Jump to content
Sign in to follow this  
CT_ZDB

Trepidatii Si Vibratii La Relanti

Recommended Posts

Tampoanele motorului le-ai verificat?

Share this post


Link to post

Sincer nu am vrut sa mai bag iar mana de capu meu asa ca nu am verificat nimic.

Mi-a mai zis cineva ca vibratiile motorului si a volanului pot fi cauzate de tampoanele rupt dar nu le-am vazut :|

O sa ma uit in cartea tehnica dupa ele si sper sa le gasesc.

Share this post


Link to post

M-am uitat in cartea masinii, le-am gasit dar nu pre sunt lamurit unde sunt. Doar 2 tampoane are in total?

Share this post


Link to post

Am si eu o problema, am un cielo executiv 2004, motor e-tec cu o singura axa. Are insa o problema dupa ce il accelerez ca sa schimb vitezele ramane turat (Ex: schimb viteza la 3000, iau piciorul de pe acceleratie, turatia scade pa la 2000 - 2500 si ramane acolo, uneori daca calc din nou, revine la turatia normala, alteori nu). Ma sperie acest lucru pentru ca s-a intamplat ca masina stationata, cu motorul cald incepe sa urce in turatie (fara a fi atinsa acceleratia).

Aveti idee ce are masina ?

 

Multumesc in avans.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema: Am trepidatii cam mari in volan la relanti.Acum ceva timp am descoperit ca imi curge ulei de la caseta de directie.Mecanicul mi-a zis ca s-a stricat un semering si de aceea imi curge ulei.Sa fie oare aceeasi problema si cauza trepidatiilor?

Share this post


Link to post

Nu,trepidatiile nu au legatura cu cealalta problema.

Share this post


Link to post

Am aceiasi probleam cu trepidatiile la relanti. Trepideaza volanul ca la berlina X( . Am schimbat bujiile Champion ale masinii cu NGK. Am fost la Radacini Giurgiului sa o pun pe tester. Inainte sa o puna pe tester mi s-a zis ca trebuie inlocuita bobina din delco si rotorul din delco. Au fost inlocuite si pusa masina pe tester. Nu stiu ce parametrii a avut ca nu m-au lasat sa stau langa masina, dar am mi-a zis baiatul ca a umblat la senzorul de aer (bine asta vazusem si eu ca am ochi de vultur > :) ). Dar ca rezultat a fost doar faptul ca masina trage mai bine si urca mai usor in ture, la relanti avand aceleasi trepidatii si mici intreruperi. Ciudat este ca sunt momente cand trepidatiile sunt accentuate si momente cand merge rotund!?

Masina e din decembrie 96 si are 55000 de km.

Share this post


Link to post

O ai de noua? Cam ciudat kilometrajul ala. Fisele le-ai verificat? Vezi si injectoarele.

Share this post


Link to post

Fisele nu le-am masurat. O sa le masor cu ohmetru. La injectoare baiatul de la service a scos pe rand mufa de pe fiecare cand a verificat-o. Operatiunea asta am facut-o si eu si se simte la fiecare o modificare a functionarii motorului. Banuiesc ca daca era ceva la injectoare observa cu testerul, nu?

Despre km: masina nu a fost de noua, a fost luata de la prima proprietara, o cunostiinta, la 28000 km cu carte service cu tot in 2004. Masina a stat in provincie si in 2007 am luat-o eu la 48000. Oricum daca o sa o vand o sa dau km inainte :) ) ca nu ma crede nimeni. Absolut tot pe masina e original cu exceptia: contact, switch de mers inapoi , bobina delcou, rotor delcou, fise si consumabile.

Share this post


Link to post

Ti-a umblat la potentiometru CO si acest lucru ne spune ca ai probleme cu injectoarele.

Share this post


Link to post

:( si de ce nu mi-o fi spus?

Tot ce e posibil mai ales ca masina pana la mine a mers f probabil subturat!

Ovi mai faci diagnosticare?

O sa am drum la Valcea si poate iti fac o vizita! :)

A si inca ceva. Injectoarele trebuie sa fie zgomotoase? Ca mi se pare ca se aud cam puternic.

Share this post


Link to post

Am masurat si fisele.

Au intre 11k si 6k in functie de lungime! :o

Share this post


Link to post

scuzati eventualele greseli sxriu de pe pocket.am urmatoarea problema cu cielo sohc 99 170k km facuti:merge f bine trage numai ca am turatia de relanti ceva mai mica ca de obicei si tremura sesizabil volanul ceea ce e enervant si ingrijorator sint unul din cei care tin la masina ca la a 2 nevasta :) partea si mai urita ca atunci cind o turez pe la 1500-2000 ture relantiul coboara pe la 600-700 si urca iar la aprox800in rest nu are intreriperi caderi tragw frimosasta se intimpla atit pe gpl cit si benzina.am fost cu ea la 3 mecanici am puso pe laptop regla aerul si avansul , bujii fise like new capac delcou lulea verif schimbat bobinuta delcou modul aprindereva rog sa va dati cu parerea ca deja scot fum pe urechi de nervi si umblat prin service uriunul din mecanici zicea ca ar fi una din supape dar nu e motiv de ingrijorareva multumesc anticipat pt orice sugestie

Share this post


Link to post

salutare voua,

si eu am aceiasi "problema" ca si lascarica dar cu un matiz. al meu este nou si nu are decat 98kilometri facuti. la relanti este vizibil un tremurat al motorului; la o mica accelerare aceste tremuraturi dispar. este normal? nu am mai avut matiz, sunt cam TUFA la capitolul asta.

ps: motorul a fost reglat de fabrica banuiesc.

Edited by Mircea
Da, e normal, asa fac toate, dar esti pe sectiune de CNEL

Share this post


Link to post

Am incercat sa editez postul de mai sus (am ajuns la calc) dar nu am gasit nici o optiune.

 

Am uitat sa specific ca s-a verificat IAC-ul e curat de pe laptop la testat daca lucreaza si cica e ok.

Am incercat si reset ECM ca la carte (cf. forum) aceeasi chestie daca stau pe loc sau scot din viteza si trebuie sa coboare turatia de pe la 1500-2000 la relanti scade mai mult spre 600-700 si se ridica ~800 oricum la mai putin ca de obicei, ceea ce inainte nu facea.

La pornirea AC de exemplu scade putin si se ridica iar, pare a lucra f bine dar parca e setat pe turatie mai mica decit normal.

Va multumesc inca odata anticipat pt. ajutor.

Share this post


Link to post

Resetul n-are vreo treaba cu IAC-ul, deci, cu turatia de ralanti.

Share this post


Link to post

Si nici IAC-ul nu poate fi testat cu laptopul.

Share this post


Link to post

Tolin&Ovi deci sa inteleg sa IAC-ul ar fi devina?

PLSSSS voi sinteti ultima speranta... in fine ultima si penultima...

Share this post


Link to post

Idle Learn ai incercat sa-i faci? ;)

Share this post


Link to post

Daca te referi la chestia cu scos borna si restul da am facut-o.

Share this post


Link to post

De ce sa te chinui sa scoti borna, cand foarte simplu si elegant obtii acelasi rezultat prin scoaterea sigurantei?

Resetul ECM-ului este diferit de Idle Learn, si cum ti s-a mai spus resetul n-are treaba cu turatia de ralanti.

Recomandarea mea a fost, si este, sa aplici procedura Idle Learn :)

Share this post


Link to post

Daca e vorba de asta am facut-o si incepe cu scoaterea bornei sau sigurantei:

 

Abramburel: "Reset Ecm" + "Idle Learn" + "Prima Lectie"

 

Idle Learn (invatarea regimului de ralanti)

 

Indiferent de metoda folosita pentru controlul regimului de ralanti, prin IAC - Idle Air Control sau MTIA - Main Throtle Idle Actuator, ECM trebuie sa invete "pozitia" dispozitivului respectiv corespunzatoare regimului de ralanti in anumite conditii. Procedura ce trebuie urmata este stricta si este furnizata de producatorul masinii.

Aceasta procedura trebuie (speficatie din manualul de service) aplicata in urma unor operatii pe masina ce au presupus intreruperea alimentarii ECM, deci si dupa resetul provocat ca mai sus.

 

Operatii

1. Se pune cheia pe pozitia contact (fara a porni motorul) si se mentine asa timp de 5 secunde.

2. Se readuce cheia in pozitia de repaus si se mentine asa timp de 5 secunde.

3. Se porneste motorul si se lasa sa functioneze pana cand se incalzeste la temperatura normala de functionare (acul indicator se apropie de gradatia mijlocie).

4. Se porneste aerul conditionat si se mentine pornit timp de 10 secunde.

5. Se opreste aerul conditionat timp de 10 secunde.

6. Sentru masinile cu cutie automata se trage frana de mana, se apasa pedala de frana si se pune schimbatorul pe pozitia D(rive).

7. Se porneste aerul conditionat si se mentine pornit timp de 10 secunde.

8. Se opreste aerul conditionat timp de 10 secunde.

9. Se opreste motorul tip de cel putin 10 secunde.

 

Prima lectie

 

Dupa resetarea ECM este recomandata efectuarea unui parcurs in care ECM sa primeasca prima lectie din care sa invete valorile de lucru "normale". Asta inainte de a face oricare alt drum cu masina.

Efectele primei lectii se vor resimti dupa cateva cicluri de utilizare (pornit - mers undeva - oprit).

 

Conditii (pentru inatarea unui regim "normal": rezonabil de economic, fara a fi lenesa ;) )

- alegeti un traseu liber pe care sa puteti "controla" dupa voie ce faceti cu masina si care sa va permita mersul cu cel putin 60-70 kmph; probabil o autostrada sau o sosea intr-o perioada cu trafic scazut

- folositi accelerari line si frana de motor

- insistati pe un regim de mers constant cu 60-70 kmph in treapta a IV-a

- durata traseului 20-30 minute

 

 

Daca zici de alta procedura spune-mi te rog.

Share this post


Link to post

Ce ai citat n-are legatura cu Cielo din '99. Cauta in sectiunea CNEL.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...