Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

.....eu la 70 treceam in treapta a treia si o pastram pana terminam de pasirea, adica la ~100km/h, apoi a 4-a pana la 120-125 si apoi a-5a.

 

Salut,

offtopic: Esti sigur ca schimbai a treia la 70 si mergeai cu a treia pana la aproximativ 100??

Cred ca motorul ala mai are putin si isi da duhul cu tot uleiul Valvoline!!

Numai bine

Share this post


Link to post
... Uleiul vechi era negru ca smoala, Esso 5w40, 9000km ...

Nu e clar ca 9000 km este mult ? Banuiesc ca uleiul acela a fost tot unul semi-sintetic.

 

Parerea mea: la urmatorul schimb de ulei sa folosesti un motor flush, sa-ti speli motorul de uleiul negru. Din punctul meu de vedere, in motorul tau s-a schimbat uleiul prea tarziu, pana acum sau s-a folosit un ulei neindicat.

 

PS pe post de spalator de motor poti folosi uleiul actual, dupa 500 km poti sa-l arunci si sa bagi un ulei bun, Valvoline Synpower 5W30.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Salut,

offtopic: Esti sigur ca schimbai a treia la 70 si mergeai cu a treia pana la aproximativ 100??

Cred ca motorul ala mai are putin si isi da duhul cu tot uleiul Valvoline!!

Numai bine

Nu inteleg, unde este problema?

Cand trebuie sa depasesc masini care merg cu o viteza sub 80, retrogradez in treapta 3 si o calc pana la 100, unde trec iar in treapta a 4-a. La 70 sa zicem, in treapta 3, am in jur de 4500rpm. La 100 in treapta 3 am in jur de 6000 rpm. Limitare este la 6600 daca nu ma insel.

De ce sa-si dea duhul?

Share this post


Link to post

Pai masina asta in afara de 10w40, noname, nu cred ca a vazut altceva... Cand am luat-o avea 10w40, nu se specifica de care, si nici nu am cartea de service.

Aici in Cehia, de cate ori am fost in service (autorizat Daewoo), voiau sa bage 10w40 (ce-o fi) si am bagat odata 5W30 BP longlifeIII cumparat de mine, si apoi dupa 9000km, Esso Ultron 5W40 de la ei pe care l-am schimbat acum. DE fiecare data cei de la service au trecut pe cartonasul de ulei urmatorul schimb la +15000km... dar logic ca nu am asteptat atat.

 

Multumesc pentru sfaturi, o sa-l schimb pe asta repejor, nu chiar la 500, o sa-i studiez culoarea in timp.

 

Dar totusi, orice ulei ai folosi, chiar si dupa 5000km, nu e normal sa fie negru? Poti sa scoti ulei curat din motor cand faci schimbul..? Eu nu cred.

Share this post


Link to post

Poti scoate un ulei curat din motor. Acela se numeste Aral si nu are detergenti in el.

Share this post


Link to post

Daca am inteles bine, ar fi bine sa folosesc acelasi ulei (prost sau bun) care l-am folosit pana acum decat sa schimb tipurile de ulei de la un schimb la altul. Corect?

 

Apoi, de ce este bun acel Valvoline 5W30 doar, daca-l schimb dupa 7500 km? Daca fac schimbul la 5000 km nu conteaza ce ulei folosesc (atata timp cat e "aprobat" de producator)?

Share this post


Link to post
Daca am inteles bine, ar fi bine sa folosesc acelasi ulei (prost sau bun) care l-am folosit pana acum decat sa schimb tipurile de ulei de la un schimb la altul. Corect?

 

Si de ce-ai folosii unul prost? Nu-i masina ta? Ai ulei prost in masina, pui motor flush, il schimbi, pui unul bun si... in continuare ramai "fidel" uleiului bun ;)

Share this post


Link to post
Ai facut o obsesie ? Vezi ca mecanicii batrani spun ca intr-un motor poti baga cele mai bune uleiuri, dar daca le schimbi de la un schimb la altul, ca Mutu telefoanele, mai rau ii faci.

 

Si apoi postul de mai jos al lui Tolin #770: "http://www.automotive.artversa.com/AM/AOH/AOHHS/1185.pdf

 

Este bun pentru motorul tau, doar, sa-l schimbi dupa 7500 km."

 

Am inteles gresit?

Share this post


Link to post
...retrogradez in treapta 3 si o calc pana la 100, unde trec iar in treapta a 4-a. La 70 sa zicem, in treapta 3, am in jur de 4500rpm. La 100 in treapta 3 am in jur de 6000 rpm. Limitare este la 6600 daca nu ma insel.

De ce sa-si dea duhul?

Salut,

Offtopic: asa mai merge (sau nu). Eu din postul tau intelesesem ca schimbi doi in trei la 70!!!

In alta ordine de idei: a treia pana la 100/h nu prea face bine la motor. Esti deja la limita maxima de turatie. Chiar daca limitarea intervine cum spui tu esti deja pe zona rosie care la motorul asta este mai jos de 6000 de ture. Asa ca...sfatul meu: nu mai incerca asa ceva daca vrei sa nu ramai fara motor. Daca nu ma crezi fa un e-mail la fabrica si o sa te lamureasca ei :D

 

Numai bine

Share this post


Link to post

Puterea maxima la motorul asta nu este la 6000? Asa scrie in specificatii. Pai si atunci, cum sa fiu in zona rosie a turometrului(a turometrului fictiv, sa zic asa) daca sunt ~la turatia de putere maxima. Teoretic, de acolo incepe zona rosie. Deci, lamureste-ma pls.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

In rosu nu are cum sa intre, pt. ca are limitare. Aceasta limitare intra la 6600rpm. Puterea maxima e la 5900rpm.

Limitarea intr-a 3a, la Matiz, intra putin dupa 110km/h pe ceas (deci cam pe acolo are 6600).

Cum majoritatea n-avem turometre, propun sa se continue discutia asta in alt topic. Sunt vreo cateva deschise pe tema asta (putere/limitare/cuplu/consum etc...).

Viteza in functie de treapta de viteza si turatie la Matiz

Rapoarte cutia de viteze

Share this post


Link to post

Salut,

Offtopic: Hai ca sa iti raspund scurt:

1. Orice motorist iti va spune ca motorul se exploateaza la maxim 85% din capacitatea maxima: turatie si viteza. Asta ca sa tii de motor.

2. La 6000 de ture mai ai putere, da cuplu din parti, pt. ca deja esti pe descendenta curbei de cuplu. Practic motorul tau se chinuie sa traga acolo. Sau nu el se chinuie ci tu il chinui ca el si asa nu mai are de unde.

3. La turatia aia ai niste temperaturi la evacuare de te doare mintea. Este posibil (si chiar am vazut asa ceva) sa te trezesti cu galeria de evacuare fisurata.

4. Daca faci un calcul simplu: 85% din turatia maxima (cea de limitare) inseamna vreo 5600 de ture. Acolo motorul tau inca este bine. Peste intri intr-o zona in care temperaturile cresc foarte mult, fortele care apar in motor sunt destul de mari, etc ca e o intreaga teorie. La asta ma refeream cand ziceam ca intri in zona rosie pt. motor. Motivul pt. care nu s-a pus turometru pe masina asta (cu toate ca exista si tipul de bord care are incorporat asa ceva) este pt. ca are limitare electronica a turatiei.

 

Cam asta este. Restul stii tu cum se spune: fiecare face ce vrea cu masina lui. Oricum din cate am vazut ai un ulei foarte bun in masina.

 

Numai bine

Share this post


Link to post

Uleiul asta GM in conserva made in korea care a aparut in locul aluia clasic e bun de ceva?

Share this post


Link to post

Pai de unde sa stim .Eu unul am bagat da`la.La culoare si consistenta zici ca e ulei de floarea soarelui =)) :) )

Share this post


Link to post

@mariustotel care-i asta in conserva si care-i ala clasic? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Cel clasic este cel care se gasea pina acum vreo 2 luni la dealeri, in recipient de plastic, respectiv bidonase, cel facut de Total dupa cum s-a mai spus pe aici iar cel "la conserva" este cel in bidon de tabla pe care scrie "made in Korea". E posibil sa fie acelasi ulei, nu stiu.

Share this post


Link to post

salutare la toata lumea,

 

cautati ulei de motor, ulei de cutie ?.. full sintetic ? si valvoline ?

 

langa romexpo (chiar langa "OZN", in curtea complexului), undeva in partea stanga (cum vii dinspre Arc), este un "cort" confectionat din prefabricate. Acolo veti vedea o sigla mare.."VREDENSTEIN" (o fi vreun dealer de caucioace d'astea). intrati, mergeti la unul din birouri si faceti comanda de Valvoline Synpower XL sau XL-III 5W30 (dupa pofta sufletului si muschiul portofelului) si Valvoline Synt. 75W85. Comanda vine in maxim 48 de ore (zile lucratoare) si va costa sub 50 lei/litru (si 5W30 si 75W85). Gata..

 

Pentru consumabile originale mergeti pe Iuliu Maniu la Service Radacini (langa intrare sunt insirate "buticuri" cu diverse piese&stuff unul din ele are piese si accesorii Daewoo). Pt 1 filtru ulei, 1 filtru aer si 1 filtru benzina (toate originale Daewoo) nu ar trebui sa platiti mai mult de 67 lei.

 

apoi mergeti la revizie la Autonet pe Giulesti, vi se face schimbul de uleiuri, vi se inlocuiesc filtrele, vi se greseaza rulmentii la roti, se strange si verifica toata surubaraia de sub masina, se verifica instalatia electrica (adica pornit faruri,semnal st-dr si stop frana), se pune si mini-testerul pentru a verifica motorul (nu garantez ca ala avea habar pe ce butoane apasa si daca intelegea o iota din valorile aparute pe display..dar asta e "Made in RO") si vi se face factura pe care e trecuta o singura pozitie "Total Manopera" (nedetaliata, indubitabil) si trebuie sa scoateti din buzunar 230 lei... :wallbanger:

 

in rest..viata e frumoasa.. acul la termometru nu a atins NICIODATA liniuta centrala a cadranului (e chiar langa ;10 kmph in trafic Buc - 140 kmph A1), iar consumul a scazut de la 9.5 in oras la 8.7 L/100 km (nu conduc ca Sunday drivers, dimpotriva). in afara imi ia max 5.5 cu reprize luuungi de 140-142 kmph (mai mult nu merge..daca are cineva vreo idee.. :scarpin: ).

Share this post


Link to post

dupa ce au urcat-o pe elevator au dat jos capacele de plastic de la axul fiecarei roti si au pus vaselina acolo. banuiesc ca nu au uns delcoul.. [-(

Share this post


Link to post
Rulmentii de la roti se ung? Credeam ca sunt incapsulati...

:) ) Normal. Nu-s capsulati, au semeringuri sa nu patrunda apa, dar sunt conici, adica o parte ramene pe butuc/fuzeta, cealalta iese cu tamburul/discul de frana. Se recomanda gresarea la fiecare 30000 km.

Share this post


Link to post

La revizia de 2 ani ,service-ul ,a pus ulei MOL 5w40.

Share this post


Link to post

Iata ca se apropie revizia si am o dilema:

Se da urmatoarea situatie - Matiz din 2003 cu 74 de mii de km proaspat impliniti. Masina papa ulei, am calculat eu undeva pe la 7-800 ml la 10.000 km. Momentan uleiul folosit este Mobil1 5W40, acelasi tip de ulei fiind folosit si inainte ca masina sa ajunga in posesia mea, pana la 60.000 km.

Ceea ce as vrea sa stiu este daca ar fi indicat sa trec la Valvoline Syn-Power DAR 5W30, si daca acest lucru nu va duce la o crestere a cosumului de ulei.

Fostul propietar al masinii, a fost de fapt o femeie, care a mers subturat din prima pana in ultima zi, acest aspect spunandu-si cuvantul asupra motorasului, care abia de curand, si-a revenit, in sensul ca si-a dat drumul si a scazut si consumul.

In regimul de utilizare actual masina este turata destul de mult, nepunandu-se problema subturarii de nici un fel, masina nu sta sub ~2500 rpm decat la plecarea de pe loc.

Deci, trecere de la 5W40 la 30, indicat sau nu, poate creste sau scadea consumul de ulei din aceasta cauza ?

Daca nu e cazul sa trec la 5W30, sa raman tot la ce s-a folosit pana acum, dar sa schimb producatorul (Valvoline) ?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Scuze pentru postul consecutiv, dar nu pot sa editez, am fost programat la schimbare de ulei si filtru, luni 1 septembrie, si tot nu stiu ce sa fac, ce tip de ulei sa folosesc, ce marca. Chiar nu are nimeni nici o parere in legatura cu situatia prezentata mai sus? Am calculat exact consumul de ulei, este de 850ml la 10k km. De asemenea teava de esapament este afumata rau, plina de depuneri.

Deci, ce sa fac, daca las masina pe mana mecanicilor, probabil ca o sa ma trezesc cu ulei industrial, 10w40 si n-as vrea asta.

Scuze din nou pentru 2 posturi, dar chiar nu stiu ce sa fac...

Share this post


Link to post

Eu zic ca o sa creasca consumul de ulei, 5w30 este mai subtire decat 5w40 iar diferenta nu e de neglijat. Ce fel de ulei Mobil 5w40 folosesti, ce denumire mai are?

 

Eventual poti sa schimbi daca vrei producatorul, sa incerci cu Valvoline, dar, nu stiu ce sa zic.

A nenorocit-o rau femeia aia, pe bune.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...