Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

... Am eu din ala in motor (Mobil 1 0w40) ...

Ti-ai pus motor de Porsche pe Matiz ?

Share this post


Link to post

Nu, dar m-am gandit ca fiind iarna, motorul oricum fiind unul de turatie si faptul ca eu il calc destul de des pe coada, merita un ulei bun zic eu, mai ales ca traficul din bucuresti este unul destul de tampit. Pana acum sunt multumit de el, nu a papat nici un gram in ~2000km, porneste la prima cheie si foarte usor la frig, becul rosu de la ulei se stinge inainte sa porneasca efectiv motorul, sunetul motorului la relanti este unul placut(in masina nu se aude, afara foarte putin) iar la turatii mari suna frumos.

Share this post


Link to post

Cum sa consume din el, ca-i mai vascos decat este nevoie.

Share this post


Link to post

Am 10300 km cu ulei Valvoline Synpower 5 w 30 si pot sa spun doar atat.EXCELENT.

Share this post


Link to post

O intrebare usor offtopic, poate stiti totusi:

Pe site'ul MANN se specifica ca, pentru motorul de 0.8, exista doua tipuri de filtre de ulei. Unul pentru matizurile fabricate pana in luna iunie -2004 (cod W811/81) si alt filtru pentru cele fabricate din luna iulie (cod W67/2).

E, al meu e fabricat prin sept-oct 2004. Aveti cumva stiinta de existenta a doua filtre de ulei ptr matiz?? :rolleyes:

Share this post


Link to post
O intrebare usor offtopic, poate stiti totusi:

Pe site'ul MANN se specifica ca, pentru motorul de 0.8, exista doua tipuri de filtre de ulei. Unul pentru matizurile fabricate pana in luna iunie -2004 (cod W811/81) si alt filtru pentru cele fabricate din luna iulie (cod W67/2).

E, al meu e fabricat prin sept-oct 2004. Aveti cumva stiinta de existenta a doua filtre de ulei ptr matiz?? :rolleyes:

Mic pentru cele cu aer conditionat si normal ptr. cele fara.

Share this post


Link to post

Ma indoiesc. Inainte de Matizul actual (fabricatie 10.2004) am avut un E/AC fabricatie 01.2004 si, tin minte cu siguranta, pentru acela am luat Mann W811 la momentul respectiv. Si acela, ca si acesta, avea AC.

Cel mai bine cred ca e sa masor filtrul si sa compar cu dimensiunile celor doua modele Mann. :idea:

Share this post


Link to post

OK, ai dreptate, trebuie mic pentru cele cu AC cica..

In alta ordine de idei, m'am intepat cu niste bujii.. am luat de tico!

Vrea vineva bujii pentru tico, noi, rulate 15km? Sunt Champion RN11YC4 si le dau la juma de pret (15ron toate 3).

Share this post


Link to post

Azi cand am verificat nivelul la ulei am gasit pe varful jojei ceva ca o spuma albicioasa asa... are cineva idee ce poate fi? Cand am bagat joja la loc si am scos inca o data nu a mai aparut nimic, iar uleiul pare sa fie ok. Oricum de-acum trebuie schimbat ca are cam 7-8000 km. Motorul a mers numai cu daewoo 5w30 pana acum, si are 53000 km. De aproximativ 1500 km am pus si GPL pe masina asa ca o sa trec la un 5w40. Dar sunt curios ce era chestia aia :scarpin:

Share this post


Link to post
Pe site'ul MANN se specifica ca, pentru motorul de 0.8, exista doua tipuri de filtre de ulei. Unul pentru matizurile fabricate pana in luna iunie -2004 (cod W811/81) si alt filtru pentru cele fabricate din luna iulie (cod W67/2).

E, al meu e fabricat prin sept-oct 2004. Aveti cumva stiinta de existenta a doua filtre de ulei ptr matiz?? :rolleyes:

Nu cred ca are legatrura cu Matizurile fabricate in RO, ele au motorul editie 1999-2000.

Share this post


Link to post

referitor la uleiurile Valvoline , eu am pus pe leganza. Credeti-ma facenumai vapori si unde mai pui ca a inceput sa arunce pe la garnitura de la capacul de la culbutori . Am vazut , dar pe forumurile de Leganza ca sunt pacatoase .Cel putin pt masina asta . Il schimb luna viitoare - Mobil S 5 - 40 , ca are peste 100 de mii de km .

La MAtiz am ELF 5-40 si se comporta binisor , dar avand in vedere ca are doar 40 de mii o sa ii pun si lui Mobil S 5- 30 .

numai bine

Share this post


Link to post

Am pus azi ulei Mobil Super S full syntetic 5w-40 , acelasi ulei cu care a mers masina si pana acum si pot spune ca este foarte bun, este la un pret acceptabil, niciodata nu am avut probleme in privinta asta.

Share this post


Link to post
De ce n-ai pus 5w30?

 

 

Din simplul motiv ca masina merge cu acelasi ulei (marca/tip) de vreo 40k km si nu a avut niciodata probleme, a pornit intotdeauna 'la sfert' si dupa cum au zis si cei de la service uleiul este foarte bun si este cel mai folosit la Matizurile iesite din garantie dupa uleiul Daewoo (Total) 5w-30. Desi unul este cu 30 iar celalalt cu 40 nu este cine stie ce diferenta intre ele.

Aaa si inca ceva, Total nu am gasit iar pretul de la service era nesimtit de mare.

Share this post


Link to post

Nu era vorba de probleme si pur si simplu ca 5 w30 e IDEAL pentru Matiz.

Nu te mai lua dupa aia de la service mai ales cei de la Iricad.

Edited by kornelush

Share this post


Link to post
O intrebare usor offtopic, poate stiti totusi:

Pe site'ul MANN se specifica ca, pentru motorul de 0.8, exista doua tipuri de filtre de ulei. Unul pentru matizurile fabricate pana in luna iunie -2004 (cod W811/81) si alt filtru pentru cele fabricate din luna iulie (cod W67/2).

E, al meu e fabricat prin sept-oct 2004. Aveti cumva stiinta de existenta a doua filtre de ulei ptr matiz?? :rolleyes:

 

pune te rog aici linkul catre site-ul MANN. eventual si al unui magazin on-line romanesc de unde se poate agonisi. multumesc.

Share this post


Link to post

Buna seara,

 

Dupa ce am citit cu rabdare aproape toate topicurile legate de uleiuri/intretinere-Matiz am ajuns la concluzia imbatabila ca uleiul ideal pt Matiz este cel full sintetic 5w30. Azi dimineata am facut revizia de 1060 de km :P . Am luat ieri de la Augsburg 3 litri de Valvoline fullsynth Syn XL-III (39 lei/litrul). Filtre nu am gasit. Am avut surpriza (placuta, sper) ca cei de la service (Autonet - Giulesti) sa imi puna filtru Mann W712 (13 lei). Mi-au dat si o cafea cat am asteptat :) . Au pus 2.65 litri si mi-au dat inapoi si uleiul ramas.

 

Acum impresii. Poate par paranoic insa s-a simtit din prima secunda trecerea de la uleiul no-name pus din fabrica la cel pus acum (Valvo). Motorul merge mult mai..fin..rotund. Trebuie sa fii la volan ca iti dai seama.

 

Stima.

 

LE : @tolin : au pus masina pe un elevator si au strans toate suruburile de sub ea (partea fata + spate) ; au scos capacele de la rulmenti si au pus vaselina Texaco :) . Am spus ulei no-name pt ca nici macar cei de-acolo nu au stiut sa-mi spuna ''cu ce ulei vine din fabrica Matiz-ul".. Cred ca nu am gresit alegand Valvoline. Au totusi un renume, iar uleiul este full sintetic. Daca as fi mers ca o oaie la taiere, as fi cumparat Castrol Edge (70 lei/litrul). trebuie sa recunosc totusi ca am ezitat cateva minute.

Edited by taxiboy

Share this post


Link to post

Motorul nu se incarca in fabrica cu un ulei no-name. Propozitia este valabila pentru orice motor produs pe Pamant. Singura diferenta la Daewoo este ca se pune un ulei semi-sintetic 10W30.

Dacia 13xx nu se mai produce, dar discutiile legate de uleiul la motor n-au disparut. Asta imi spune ca banii dati de catre cumparatori pe publicitatea producatorilor de uleiuri isi atinge scopul.

 

Ce era cel mai important pentru masina, reglajul jocului la rulmentii spate si ungerea lor au facut ?

Share this post


Link to post

Matiz/Spark

OMV BIXXOL Special 5W-30

Normal change: 15000 km / 12 months

OMV BIXXOL Premium 5W-40

Normal change: 15000 km / 12 months

OMV BIXXOL Extra 10W-40

Normal change: 15000 km / 12 months

Share this post


Link to post

Aici se vorbeste despre uleiuri recomandate pentru motorul Matizului, adica uleiuri care corespund specificatiilor GM.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu scrie romaneste (Aprobari: MB 229.5/229.3/229.1, VW 502.00/505.00 (1/97)/503.01, Porshe, Opel GM-LL-A-025/GM-LL-B-025, BMW LL 0.1)?

Share this post


Link to post
Am avut surpriza (placuta, sper) ca cei de la service (Autonet - Giulesti) sa imi puna filtru Mann W712 (13 lei).

 

Eu nu am gasit codul asta pe site-ul Mann. Esti sigur ca asta era codul?

 

 

@Tolin: Pana la urma, W811/81 este codul bun pentru Matizurile noastre(adica cel mai mare model de filtru)? Eu am cu aer conditionat si cu servo-directie. Trebuie cumva modelul mai mic(W67/2)? Se vehiculeaza 3 coduri deja si nu mai inteleg nimic.

 

In alta ordine de idei, cautand filtre am observat ca cel de benzina are un conector. La ce foloseste acel conector la matiz(am vazut si eu un firicel in zona)?

Share this post


Link to post

In pricipiu, un filtru mai mare este mai bun pentru ca retine o cantitate mai mare de ulei si, la pornire, are de unde sa livreze rapid pana cand trage din baie.

 

Conectorul este pentru legatura la masa. Piesele metalice prin care trece benzina trebuie legate la masa (protectie la incendiu).

Share this post


Link to post

@closchkutza : asta scrie pe filtru W712 ; m-am uitat de 2 ori. Pe factura apare "piese"

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...