

Si mai e ceva.. acum iarna benzinele si motorinele sunt altfel aditivate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...